Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pummilla elävät

Vierailija
16.07.2013 |

Jos tänne osuu joku surutta pummilla elelevä tai joku joka muuten tietää, niin mua kiinnostaisi kovasti kuulla eikö pummilla (eli ilman mitään kunnon syytä itsensä elättävät sossussa ravaajat esimerkiksi) elelevät aidosti koe mitenkään vääräksi sitä, että muut joutuvat heitä elättämään? Eikö se ikinä oikeasti hävetä yhtään? Tai eikö olo tunnu luuserilta?

ja nyt en siis tarkoita ihmisiä, jotka ovat ko. tilanteessa oikeasti tahattomasti, heidän ei mitään pitäisikään hävetä tms.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuuden kulmilta löytyy useitakin pummeja.

Nää joiden kanssa olen tekemisissä satunnaisesti, niille se elämä on ihan tavallista. Normaalia, valtio mahdollistaa sen ja se on sillä oikeutettu. Ei meidän kulmilla kasvatettu yhteisen hyvän tekijöitä, ei siellä tajuta sitä, että valtio saa rahansa tekijöiltään.. siis syvemmässä merkityksessä.

Sehän on yhtä vittua, jos joutuu kortistosta karenssiin. Elämän pilaajat löytyvät sieltä työkkäristä, itsessä ei ole vikaa!

Jos jää sossun ja kelan huijaamisesta kiinni (mies asuu toisessa kämpässä kirjoilla kuin tää yh... ja lisäksi saivat alivuokralaisen siihen "miehen kämppään") niin syyllistä etsitään ja pitkään, vihataan ja kostetaan!!! Syyllinen ei tietenkään löydy peilistä, vaan joku kusipää narautti.

Mun äidiltä meni firma aikoinaan nurin, niin anopin (kys alueelta myös) ensimmäinen neuvo oli, että älä hae mitään muutakaan duunia, niin siten ei tarvii maksaa!

Mutsi todellakin meni töihin ja maksoi velkansa. Jotain mun ja mieheni päässä on klikannut, kun ei noille kulmille jääty. Tehdään työtä ja osallistutaan!

Se porukka, joka tukia hyväksi käyttää, ei näe mitään väärää tavassaan. Eivät koe olevansa luusereita, eihän ne tiedä muusta. Paitsi sitten on ne tosi rikkaat, kusipäät, jotka vaan luulee olevansa. Meidänkin perhe tuollaiseksi nykyään lukeutuu, vaan sen takia, kun asutaan omassa asunnossa! me ollaan niiden mielestä luusereita ja noloja.

Vierailija
2/8 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellainen häpeäpilkku ettei mitään rajaa! Ikinä en ole töissä ollut,vaikka näin vanhemmiten haluaisinkin ja kyllä pääsenkin! Koen tottakai elämäntyylini vääräksi,mutta en sentään kotona loju,vaan käyn vastikkeellisissa töissä eli 9e tuntipalkalla joka päivä.Haluaisin saada oikean työpaikan,mutta kaupungilla ei kuulemma ole varaa,eikä yksityisetkään ota ilman pätevää työkokemusta tai koulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 9e päiväpalkalla,piti kirjoittaa edelliseen :D

Vierailija
4/8 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 00:57"]

Jos tänne osuu joku surutta pummilla elelevä tai joku joka muuten tietää, niin mua kiinnostaisi kovasti kuulla eikö pummilla (eli ilman mitään kunnon syytä itsensä elättävät sossussa ravaajat esimerkiksi) elelevät aidosti koe mitenkään vääräksi sitä, että muut joutuvat heitä elättämään? Eikö se ikinä oikeasti hävetä yhtään? Tai eikö olo tunnu luuserilta?

ja nyt en siis tarkoita ihmisiä, jotka ovat ko. tilanteessa oikeasti tahattomasti, heidän ei mitään pitäisikään hävetä tms.

[/quote]'

Mitäs veikaat moniko valtion tai kunnan hommissa oleva byrokraatti, joka ei tuota mitään hyödyllistä tuntee syyllisyyttä siitä että ei tuota mitään hyödyllistä, vaan maksaa yhteiskunnalle monin verroin enemmän kuin pummi?

Vierailija
5/8 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä yhtään. Kun kerran naiset ovat syrjäyttäneet minut p/s-elämästä eli eivät anna pillua, niin paskaako tässä alan raatamaan. Mitä varten? Ketä varten? Kaikkea muuuta voin olla mutta en hölmö ja naiivi hyväksikäytettävä.

Vierailija
6/8 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä, mutta kyllä, pakko sanoa, että työttömänä olenkin sitten ihan suruton pummi. Olen laiska hakemaan töitä, aina niitä ei edes huvittaisi tehdä ja tukien pienuudesta narisen jatkuvasti.

Vierailija
7/8 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 02:52"]

Ei hävetä yhtään. Kun kerran naiset ovat syrjäyttäneet minut p/s-elämästä eli eivät anna pillua, niin paskaako tässä alan raatamaan. Mitä varten? Ketä varten? Kaikkea muuuta voin olla mutta en hölmö ja naiivi hyväksikäytettävä.

[/quote]

Mene luuseri hoitoon. Käy itsessäsi ja ole oma suihkusi niin kyllä sitä pillua sullekkin saattaa jopa irrota. Tai tuolla aseteella tuskin saat kädeltäsikään, mutta yritä luuseri edes...

Vierailija
8/8 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 00:57"]

[/quote]

Ei hävetä tipan tippaakaan. Töitä joiden tekeminen olisi kannattavaa rahallisestikin ei ihan helpolla nykyään ilman työkokemusta saa ja kun ei saa töitä niin ei saa työkokemustakaan. Köyhällä kun ei ole sen työkokemuksen perässä varaa ottaa jotain satunnaisia pätkäduuneja, koska sen jälkeen katkeilee työttömyyskorvaukset tai niistä vähennetään senverran, että käteen jää vähemmän mitä ilman pätkäduuneja. Ja se, että saa työtodistuksen parilta viikolta ei paljon lohduta jos seuraavan kuukauden-puolitoista saa miettiä syökö makaroonia tänään vai huomenna.

Työkkäri kyllä tarjoaa noita 9e/päivä kusetus orjaduuneja, mutta orjatyöt meni muodista jo 200v sitten eikä niistäkään käteen sen enempää jää, kun tuo 9e menee jo työmatkoihin. Ja muutamassa työhaastattelussa sanottu ihan suoraan, että "eipä sulla siis työkokemusta löydy, pelkkiä harjoitteluja näkyy olevan" niin vie vähän loputkin motivaatiot niistä hommista.