Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet, jos vessan lavuaari alkaa vetää huonosti?

Vierailija
12.06.2013 |

-

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en osaa itse aukaista hajulukkoa saa kunnolla takaisin soitan huoltomiehelle.  Taloyhtiöissä vesijohdot ovat taloyhtiön.

Vierailija
42/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en osaa itse aukaista hajulukkoa saa kunnolla takaisin soitan huoltomiehelle.  Taloyhtiöissä vesijohdot ovat taloyhtiön.

Hmm... ymmärrän kyllä asiasi, mutta varmistetaan että muutkin ymmärtävät. Vesijohdoissa ei ole hajulukkoja. Hajulukot sijoitetaan poistovesiputkistoon, eli viemärirakenteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm... ymmärrän kyllä asiasi, mutta varmistetaan että muutkin ymmärtävät. Vesijohdoissa ei ole hajulukkoja. Hajulukot sijoitetaan poistovesiputkistoon, eli viemärirakenteisiin.

No joo, varmaan on vaikea ymmärtää että lavuaarin poistovesi liittyy vesijohtoihin.  Yhtä lailla viemärit ja hajulukot ovat taloyhtiön.

Vierailija
44/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan jotain putkiainetta ja jos ei auta, soitan huoltomiehelle.

Vain vuokra- asunnoissa asuvat voivat soittaa ilmaisen huoltomiehen.

Omistusasuja hoitaa itse, niin pitkälle kuin pystyy, ja jos ei pysty, soittaa maksullisen putkimiehen avaamaan röörit.

Vierailija
45/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuja hoitaa itse, niin pitkälle kuin pystyy, ja jos ei pysty, soittaa maksullisen putkimiehen avaamaan röörit.

Juu.  Ja suurin osa tämän palstan pökkelöistä, asuu vuokra kämpissä.

Vierailija
46/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan viemärinavausaineella (semmoisia rakeita). En uskalla ruveta purkamaan koko roskaa, kun pelkään että en saa kasattua kunnolla. Aina on lähtenyt vetämään.

Vierailija
47/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaadan sinne ruokasoodaa ja etikkaa

Minä laitan jauhemaisia konetiskiainetta ja kiehuvaa vettä kolme vedenkeittimellistä. Siellä mutkassa voi olla jämähtänyttä rasvalikaa, joka ei pääse jatkamaan matkaansa. Käsisaippuoissa on myös rasvaa. Samoin kasvojenpuhdistusaineissa. Jos ei juoksuta paljoa vettä eli toimii nykyajan ohjeiden mukaan, jää rasvalika sinne mutkaan. Siksi konetiskiaine ja kiehuva vesi on passeli sukattamaan sieltä sitä rasvalikaa. Sulatuksen jälkeen kannattaa vielä juoksuttaa vettä kymmenisen minuuttia.

Vierailija
48/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon miehelle ettei se lavuaari vedä. Osaan hoitaa homman itsekin mutta tulee sitä vessaa ja kylppäriä sen verran joka viikko kuurattua että mieskin voi osallistua.

Vierailija
49/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä omistuskerrostalossa yhtälailla huoltomies on maksuton.  Kun vedet ja viemärit ovat taloyhtiön vastuulla ja taloyhtiön omistamia.  Mullekin vaihdettu vessanpöntön sisuskalut, keittiön hana, avattu  pesukoneen poistoletkun hajulukko jne .

Vierailija
50/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mun lavuaari ja oon vain vuokralla, niin en ee yhtään mitään, koska maksan siitä jo muutenkin.

En osta putkimiestä tai muutakaan. Omistajalle voin sanoa että tulee putsaamaan tai hankkii putsaajat.

Jos tonnin maksaa vuokraa yksiöstä, niin en tee tosiaan yhtään mitään ite.

Vierailija
51/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikissa taloyhtiöissä nimenomaan tulee ottaa yhteyttä taloyhtiön huoltomieheen, jos ongelma ei hoidu irroittamatta osia. Muuten mahdollisetvahingot menee omaan piikkiin.

Vierailija
52/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli pulloa etikkaa yön yli. Toimii myös vessanpyttyyn ja puhdistuu hyvin. On eri asia, jos pyttyyn on heitetty muuta kuin mitä ihmisestä tulee ja vessapaperia.

Vierailija
53/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu.  Ja suurin osa tämän palstan pökkelöistä, asuu vuokra kämpissä.

Omakotitaloissa omistaja maksaa.  Omistuskerrostaloissa yhtä lailla taloyhtiö omistaa johdot ja viemärit, lämpöpatterit.  Huoltomies käy maksutta.  Suihku/bideeletkut on asukkaan.

Ilmanvaihtoventtiilien puhdistus on asukkaan asia.

Vierailija
54/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kodin putkimies tulee avuksi

EI ole tehokasta ainetta. Kannattaa ostaa niitä RAKEITA. Ne raemaiset avaajat on oikeasti tehokkaita.

Vierailija
55/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kodin putkimies tulee avuksi

EI ole tehokasta ainetta. Kannattaa ostaa niitä RAKEITA. Ne raemaiset avaajat on oikeasti tehokkaita.

Niagara 👍 avaa aivan kaiken

Vierailija
56/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikissa taloyhtiöissä nimenomaan tulee ottaa yhteyttä taloyhtiön huoltomieheen, jos ongelma ei hoidu irroittamatta osia. Muuten mahdollisetvahingot menee omaan piikkiin.

Näin oli huoltomies sanonut tyttärellekin kun häpeillen soitti huoltomiehen lavuaarin hajulukkoa aukaisemaan.  Huoltomies oli sanonut että parempi ei itse koskekaan koska huolto on sitä varten.  Asuntonsa on ostanut eli omistaa.

Vierailija
57/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaadan sinne ruokasoodaa ja etikkaa

Jota sitten meneekin n 4 euron edestä. Mutta tukos ei aukea. 

Vierailija
58/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdista itse röörit. Otan ne pois, laitan tulikuuma vettä tulemaan ja rööri alle. Hetki vain, ja pjaska o veks. Sitte takas paikalleen. Se pitäis jokaisen tehä kerran kuussa pjaskan estämiseksi. 

Vierailija
59/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku ostaa kerrostaloasunnon eikä ota ees selvää miten huolto toimii, mitä kuuluu asunnossa itselle ja mihin oikeestaan ei saisi edes koskea.  

Vierailija
60/77 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan ja puhdistan lavuaarin vesilukon. Poistan kaikki hiukset ja muun moskan mikä näkyy.

Jos sen jälkeen viemäri ei vieläkään vedä, kaadan putkenavaajaa ja annan vaikuttaa useamman tunnin.

Jos tämänkään jälkeen viemäri ei vielä vedä, otan yhteyttä huoltomieheen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan