Pappi vastaa hetken jos kysyttävää :)
Kommentit (71)
Esim. keinohedelmöityksestä? Entä milloin sielu muodostuu? Hedelmöityshoidoissa jää usein yli alkioita, jotka tuhotaan.
Ja sitten, kun tulee " maailmanloppu" niin jeesus hakee omansa sieltä/kin?
Vanhoissa Suomi-filmeissä papilla on aina liperi vaikka olisi missä.
Minä en tiedä, koska sielu syntyy. Uskoisin, että silloin, kun Jumala sen päättää hengeksi puhaltaa. En usko, että sielu on sellainen fyysinen tekijä, joka tupsahtaa jokaiseen tiettynä kehityksen hetkenä. Sielu saadaan Jumalalta, aivan kuten elämäkin. Jos ihminen tulee raskaaksi, on se Jumalan tahto ja kyllähän niillä hoidoilla moni raskaaksi tulee :)
T: Pappi
Viimeisinä päivinä tulee viimeinen tuomio ja tempaaminen taivaaseen.
eli hyväksyt keinohedelmöityksen, vaikka siinä ' heitetää pois' alkioita? Itse olen lääkäri ja joudun hylkäämään unelmani olla naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri eettisten/uskonnollisten asioiden vuoksi.
Ihmiset ovat Suomessa vieraantuneet hengellisyydestä katukuvassa suurelta osin juuri siksi, ettei pappia näy siellä. Pitäisi pitää enemmän.
En ole tiennyt, että alkioita todella heitetään pois. Se ei kuulosta enää oikealta minun korvaani. Minun olisi tiedettävä enemmän asiasta, jotta voisin muodostaa mielipiteeni.
Just kun olisi ollut mielenkiintoinen ketju ja kysyttävää papilta niin myöhästyin. Ensin kone tilttasi ja sitten lapsi heräsi :(
Kiitos kuitenkin ketjusta.
Aloitin lukemisen jo eilen illalla, mutta kävin nyt nopeasti lukemassa vielä loput keskustelut. Oli hieno teko sinulta pappi pitää iltahartaus täällä netissä näin keskustelun merkeissä. Toivottavasti jaksat palata vielä toisenkin kerran.
Mitä tarkoittaa " pyhä" ?
En ole saanut kunnollista vastausta lukuisista yrityksistä huolimatta.
Ovelta ovelle kerjäämistä en suosittele omille lapsilleni, enkä piruksi pukeutumista. Mutta kurpitsoja voidaan kaivertaa ja kavereita kutsua juhlimaan naamiaisiin.
Ihan arkisilla asioilla. Liikkumalla luonnossa ja näkemällä siellä Jumalan kätten jäljen. Rukoilemalla, hiljentymällä. Käymällä kirkossa jumalanpalveluksissa ja ehtoollisella.