Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiotkot ehdä töitä koko ikäsi huonolla palkalla

Vartija
03.02.2023 |

Eikä säästöön jää mitään. Minä en aio ja siksi otinkin loparit töistä 47 vuotiaana. Parempi se on vaan olla työtön

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko karenssi

Vierailija
2/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio. Palkka onneksi onkin yli keskipalkkojen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio. Siksi kouluttauduin aikoinani.

Vierailija
4/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion. Haen loput valtiolta. Tästä ammatista hyödyn ennemmän kun ei koko tarvitse kantaa, työntää, pyyhkiä ja tyhjentää. Palkka siis vastaa osaamista eikä kukaan juurikaan valita tai pyydä mitään.

Vierailija
5/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti, koska työ eläintenhoitajana on mulle hyvin tärkeä ja unelmaduuni.  Palkka on toissijainen asia, kunhan laskut saan maksettua.

Vierailija
6/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ahnehtia liikaa sen palkan perässä, sit ku joutuu hoivakotiin, niin pitää vaan maksaa sinne enemmän, jos hyvä eläke

Vierailija
7/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on hienoa aikaa. Jos saisin pysyä työttömänä olen varma että minusta tulisi jotain suurta.

Vierailija
8/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti, koska työ eläintenhoitajana on mulle hyvin tärkeä ja unelmaduuni.  Palkka on toissijainen asia, kunhan laskut saan maksettua.

Nyt käy kateeks sun työ

Vierailija
9/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole harkinnut tekeväni edes päivää töissä huonolla palkalla.

Vierailija
10/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys on hienoa aikaa. Jos saisin pysyä työttömänä olen varma että minusta tulisi jotain suurta.

Kyllähän sinä saat pysyä työttömänä. Suomessa ei ole työvelvoitetta. 

Vierailija
11/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuunes sairastut eikä varaa lääkkeisiin

Vierailija
12/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nii on

rahantulo voi kyllä loppua

Vierailija
13/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa vaan joudun hakemaan töitä aktiivinallin mukaisesti. Ja isolla prosentilla olen myös joutunut töihin kun hakemus on lähetetty.

Vierailija
14/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nii on

rahantulo voi kyllä loppua

Ei lopu. Lakisääteisesti jokaiselle on maksettava toimeentulotukea ellei ole muita tuloja tai omaisuutta riittävästi. 

Vierailija
15/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 48v. asti. Lopetin selkäsairauksien takia. Opiskelin toisen ammatin. Nyt olen työtön.

Vierailija
16/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, aion irtautua työelämästä muutaman vuoden ennen eläkeikää. Koen eläkeikäni liian korkeaksi. Keräilen sitten pullot ja marjat jos en pärjää muuten ja kunto sallii

Vierailija
17/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa vaan joudun hakemaan töitä aktiivinallin mukaisesti. Ja isolla prosentilla olen myös joutunut töihin kun hakemus on lähetetty.

Kyllä saat olla. Työttömyys ei velvoita olemaan kirjoilla te-toimistossa eikä aktiivimalli velvoita menemään töihin. Jos haluat olla työtön pysyvästi, katkaiset vain työnhaun tai haet jatkossa töitä, joihin et pysty edes vahingossa pääsemään. Esim. merkonomin koulutuksella ylilääkäriksi jne. 

Vierailija
18/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti en, mutta luultavasti kyllä, laiska kun olen, eikä nykyinen huonopalkkainen duuni vaadi minulta oikeistaan mitään. 

Vierailija
19/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saat, kun lopetat lampailun ja alat elää oman tahtosi mukaan. 

Vierailija
20/33 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuunes sairastut eikä varaa lääkkeisiin

Kuka tahansa voi sairastua.

Tiedostan kyllä, että 600-kiloisten eläinten kanssa riskejä on enemmän kuin toimistotyöläisellä, mutta kyllä tää työ antaa mulle niin paljon, etten voisi kuvitella tekeväni jotain siistiä ja turvallista sisätyötä (ellei sitten jotain käy ja alanvaihto on pakollinen).