Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pappi vastaa hetken jos kysyttävää :)

Vierailija
06.11.2007 |

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä muutenkin.

Vierailija
22/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun esimerkiksi edesmennyt isäni ja moni muu läheinen ei kuulu kirkkoon tai usko Jumalaan. Mikä on heidän kohtalonsa kuoltuaan? Olen rukoillut että Jumala pitäisi isästäni hyvää huolta.

Jos on niin että vain uskovat pääsisivät taivaaseen, niin miten siellä voisi olla onnellinen itsekään jos läheiset eivät olisi siellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjana se on niin monitahoinen ja ristiriitainenkin, että yksityiskohtainen noudattaminen on hyvin ongelmallista, eikä johda lopulta kovinkaan hedelmälliseen lopputulokseen. Raamatussa on kuitenkin selkeä punainen lanka.

Jumala luo ihmiset omaksi kuvakseen. Ihminen rikkoo Jumalan tahtoa vastaan olemalla kykenemätön noudattamaan kaikkia Hänen käskyjään. Jeesus tuo uuden lain ja pelastaa ihmiset synnin kuolettavalta voimalta. Rakkauden kaksoiskäsky on sitä Raamatun sisintä. Olet ihan oikeassa.

Saarnaan luomakunnan puolesta ja kehoitan ekologisuuteen. Pienillä teoilla voi saada paljon aikaan, tätä ei moni tiedä.

T: Pappi

Vierailija
24/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta siellä missä on Isä, on myös Poika ja Pyhä Henki.

Vierailija
26/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni otettiin maksu, kirkon käyttökorvaus... eikä kirkkoherra edes sanonut että se maksaa ennen kuin näin hänet aivan kasvotusten, puhelimitse olin jutellut pariinkin otteeseen

Vierailija
27/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nisi Alkoon ja kyllä se tulee pois otettua alusvaateosastollekin mennessä. Ei ehkä pitäisi. Asumme isossa kaupungissa, joten minua ei niin helposti tunnisteta.

En ole lähtenyt siihen, että vetäisin papin roolia, jonka sitten riisuisin kotiin tultuani. Olen lähtenyt tähän itsenäni, roolissa uupuisin varmasti nopeasti.

Jos seurakunnan vastuunkantaja opettaisi harhaoppisesti, pitäisi häntä nuhdella. Samoin, jos käyttäisi asemaansa hyväkseen väärin aikomuksin, olisi häntä nuhdeltava.

Vierailija
28/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

papin työajat! Millaiset työajat sinulla on? Sopiiko pappeus ja pienen lapsen vanhemmuus yhteen (en tiedä onko sulla kokemusta, mutta osaatko arvioida)?

Vierailija
29/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on käskenyt täyttää maan, mitä se tarkoittaa? Mitä mieltä olet ehkäisystä? Entä abortista?

Vierailija
30/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiselle ihmiselle.

Jumala näki tämän ja lähetti ainoan poikansa kuolemaan syntiemme tähden. Jeesus on Poika, Jumala itse. Sijaiskärsijä. Kun ihminen laittaa uskonsa Jeesukseen ja hänen armokuolemaansa, voi hän olla varma, että saa syntinsä anteeksi. Jeesus kärsi ja kuoli, jotta me emme kuolisi.

Näin Jumala lupaa ja tähän voimme toivomme pistää. Uskon asioita ei voi perustella loogisesti niin, että siinä olisi jotain järkeä logiikkansa johdosta. Siinä ei kuulukaan olla " järkeä" . Martti Luther puhui " ristin hulluudesta" , joka näyttää ei-uskovalle täysin mielettömältä hulluudelta. Jeesuksen pelastuskuolema ymmärretään uskon kautta.

Vierailija
31/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme voi tietää, mitä isäsi tai läheisesi ovat viimehetkinään ajatelleet. Uskoa ei näe päällepäin. Voihan olla, että hän on viimeisellä hetkellään laittanut uskonsa Jumalaan.

Taivaassa kaikki maallinen on vain poissa. Myös maallinen rakkaus, se on vain murunen siitä rakkaudesta, jota saamme kerran kokea taivaassa. Tätä on hankala ymmärtää nyt, mutta uskon, että kerran saamme tämän kokea ja tempaantua sen kokonaisvaltaisuudesta. Silloin emme enää ihmettele ja etsi vastauksia, vaan näemme kasvoista kasvoihin.

Vierailija
32/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne tuntuvat hyviltä siksi, että olen lähes kaikesta samaa mieltä? ;))

t. se, joka kyseli, vedätkö papin roolia

Vierailija
33/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuitenkin oivallinen. Tenttikirjana teologisessa.

Vierailija
34/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
35/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai minut hymyilemään. Eipä kovin pahalta kuulosta :) Jos jäi siihen yhteen kertaan ;)

Vierailija
36/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käytetään muun kuin oman seurakunnan tiloja, niistä menee maksu. Tämä on seurakuntakohtaista tosin.

Vierailija
37/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pappi informoi maksusta sitten kun sai tietää että olen yh ja isä ei ole mukana elämässämme... mun mielestä väärin toi maksuasia, maksan kirkollisveroa ja kasteen kuuluuis olla ilmainen, samaan paikkaanhan ne kaikki verot menee ja sieltä jaetaan seurakunnittain

Vierailija
38/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin voin itse sopia tapaamisieni ajat, joka helpottaa aikataulutuksessa. Papin työn saa sovitettua perhe-elämään, mutta se vaatii suunnitelmallisuutta ja niissä sovituissa ajoissa pysymistä. Aina tämä ei ole mahdollista.

Jos mieheni tekisi pitkää päivää, olisimme pulassa. Näin ei ole ja siksi olemme saaneet tämän toimimaan. Tosin olin pitkään lasten kanssa kotona, eli ihan taaperoista minulla ei ole kokemusta.

Vierailija
39/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin muille? Ja esimerkiksi se kohta, missä hiekkaa laitetaan kolmesti arkun päälle?

Vierailija
40/71 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että Jumala tarkoitti ihan tätä sanoessaan " täyttäkää maa" . Silloin täällä oli aika tyhjää vielä :)

Hyväksyn ehkäisyn. Olen abortteja vastaan.