Huvila ja Huussi-asiakas nieleskelee itkua
Kommentit (466)
Samaa mieltä edellisten kanssa. Katsoin tuon viime jakson ja kun meillä on vähän samanlainen mökki (tosin pienempi) kuin tuossa ohjelmassa ennen remppaa, niin olisin kirkuen riemusta ottanut sen muutoksen meille. Rahan lisäksi olisi vielä tarjonnut saunat ja kännit työmiehille.
ihmettelin kovasti silloin kun tuli se ensimmäinen jakso, jossa ne remppasivat sen saunan, niin kovasti arvosteltiin ainakin tuolla Kaksplussan puolella sitä lopputulosta. Musta se oli helkkarin hieno! Ihan kaikista sen suunnittelijan ratkaisuista en ole pitänyt ja mielestäni se toistaa aika paljon itseään ainakin värien suhteen, mutta remontit ainakin ovat tosi hienosti viimeisteltyjä. Meillä on mies luvannut saunaremonttia kohta kymmenen vuotta ja vieläkin polttaa naula pyllyyn lauteilla istuessa.
Meilläkin on ollut puhetta mökkiremontista varmaan naimisiinmenosta saakka. Melkein v-tuttaa katsoa telkkarista kun se blondi rakennusmestari kertoo, että isotöiseen remonttiin menee kolme viikkoa. Kun appiukko remontoi oman mökkinsä niin työt kestivät koko kesän ja vielä syksyllä viimeisteltiin sisällä. Ei olla uskallettu lähteä sen takia itse teettämään remppaa kun ei olla valmiita siihen jos työt venyvät.
Itketti ja nauratti kun luin ton edellisen kommentin. Meillä menossa juuri todellinen murheenkryyniremontti, jossa todellakaan eivät kaikki osa-alueet vain loksahda paikoilleen. Kolme viikkoa täysremonttiin? Meillä on nyt mennyt kohta kolme kuukautta.
Meillä taas mies halusi "säästää" ja otti virolaiset työmiehet ja "johti" itse remontin. Kesti sitten neljä kertaa pidempään kuin oli suunniteltu ja tuli maksamaan ihan yhtä paljon kuin kallein niistä tarjouksista mitä olimme eri urakoitsijoilta hakeneet. Ei paljoa naurattanut asua miehen sukulaisten nurkissa pienten lasten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 21:43"]
En ole aiemmin katsonut ohjelmaa.
Onko se naisjuontaja siinä aina noin kammottava? Puhui kuin pienelle lapselle!
(En katso tämän jälkeenkään.)
Ei ole juontaja vaan suunnittelija.
Oletteko ihan pimeitä kaikki? Jos leikkiin lähtee ja sopimuksen allekirjoittaa, on leikki vain kestettävä. Ellei itse pane tonttinsa ja kämppänsä vuoksi tikkua ristiin, on tietenkin riski olemassa, etteivät toisen ratkaisut ja valinnat miellytä.
Siis tehkää itse paremmin jos osaatte / viitsitte, älkääkä teettäkö toisilla siinä uskossa, että toinen lukee ajatuksenne. Ei kukaan sellaiseen kykene.
Vanhat perennat ovat kamalia jos ne on päästetty rikkaruohonjuuria täyteen. Ne levittävät vain juolavehnää ja pukinjuurta pihan täyteen. Jos haluatte säästää perennanne, kitkette tai itkette. Myös monet sienitaudit ja loiset elävät perennojen juurissa ja kas: uudet perennantaimet ovat kohta saman taudin kourissa, ellei vanhoja poisteta multineen.
No ne isot pionit ei kyllä olleet minkään taudin vallassa!
kuka edes lähtee mukaan noihin ohjelmiin? Käy niin sääliksi...
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 19:31"]
Oletteko ihan pimeitä kaikki? Jos leikkiin lähtee ja sopimuksen allekirjoittaa, on leikki vain kestettävä. Ellei itse pane tonttinsa ja kämppänsä vuoksi tikkua ristiin, on tietenkin riski olemassa, etteivät toisen ratkaisut ja valinnat miellytä.
Siis tehkää itse paremmin jos osaatte / viitsitte, älkääkä teettäkö toisilla siinä uskossa, että toinen lukee ajatuksenne. Ei kukaan sellaiseen kykene.
Vanhat perennat ovat kamalia jos ne on päästetty rikkaruohonjuuria täyteen. Ne levittävät vain juolavehnää ja pukinjuurta pihan täyteen. Jos haluatte säästää perennanne, kitkette tai itkette. Myös monet sienitaudit ja loiset elävät perennojen juurissa ja kas: uudet perennantaimet ovat kohta saman taudin kourissa, ellei vanhoja poisteta multineen.
