Mitä teet, jos vessan lavuaari alkaa vetää huonosti?
Kommentit (77)
Avaan ja tyhjään sen mutkakohdan sieltä putkesta.
No tietysti käsken ukon avaaman sen lavuaarin. Mitäs sitten?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 15:50"]
kodin putkimies tulee avuksi
[/quote]
auttaako se, jos ei ole tukosta?
Odotan, että mies tekee asialle jotain.
kaadan sinne ruokasoodaa ja etikkaa
Avaan sen ruuvin, irrotan osat, putsaan ryönät ja kasaan takaisin.
ostan jotain putkimyrkkyä ja kaadan pullollisen sitä lavuaariin
Kokeilen eka rumpalla ja jos ei auta, kaadan kodin putkimiestä. Jos sekään ei auta, kutsun huoltomiehen.
Avaain sen mutkakohdan, ja putsaan putket. Ja joo, kerran purin koko putkiston (siis ne näkyvät putket), kun tipahti korvis lavuaariin:(
Jos lavuaari jatkuvasti tukkeutuu hiuksista yms., ostan Siniltä sinne lavuaarin viemäriin pistettävän "hiusstopparin". Toimii, meillä tällainen.
Laitan jotain putkiainetta ja jos ei auta, soitan huoltomiehelle.
Mitä järkeä kysellä jos ei voi vastata kun kysytään lisätietoa?
Jos vessan lavuaari vetää huonosti, minä teen aiheesta aloituksen tänne av:lle
Toimin putkimiehenä ja suoritan lavuaarin viemäristön puhdistuksen osa osalta lävitse. :)
Mihin te huoltomiestä tarvitte? Sen saa ihan itse auki ja töhnät pois. 5 minuutin homma.
Kaadan viemärinavaajaa. En todellakaan ala purkaa mitään ellei ole AIVAN PAKKO, sillä yleensä se ruuvi on kuparia (tai mitä lie pehmeää materiaalia), joka ei kovin montaa pyöritystä kestä ennen kuin kierteet menee... ja ruuvi jämähtää jossain puolitiessä kiinni siihen vastakappaleeseensa, minkä jälkeen saa leikkiä rautasahalla ja lähteä kauppaan ostamaan uusia osia, jos meinaa samalla tee-se-itse-periaatteella jatkaa loppuun asti.
17, Ei ainakaan minulla ole vastaavanlaisia ruuviongelmia koskaan tullut vastaan. Ihan helppo homma, mutta kannata varata pesuvati osia varten ja muistaa missä järjestyksessä ne irroitti, jotta saa ne samalla tavoin myös takaisin. Myös pesua varten jokin vati oltava.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:12"]
17, Ei ainakaan minulla ole vastaavanlaisia ruuviongelmia koskaan tullut vastaan. Ihan helppo homma, mutta kannata varata pesuvati osia varten ja muistaa missä järjestyksessä ne irroitti, jotta saa ne samalla tavoin myös takaisin. Myös pesua varten jokin vati oltava.
[/quote]Ja tiivisteiden kohdalla ei ole samantekevää kuinka päin ne laittaa, eli se kanssa muistiin...
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 20:08"]
Kaadan viemärinavaajaa. En todellakaan ala purkaa mitään ellei ole AIVAN PAKKO, sillä yleensä se ruuvi on kuparia (tai mitä lie pehmeää materiaalia), joka ei kovin montaa pyöritystä kestä ennen kuin kierteet menee... ja ruuvi jämähtää jossain puolitiessä kiinni siihen vastakappaleeseensa, minkä jälkeen saa leikkiä rautasahalla ja lähteä kauppaan ostamaan uusia osia, jos meinaa samalla tee-se-itse-periaatteella jatkaa loppuun asti.
[/quote]
Täällä putkistoa pesty hajujen takia ja nyt juurikin kävi näin, että ruuvi ei mene enää paikalleen tai pyörii vaan paikallaan. Mitäs osia tässä nyt pitää hankkia? Rautasahalla ruuvi pois ja uusi ruuvi vaan tilalle vai mitä kaikkea tarvii?