Aiotkot ehdä töitä koko ikäsi huonolla palkalla
Eikä säästöön jää mitään. Minä en aio ja siksi otinkin loparit töistä 47 vuotiaana. Parempi se on vaan olla työtön
Kommentit (33)
En aio. Palkka onneksi onkin yli keskipalkkojen.
En aio. Siksi kouluttauduin aikoinani.
Aion. Haen loput valtiolta. Tästä ammatista hyödyn ennemmän kun ei koko tarvitse kantaa, työntää, pyyhkiä ja tyhjentää. Palkka siis vastaa osaamista eikä kukaan juurikaan valita tai pyydä mitään.
Luultavasti, koska työ eläintenhoitajana on mulle hyvin tärkeä ja unelmaduuni. Palkka on toissijainen asia, kunhan laskut saan maksettua.
Ei kannata ahnehtia liikaa sen palkan perässä, sit ku joutuu hoivakotiin, niin pitää vaan maksaa sinne enemmän, jos hyvä eläke
Työttömyys on hienoa aikaa. Jos saisin pysyä työttömänä olen varma että minusta tulisi jotain suurta.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti, koska työ eläintenhoitajana on mulle hyvin tärkeä ja unelmaduuni. Palkka on toissijainen asia, kunhan laskut saan maksettua.
Nyt käy kateeks sun työ
En ole harkinnut tekeväni edes päivää töissä huonolla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys on hienoa aikaa. Jos saisin pysyä työttömänä olen varma että minusta tulisi jotain suurta.
Kyllähän sinä saat pysyä työttömänä. Suomessa ei ole työvelvoitetta.
Vierailija kirjoitti:
kuunes sairastut eikä varaa lääkkeisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nii on
rahantulo voi kyllä loppua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa vaan joudun hakemaan töitä aktiivinallin mukaisesti. Ja isolla prosentilla olen myös joutunut töihin kun hakemus on lähetetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nii on
rahantulo voi kyllä loppua
Ei lopu. Lakisääteisesti jokaiselle on maksettava toimeentulotukea ellei ole muita tuloja tai omaisuutta riittävästi.
Tein 48v. asti. Lopetin selkäsairauksien takia. Opiskelin toisen ammatin. Nyt olen työtön.
En, aion irtautua työelämästä muutaman vuoden ennen eläkeikää. Koen eläkeikäni liian korkeaksi. Keräilen sitten pullot ja marjat jos en pärjää muuten ja kunto sallii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa vaan joudun hakemaan töitä aktiivinallin mukaisesti. Ja isolla prosentilla olen myös joutunut töihin kun hakemus on lähetetty.
Kyllä saat olla. Työttömyys ei velvoita olemaan kirjoilla te-toimistossa eikä aktiivimalli velvoita menemään töihin. Jos haluat olla työtön pysyvästi, katkaiset vain työnhaun tai haet jatkossa töitä, joihin et pysty edes vahingossa pääsemään. Esim. merkonomin koulutuksella ylilääkäriksi jne.
Toivottavasti en, mutta luultavasti kyllä, laiska kun olen, eikä nykyinen huonopalkkainen duuni vaadi minulta oikeistaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saat, kun lopetat lampailun ja alat elää oman tahtosi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuunes sairastut eikä varaa lääkkeisiin
Kuka tahansa voi sairastua.
Tiedostan kyllä, että 600-kiloisten eläinten kanssa riskejä on enemmän kuin toimistotyöläisellä, mutta kyllä tää työ antaa mulle niin paljon, etten voisi kuvitella tekeväni jotain siistiä ja turvallista sisätyötä (ellei sitten jotain käy ja alanvaihto on pakollinen).
Tuliko karenssi