Mitä veikaatte, koska hallitus poistaa arkipyhävapaat?
Eli ainakin olisi työpäiviä jatkossa:
loppiainen, helatorstai, pääsiäismaanantai, vapunpäivä ja juhannusaatto
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa vaikka poistaisi. En ole työelämässä enää.
-Työkyvyttömyyseläkeläinen 53v
Tätä mahtavaa empatian määrää! Minä, minä.
Nuo on aikoinaan sovittu kun Pekkaset lähti. Hallitus ei voi noita yksipuoleisesti poistaa. Mutta jos nyt ensin poistaa ay-maksujen verovähennysoikeuden ja lietsoo porukkaa eroamaan liitoista, niin sen jälkeen kun liitot ovat heikentyneet, nuokin on paljon helpompi saada pois.
Kok, ps, rkp ja kd arvostaa kristillistä kulttuuriperintöä
Reunavasemmalla unelmoidaan Pride-päivästä lisänä nykyisiin yleisiin vapaapäiviin.
Vierailija kirjoitti:
Nuo on aikoinaan sovittu kun Pekkaset lähti. Hallitus ei voi noita yksipuoleisesti poistaa. Mutta jos nyt ensin poistaa ay-maksujen verovähennysoikeuden ja lietsoo porukkaa eroamaan liitoista, niin sen jälkeen kun liitot ovat heikentyneet, nuokin on paljon helpompi saada pois.
Voi poistaa, koska nuo tulevat työaikalaista eikä työehtosopimuksista.
"Työaikalaki säätää, että sunnuntaityöstä tai kirkollisina juhlapäivinä eli arkipyhinä tehtävästä työstä, työtä teetetään silloin vain, jos se on työn laadun vuoksi säännöllistä niinäkin päivinä tai jos siitä on työsopimuksessa sovittu tai työntekijä suostuu tekemään töitä näinä päivinä."
Kohta poistetaan ylityölisät, iltalisät ja yölisät. Pyhäpäivinä tehdyistä töistä pyhäpäiväkorvaukset pois.
Vierailija kirjoitti:
Kohta poistetaan ylityölisät, iltalisät ja yölisät. Pyhäpäivinä tehdyistä töistä pyhäpäiväkorvaukset pois.
Sunnuntain tuplapalkan saa ainakin poistaa.
Eiköhän nuo poista kohta palkat kun ek vaatii kilpailukykyä.
Jonnet ei muista, mutta 1973 loppiainen, helatorstai ja toinen helluntaipäivä (ennen maanantai) siirtyivät lauantaille.
Vuoden 1992 alussa tuli voimaan laki, joka palautti loppiaisen ja helatorstain oikeille paikoilleen.
Eli on sitä ennenkin tehty.
Arkipyhiä on liian vähän, keksikääpä niitä lisää!
Mun puolesta pyhien lisät saa poistaa. Mutta kuukausitulojen pitää pysyä samassa tasossa kuin lisien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mahtavaa empatian määrää! Minä, minä.
Hai, ei koske miuta koska mie oon kanssa työkyvyttömyyseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Reunavasemmalla unelmoidaan Pride-päivästä lisänä nykyisiin yleisiin vapaapäiviin.
Olisihan se hienoa po rata miestä perärööriin ja saada siitä palkkaa.
M42
Ei ne nyt enää uskalla. Persuja ei kohta enää ole jos nuolevat kokoomusta vielä.
Olisin mielellään ollut pääsiäisen töissä, mutta mulkut kanssatyöläiset on noita päiviä menny pomolta vinkumaan jo puoli vuotta etukäteen😑😑
Saisi poistaa. Olisi vähemmän ruuhkaa kaupoissa ja rauhallisempaa kun naapurit töissä eikä kotonaan tömistelemässä kuin norsut ja vetämässä viinaa to-su
Eihän kukaan (suurin osa) enää tiedä mitä "arkipyhät" tarkoittaa. Kaupat ym. liikkeet on auki joka päivä, oli sitten pyhä tai ei. Ryyppy/remujuhliksi on mennyt niin joulut, pääsiäiset kuin juhannuskin. Ei osata enää rauhoittua.
Vierailija kirjoitti:
Arkipyhiä on liian vähän, keksikääpä niitä lisää!
Hallitukselle omat pääministeripäivät ja arkipyhäksi vain heille. Kansanedustajille omat edustajan kunniapäivät ja myös vain heille.
Suurten yritysten johtajille kolmipäiväiset työviikot ja työläisille 8-päiväiset työviikot. Se 8. päivä saadaan jakamalla viikko kahdeksalla ja työpäivät lasketaan sen mukaan, eli joka päivän 24 tunnista poistuu osa.