Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suurperheodottajat kylmään viikkoon 45 :)

05.11.2007 |

Aloitetaampas meidät taas uuteen viikkoon! :)

Kirjoittelen itse lisempää paremmalla ajalla...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soffala:

Lapset saa kyllä ihan tarpeeksi lahjoja sukulaisilta joten en tiedä kannattaako minun enempää ostaa... Katotaan nyt.

Meilläkin vois ihan hyvin tehdä niin, että ite ostettais vaan yhdet lahjat ja loput tulis isovanhemmilta ja kummeilta, mutta toisaalta minusta tuntuu, että itse osaan paremmin miettiä sopivimmat lahjat :-). Silleen, että ne tarjoaa puuhaa (esim. askartelu- tai maalausjuttuja tytöille) ja leikkiä (n. 5 euron heppalelut tytöille, ne on olleet aiemminkin tosi kovassa käytössä) ja muuten vaan hyvää mieltä pidemmän aikaa (esim. Muumi-kupit, tosin niistä näytti kivoilta vain muutamat kun tässä yks päivä netissä sitä " mallistoa" katselin, en tykännyt läheskään kaikista ja kaupan hyllystä en ole vielä päässyt noita katselemaan paitsi sen " Lumilyhty" -kupin näin viime kauppareissulla, mut sit oli jo kauhee kiire jatkaa matkaa, kun mies jo odotti kärsimättömänä). Ja vaatteistakin minä tietysti osaan parhaiten miettiä, mikä olis tarpeellisinta ja mikä sopivan kokoista. Pojalle on vaan kaikista vaikeinta keksiä lahjoja. No, yhtä pleikkaripeliä se on toivonut. Siitä se ainakin tykkäis. Mut se ei harrasta juurikaan piirtämistä eikä myöskään askartelua eikä se sitten pikkupoikavuosien ole ollut innokas leikkimäänkään, joten paljon vaikeampi keksiä mitään mielekästä ja kivaa. Pojalla on ollut taipumus toivoa jotain hirmukallista lelua, jolla se ei sitten loppujen lopuksi edes leiki. Viime jouluna en enää suostunut ostamaan sille mitään lelua, kun se ei tosiaan ole sellaista leikkivää tyyppiä. Olikos Annlinnillä tarkoitus ostaa joululahjaksi pyöriä? Meidän pojan pyörä on minun veljeni kunnostama pyörä kahdesta eri kaatopaikalle menossa olleesta pyörästä (poikamme itse siihen pyörään ihastui). Uusi pyörä olis pojalle kyllä varmasti huippumieleinen, mutta onkos niitä edes myytävänä tähän aikaa vuodesta. Poika on kyllä tosi kova pyöräilemään. Hyvänen aika kun ei tahdo joutaa läksyjä tekemään, kun jo pitää sännätä kavereitten kanssa pyöräilemään.

Jep, nyt täytyy alkaa valmistautua nelosen lääkärineuvolaan!

Minjuska, sulla se on kohta synnärille lähtö. Wau, jännää! Kohta sullakin nuo kolotukset on enää muisto vain :-).

neronja taas

Vierailija
22/40 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojilla on myös nyt sellaiset uusiopyörat vanhoista raadoista kasatut, no aikansa ne on niillä ajaneet mutta nyt alkaa olla isompien pyörien hankinnan aika ja ajattelin että jouluksi kaikki kolme vanhinta saisivat uudet vaihdepyörät kun noista pyöräliikkeistä saa aika hyviä tarjouksia ennen joulua kun niillä myynti on aika hiljaista. Sitten ostan myös nastarenkaan pyöriin niin ainakin viime vuonna täällä Etelä-Suomessa pojat ajeli koko talven pyörillä. Musta se on hyvä ja käytännöllinen lahja josta on iloa pitkäksi aikaa.

Mä muuten kävin tuolla Tammisaaren sairaalan sivuilla ja siellä on ainakin näitä vesisynnytysmahdollisuuksia ja kaikkea muutakin maan ja taivaan väliltä ja henkilökuntaa on todellakin kehuttu miellyttäväksi ja asiantuntevaksi.

Annlinn

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee osteltua aika paljon ja siitä seurauksena on aina köyhyys tammikuussa... ;) Mies mua aina toppuuttelee ja itsekin aattona kauhistelen lahjapaljoutta, koska myös meillä isovanhemmat ja kummit laittavat lahjoja. Tänä jouluna anoppi lupasi ostaa kaikille koululaisillemme kännykät, jotka tulevat varmasti olemaan jymy yllärit ja saavat riittää isompina lahjoina. Itse laitan leluja, pelejä, legoja, vaatetta... aina kuitenkin jotain hyödyllistäkin. Oikeastaan lahjomiset keskittyy meillä jouluun ja syntymäpäiviin. Muulloin ei osteta isompia juttuja elleivät lapset itse ole säästäneet ja ostavat omilla rahoillaan. Lahjojen oston aloitan yleensä jo lokakuussa niin ei tarvi kaikkea ostaa yhdellä kertaa. Tänä jouluna surettaa kun olen kotihoidontuella ja sain vielä mätkyjä verotuksessa.. :( Siispä isukin lompakolle.. ;) Mutta jos vakavasti puhutaan, kyllä meillä lapset arvostaa joulussa muutakin kuin paketteja. Yhdessä aina leivotaan ja siivotaan, lahjojen ja korttejen kans auttavat myös. Yhdessäolo on tärkeintä. :)

Kerrohan Soffala meillekin ultran jälkeen kumpaa teille odotetaan! :) Jos lääkäri uskaltaa lähteä sanomaan! :)

Omppis

Vierailija
24/40 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä kiire koko ajan kun pitää tehä sitä ja tätä ja viedä lapsia sinne ja tänne :o) sitähän se suurperheen arki on. Hiukan kyllä hirvittää miten sitä taas sopeutuu uuteen jäseneen ja miten se arki alkaa rullata....

Joululahjoista: me tehtiin tälle joulua sellainen päätös että yksi lahja per lapsi. Kuitenkin kummeilta yms. tulee jotain eikä ole kiva totuttaa lapsia sellaiseen krääsä paljouteen. Meilläkin naapurissa lapset tekee metrisiä toivelistoja ja vanhemmat juoksee kaikki kaupat läpi toteuttaen joka ikisen toiveen.... eivätkä ne lapset ole ikinä kuitenkaan tyytyväisiä mihinkään aina on jollain toisella paljon parempia juttuja :o/

Meillä nyt tuo remontti paisuu ja paisuu niin taitaa kaikki liikenevä raha mennä siihen. Mulle tärkeintä joulussa on olla perheen kesken ja kinkku! ehdottomasti pitää olla iso kinkku!! :o) Nyt varsinkin kun kaikki joulukilot voi sitten laittaa raskauden piikkiin ;o)

Painoa on kyllä jo tullut 10kg mutta mitä sitten :o) tuossa katsoin aikaisempia neuvolakortteja niin ihan sama mikä mun lähtöpaino on ollut niin aina synnyttäessä olen ollut aika tarkalleen saman painoinen eli 84kg joten kait mun kroppa synnyttää hyvin juuri tuon painoisena.

Pelottaako teitä muita synnytys? mulla on alkanut taas pelottaa. Lähinnä se jos en saakaan epiduraalia tai spinaalia. Olen jokaisessa synnytyksessä saanut jomman kumman ja ilman en edes uskalla ajatella synnyttäväni. Nyt lisänä pelottaa se miten tämä synnytys käynnistyy kun edellinen oli niin hurjaa menoa. Tiedän kyllä että siitä selviää meni miten meni eikä se kuitenkaan kestä loputtomiin mutta silti pelottaa... :o/

Nyt lähen viemään 4v tytön kerhoon ja käyn pyörimässä kirppiksellä kun on vain yksi lapsi sitten mukana,vähänkö luksusta!

Niiloakseli rv 22+3

Vierailija
25/40 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tulisikin jo oikea talvi! Tulee heti niin jouluinen mielikin kun sataa lunta!! :)

Mulla tuntuu olevan oikea vipeltäjä masussa. Tosi paljon rymistelee ja on liikkeellä. Ihan samanlainen masuasukki kuin kuopustyttömmekin! Ja silloin jalkapalloilijaa veikattiin! ;)

Ihana käyttää äitiysvaatteita. Jotain säästin viime raskaudestani ja jotain olen uuttakin hankkinut. Mutta jos rehellisiä ollaan, olen aika huono ostamaan itselleni. lLpset tulee aina etusijalla. Alkuviikosta ostinkin kaikille uudet talvikengät, pipoja ja hanskoja. Ja vielä tarvis ainakin pojille laittaa uudet takit. Rahanmenoa ei voi estää... Voi kumpa sen tuloakaan ei voisi estää... ;)

