Pantonen vuoden väri on valkoinen, ja on noussut meteli, kuinka tämä on rasistista.
Voitteko kuvitella? Vuoden väriksi valitaan valkoinen, ja tämä nähdään rasismiksi?
Kommentit (17)
Kaikki seinät mustiksi. Sitten on hyvä ja kaikki tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Patonen
Mikä patonen on?
Etkö osaa lukea?
Itse uskon, että ihmiset harrastavat tuollaista woke. rage-baittia ihan vain saadakseen huomiota ja näkyvyyttä somessa.
Upeaa miten kotona on valkoiset seinät eikä mitään kelaloisen väriä.
Tästä nousee kohu joka pysyy viikosta toiseen otsikoissa kunnes Orpo pyytää anteeksi Pantonen puolesta.
Katsoin juuri hammastahnamainoksen, jossa mainostettiin jotain miten kaikki on valkoisemmin, ja alareunassa luki teksti "valkoisemmin viittaa hampaiden väriin"... Hoh hoijaa.
Petteriii! Et voi pysyä hiljaa tästä. Irtisanoudutko Pantonen rasistisesta päätöksestä vai et?
Kyllä. Koska iho ei ole valkoinen vaan keltapinkki? Tarkka määritys.
Valkoinen maali loppuu kaupoista.
Cloud dancer on hyvä nimi. Valkoisen elämä on kuin pilvellä tanssia. Jos tulee nälkä voi tilata MasterCardilla tumman wolttipojan juoksemaan ruoka-annoksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itse uskon, että ihmiset harrastavat tuollaista woke. rage-baittia ihan vain saadakseen huomiota ja näkyvyyttä somessa.
Niinhän sitä luulisi, mutta olen törmännyt ihan oikeisiin ihmisiin - jotka eivät ole mitään some-influenssereita - joiden mielestä tuo Pantonen värivalinta on "white supremacy dogwhistle".
Vierailija kirjoitti:
Patonen
Mikä patonen on?
Patosen Pekka oli mun liikunnanopettaja yläasteella
Ja jos vuoden väri olisi ruskea, niin se olisi kulttuurin omimista.
Vierailija kirjoitti:
Cloud dancer on hyvä nimi. Valkoisen elämä on kuin pilvellä tanssia. Jos tulee nälkä voi tilata MasterCardilla tumman wolttipojan juoksemaan ruoka-annoksen kanssa.
Voisko enempää igorin kynästä olla.
Kansainvälinen väri-instituutti Pantone on julkaissut vuoden 2026 värin. Tulevana vuonna trendiväri on valkoisen sävy Cloud Dancer.
Instituutti valitsee vuosittain tunnusvärin, jonka se ennustaa trendaavan tuotesuunnittelussa pukeutumisesta sisustukseen.