Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huvila ja Huussi-asiakas nieleskelee itkua

Vierailija
23.05.2013 |

Ei tainnu mennä muutos ihan putkeen :)

Kommentit (466)

Vierailija
241/466 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä noista kuvista kauheasti haittaa ole, kun on kerran telkkarissa pihansa kaikelle kansalle esitellyt ja sijaintikin on noin selvästä tiedossa (tarkka osoite ja tontin numerohan kerrotaan jo ohjelmassa). On varmaan käynyt kaikenlaista töllistelijää jo. 

Vierailija
242/466 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiemmin katsonut ohjelmaa.

Onko se naisjuontaja siinä aina noin kammottava? Puhui kuin pienelle lapselle!

(En katso tämän jälkeenkään.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/466 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelma on muuttunut ajan saatossa aika paljonkin. Ainakin nyt tänä kesänä ne tuntuvat tekevän paljon aikaisempaa suuritöisempiä remontteja. Tämä on tietenkin katsojan kannalta mielenkiintoisempaa. Jotenkin pihaosioissa on sitten päässyt mopo käsistä, eli kaikki ongelmat ratkaistaan marssittamalla sponsorit paikalle ja heittämällä rahaa ongelman päälle kunnes se hautautuu. Tämä on vähän tylsä tapa hoitaa homma, sillä siitä jää katsojalle aika vähän käteen. Mielenkiintoisempaa on seurata sitä kuinka vanhasta tuunataan uutta tai ratkotaan fiksusti remonttiongelmia.

Innolla odotan tuota "kuubalaista navettaa", jonka iltsikan lukijat olivat äänestäneet mielenkiintoisimmaksi jaksoksi.

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-1288568718400.html

Vierailija
244/466 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelin, kun se suunnittelija sanoi kärhöä syysasteriksi ja sitten sanoi, että omenapuut kuuluisi leikata hiirenkorvavaiheessa helmi-maaliskuussa!!!! Kenen omenapuut on silloin hiirenkorvavaiheessa.

Juu, voin leikata helmi-maaliskuussa (jos haluaa rehevämpää kasvua), mutta ei hiirenkorvavaiheessa. Keskikesällä voi myös varsin hyvin leikata, jolloin kasvusta tulee hillitympää. Tätä ei yleensä kirjoissa kerrota.

Vierailija
245/466 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä parasta Huvilassa ja huussissa on se, että tehdään kunnon budjetilla isoja muutoksia. Tosin olisi kiva tietää paljonko rahaa palaa oikeasti. Huonointa on se puutarhareiska joka ajelee sillä mauttomalla munanjatkeellaan ja tuntuu olevan kaiken aikaa totaalisen pihalla. 

Vierailija
246/466 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans mietin että missä maassa akka mahtaa asua, ei ainakaan Suomessa :) Jos täällä on omenapuut hiirenkorvalla helmikuun lopussa, on jotain todella outoa tapahtunut ilmastolle.

Vierailija
247/466 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ohjelman ja ihanhan noi toteutti sen pihan asiakkaan toiveiden mukaan. Pionejakin oli siellä pihan reunamilla aidan vieressä. Saattoihan olla, että alkuperäiset pionit tykkäs kyttyrää ja heittivät veivinsä siirtosysteemien vuoksi. Toisaalta alkuperäiset perennat olivat myös hyvin rikkaruohottuneita... Paljonhan tuohon tuli kasvillisuutta ja nurmialuetta jäi selkeämmin hyödynnettäväksi.

Minä en kyllä havainnut Sailan olevan tyytymätön ja mua on kuvailtu ihan empaattiseksi ihmiseksi. Ehkä sitten iski ajoittainen empatiakyvyttömyys ;-)

Vierailija
248/466 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä selvästi itku meinasi tulla, mutta ei se välttämättä sitä tarkoita, etteikö olisi tykännyt. Mielestäni nainen vaikutti aika epävarmalta ja jännittyneeltä tv-kameroiden edessä alusta asti. Saattoihan se "itku" olla ihan hermostuneisuudestakin.

Vierailija
249/466 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo, kuka tuosta raatelusta olis tykännyt?

Vierailija
250/466 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jaksossa ollut suunnittelija on puhunut tähän mennessä (olen katsonut kaikki tuotantokaudet) kaikille asiakkaille samalla tavalla: lässyttäen niin kuin pikkulapselle. Hyvin häiritsevää.

Vierailija
251/466 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi vähän epäselväksi, tykkäsikö Saila pihastaan vai ei. Välillä vakuutteli ihan uskottavasti tykkäävänsä ja välillä oli hyvinkin pettyneen näköinen.

Mutta kuten moni muu täällä, itse en pitänyt lopputuloksesta. Alkuperäinen piha oli ihana ja olisi kohentunut pienellä siistimisellä, mutta muokattu piha ei näyttänyt siirtolapuutarhalta ollenkaan. Arvostan vanhaa, kestävää perennakantaa ja toivon, että entisiä istutuksia käytettiin mahdollisimman paljon tai edes hyödynnettiin muualla.

Ohjelma oli minustakin epäonnistunut. Kömpelöä tuotesijoittelua oli aivan liikaa ja suunnittelijan asenne asiakastaan kohtaan oli outo. Ihmettelin esim. lopussa sitä, miten suunnittelija hehkutti istuttaneensa uuden omenapuun "oikeaan paikkaan" ja totesi ylimalkaisesti hävittäneensä yhden vanhan puun. Kyllä jostain niin olennaisesta kuin vanhojen omenapuiden hävittämisestä pitäisi keskustella asiakkaan kanssa ensin.

Vierailija
252/466 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 22:11"]

Tässä jaksossa ollut suunnittelija on puhunut tähän mennessä (olen katsonut kaikki tuotantokaudet) kaikille asiakkaille samalla tavalla: lässyttäen niin kuin pikkulapselle. Hyvin häiritsevää.

[/quote]

kieliongelma: hän on hollantilainen

Vierailija
253/466 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
254/466 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 22:11"]

[/quote]

kieliongelma: hän on hollantilainen

[/quote]

Varmaan voi olla sitäkin, mutta hän kuitenkin näyttää puhuvan ja elehtivän paljon normaalimmin muille ihmisille, kuin mitä asiakkaalle varsinkin pihan paljastamishetkellä. Se näyttää todella ärsyttävälle, ei pelkästään kuulosta.

Vierailija
255/466 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ohjelman nyt sillain kun piru raamattua. Nehän yritti säilyttää vanhat perennat ohjeiden mukaan. Ammattitaidottomuuttaan tappoivat ne kaikki. Eihän kymmeniä vuosia paikallaan olleta penennoja kaivella lapiolla esiin ja jätetä sitten nuokkumaan johonkin. Olisi pitänyt kaivaa kunnon knööli multaa mukana, mutta nämä tohelot repivät vain pääjuuren ja jättivät kaikki vettä imevät lehdet jäljelle.

Ilmeisesti omistaja oli saanut tästä etukäteen tietoa niin ei järkyttynyt tuota enempää. Sääliksi käy silti.

Vierailija
256/466 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 01:48"]

Katsoin ohjelman nyt sillain kun piru raamattua. Nehän yritti säilyttää vanhat perennat ohjeiden mukaan. Ammattitaidottomuuttaan tappoivat ne kaikki. Eihän kymmeniä vuosia paikallaan olleta penennoja kaivella lapiolla esiin ja jätetä sitten nuokkumaan johonkin. Olisi pitänyt kaivaa kunnon knööli multaa mukana, mutta nämä tohelot repivät vain pääjuuren ja jättivät kaikki vettä imevät lehdet jäljelle.

Ilmeisesti omistaja oli saanut tästä etukäteen tietoa niin ei järkyttynyt tuota enempää. Sääliksi käy silti.

[/quote]

Näin on todennäköisesti käynyt. Tyttöä on varoitettu etukäteen,  mutta silti näkee alussa kuinka nielaisee tyhjää kun näkee pihan. -Lausuttuaan ensin ne pakolliset sanat ihanaa ja upeeta. Tai ehkä yllättyikin että ei se niin hirveä ollut kuin oli pelännyt. Nainen holhoaa kuin kanaemo, ja mies on ehkä vielä tavallistakin jäykempi.

Perennathan piti viedä mökin taakse odottamaan istutusta mutta siellä ei näkynyt ainuttakaan kukkasta. Jos työaikaa on muka viikkoja, niin olisihan homma voitu hoitaa huolellisemmin. Luulen että piharemppa toteutetaan hurjan nopealla aikataululla vaikka suunnitteluaikaa olisikin paljon. Kymmenen jotain harjoittelijatyttöstä kaivamassa jättiperennoja joilla on valtavat juuret, siihen hommaan sitä konetta ois tarvittu tai ainakin pari raavasta miestä.

Mutta niistä perennoista ei vaan välitetty niin paljon kun omivat tytön omia eikä sponsorin. Olipahan vaan niin huonosti toteutettu koko ruljanssi, voiko edes nämä sponsorit olla tyytyväisiä siihen että heidät on yhdistetty moiseen tuhotyöhön?

Vierailija
257/466 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait omenapuu tuota edes alkuvuosina omenoita, paitsi kääpiöomenapuu. Miksi kaataa iso omenapuu ja ostaa pieni tilalle. Pionin kasvatus on hidasta puuhaa. Sellainen pohjanoteeraus etten unta saanut. Ei se omanapuukaan hetkessä isoksi kasva. Oma puutarhani on 5v. vanha ja perennat vahvistuu vuosi vuodelta. Ei puutarha muutu reheväksi muutamassa vuodessa. Onneksi tyttö on nuori ja ehtii odottaa rehevyyttä. Itse olisin haudassa ennen sitä rehevyyttä, kun ikää on 48v.

Vierailija
258/466 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että suurin osa sponsoreista tuijottaa lähinnä sitä kuinka monta sekuntia ja kuinka isolla oma logo näkyy. Millään muulla ei taida olla väliä.

Vierailija
259/466 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan olen kiinnittänyt huomiota kuin pari edellistä kirjoittajaa, juontaja todella lässyttää asiakkaille kuin pikkulapsille. 'Kato nyt onhan se kiva eikö olekkin katoppa nyt'. Ja nimenomaan tämä tummahiuksinen. Se toinen, pitkä vaalea, keskittyy vaan maalaamaan kaiken puunvärisen valkoiseksi.

Vierailija
260/466 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin tämä brunette suunnittelija on sitä mieltä, että aluksi kaikki on "ihanaa". Kuunnelkaapa kuinka monta kertaa kahden mainostauon välillä sanoo "ihanaa". No, kaiken se repii juurineen maasta kuitenkin, eli ei ihan niin "ihanaa" tainnut sitten olla...