Facebook on hulluutta! Ei kai kukaan järkevä halua antaa kuvaansa ja tietojaan kaikelle maailmalle.
Kommentit (59)
Vierailija:
että heidän tunnuksensa kiinnostaisivat. Ja kuinka kävikään?Ihmellistä miten hyväuskoisia ihmiset ovat netin suhteen.
Kirjoiteltiin pari hassua viestiä muiden nimissä. Vahingot eivät olleet todellakaan sitä luokkaa, mitä olisi voinut olla.
Ihmeellistä, miten vainoharhaisia ihmiset ovat netin suhteen.
Minua ainakin ottaisi päähän, jos joku veisi käyttämäni salasanat ja kirjoittelisi roskaa nimimerkilläni. Vaikka niille ystäville. Mutta kukin tyylillään.
Kaikki tuntemani Facebookin aktiivikäyttäjät ovat tosielämässä hieman yksinäisiä. Tosi kivahan se vaan on, että heille on tarjolla jotakin.
Mitä helvatan tekemistä facebookilla ja kansainvälisyydellä on keskenään? Taidat elää todellisessa tynnyrissä!
Tarkoitin, että siellä on ystäviä ympäri maailmaa, siksi siis kansainvälisyys on hyvä juttu. Eli ei vain niitä Suomikavereita.
*tikahdun nauruun*
[/quote]
Jos saa urkittua palstasalasanan niin sähköpostista voi urkkia paljonkin intiimiä asiaa.
ole aiheuttanut ongelmia. Asia myös tuntui sen jälkeen jotenkin luontevammalle.
Olen myös ollut ns. yksinäisenä naisena nettimarkkinoilla eräässä tutkivan journalismin jutussa. Siksi sanoin etten laittaisi kuvia itsestäni nettiin tai etsisi ystäviä netin kautta. Maailmassa on monenlaisia ihmisiä. En halua netin kautta uusia tuttavia tai suoraa kontaktia käyttäjiin.
Elämästä voi tulla HELVETTIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Siksi se on aivan yliveto.
Ja kyllä, mulla on vilkas sosiaalinen elämä myös livenä :p
Vierailija:
Minua ainakin ottaisi päähän, jos joku veisi käyttämäni salasanat ja kirjoittelisi roskaa nimimerkilläni. Vaikka niille ystäville. Mutta kukin tyylillään.Kaikki tuntemani Facebookin aktiivikäyttäjät ovat tosielämässä hieman yksinäisiä. Tosi kivahan se vaan on, että heille on tarjolla jotakin.
Pääasia, ettei mitään luottokorttien numeroita saa haltuunsa. Ihan sama, jos joku saisi käyttäjätunnuksen tai salasanan johonkin keskustelupalstalle.
Kaikki minun tuntemani FB:n rekisteröitymättömät ovat taasen tosielämässä TODELLA yksinäisiä. Ikävää, ettei edes virtuaalisesti osata luoda ihmissuhteita.
eivät halua tulla facebookiin, koska heillä ei olisi siellä yhtään friendiä :-(
esim. sähköpostilla ja nettipuhelimella? Muuten, aiheesta Hytönen kirjoitti aika kivan kolumnin edellisellä viikolla. Miten monia parhaita ystäviä Facebookkereilla onkaan...
teyttä? Tämä sille, joka väitti facebookin käyttäjiä sosiaalisesti rajoittuneiksi. Sinä et taida tietää, miten sivusto toimii.
Siellä luodaan oma ystävien verkko, johon ei pääse kuin ystävät, jotka ovat kavereiksi kutsuttu. Voit siis kontroloida sitä kuka pääsee näkemään sivusi.
Vierailija:
Siksi se on aivan yliveto.
Ja kyllä, mulla on vilkas sosiaalinen elämä myös livenä :p
Vierailija:
esim. sähköpostilla ja nettipuhelimella? Muuten, aiheesta Hytönen kirjoitti aika kivan kolumnin edellisellä viikolla. Miten monia parhaita ystäviä Facebookkereilla onkaan...
Ja Hytönenhän se edustaa journalismin terävintä kärkeä Suomessa... :D
He laittavat ystävikseen sellaisiakin ihmisiä, joihin eivät ole pitäneet 10 vuoteen yhteyttä tai jotka eivät alunperinkään ole olleet ystäviä.
Nämä siis 30+ ikäisiä. Ehkä nuoremmilla ei näy sama ilmiö.
Itse ajattelen Facebookista neutraalisti. En halua tietojani sinne enkä ole siitä kiinnostunut. Se on minusta yksi ilmentymä oman elämänsä julkituomisessa, ihan samoin kuin hääsivustot ja lasten korvatulehduksista tilittäminen nettisivuilla. Ei haittaa minua mitenkään, mutten näe mitään syytä ryhtyä samaan.
et ymmärrä yskää? Miksi kaikkeen pitää suhtautua niin vakavasti? Jos et ikinä lue kolumneja (tai mitä ne onkaan) niin aika paljosta jäät paitsi.
Miksi Facebookista ei saisi keskustella tai sitä kritisoida? Kai siinä jotakin mätää on jos ihminen on niin kiinni kyseisessä asiassa että esim. laittaa vielä ennen murhaansa viestin ja kuvia Facebookiin (huom. median mukaan; esim. italialaistyttö joka murhattiin kurkku auki viiltämällä).
Tyttö (joka muuten oli britti ja nuorisovaihdossa Italiassa) oli ollut juhlissa, ja varmaan ajatteli laittaa kuvia Facebookiin jotta perhe ja ystävät kotimaassa näkee millaiset juhlat heillä oli. Ja sen jälkeen joku tappoi hänet - mutta murha ei liittynyt mitenkään Facebookiin.
Kusella ei muuten kannata käydä koskaan, se on sairaan vaarallista. Aattele, naapurin Irma kävi vessassa ja sitten se lähti ulos ja jäi auton alle! Miten joku voi olla niin riippuvainen vessassa käymisestä, en tajuuuuu.............
Vierailija:
Miksi Facebookista ei saisi keskustella tai sitä kritisoida? Kai siinä jotakin mätää on jos ihminen on niin kiinni kyseisessä asiassa että esim. laittaa vielä ennen murhaansa viestin ja kuvia Facebookiin (huom. median mukaan; esim. italialaistyttö joka murhattiin kurkku auki viiltämällä).
Taisi se jälkimmäinen juttu olla kumminkin vähän puskien takaa tullut.
Tietysti jos ei ole ystäviä, niin sitten se FB ei ehkä tunnu luontevalta...
että heidän tunnuksensa kiinnostaisivat. Ja kuinka kävikään?
Ihmellistä miten hyväuskoisia ihmiset ovat netin suhteen.