Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkivakuutuksesta

Vierailija
06.02.2023 |

Otin aikoinana henkivakuutuksen kun jäin leskeksi 30-vuotiaana. Nyt 48-vuotiaana lapset on aikuisia, uusi puoliso jolla ei henkivakuutusta ja omat tulot pienet. Maksan 66 euroa kuussa vapaaehtoista eläkevakuutusta ja olenkin miettinyt että pitäiskö lopettaa tuo henkivakuutus. Se maksaa kuitenkin melkein tonnin vuodessa, maksetaan neljässä erässä mikä sekin harmittaa kun ei saa kuukausieriin.

Mietin, että olisiko järkevintä korottaa tuota vapaaehtoisen eläkevakuutuksen summaa ja lopettaa henkivakuutus koska aikuiset lapset opiskelevat hyviin ammatteihin. Kovasti oon hintojen nousun takia alkanut tsekata mistä voisi nipistää ja nyt oon miettinyt tuota henkivakuutusta kun oon kerran saanut lapsetkin jo kasvatettua.

Mitä mieltä, onko sulla henkivakuutus?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se noin kallis?! Joku just puhui että kun se ei maksa kuin muutaman kympin.

Vierailija
2/12 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä riippuu korvaussummasta... Mulla kolme lasta niin kai siksi oon ottanut korkeamman korvaussumman... En edes muista miksi.

t. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan älytöntä että sä maksat henkivakuutusta ja puoliso ei!

Vierailija
4/12 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen kanssa pariturvavakuutus, hiukan alle 700€ yhteensä vuodessa. Korvaussumma kuoleman johdosta 80000€. Sillä saa kaikki lainat maksettua jos pahin käy.

Vierailija
5/12 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lainoja? Ne ois hyvä saada kuitattua henkivakuutuksella.

Jos ei, itse maksaisin säästöön mielluummin, jää sen rahat sieltäkin perikunnalle jos kuolet.

Vierailija
6/12 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edunsaajan voi itse päättää

Vierailija
7/12 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah ja nyt tuli just Mandatumilta viesti, että tälle vuodelle indeksikorotus 8,1 prosenttia... Kyllä mä taidan ton irtisanoa :(

Vierailija
8/12 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten niin, jos edunsaajana on lapset.

Vierailija
9/12 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lainoja? Ne ois hyvä saada kuitattua henkivakuutuksella.

Jos ei, itse maksaisin säästöön mielluummin, jää sen rahat sieltäkin perikunnalle jos kuolet.

On meillä 140.000e asuntolainaa jäljellä

t. ap

Vierailija
10/12 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se noin kallis?! Joku just puhui että kun se ei maksa kuin muutaman kympin.

No siis nyt kun kirjaudun vakuutuspalveluun ja katson mitä vakuutus on maksanut silloin kun otin sen ja mitä se maksaa nyt niin nousua on ollut 520 euroa!!! Ikä vissiin nostaa hintaa noin paljon. Jos olisin mies, maksu olisi vielä korkeampi. Ja siis mun bruttotulot ei oo tässä ajassa muuttuneet kuin parisataa euroa. Oivoi.

t. ap

Vierailija
11/12 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä panostaisin vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen koska eihän sitä tiedä minkäikäisenä pääsee eläkkeelle ja onko tuota systeemiä edes silloin.

Epäreilulta tuo muutenkin kuulostaa jos esim ap:lla on edunsaajana lasten lisäksi puoliso ja puolisolla ei ole henkivakuutusta ollenkaan.

Ja 140.000 eur ei ole iso asuntolaina mielestäni. Siitä selviää yksinkin.

Vierailija
12/12 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sellainen säästöhenkivakuutus ja maksu oli tosi pieni.

Se loppui, kun täytin 65 v ja sain jotain 4000 e säästösumman tilille.

Olihan se silloin hyvä, kun lapset oli pieniä ja oli velkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän