Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook on hulluutta! Ei kai kukaan järkevä halua antaa kuvaansa ja tietojaan kaikelle maailmalle.

Vierailija
06.11.2007 |

Ei voi käsittää!!!!

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskempi kuin sähköposti ja halvempi kuin puhelin. Kaikkein kivointa olisi tavata kasvotusten, mutta se ei ole mahdollista kun porukka on jakautunut ympäri maailmaa.

Vierailija
42/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävä määritellään Facebookissa hieman laajemmin kuin ehkä käsität. Jos jollakin on ystävä Gguatemalasta se ei tarkoita että he ovat keskustelleet tai nähneet edes toisiaan ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei intialainen eikä italialainen

Vierailija
44/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asui ne sitten Meksikossa, Saksassa, Australiassa tai USA:ssa nykyisin.

Vierailija:

ystävä määritellään Facebookissa hieman laajemmin kuin ehkä käsität. Jos jollakin on ystävä Gguatemalasta se ei tarkoita että he ovat keskustelleet tai nähneet edes toisiaan ikinä.

Vierailija
45/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksinkertaisesti aika riitä.

Vierailija
46/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mullakin aikoinaan excitessä kolmisenkymmentä ystävää eri puolilta maailmaa

Ei se sitä tarkoita, että olisin yhtään heistä tuntenut tai oikeasti välittänyt mitä heille kuuluu. Saati että pitäisin ainoaankaan enää yhteyttä.

Vierailija
47/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisi jotenkin vaarallista merkitä ystävikseen anonyymillä palstalla jotain ohimeneviä chattituttuja.

Vierailija
48/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaihto-oppilaana Yhdysvalloissa lukioaikana, lukion jälkeen lähdin au pairiksi Italiaan, sen jälkeen au pairiksi Filippiineille, olen ollut matkaoppaana Turkissa ja Tunisiassa, ja opiskelijavaihdossa Saksassa, Hollannissa, Irlannissa sekä Kreikassa. Joka paikassa olen ystävystynyt monen kanssa, vietettiin paljon aikaa yhdessä kunnes oli aika lähteä pois, ja yhteydenpito harveni, osan kanssa jäi kokonaan. Plus sitten vielä suomalaiset entiset luokkakaverit, joiden kanssa aikoinaan oltiin paljon tekemisissä koulun ulkopuolellakin.

Heidät löydät mun Facebook-kaverilistalta, ja juuri siksi Facebook on niin mahtava. Kun kaipaan jotain vanhaa ystävää, ja mietin missä hän mahtaa olla ja mitä tehdä, niin kirjoitan nimen hakuun ja pian tuttu naama ilmestyy ruudulle. Moni jo kadonneeksi luulemani ystävä on löytynyt Facebookin avulla uudelleen, ja tiivis yhteydenpito on alkanut taas. Siksi se on niin ihana keksintö.

Vierailija
49/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä olen laittanut Facebookissa näkyviin. Kyllä ihmisestä saa yhtä sun toista tiedoksi, jos omia tietoja ei ole tietoisesti salannut.

Vierailija
50/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä voi olla 500 ystävää, joista puolia ei ole koskaan tavannutkaan, toisella 50, joita näkee livenäkin ja kolmannella vain aviopuoliso ystävänä.

Itse hyväksyn Facebook-ystävikseni vain muutenkin tuntemiani ihmisiä, eivätkä muut kuin ystävät pysty näkemään profiiliani. En siis etsi uusia tuttavuuksia Facebookin kautta. Tämä on varmasti yleisin ja ainakin minulle sopivin tapa käyttää Facebookia.

Ei Facebook ole sen kummempi mörkö kuin kotibileet, futisharkat, ravintolailta, sähköposti tai puhelin. Yksityisyysasetuksia kannattaa tosin käydä heti aluksi muokkaamassa itselle sopiviksi.

Vierailija:

Vierailija
51/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että sähköpostiosoitettani annetaan minnekään sivustoille. Roskapostia tulee muutenkin ihan liikaa.

Vierailija
52/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse hyväksyn Facebook-ystävikseni vain muutenkin tuntemiani ihmisiä, eivätkä muut kuin ystävät pysty näkemään profiiliani. En siis etsi uusia tuttavuuksia Facebookin kautta. Tämä on varmasti yleisin ja ainakin minulle sopivin tapa käyttää Facebookia.