Sukupuoliasia hiertää mun mieltä... Pidän itseäni mahdottoman itsekkäänä, koska tiedänhän, että vauvalla on kaikki hyvin ja kehittyy normaalisti. Pitäisihän sen riittää! Voi kumpa ultra ei oliis tuonut mukanaan aavistusta ja sen jälkeistä pohdintaa... :/ Mulla kun oli alussa niiiiin poika-olo! Huono olo ja näppyjä, ei niitä tyttöjä odottaessani ollut... Voiko tämä olla tyttö??? ;) Pitkästytän teidät varmasti ihan kokonaan tällä aiheella, MUTTA te olette ainoita jotka tästä tietävät ja joiden kanssa tätä voi pohtia!! :)) Joten, upeeta mahtavaa, että olette olemassa!!

Lumihalauksin, Omppis (painuu siivoilemaan paikkoja...) :0)

Vierailija
26/40 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sitten tekis sellaisen ihmeen, että josko sitä uskaltautuis ilmoittautumaan vihdoinkin pinoon mukaan!!! :D Plussatesti tehtynä maanantaiaamuna, ja edelleen olo on aika himpskatin epäuskoinen... Ehkäpä se tästä kun massu alkaa kasvaa/oireita ilmaantua. Nyt vain väsyttää turkasesti ja tisut jomottelee välillä (ehkä hieman turvonneetkin on).

Kauhea, kun Niiloakselilla ja Neppikselläkin on jo noin pitkällä viikot! :O Ihan ihmetellä pitää, vastahan te plussasitte!! Aika tosiaan lentää..

Tällä kertaa ei enempiä ,tyttösten taistelu vaatii erotuomaria..

Ädä+kolmikko+rv4+3

Vierailija
27/40 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) tänään oli äitipolikäynti ja selvisi, että kanavaa jäljellä 1 cm ja sormelle auki. Paikat on jo pehmeenä. Wilhelmin kokoarvio oli nyt 3800g. Jep, ei jää tämä äiti odottelemaan, että poika tulis omia aikojaan vaan käynnistellään ensi viikolla. Musta tuleekin siis marrasmamma :)

Nyt tuntuu siltä, että odotus loppuukin lyhyeen vaikka olen kyllä ihan valmis lähtemään, nää kivut alkaa ottaa sen verran hermoon.

Hiukan nauratti kun Minjuska kertoi keltavihreästä limasta: mulla oli aamulla sellainen kökkö pöksyissä ;) Lääkäri otti ph-arvon tikulla ja tulos oli 5. (en tiedä mitä tarkoittaa) Viljelyyn meni joten todennäköisesti jokin bakteeri kasvaa. Olen valitellut hiivasta ja hoitanut sitä oireiden mukaan mutta tähän taidetaan tarvia antibioottia ja saan sen sit synnytyksen yhteydessä suonensisäisesti.

En ole päässyt koskaan kokeilemaan ammetta ja nytkin kyllä valitsen spinaalin.. siitä oli viimeksi niin hyvät kokemukset.

Jouluksi ostan muksuille yhden pehmeän ja yhden kovan paketin. Pienemmät saavat halvempia lahjoja kun eivät vielä ymmärrä muuta kuin pakettien avaamisen riemun.

Nyt on taas mentävä..

Neppis kera punkeron 37+3.

p.s Tervetuloa joukkoon Ädä :)

Vierailija
28/40 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se aluksi tuntui ettei viikot kulu millään ja nyt jo alkaa hirvittää että kohtahan tuo vauva jo syntyy :o)

Tännekkin tuli vihdoin se ensi lumi! ihanaa!!

sain tänään hoitaa vastasyntynyttä vauvaa ja voi taivas miten ihana se oli! ja se vauvan tuoksu on kyllä jotain ihan omaa luokkaansa :o) Onneksi kohta saa oman tuoksu nyytin :o)

Mulle on tullut kauhea himo kalaan,glögiin ja torttuihin :o) onko muilla mitään himoja? en ole ikinä tykännyt glögistä ja eilen meni litra....

Niiloakseli sekaisin vauvan tuoksusta ja lumesta :o)

Vierailija
29/40 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätin aamulla lähteä kuopuksen kanssa kaupunkiin, kun vielä on mahdollisuus lähteä vain yhden pienen kanssa. piti käydä investoimassa " herrastelu" takkia pojalle jolla on vain toppapuku olemassa talveksi ja samalla kiersin jo joululahjoja tiirailemassa (muutaman jo ostinkin, kummilapsille tosin) ja synttärilahjoja haalimassa.

En tiedä oliko se nyt ihan järkevää, 4tuntia nautiskelin kaupungin huiskeesta ja olo on nyt sit sen mukainen....häpyliitos itkee ja oikea lonkka irtoaa paikaltaan hetkellä millä hyvänsä. Olo oli ihan loistava sinne saakka kunnes erehdyin pysähtymään. Nyt alaselkää taas polttaa ja tuntuu että istun vauvan pään päällä, pää tuntuu tosi alhaalla tuolla suolen puolella :/

Ja limatulppaa valuu edelleen ja valkovuotoa, oikein vetistä, piti moneen otteeseen raahautua kaupungissakin vessaan tarkistamaan miksi housut tuntuu taas niin märiltä.

Neppis: voi sulla on sit jo vauva tooosi lähellä!! Hui!

Hui siksi, että minä huomasin että vaikka fyysisesti olisisnkin valmis synnyttämään, niin henkisesti en ihan vielä kuitenkaan. Ajatus siitä että synnytys saattaa olla lähempänä kuin luulenkaan on saanu miut hieman pelkäämään...kuopuksen syntymä on kuitenkin aika tuoreessa muistissa vielä. Katsellaan kuinka tässä käy..

Ja onnea Ädälle plussasta, tervetuloa tänne puolelle.

Joululahjoista: en ole suunnitellut oikein vielä mitä omille ostaisi, yleensä olen ostanu yhden lelun ja sit jotain kirja/äänikirja/tarpeellista vaatetta tyylistä. Ja hamstrannu jotain todella halpojakin mukaan, joten paketteja on kertynyt joskus montakin, silloin kun on ollu varoissaan, mutta siitä ei liene pelkoa tulevina vuosina :) Aika tarkkaan mietin nuo leluostokset ainakin, ihan mitään muotivillitystä en ole koskaan hommannut vaan jotakin sellaista jota lapsi on toivonut jo pidemmän aikaa.

Eilen kuulin ensimmäistä kertaa esikoiseni suusta kysymyksen: onko joulupukki oikeasti olemassa...asioista keskusteltiin ja hän on siinä uskossa että on yksi oikea joulupukki ja muiden pukkien vaatteiden alla on joku ihan tavallinen ihminen, annoin vielä jäädä siihen uskoon, tuli aika yllättäen tuo kysymys joten en ollu oikein varautunut itse siihen, mitä vastata.

Jaha, nyt on pakko heittää pitkälleen

Minjuska ja kauheasti mylläävä manteli 36+4 tai jotain

Vierailija
30/40 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Neppis miten jännät paikat sulla on mutta eikö sua jännitä vielä enemmän jos on sovittu käynnistyspäivä. Mun kammo olis sovittu sektio tai käynistys jotenkin se odotus raastais mun hermoja niin ettei mistään tulis olikein mitään kun vain odottais sitä h-hetkeä. Kyllä varmaan mullakin tämä raskaus käynistykseen menee ettei raskausmyrkytys puhkea ja se on sitten ensimmäinen kerta kun mulla käynistetään joten kyllä varmaan paniikki ainakin iskee.

Tervetuloa Ädälle, tänne kyllä mahtuu.

Omppis: Musta on ihanaa miten perehtynyt sä olet tohon sukupuoliasiaan, musta ei kyllä olis jännäämään mä olen aina halunnut tietää etukäteen vauvan sukupuolen vain siksi että lapsille on niin kiva kertoa kumpi tulee.

Mä olen sanonut lapsille että ne voi koulussakin kertoa kaikille kumpi tulee eli meillä se ei ole salaisuus muuten kuin sukulaisille ei kerrota ja vain siksi että ne on niin idiootteja.

Sitten sen nimen keksiminen on sujunut niin helposti että kaikilla meidän lapsilla on ollut nimi valmiina ja niistä kun on puhuttu vielä kun ne on ollet mahassa juuri sillä oikealla nimellä eli ne on ollet jo silloin niin todellisia. Lisäksi mä luotan niin sokeasti nykylääketieteeseen kun on niitä kauheitakin kokemuksia eli mulle nämä ultrat on hengentärkeitä jos voi vähän liioitella.

Olishan se tosi kivaa jos teille tulis tyttö kun sulla on kaikki tytön vaatteet jo valmiina, mutta olishan se taas kivaa hankkia niitä vaatteita pojallekin jos sellainen tulisi. jos mä katson noita mun lapsia niin pojissa on jotain tosi hyviä puolia mitä mun tytössä ei ole kun taas mun tyttö on omalta osaltaan aivan mainio omissa jutuissaan eli mä kyllä ottaisin mielellään kaksoset tytön ja pojan.

Minjuska sullakin synnytys tosi lähellä, käy ihan kateeksi.

Ihanaa kun hallitus puuttuu tohon Tehyn asiaa musta tuntuu ainakin turvallisemmalta kaikkien ensisynnyttäjien ja muidenkin osalta jos ne ei voi vaarantaa ihmishenkiä työtaistelujen takia. Jotenkin kauhistuttaa kun uutisista seurasin miten jos se Jokelan tapaus oliskin sattunut sillein että joukkoirtisanomiset olis voimassa ja sairaaloissa ei olis henkilökuntaa eli kyllä työtaistelukeinoistakin täytyisi sopia kun näköjään mitä tahansa arvaamatonta voi tapahtua ja tälläkin hetkellä vielä moni on niin shokissa että varmasti tarvitsee hoitohenkilökunnan tukea vielä pitkään. (Meidän tuttavien lapset oli tässä ko. koulussa ja eräs heistä jopa kohtasi ampujan käytävällä.)

no nyt valmistelemaan isänpäivälahjaa meillä masuvauveli antaa oman lahjan isukille eli mullakin on jotain hommia....

Annlinn

Vierailija
31/40 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppiksen perheeseen iski flussa :( Kuumaa kaakaota tässä hörpin ja koitan olla mahdollisimman levossa. Lapset menivät kyllä kouluun kun ei kellään kuumetta ollut.

Kyllä nämä raskausviikot ihmeen nopeaan menee, vaikka alussa tuntuu aika jarruttelevan. Ja kuinka lapset kasvaakin nopeasti! Meidänkin kuopus jo pian 1v 4 kk. Isommista puhumattakaan! Yks päivä katselin valokuvia, joissa kaksospojat oli vauvoja. Että ne oli pieniä!!! Ihan tuli tippa silmään niitä kääröjä nähdessäni...

Monella on jo synnytys ihan lähellä. Jännät ajat. Saapa tosiaan nähdä joko Annlinn kantaa omaa pienokaistaan jouluna sylissä! :)

Miten muualla pän Suomea on käytäntö, käyttekö ultrassa enää rakenneultran jälkeen? Meillä ei käydä kuin np ja rakenne ja nehän ne kai tärkeimmät on. Jos ei tarvi synnytystapa arviointia tehdä. Itse olen käynyt siinä vain esikoisia (kaksospoikia) odottaessani ja niin oli pienet pojat, että lääkäri sanoi, että vaikka pylly edellä ne mahtuvat tulemaan! ;)

Niiloakseli taisi kysyä synnytyspeloista ja jännityksestä... Kyllähän se joskus jo mielessä käy. Tällä kertaa en pelkää niin pahoin kuin aikaisemmin, sillä viimeisin synnytys oli hyvä kokemus. Toivon (TOSISSANI) että tuleva synnytys ois samankaltainen. Ei täynnä kipua, eikä vuorokauden mittainen. Siinä pääkriteerit. :)

Mukavaa isänpäiväviikonloppua kaikille! Ens isänpäivänä isukeilla on taas yksi kullannuppu lisää! :)

Omppis

Vierailija
32/40 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi omppis! voimia teille. Meillä kans flunssan kourissa lapset ja kaiken huipuksi itellä migreeni kohtaus TAAS vaihteeksi päällä... Nyt enää vaan pää kipeä kaikki oheis oireet on onneksi loppunut. Vihaan noita oheis oireita kun ne on mulla niin voimakkaat,pää kivun kyllä sitten siedän.

Kaakao kuulosti niin hyvältä että taidanpa laittaa kupillisen itsekkin ja ottaa ruis leipää NAM!

Niiloakseli rv 22+4 hui miten viikot etenee!! :o)

Vierailija
33/40 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo aamulla mutta yllättäin kone taas teki tenät ja koko tarina katosi taivaantuuliin..

Omppikselle parempia vointeja!

Annlinn: Minua ei hermostuta se, että tiedän päivän etukäteen sillä neitsytnaisena pidän siitä tunteesta, että ohjat ovat käsissäni. Nyt osaan valmistautua ja hoitaa tärkeät asiat pois alta ja järjestellä muitakin asioita. Tänään leivotaan piparit, huomenna hautajaiset, sunnuntaina isänpäivänvietto ja maanantaina akvaarion siivous. Tiistaina levätään ja kerätään voimia keskiviikkoa varten ;)

Ainoa mikä hermostuttaa on käynnistyssupparit kun ne ovat olleet paljon rajumpia kuin spontaanisti alkaneissa synnytyksissä.. Varmistin, että paikalla on lääkäri, joka osaa pistää spinaalin.

Mukaan doulaksi tulee erittäin läheinen sukulaisnainen ja mies hoitaa lapset kotona, vauvalle on kaikki valmiina ja sairaalakassi pakattuna. Eipä siis muuta kuin synnyttämään ;)

Nyt täytyy rientää vessa-avuksi..

Neppis ja Pullero

Vierailija
34/40 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas neppis, Wilhelmistä ja pallerosta tuleekin sitten samanikäiset... mulle kans annettiin käynnistysaika ensi viikolle... sokeritasapaino on niin päin prinkkalaa ja tuo mun unettomuus on syyt tulevalle käynnistykselle näinkin aikaisilla viikoilla. Nyt mua pelottaa että jos vauva ei olekaan valmis syntyyn vielä... ja pelottaa se synnytyskin ihan kauheesti!

Minjuskallakin jo lupaavan oloista toimintaa, toivotaan että teillekkin pian vauva syntyy.

Mun aivot ei toimi lainkaan ja en muista mitä mun piti kommentoida... palaan asiaan taas myöhemmin

S rv 36+4

Vierailija
35/40 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateeksi käy , mulla kun on paha tapa lamaantua tollaisen jännittävän tilanteen lähestyessä eli mulla ei sama onnistuisi. Samaa minäkin siinä käynnistyksessä pelkään että supistukset tulee heti hirveän rajuiksi ja synnytys on nopea ja tuskainen. Mulla kun on ponnistusvaiheeksi kirjattu 1min. eli vauva on käytännössä liukunut ulos kun paikat on olleet auki. Lisäksi mulla oli kohdun suu auki jo 5cm kun pääsin sairaalaan eikä vielä edes kovasti supistellut eli tosi tuskaa oli kestää loppuun ilman epiduraalia, olen vielä aivan totaalisen kipuherkkä.

Kaikilla meillä taitaa olla se synnytys enemmän tai vähemmän mielessä on se kuitenkin niin suuri asia. Mä vaan pelkään aina pahinta ja jotenkin tuntuu että jos niitä kauheuksia voi muille tapahtua niin miten mä voin kuvitella saavani kuudennen lapsen ja selviytyväni jopa hengissä.

Me leivotaan huomenna pipareita ja joulutorttuja olen ajatellut että nyt voisi jo juhlia pikkujoulua lapset kun kaikkia jouluruokia jo kaipaili. Tosi surkeeta kun meidän isukin on pakko olla jopa isänpäivänä töissä oli joku työntekijä sairastunut joten pakko sitten itse tehdä kaikki. Meidän isukki on nyt jo tehnyt kaksi viikkoa putkeen töitä ja vähintään 15 tuntia päivä eli kyllä meillä on jo kauhea ikävä häntä. Lisäksi mä olen tosi väsynyt kun on pakko tehdä kaikki yksin mutta kyllä se tästä eipä ole ensimmäinen kerta kun näin raskasta on.

Voi Omppis kun tosiaan toteutuis mun haave ja meillä olis jouluvauva sylissä. Kyllä se helpottais kummasti kun ei tarvitsis enään jännittää tuleeko mitään kauheuksia vai ei ja sais vaan joulukuusen juurella imettää vauvelia. Mä olen nyt mittaillut päivittäin verenpainetta ja tosiaan välillä heittää aivan valtavasti eli levätä pitäis mutta miten.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Annlinn

Vierailija
36/40 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynnistetty kolmosen, nelosen ja viitosen synnytykset eli tuttua sinänsä :-). Aina se sairaalalle lähtö on silti yhtä jännittävää. Kolmonen ja nelonen käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi ja viitonen käynnistettiin lääkitykseni takia. Käynnistetyissä synnytyksissä on kyllä ainakin se hyvä puoli, että tietää tasan tarkkaan, milloin sairaalalle pitää lähteä eli ei sillä tarvii päätään vaivata. Mulla on kaikki käynnistetyt synnytykset olleet hyviä synnytyksiä eli ei mitään pahaa muistoa ole jäänyt.

