Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kasvatuksellisen tms. asian olit päättänyt ennen lapsten syntymää mutta ajatus ei " toiminutkaan" ?

Vierailija
01.11.2007 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollahan ne nukkuu meidän sängyssä :)

Vierailija
2/12 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päättänyt ennen lasten saamista, mm. että:

-olen rauhallinen, ymmärtäväinen mutta jämpti äiti, joka ei koskaan huuda tai alennu lapsen tasolle kiukuttelemaan ja että minulla on looooooputon pinna. Pyh.

-en kasvata poikia pojiksi ja tyttöjä tytöiksi, vaan että kasvatan heidät lapsiksi. Pojille en aikonut ostaa örkkimörkki-ukkoja tai pyssyn pyssyä enkä tytöille vaaleanpunaista ja prinsessamaista. Pyh.

Totuus on tarua ihmeellisempää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- en vie lapsia Heseen ym. roskaruokapaikkoihin juuri koskaan

- en osta kasapäin leluja, niin että niitä on joka puolella vaan harkiten muutamia

- en osta pojille sinistä ja tytöille punaista, pojille poikaleluja jne.

Vierailija
4/12 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin, että olen kotona maksimissaan vuoden ja sitten muistan kyllä elää myös omaa elämääni. No, nyt olen ollut kaksi vuotta kotona elämässä omaa elämääni ihanan poikani kanssa :)

Vierailija
5/12 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-etten olisi kuin äitini. Nyt huomaan harmikseni monia samoja piirteitä. Ärsyttää itseänikin kun välillä samalla ällöllä äitini nuotilla marmatan lapsilleni.

Vierailija
6/12 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Että menen töihin äitiysloman päätyttyä... Noh, olen ollut neljä vuotta kotona, toinen lapsemme täyttää kohta kaksi vuotta ja suunnitelmissa on mennä takaisin töihin 2008 alkuvuodesta. Ettäkö olisin aikaisemmin jättänyt vauvani muiden hoitoon...

-Että lapseni saa leluja ja muuta tavaraa vain vähän ja harkitusti, ja niiden täytyy olla opettavaisia ja kestäviä. Tämä sääntö naurattaa makeasti nyt, kun olemme aikeissa ostaa uuden kaapin tai lipaston pelkästään lastemme lelujen ja tavaroiden säilytystä varten.

Vierailija
7/12 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johdonmukainen, tunteet näyttävä, keskusteleva, aikaa antava, omaa aikaa ottava, välillä hermostuva, yleensä rakastava, rajat pitävä äiti.

Ei ollut ylimaallisia kuvitelmia ja hyvin on selvitty.

Vierailija
8/12 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Leluja tai kirjoja ei tuoda pöytään.

-Lelut ovat paikoillaan, kun niillä ei leikitä ym.

Vierailija
9/12 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 kk iässä siirtyi omaan huoneeseen, kun heräili joka yö mm. siihen jos minä/mies herättiin yöllä ja saattoi valvoa parikin tuntia. Siirron jälkeen heräsi vain silloin kun söi (kerran yössä, tai oikeastaan aamussa kun oli siinä 6 aikoihin) ja nukahti heti.

Vierailija
10/12 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempainvapaat pidetään puoliksi ja lapset nukkuu omissa vuoteissaan.

4 vuotta olen nyt yhtäjaksoisesti ollut kotona lasten kanssa ja koko perhe nukutaan samassa sängyssä =D

Muuten olen kyllä samoilla linjoilla kuin ennen äitiyttä.

Vierailija
11/12 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapset käyttäytyvät paremmin kuin oletin. Muutenkin kaikki menee aika nappiin. Olen loistomami!

Vierailija
12/12 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille pidetään tietty kuri eli huutamalla ei lapsi saa asioita periksi ja huonosta käytöksestä on seuraamuksia.

Ekassa asiassa on onnistuttu täydellisesti ja toisessa ehkä 90 prosenttisesti. Joskus väsyneenä oma johdonmukaisuus kärsii ja tulee annettua periksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi