Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tempaisi Halloween-kerjääjien kanssa ;)

Vierailija
04.11.2007 |

En ollut itse eilen kotona mutta mies kertoi, että oven taakse oli ilmaantunut sitkeä kerjäysporukka, lähemmäs 10 kpl noin 8-10 vuotiasta lasta. Meillä ei ole yleensä pyhäinpäivänä avattu ovea kerjäläisille kun emme jaksa ruveta selittämään lapsille miksi on sopimatonta kerjätä, uhkailla ja käyttäytyä huonosti kun perimmältäänhän vika kuitenkin on vanhemmissa jotka moisen sallivat.

No, tämäpä porukka oli ensin aikansa soittanut ovikelloa. Kun ovea ei aukaistu niin olivat ruvenneet potkimaan sitä. Kun potkiminenkaan ei ollut tehonnut niin olivat lähteneet kiertämään taloa ja hakkaamaan ikkunoita. Sitten olivat palanneet ovelle pimputtamaan ovikelloa.

No, mies oli tästä suivaantunut ja mennyt viimein avaamaan oven ja kysynyt että tietävätkö lapset mikä päivä tänään on. Olivat yrittäneet änkyttää jotain karkeista ja kepposista niin mies oli sitten selittänyt ipanoille koko jutun pyhäinpäivästä ja sen taustasta, merkityksestä, tavoista jne. (mies on pappi, joten selitys oli varmaan aika perusteellinen).

Sitten hän oli vielä kysynyt että olivatko lapset mielestään käyttäytyneet hyvin pimpotellessaan, potkiessaan ja hakatessaan ikkunoita ja kertonut että nimenomaan kyseisenä päivänä kerjääminen ja uhkailu sekä pukeutuminen luurangoiksi ja viikatemiehiksi on erityisen epäsopivaa ja huonoa käytöstä.

Lopuksi hän oli onneksi vielä sanonut lapsille että eihän tämä heidän vikansa ole vaan niiden aikuisten vika jotka eivät ole heille asiaa kertoneet ja tervetuloa meille virpomaan sitten pääsiäisenä.

No joo, minä nauroin katketakseni kun mies äsken jutun kertoi. Ipanat olivat kuulema vavisseet kuin haavanlehdet tuossa portailla, mutta saavatpahan kasvatusta edes jostain jos ei kotona älytä sitä antaa :-) Saas nähdä tulevatko pääsiäisenä.

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kertoa minulle missä laissa säädetään että pappien virkavelvollisuuksiin kuuluisi avata ovi kaikille? Siis oman seurakuntansa ulkopuolella, vapaapäivänä ja vielä sellaisen talon ovi, josta valtaosan omistaa joku muu kuin hän (vaimo)? Jos tuollainen laki nimittäin jostain löytyisi niin ottaisin eron välittömästi ellei mieheni eroaisi virastaan. Joku oikeus yksityisyyteen ja perhe-elämään on minullakin ;)

Asumme kaupungissa ja meilläkin on nimenomaan opetettu lapsille, että vieraille ihmisille ei avata ovea eikä välttämättä kaikille tutuillekaan ellei vierailusta ole etukäteen sovittu. Lapset ovat tosin vielä sen verran pieniä että kovin harvoin ovat yksin kotona.

Emme myöskään avaa ovea aina välttämättä muulloinkaan, esimerkiksi kaikenlaisille kaupustelijoille ym. joita täällä liikkuu aina silloin tällöin. Voi olla sinun mielestäsi outoa, mutta rikollista se ei sentään ole vaan ihan jokaisen ihmisen oikeus ammatista riippumatta!

AP

Vierailija
122/124 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on vanha ketju, mutta ei jaksa avata uutta samasta aiheesta. Onko suomessa muka oikeasti noita "Karkki tai kepponen" kiertelijöitä pyhäinpäivän aattona? En ole itse nähnyt vielä yhtäkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt pikku kummituksia mm. Rovaniemellä <3

Vierailija
124/124 |
29.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up