Minä leivoin eilen kolmen isoimman tytön kanssa torttuja ja pipareita ja voi että kaikki sujuu jo tosi nopeasti, kun on monta innokasta auttajaa :-). Tänään ostettiin kaupasta lisää torttu- ja piparitaikinaa. Sen verran mukavuudenhaluinen olen, etten itse useinkaan taikinoita tee (siis näitä kyseisiä). Piparitaikinan oon joskus tehnyt. Pääasia, että tulee jouluinen tuoksu ja touhutaan yhdessä :-).

Täytyy alkaa laittaa porukkaa nukkumaan.

neronja rv 27+5

Vierailija
37/40 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

annlinn meillä edellinen vauva syntyi 7.12 ja pääsi kotia juuri jouluksi ja siinähän se joulu meni pientä ihmettä katsellessa koko perheen voimin. Vaikka rankkaa se oli koska vauva syntyi rv37 ja sairastui heti ja joutui teholle ja oli sairaalassa melkein jouluun asti ja alussa pelättiin ihan vauvan menetystä mutta kyllä se joulu olikin sitten juhlaa!

Mies sanoi tänään että vauvahan syntyy tällä kertaa 23.3 klo 11.08 :o) saapa nähdä pitääkö paikkaansa. Aika paljon menee yli kun la on 10.3 ! no kakkonen meni 14pv yli.

Vauvalla on ollut tänään ihan kunnon jumpat menossa kun tuntuu ettei ole nukkunut ollenkaan vaan potkii ihan koko ajan :o) mulla jo selkää kivistää ja masua kun saan nyrkistä ja jalasta vähän väliä ympäri kroppaa :o)

No eipä tartte miettiä onko kaikki ok!

Niiloakseli rv 22+5

Vierailija
38/40 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyläilyt kyläilty ja masu pullollaan kakkua :)

Meidän esikoinen syntyi 7.12 ja oli kyllä ihanaa viettää joulua ensi kertaa perheenä. Kurjaa oli kovat pakkaset kun ei päästy ulos kuukauteen. Melkein koko ajan oli -30 silloin 11 vuotta sitten.

Organisointi on kaiken a ja o. Itsellä on paljon helpompi olla ja keskittyä vain synnytykseen ja vauvaan kun asiat on järjestyksessä. Helpompi täältä kotoa käsin hoitaa asioita ja kun vauvakin kulkee kätevästi vielä masussa mukana.

Kävimme muuten aamusta jo päivystyksessä kuopuksen kanssa ja niinhän oli molemmissa korvissa jälleen tulehdus. Hienoon saumaan alkoi tää sairastelu kun muuten on ollu vuoden päivät terveenä.

Mulla on käynnistetty 2. ja 3. synnytykset ja 4. tuli aivan uskomattoman helposti spontaanisti, että olisin sen halunnut kokea vielä. Mun käynnistykset on aloitettu täysin epäkypsästä tilanteesta (kanavaa jäljellä ja paikat suht kiinteät, että sekin voi tietysti vaikuttaa asiaan).

Ollaan sit Sedis yhtä aikaa. Mä menen keskiviikkona ja olen pyytänyt, että Wilhelmi armollisesti suostuisi syntymään iltavuoron aikana. Olen utskannut paikalla olevat kätilöt etukäteen selville ;)

Huh, meinaa närästää kaikki se kakun määrä mitä tuli ahdettua- yök! Täytynee lähteä sulattelemaan sohvalle.

T.Neppis + W

Vierailija
39/40 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auton hankinta edessä ja ajattelinkin kysyä onko kaikilla isot perheautot käytössä? Neljäs lapsi tulossa ja miten kaikki saa mahtumaan autoon ilman että ostaa mini bussia? mahdotonta??

Vierailija
40/40 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renaultin espace aivan loistava 7 hengen auto.

tällä hetkellä 6 henkinen perhe

Loria81 ja neitinyytti rv26+1