[/quote]
t. Huvila & Huussin käsikirjoittaja? ;)
Uskotteko te nyt ihan vilpittömästi että joku tuotantoyhtiö tuunaa ihmisten pihat kuinka itse haluaa? Kyllä kai nämäkin ohjelmat on sen verran käsikirjoitettuja ettei siellä todellakaan mitään katastrofia pääse tapahtumaan.
Kyllähän se suunnittelija perehtyi siirtolapuutarhojen ideaan. He oikein kävivät katsomassa alkuperäisessä kunnossaan tai "ideassaan" olevaa 30-luvun siirtolapuutarhamökkiä. Oli varsin hyvin tiedossa, että siirtolapuutarhan idea on runsaat perennat esim. juuri polun molemmin puolin. Miksi perehtyä ideaan, kun sitä ei toteutettu?!
Asiakas sanoi, että kauhuskenaario olisi lasten leikkipiha. Ja asiakas sanoi, että haluaa, että suurin osa perennoista säilytetään. Että niitä vain siirreltäisiin ja hieman vain karsittaisiin. Kun suunnittelija kysyi, mikä on ehdottomasti säilytettävä, niin asiakas sanoi heti pionit.
Ja mitä tehtiin, revittiin joka ikinen perenna ja pionit ylös mullasta, vietiin väliaikaiseen säilöön, jotta ne tuodaan takaisin. Ne kaikki kukat piti repiä pois työkoneiden tieltä, kun alkoivat tehdä sitä laajaa nurmikkokenttää (lapsille). Ja mitä sitten tapahtuu. Seuraavassa otossa onkin monta työntekijää kyykkimässä sitten siellä ja istuttamassa pieniä rupuisia kasveja eikä niitä ikivanhoja kukkia, perennoja eikä pioneita tuotu koskaan takaisin. Mihin ihmeeseen ne menivät? Niistä ei mainittu enää mitään. Asiakkaan ilme huutaa lopussa, että "missä mun perennat on, missä pionit on", se vain niin kauhulla katseli pihaansa. Ja kun toive oli, että suurin osa perennoista säilytetään. Ja eiku kaikki pois vain, kaikki. Käsittämätöntä.
Tulee tänään tv:stä uusintana.
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/huvila-huussi/694655-vallilan-siirtolapuutarha
Tuolta löytyy ennen ja jälkeen -kuvia.
Ohjelmaa en nähnyt, mutta todellakin lopputulos on kuin tusinapakettitalon piha. Halvan ja persoonattoman näköistä. Ei tuosta siirtolapuutarhamökin tunnelmaa löydy enää millään! Toivottavasti suunnittelijoita edes hävettää!
Tuo kyseinen jakso on nähtävissä ruutu.fi arkistossa vielä tässä:
http://arkisto.ruutu.fi/video?vt=video&vid=331283
Edellisessä väärä linkki.
Eli tässä ketjussa puhuttava jakso on nähtävissä ruutu.fi arkistossa tämän linkin takana:
http://arkisto.ruutu.fi/video?vt=video_episode&vid=504303
Näkyyhän noissa kuvissa parissa kohdassa jotain vanhaa perennaa (pioneja?). Mutta on tuo piha silti liian moderni nyt.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 09:08"]
Näkyyhän noissa kuvissa parissa kohdassa jotain vanhaa perennaa (pioneja?). Mutta on tuo piha silti liian moderni nyt.
[/quote]
Kerrotko että missä kuvassa, minä en näe.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 10:54"]Niinhän se menee tosielämässäkin, ei vain netissä. Kuinka usein tekään annatte palautetta hyvin sujuneista asioista esim. töissä tai asiakaspalvelussa? Sen kerran kun menee huonosti, niin johan huudatte naama punaisena esimiestä paikalle tai kirjoitatte tulikivenkatkuista palautetta perään. Itse juuri annoin yhteen puhelinpalveluun positiivista palautetta ja aspa hölmistyi. Toipui siitä kyllä nopeasti ja lupasi lähettää koko tiimille asiasta sähköpostia.[/quote]
No, kyllä minulla ainakin on tapana antaa positiivista palautetta, kun olen saanut hyvää palvelua. Sitäpaitsi tässähän on kyse ihmisten välisestä keskustelusta, ja jos vaikka keskustelen jostakin telkkariohjelmasta ystävieni kanssa, kyllä me ruodimme sekä hyvät että huonot puolet, ei normaali keskustelu ole vain kaiken negatiivisen esiin tuomista niin kuin täällä, eikä tuttavien henkistä kapasiteettia kyseenalaisteta heti, jos hän on jostakin asiasta eri mieltä.