TAKALOKARIT (lokakuiset -06) siirtyy taaperoaikaan!
Hei ja tervetuloa kaikille tänne taaperopuolelle!
Katsoin ettei ollut kukaan muu vielä ehtinyt pinoa aloittaa, joten minä rohkaistuin tekemään tämän historiallisen siirtymän...
Ajattelin että jatketaan vielä vanhalla nimellä, voihan sen
sitten vaihtaa myöhemmin jos siltä tuntuu, eikä vielä ehdotonta uuttakaan ole löytynyt. Jatkakaa ehdotuksien antamista!!
Mielenkiintoista katsoa mitä täällä taapero-puolella kirjoitellaan.
Onnittelut vielä viimeisillekin takalokarien taaperoille 1-vuotismerkkipaalun saavuttamisesta, ainakin raputytöllä oli eilen päivänsankari!!
Meilläkin on juhlintaa jatkettu, eilen oli lisää sukulaisia kylässä ja hauskaa menoa oli, kun sai leikkiä vähän isomman kaverin kanssa. Ja muutenkin on ollut kohtalaisen vauhdikasta menoa. Äidin kanssa vain tulee aina känää kun mokoma kieltää menemästä sisään keittiön kattilakaappeihin, kiskomasta roskiksesta pussia ulos, syömästä pahvia, paperia, hiekkaa ja kiviä ja muutenkin on aika tylsä tyyppi... :-(
Yöunet jäivät neidillä viime yönä kovin lyhyiksi joten taidan itsekin hipsiä tästä nukkumaan, jos taas joutuu kuudelta heräämään..
t. Sirita ja neiti
Kommentit (48)
Täälä ei vieläkään terveenä olon merkkejä uutena nyt se että mulla itsellä on kurkku todella arka ja sitten kuumetta...
Pikkumies edelleen flunsassa ja tekee niitä poski ja kulmahampaitakin nyt tähän samaan aikaan.
Joten kiukkua riittää tääläkin.
Meillä myös poika heittäytyy välillä lattialle kiukutteleen jos ei saa haluamaansa minulta,miehelle ei sillain kiukuttele.
Mutta nyt lepäilemään kun on tuota kuumettakin...
M@@.Vi ja nukkuvat lapset
Meillä on viides tyttö Wilma joka täytti 1v 23.11.Ollaan pidetty jo kahdet synttärijuhlat tänä viikonloppuna.. Sai paljon kivoja lahjoja. Asutaan Espoossa ja vilskettä riittää viiden tytön kanssa.
Wilma on kävellyt n. kolme-neljä viikkoa.Kiipeää ketterästi ja on erittäin taitava kääntämään pesukoneen,lieden ja tietokoneen nappuloita :)
Hampaita on jo 12.Juttelee muutamia sanoja.Iloinen tyttö joka keksii puuhaa.Ainoa miinus on huonosti nukutut yöt.Sekin varmaan korjaantuu kun imetys loppuu.Saa nähdä milloin se tapahtuu koska neiti ei pidä lehmänmaidosta eikä vellistä?!
t.Jas ja tuore taapero Wilma
Tervehdys kaikki LoMakuiset!
Paljon oli tullut uutta sakkia tänne, joten tervetuloa kaikille uusille!!
Pieni esittely itsestänikin olisi varmaan paikallaan... Eli olemme 27 vuotiaita ja meillä on lokakuinen tyttö (Neiti Virtapiiri 19.10.). Asustelemme täällä pohjanmaan aakeilla laakeilla. Olen ollut töissä jo elokuusta, mieheni jäätyä hoitovapaalle. Nyt Neiti on jo hoidossa ja hyvin on mennyt. Hän nauttii aivan suunnattomasti muiden lasten seurasta ja koskaan ei ole vielä jäänyt itkien hoitoon. Hän vain vilkuttaa iloisena ja katoaa muiden perään. Joten se kertoo jo aikapaljon lapsemme luonteesta.
Paljon on ollut sairasteluja sekä hampaista johtuvaa kitinää, mutta muistakaamme jälleen kerran, että se on vain väliaikaista (toivottavasti). Meillä on kadonnut se ainoakin sana minkä osasi eli äiti ja tsss (kissa). Mutta omaa höpötystä on valtavasti. Juostaan ja kiipeillään minkä ehditään, äidin ja isän kauhuksi... Kerran jo ollut mustasilmä, kun hoidossa hyppäsi lasten tuolilta alas, mutta oli vaan uudelleen kiivennyt takaisin! Melkoinen sisupussi siis!
Joululahjakyselyitä oli jonkun verran. Itse en tällä hetkellä toivo mitään ylimääräistä tavaraa. Meillä kun on remontti kesken ja kaappitilaa ei nimeksikään, joten Neiti Virtapiiri tulee saamaan pulkan, saunatakin (meillä tunnelmallinen pihasauna), duploja, PMMP:n lastenlevyn (oli aivan ihana, suosittelen) sekä käsinukke kissan. (Itse en ole ostanut kuin cd:n eli muut saadaan mummuilta, paapoilta jne. Toisillemme ostamme ilmalämpöpumpun, ah kun romanttista!! =0)
Mutta nyt pitää täällä Turun päässä jatkaa kouluhommien tekemistä. Olen ollut täällä koko viikonlopun ja tänä iltana pääsen kotiin, kyllä on ollut jo valtava ikävä, melkein itku päässyt. Mutta loppusuoralla ollaan, eli enää muutama essee ja verkkotehtävää, pari päivän reissua tänne ja sitten se on siinä!!
Pidetään taas pino aktiivisena (paraskin puhuja =0))
-vaimonalku ja virtapiiri 19.10-
JOULUSTA... Ei ole edes kortteja hommattu eli todella huonoissa kantimissa. Vaan ehtiihän (?) tässä vielä... Mies kun ei ole koskaan perustanut joulusta saati muistakaan juhlista tahi kekkereistä, niin melko matalalla profiililla mennään. Muutenkaan ei ole varaa mihinkään. Lahjoja ei ole omille hommattu. Muutama sukulaislapsille kylläkin. Oman puoleinen sukuni ei ole rahassa kylpevää, joten melko minimaalista lahjontaa tapahtuu. Miehen puolelta taas ykkösenä on aina ollut miehen pikkuveli ja nykyisin myös hänen poikansa, joten meidän katrasta huomioidaan vain " välttämättömän" edessä omantunnon soimatessa.
Meillä on täällä pieni laululintunen =) Typy laulelee omalla kielellään heti, jos jonkinasteista musiikkia kuuluu. Tai joku toinen laulaa. Vallan suloista =) Monesti myös lyödään tahtia jollakin kättä pitemmällä (mikä taas ei aina ole niin suloista...)
Pukeutumisinto on melkoinen. Jatkuvasti kulkee kenkä kädessä (siis käsi kengän sisällä) tai sukat kädessä, yrittää laittaa housuja ja vaippaa jalkaan sekä käsiä hihoihin ja paitaa päälle. Toki siis saa lähinnä välillä pipon vain päähän ja nuo sukat tai rukkaset käteen, mutta hauskaa seurata. Lisäksi tirppana rakastaa muutenkin kaikenlaista " järjestelyä" . Vaatteita etenkin siirtelee paikasta ja laatikosta toiseen... =D
Nyt kirmaistaan ruokaa tekemään ja illalla sitten me naiset menemme kutsuille.
TalviSalama kera vauhtitrion
... ja samalla vähän kuulumisia..
Meillä on yöunet huonontuneet taas viime aikoina, liekö tavallista tässä iässä? En osaa sanoa, onko hampaita tulossa, kun mun mielestä on ikeniä tuntunut kutittavan vähän väliä melkein jatkuvasti, mutta ei mitään isompaa.
Illalla tuntuu olevan tosi väsynyt, mutta uni ei vaan tule. Iltarutiinit meillä on ollu samat jo pitkään: puurot, pesut ja iltasadut samassa rytmissä. Yöllä herää kovaan itkuun useaan otteeseen, ja jos ei ole millään rauhoittunut, olen sitten ottanut viereen (vaikka vannoin etten sitä tee, ettei tule tapaa, mutta ei raaski huudattaa - ja toisaalta omat yöunet on tärkeitä myös).
No, täytyy katsoa miten menee, tilanteet muuttuu nopeaan. Olisi vaan hauska kuulla miten teillä muilla?
Sitten vielä ensikertalaisen typerä kysymys - milloin suunnilleen ruvetaan käyttämään tyynyä? Vielä silloin tuskin on kiire, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen, kun tajusin etten tätäkään tiedä.
Mukavaa ja lumista viikon jatkoa!
Anyara & Joel
meillä on käytössä ohut tyyny.Tuli tavaksi kun neiti pienempänä pulautteli kovasti.Olen kuullut sanottavan että kun lapsi alkaa laittamaan pään alle esim. pehmolelua niin voisi antaa tyynyn. Moniko pysyy muuten oikein päin sängyssä ja pää tyynyn paikalla?
Luin eräästä ruotsalaisesta tutkimuksesta jossa suositeltiin tyynyä jo aivan pikkuisille vauvoille.Sen sanottiin ehkäisevän niskavaivoja kun pää on oikeassa asennossa.
Meillä sitä vaan sairastellaan minä flunssassa ja nuorin flunsassa 2 vanhinta oksennustaudissa ja nyt nukkuvat ja vain mies sekä nuorempi tyttö terveenä.
Nuoremmalla tytöllä oli joskus 20pvä maha kipeä ja silloin yöllä kerran oksensi ja useemman päivän ruoka maistui erittäin huonosti.
Joten sen oksennus tauti oli suht lievä...isommilla ei meinaa edes juoma pysyä sisällä,tai pysyy jos ottaa vaan muutaman kulauksen silloin tällöin mutta enemmän jos juo niin ei sittten pysy sekään sisällä.
Saa nähdä missä vaiheessa se mulle,nuorimmalle ja miehelle sitten iskee...
Lauantaina nimittäin olis tarkoitus mennä mun ja 3 vanhemman lapsen kattelemaan tampereelle teatteriin muumipeikko ja pyrstötähti erään mll porukan kanssa.
Joten nyt sitten jännittää että päästäänköhän me kuitenkaan...
Meille kun hommattiin 1 lippu erikseen lisääkin reissulle ja paikkoja on varattu 4 meille.
Mutta riippuu tietysti ollaanko silloin terveenä jo.
M@@.Vi ja lapset
Ihan aluksi tervetuloa myös marraskuiset kimppaan juttelemaan niin saadaan tännekkin jotain uusia juttuja!!! Niin ja nimi lomakuiset on hyvä ketjulle.
Meillä on vihdoin ollut viikon poissa nuha/sairastelut joita jatkui kolme viikkoa yhteensä. Maavilla oli perheessä myös sairasteluja, toivottavasti pääsette pian eroon niistä! Samalla on sairastellessa tehnyt tyttö kolme poskihammasta yhdellä kertaa niin siitäkin kiukuttanut ja ollut levotonta välillä. Limaisuudesta on myös oksennellut ruokansa usein ja käytiinkin lääkärillä katsomassa ettei kurkussa mitään häikkää ja ihan normaalilta tuo vaikutti. On vain niin kovin sihtikurkku ja ruokavalikoima muutenkin suppea (noin 10kpl) ettei kunnolla olla päästy tutustumaan uusiin ruokiin. Eli meillä tehdään vielä omat ruoat tyttöselle ja jatkossakin varmaan aika pitkään. Kyllä se siitä ajan kanssa varmastikkin alkaa sujumaan.
Puhetta on alettu myös treenaamaan enemmän vaikka kyllä sitä omaakin höpötystä vielä paljon on. Sanoja nyt oikein tulee amppu (lamppu), äiti, mammmaaammaa (pallo, jostain kumman syystä =)), tiktik (kello), kato ja kai niitä muitakin on joita äiti vain ei vielä ymmärrä :). Ja edelleen neiti kiipeilee, touhuaa ja sotkee ihan hirveästi äidin kiusaksi jo nyt. Hampaita kalutaan myös paljon, kaikki laitetaan suun kautta ja kyllä varmasti sinne masuun on kiviäkin mennyt eteisestä.
Koosta oli myös puhetta ja taidamme olla ihan pienimmästä päästä. Eli 1v neuvolassa oltiin 77,3cm ja 8350g, vahvasti miinuksella mennään. Niin ja vertailuna synt mitat 52cm/3970g ettei ihan pienimmästä päästä silloin. Katsotaan miten se meidän tuleva kakkonen kasvaa sitten.
Joulu juttuja olen niin laiska tekemään eikä nyt oikein viitsikkään kun muutetaan tässä joulukuussa tai on pakko kun irtisanoin kämpän jo :o). Toivotaan että se talokin valmistuu sitten niin että päästään sinne.
Kauppareissut hoitelen minä yleensä meidän perheessä ja noin kaksi kertaa viikossa isossa ja sitten pikkukaupassa kävelyllä jos jokin puuttuu. Se käytäntö taitaa muuttua kun sitten on matkaa 8km tulevasta asunnosta ja tässä ihan 2km päässä ensimmäinen iso kauppa.
Kai siinä oli taas juttua kerrakseen, täytyy alkaa siivoomaan ennenkuin herätään taas. Hyvät loppuviikot kaikille!!!
Heluuna ja tytteli 18.10
Ps. Me jänskätään täällä myös huomista maitoaltistusta ja toivotaan että saadaan sitä tavallista juoda jatkossa!
Hei pitkästä aikaa, oltiin lomareissussa ja palattiin eilen. Tulin nyt vain pikaisesti ilmoittautumaan, että maisemissa ollaan taas ja kirjoittelen pitempään sitten paremmalla ajalla.
Kerron vain sen verran että oli hyvä matka (etelässä oltiin, ihanaa!!)
ja vaikka lennot ovatkin rasittavat niin lämpö ja valo virkistivät tosi paljon. Neiti oli ikävä kyllä aluksi vähän kipeänä - ensimmäinen antibioottikuurikin saatiin juuri ennen matkaa - mutta onneksi se meni nopeasti ohitse ja päästiin nauttimaan uimisesta yms.
Joka tapauksessa oli hauska huomata että täällä on jo paljon porukkaa, tervetuloa vain mukaan kaikille uusille marrasmuruille!! Ja onnittelut kaikille tuoreille taaperoille, heitä onkin paljon!!!!
Palataan pian asiaan, t. Sirita
(joka teki tänään ensimmäiset joululahjaostokset!!
ja on mulla myös joulukortteihin postimerkkejä hankittuna,
kortit tosin puuttuvat, ja koskahan ne kirjoitetaan......???!!!)
Hei!
Meillä oli tietokoneyhteys poikki pari päivää ja nyt kun se taas toimii, huomasin ettei täällä ole käynyt ketään!! Mitenkäs tämä keskustelu taas tyssäsi näin heti taaperopuolen alkajaisiksi?? Huhuu, tulkaapas kirjoittelemaan!! Eihän ne asiat loppuneet vauva-aikaan!
Meillä ainakin pähkäillään juuri imetyksen vähittäistä lopettamista ja lapsen siirtämistä omaan huoneeseen lähiviikkoina, no moni muu onkin jo nämä asiat käynyt läpi. Ja vuoden alusta aletaan vähän harjoitella hoitojuttujakin.. ja joulukin lähestyy... joko jouluvalmisteluja on tehty?? Itse en ole ainakaan suonut asialle vielä juuri ajatustakaan, sen verran on mietitty että joulukuusi jätetään ehkä tänä vuonna suosiolla pöytäkuuseksi, kun voi olla että nuori hurjimus kävisi kuusen kaatamassa...
Kävin muuten kyselemässä Marrasmuruilta kiinnostaisiko heitä liittyä seuraan ja siellä ainakin osa oli kiinnostunut, mutta vielä ei kai lopullista päätöstä asiassa ole tehty.
Nyt mun täytyy mennä asioille, kun mummikin on saatu lapsenvahdiksi, mutta toivottavasti tavataan taas täällä sankoin joukoin!
t. Sirita
terkut SIRITALLE, kun ei täällä kerta muita käy kuin me kaksi tällä hetkellä.:)
Rohkeutta vaan omaan huoneeseen siirtoon. meillä siis molemmat lapset jo nukkuneet pitkään omissa huoneissaan ja yöunet kyllä parani kaikilla, kun ei joka inahdus kuulu ja itsekin saa yskiä rauhassa.:) On nimittäin just paha yskä mulla. Kumpikaan lapsi ei ole pahemmin reagoinut omaan huoneeseen. meidän vuosikas siirrettiin puolen vuoden iässä yksin nukkumaan ja nyt vuosikkaana just viralliseen omaan huoneeseensa eikä ollut moksiskaan paikan vaihdoksesta.
Ja jouluasiat on mallillaan. :) Molemmille lapsille on joululahjat ostettu ja paketoitu. harrastetaan 1-3 isompaa lahjaa pern nuppi eikä turhaa pikku roinaa. Pienempi saa 1,5vuotiaalle sopivan pelin ja kolmipyörän. Isompikin lautapelin, kirjan ja stigan. joulukortitkin on jo tekeillä, 70 pitää askarrella, joten ajoissa aloitettava.
Pojalla on nuhaa ja kamalaa taas. hampaitakin pukkaa samaan aikaa, joten on tosi kiukkuista touhua vaihteeksi. Näkkileipä osoittautui tänään yllättäen hittituotteeksi - johtunee hamapaista.
Mites onkos joku (Sirita siis :) ) ehtinyt jo ottaa influenssarokotetta? meidän olisi tällä viikolla tarkoitus, mikäli nuha antaa myöten.
terkut
Te kyselitte meidän pinossa (marrasmurut) joku päivä että kiinnostaako yhteinen pino,niin muutama on ainakin ollut ihan kiinnostunut ajatuksesta.
Onkos teillä mitään esittely pinoa vai osaisko joku semmoisen värkätä...
Olis mielenkiintoista tietää hieman lapsilukuja ja toisten vanhempien ikää myös.
Marrasmuruista M@@.Vi ja Joel 1v ja 7päivää :)
Hei vaan onnimanni ja muut!
Olisipa tosiaan hauskaa saada tänne enemmän keskusteluja, joten
Marrasmurut olisivat varsin tervetulleita!
M@@Vi kyseli esittelypinoa Takalokareista, sentapainen löytyy keväältä, sen myöhempää ei vissiin ole olemassa, mutta siellä on esittelyjä ihmisistä jotka ovat silloin olleet mukana keskusteluissa, muutama on liittynyt mukaan myöhemmin. Mutta minusta voisi tehdä sitten esittäytymiset vielä uusiksi jos perustetaan se yhteinen pino.
Toivottavasti tuo linkki toimii...
t. Sirita
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9843476&t=9843476&appid=&…
Kiva kun marrasmuruilla on kiinnostusta liittyä seuraan. Olen samaa mieltä että varmaan kannattaisi tehdä lyhyt yhteenveto, kun yhdistytään. Itse en keväällä ole kirjoitellut lokamammoihin, joten esittäydytään tässä:
Raputytön perheeseen kuuluu aviomies sama vuosimalli eli 73 sekä lapset tyttö 2001, poika 2004 ja tyttö 31.10.2006. Asumme hämeessä ja perhettä olisi tarkoitus laajentaa seuraavaksi lemmikkieläimellä. Onko tulokkaalla tassut vai evät ei ole vielä selvitetty. Ja vielä komenttina aikaisempaan vastaukseeni kysymykseeni olenko tyytyväinen elämääni, niin muuten elän elämäni parhainta aikaa, tyytymättömyys liittyy vain ja ainoastaan siihen haluanko tulevaisuudessa opiskella uuden ammatin.
Omaa napaa vielä sen verran että täällä ollaan aivan puhki. Ensin perheessä riehui angiina sitten flunssa aalto ja nyt meidän pikkuinen ei jostain syystä nuku lainkaan öitään normaalisti. Äidin yöt ovat olleet nyt kuukauden epänormaalin katkonaiset ja se alkaa tuntua! Ilmeisesti neidin poskihampaat ovat syynä tähän kiukutteluun öisin sekä innokas liikkuminen (lähinnä kiipeily) taitaa myös tulla uniin mukaan. Toivon mukaan rytmi löytyisi takaisin PIAN!
Terkuin raputyttö ja manteli 31.10.
..raputytölle, ikävää että unet ovat olleet sekaisin. Tiedän kyllä itsekin miten väsyneeksi heikoista yöunista menee. Toivottavasti pystyt edes viikonloppuisin nukkumaan vähän ekstraa. Itselläni on pelastus ollut se, että mies on hyväuninen ja tarvitsee lisäksi vähän unta verrattuna minuun, ja hän on sitten suostunut siihen että menen välillä nukkumaan toiseen huoneeseen, kun on ollut jatkuvasti heräilyjä.
Meillä on nyt vaihteeksi taas muutama paremmin nukuttu yö ja se tuntuu kyllä tosi hyvältä. Tänään neiti jostain syystä vain itki rattaissa eikä suostunut nukkumaan päiväunia niissä, vaikka kuinka työntelin, ja pelkäsin että päiväunet jäävät sitten nukkumatta, mutta pienoisen taistelun jälkeen sain hänet sitten sisälle nukkumaan, ja yhden välisyötön avulla hän vetelikin kahden ja puolen tunnin päikkärit sisällä!!! En ollut uskoa että näin hyvin kävi!!
Kaipa tässä voisi itse kukin esittäytyä vielä kertaalleen, marrasmuruille ja muillekin tiedoksi: olen siis yli 40 vee, mies samaa ikäluokkaa, ja asustellaan Uudellamaalla, maaseuduksi luokiteltavalla alueella. Yksi lapsi siis on, neiti syntyi 24.10.2006. Lisääkin saisi tulla mutta saapa nähdä.. Meidän lemmikeillä on evät!! :-)
Onnimanni kyseli että onko influenssarokote otettu - no on, kun saatiin yksivuotisneuvolan yhteydessä asia hoidetuksi. Täytyy sitten vielä toinen hakea joulukuussa. Eilen muuten kuulin että yhden tuttuni samanikäisellä pojalla on vesirokko, hän ehdotteli että tulkaa ' hakemaan' tartunta, mutta en ol evielä tarttunut tilaisuuteen. Hyvä se kai olisi pienenä sairastaa, mutta kun on taas viikonlopunakin tiedossa isänpäivää yms. ohjelmaa ja matkakin lähitulevaisuudessa, niin en oikein tiedä...
Jatketaan juttuja, ja tulkaa nyt muutkin rohkeasti keskustelemaan!!
t. Sirita
Älä ihmeessä mene hakemaan vesirokkoa. Vesirokkoa turhaan pidetään lievänä lastentautina, joka hakemalla haetaan. Suomessa on vuosittain lapsia tehohoidossa vesirokon jälkitautien takia. Yksikin kaveri haki vesirokon ja lapsi sai jälkitaudin takia pysyvän keuhkovian. Oma eka lapseni sai vesirokkorokotteen ja toinenkin tulee saamaan.
Teho todettu jo monta kertaa, kun vesirokkokontakteja ollut.
Itse olen 30v ja lapset on 2004 ja 2006 syntyneet.
Jospahan pitkästä aikaa taas saisi pari riviä kasaan, on niin onnetonta tämä meikäläisen kirjoittelu. Mutta lukenut kyllä aina silloin tällöin olen;o)
Taaperoihin sitä siis ollaan jo tultu, hurjaa! Hauska oli lukea noita " vanhoja" juttuja tuolta siritan linkittämästä aiemmasta pinosta, jossa oli ne esittelyt. Meidän taapero neiti kovasti tapailee sanoja; äittä, eikka (=veikka) ota, anna, tättä (=tässä). Kävely on kovassa treenissä, lyhyitä pätkiä kavelee, mutta kontaten kyllä pääsee vielä niin lujempaa, että yleensä turvautuu siihen.
Tällä hetkellä ehdottomasti hauskinta tytöstä on saunominen! Päivälläkin pyrkii menemään saunaan lauteille istumaan, ja siellä alkaa sihistä ja matkia kiuasta. Löylykauha tietysti pitää saada omaan käteen ja sillä sitten huidotaan vallan kamalasti.
Toinen suuri ilon aihe on sisällä oleva potkumopo, jossa istutaan päällä ja jolla pääsee ajelemaan. Itse ei kyllä tosin vielää jaloilla yllä kovinkaan paljoa potkuttelemaan, mutta jos vain joku työntää, niin istua nakottaa kyydissä vaikka kuinka kauan.
Mitenkä aiotte viettää tulevaa isänpäivää? Kovasti olen miettinyt, että mitä kummaa sitä omalle isälle keksisi, vai pysyisikö perinteisellä sukka-linjalla... Omalle ukko-kullalle en meinannut mitään ostaa, esikko on koulussa päkertänyt lahjan ja kortin, jospa sitten vaikka sunnuntaiksi jotain hyvää saataisiin aikaiseksi leipoa.
Ja sitä esittelyä vielä, eli lokatyttö syntyi 4.10, poika on 6v, ja me miehen kanssa ollaan 32v. Nelijalkaisista meiltä löytyy vanha kissaherra.
Kivahan se olisi marraskuistenkin juttuja lueskella, että tervetuloa vain!
weissu
Heissan kaikille taaperoille pitkästä aikaa! :) Ja viimeisetkin onnittelut vielä 1v. vuoden saavuttaneille!
On kyllä kiirettä pitänyt että jäänyt taas kirjoittelu mutta välillä lueskelen kyllä jutut. Tässä nyt puuhataan kovasti että päästään jouluksi uuteen kotiin ettei olla tammikuussa taivasalla =).
Viimeviikko menikin sitten koko perheen sairastellessa flunssaa, oli se kyllä inhottavaa mutta ei sille voi vain mitään. Sitten samalla tyttö tekee vielä ensimmäiset poskihampaat alas vaikka kakkoshampaita ei ole tullut etuhampaiden viereen. Se sitten myös vaikuttanut syömiseenkin mutta onneksi yöt ollut aika normaalit *koputtaa puuta* ;). Sitten käytiin siellä 1v neuvolassa kuun loppupuolella ja samaan malliin laiheliini kasvaa 8,35kg/77,3cm helpotukseksi painokäyrä lähti nyt kyllä suoraan menemään omalla -22 käyrällä.
Niin marrasmurujen kanssa yhdistymisestä, oikein tervetullut idea meidänkin mielestä!!!
Ja esittelyä tässä vielä meistä: eli 26v ja avokki samaa vuosilukua, tyttö syntyi 18.10 hienosti just laskettuna päivänä :), Turussa vielä asustellaan mutta naapurikuntaan muutto tässä loppuvuodesta kun vain valmistuisi talo, ei lemmikkejä allergioiden takia kuin niitä villakoiria joita äiti laiska siivoomaan ja uusi tulokas asustaa masussa la 29.4.08. Se meistä siis.
Sirita taas kivasti pitää meidän pinoa pystyssä. Meillä on ihan samoja touhuja että äiti on tylsä ja kieltää kaiken kivan mutta esim. mamma ihan pop! ;o) Tsemppiä siihen imetyksen vähentämiseen/lopettamiseen myös!
Sympatiat vaimonalulle, sama hammashomma meillä meneillään ja toivonkin että menisi edes hetkeksi pois että rauhoitutaan. Jaksamista myös opiskeluihin ja töihin kiireessä!
Raputytöllä myös kasvukäyrä huolia, kyllä ne varmaankin kaikki ihan omilla linjoillaan menee että olen pikkuhiljaa alkanut sen itse uskomaan. Ja samaan tyyliin meillä tuo paino ollut laskeva siitä noin 4kk---->. Ja jos se rytmikin taas palaa kun sairastelut loppuu, on se raskasta kun äitiä väsyttää.
Minäkin haluisin niin tottelevaisen lapsen kuin onnimannilla. Suurimmaksi osaksi asiat menevät vielä kuin kuuroillekorville. Pottajutut kyllä ymmärretään oikein hyvin kun sinne pyydetään. Ja influenssa rokotetta me ei nyt uskallettu vielä ottaa kun on kasvatettu kananmunassa ja allergian voimakkuutta ei vielä tiedetä.
Weissu piipahti myös pitkästä aikaa. Minä olisin ennemmin toivonut tuon kävelyn alkavan hieman myöhemmin kun nyt ollaan jo ihan kaikkialla että äiti pidetään kiireisenä.
Olihan siinä taas tarinaa. Mukavat viikonloput kaikille!!!
Heluuna ja tytteli 18.10 +masu
Nostetaanpa välillä pinoa.
Meillä jouluvalmistelut vielä aivan alkutekijöissään, mutta onhan tässä vielä jouluun aikaa...
Syömisistä oli puhetta, meillä poju syö jo ihan samaa ruokaa kuin muu perhe, joskus annan purkkiruokaa jos itse herkuttelemme pizzalla tai texmex-ruualla. Meillä poju on allerginen maidolle, joten sekin joskus vähän rajoittaa syömisiä, pääasiassa kuitenkin laitan koko perheelle maidotonta ruokaa.
Meillä 1-vuotis neuvola olikin jo kuukausi sitten kun poika täytti 18.10 vuoden. Mitat tuolloin 74,5cm ja 8305g, aika höyhensarjalaisia täälläkin. Syntymämitat 51cm ja 3300g.
Meillä nyt monta päivää mennyt kiukutessa, äidin pikku kullanmurusta tuli yhtäkkiä melkoinen kiukkupussi. Tavarat lentelee, huidotaan ja hakataan sekä heittäydytään lattialle jos asiat ei mene pikkuherran mielen mukaan. MELKO rasittavaa, toivottavasti on nopeasti ohimenevä vaihe.
Nyt tv:n ääreen...
Hyvät viikonloput kaikille!
Kasper-06, poju 18.10