Te, joilla oli pienimuotoiset häät, kertokaa niistä; missä vihkiminen ja kahvitus, hinnat, yms.
t. pieniä häitä suunnitteleva (n. 30 vierasta, budjetti 2000¿, joka sisältää kaiken; sormuksesta pitopalveluun yms.)
Kommentit (8)
maistraatissa naimisiin kahden todistajan kanssa. Vihkiminen oli aika karu ja nopea. Vihkimisen jälkeen oli vähän outo olo että tässäkö tämä oli?!?
Hääjuhla oli kotonamme. Päivällä oli kahvitus, jossa mukana oli vanhemmat ja sisarukset+ isovanhemmat. Äitini teki tarjoilut paitsi, kakku tilattiin. Illaksi kutsuimme kavereita. Osalle laitoimme viestin vasta vihkimisen jälkeen. Alun alkaen olikin tarkoitus, että emme kerro kenellekään etukäteen. Mutta käytännön syistä kerrottiin n. viikkoa, kahta ennen sukulaisille. Suurin osa kavereista pääsi tulemaan niinkin lyhyellä varoitusajalla ja olivat todellakin yllättyneitä. Juhla oli aivan ihana, eikä niin " intiimiä" tunnelmaa oltaisi ikinä saatu jos juhla olisi ollut jossain isossa paikassa. Juhlat jatkuivat n. viiteen asti, paitsi juhlakalu väsähti rankan päivän jälkeen jo ennemmin=) (ei kuitenkaan liiallisesta alkoholista vaan väsymyksestä)
Budjetista sen verran, että puku 100e, kengät 25e, sormus 500e, kakku 50e, kampaaja 120e, juomat 300e eli meiltä meni reilu 1000 e. Äitini kustansi tarjoilut ja anoppi osti kahvipöytään kukka-asetelman.
Kaiken kaikkiaan voin sanoa, että olen enemmän kun tyytyväinen, jotta suostuin pieniin häihin. Itse olisin halunnut kunnon kirkkohäät mutta mies kammoaa juhlia. Osa ehkä voi olla pettynyt, että emme pitäneet isoja häitä mutta meidän juhlathan ne oli ja me päätimme näin.
Maistraatin vihkijä tuli vuokraamaamme juhlatilaan, vihki meidät ja sitten söimme vieraiden kanssa päivällisen ruokajuomineen. Kustannuksia en tarkkaan enää muista, mutta ruokailu oli n. 1200 ¿, vihkijän palkkio muutama kymppi, korkeintaan 100 ¿, mun puku (ei hääpuku, leninki kylläkin) jotain 100-200 ¿, sormus 300 ¿. Vieraita oli n. 15 hlöä. Halusimme pienen, intiimin, lämpimän tilaisuuden ja se onnistui. :)
Tarjolla oli suolaista ja makeaa. Vähän ruokaisampaa oli lihapatee ja jokin toinen juttu, minkä nimeä en muista lisukkeena salaattia. Vieraita meillä oli yhteensä koko päivän aikana n. 50.
Seuraavana viikonloppuna kotona ruokatarjoilu lähisuvulle (10 henkeä). Itse teimme ruuat ja kakut. Tämä tapahtui jo markka-aikana, muistaakseni kaiki kulut n. 250 euroa.
Ei järin romanttista, mutta avioliitossa riittänyt sen jälkeen kyllä romantiikkaa!
Vihkiminen yhdessä Hgin isoimmista ja suosituimmista vihkikirkoista ja hääjuhla tyylikkään ravintolan kabinetissa - tarjolla laadukas ja erittäin herkullinen kolmen ruokalajin illallinen juomineen sekä kakkukahvit. Ravintolasta hetkeksi jatkoille ja sieltä hääyöksi hotelliin. Kokonaisbudjetti muistaakseni n. 3 000 euroa. Ikimuistettavat ja tunnelmalliset juhlat. Vihkipappikin kehui, että meidän häissä oli ihan eri tunnelma kuin monissa niistä kymmenien, jopa satojen vieraiden häistä, joissa tärkeintä hääparille tuntuu olevan kaikki pienistä pienimmätkin yksityiskohdat ja minuuttiaikataulu eikä niinkään se, että ollaan menossa naimisiin.
...morsiamen tädin kotona. Tarjottavat valmisti morsiamen sisko (ruoka-alan ammattilainen) omakustannushintaan. Oli suolaista ja makeaa mutta ei varsinaisesti " ruokaa" . Juomana kuohuviiniä ja kahvia. Vieraita parikymmentä, ei lapsia. Hääpuvun olin tehnyt itse, asusteissa ja kukissa ei säästelty, ja kirkossa oli tuttu ammattilainen laulamassa. Häämatkalle eli käytännössä hääyötä viettämään lähdettiin suoraan vastaanotolta. Oli todella hieno tunnelma, kun paikalla oli vain ihmisiä, jotka tunsivat meidät hyvin ja toivoivat meille hyvää.
halusimme kirkkohäät, joten meidät vihittiin pienessä puukirkossa lähellä erästä kaunista kartanoa. Siellä sitten oli pidemmän kaavan mukainen dinneri ja jäimme kaikki kartanoon yöksi. Rahaa paloi ehkä 3.000 sormus mukana. Aivan ihanat ja intiimit!
makea kahvipöytä sekä booli. Kaikkinensa maksoi 1600 euroa, sormukset ja puvut mukana.