Ei Facebook ole sen kummempi mörkö kuin kotibileet, futisharkat, ravintolailta, sähköposti tai puhelin. Yksityisyysasetuksia kannattaa tosin käydä heti aluksi muokkaamassa itselle sopiviksi.

Vierailija
53/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen eräitä tuttuja, joilla on perhekuvia FB:ssa. Kiva kun kaikenmaailman pedofiilihakkerit pääsee (teoriassa) käsiksi kuviin, jossa viattomat lapset kylpevät nakuina. Ties minne nekin kuvat saattavat päätyä. Maailma ON toisinaan paha paikka, olkaa varovaisia ihan lastenne takia.

Älkää jankuttako niistä privacy settingeistä.

Vierailija
54/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista uutista tarkasti, mutta tätä oli tutkittu tai yritetty Englannissa.

Vierailija
55/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta FB:n suurin ongelma on se aikasyöppöys. Joka päivä tulee monta pyyntöä osallistua erilaisiin visoihin, testeihin ja kisoihin. Esim. vampyyrisotaan en oo ryhtynyt... kun pakko on perheellisen työssäkäyvän vähän priorisoida.

Ja niistä ystävistä - mä löysin heti eka viikollani FB:ssa kolme kadonnutta ystävää, siis opiskelukavereita, jotka maailma vain oli kuljettanut eri suuntiin ja sitten ei ollut tullut pidetyksi yhteyttä. Musta oli aivan ihanaa löytää heidät. Lisäksi mulla on fb-ystävinä jonkin verran työkontakteja, mun alallani ihan normaalia ja hyväksyttävää. Pidän kyllä rotia etten kaikkein yksityisimmistä asioistani sinne kirjoittele, mutta en tiedä, mitä haittaa mulle voi olla siitä että kuvani vieressä lukee että " Minna" is tired today. Tms.

Vierailija
56/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tottahan tämä on, mutta jos haluaa olla looginen tällaisessa varovaisuudessa, niin eihän lapsiaan voi viedä minnekään julkisille paikoille. Varsinkaan uimarannoille. Siellä kuvia saa näpsittyä paljon vähemmällä vaivalla.

Vierailija:

Ihmettelen eräitä tuttuja, joilla on perhekuvia FB:ssa. Kiva kun kaikenmaailman pedofiilihakkerit pääsee (teoriassa) käsiksi kuviin, jossa viattomat lapset kylpevät nakuina. Ties minne nekin kuvat saattavat päätyä. Maailma ON toisinaan paha paikka, olkaa varovaisia ihan lastenne takia.

Älkää jankuttako niistä privacy settingeistä.

Vierailija
57/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä väittäisin, että on olemassa kahta ryhmää. Jotkut pitävät tätä reittinä tavata omia oikeita livenä joskus solmittuja ystävyyssuhteitaan, ja toiset keräilevät netistä/chateistä jne itselleen uutta ystäväpiiriä - ja ehkä pahimmillaan vieraantuvat live-elämästä. Tunnen mielestäni tyyppejä molemmista ryhmistä.

Sitten meissä on vielä erilaisia ihmisiä sen mukaan, että joillekin on tärkeää erotella sanat ystävä, kaveri ja tuttu tiukoilla rajanvedoilla. Minulla on paljon kavereita/ystäviä, jotka ovat kaikki saman arvoisia, enkä osaisi ikinä ajatella heistä kenestäkään, että sä olet vain kaveri et ystävä. Mutta ihan selkeästi tällainen ajattelu haittaa täällä niitä, jotka eivät voi uskoa kenelläkään olevan yli 10 ystävää.

Mutta jokainen tyylillään. Minä pärjäilen vielä ilman FB:tä, mutta ehkä huomenna enää en.

Vierailija
58/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taviskäyttäjä osaa hakkeroitua FB:iin.

Ja joo, Briteissä tosiaan voi avata pankkitilin, jos tietää vain nimen ja osoitteen. Ihan sama ei kuitenkaan täällä Suomessa onnistu.

Vierailija
59/59 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ataan sentään. Ihan hassuja olette, kun pelkäätte kaikkea. Kyllä on totta, että elämä on vaarallista ja huhutaan jopa, että siihen kuolee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi