Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Mitä laitatte lapsellenne päälle kun asteet nollassa?

Vierailija
01.11.2008 |

Siis noin 0- -5astetta?

Ostin pojalle ticketin toppapuvun ja hennesin kumipuvun (jonka totesin todella hiostavaksi :) Nyt pitäis keksiä joku hyvä puku tälläiselle ilmalle, kun välikausipuku liian ohut ja ticket liian paksu...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten se ei ole meillä kriteeri, jolla edes 5-vuotias saisi itse päättää mitä laittaa päälle :-)

aikuinen ottaa vastuunsa ja päättää

Vierailija
22/32 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiettyjä eroja sekä lämmön että käytännöllisyyden kannalta. Ehkä 5-vuotiaan olisi jo opittava itse tuntemaan onko kuuma/kylmä ja sen perusteella oppia valitsemaan vaatetustaan.

Päiväkodissa, jossa työskentelen, 5-vuotiaat saavat jo kyllä itse tuntea kylmän/liian lämpimän ja tulla sitten takaisin hakemaan lisää/vähentämään vaatetustaan tarpeen mukaan. Kokemuksesta sitä oppii. Ja voin kertoa, että oppivat yllättävän nopeasti, jos saavat siihen mahdollisuuden!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöllä on yllä remun kosteussuojattu talvihaalari. Kovemmilla pakkasilla ( kun lähenee -10 tai enemmän) lisään fleecevaatetta tai villavaatetta.

Vierailija
24/32 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kaikki vielä hengissä ja tosi harvoin kipeinä ;) ) sanoisin, että toppapuku on nollassa ihan hyvä valinta. Alle sitten tarpeen mukaan enemmän tai vähemmän. Itse vaihdoin lasten puvut toppaisiin viime viikolla, kun oli ekat kunnon pakkasaamut. Yhtä hyvinhän sitä voisi pakata runsaasti kerroksia ohuemman puvun sisään mutta ongelmaksi tulee se, että päiväkodissa ei hirveästi vahdita,l mitä isommat (4v ja 5 v) laittavat puvun alle...5 v osaa jo itse pukea lämpimästi mutta 4 v menee siitä, mistä aita on matalin (eli ei jaksa pukea montaa kerrosta=palelee). Siksi on helpointa laittaa se paksumpi puku, jonka alla pärjää vähemmälläkin. Pakkasen kiristyessä sitten tulee taas ongelmia :).

Vierailija
25/32 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiselle on koko ajan enemmän ja enemmän tarvetta kun loskakelit kestävät pidempään.

Vierailija
26/32 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kuumimman kauden (kesän) ja kylmimmän kauden (talven) väliin jää niiden välikausi (kevät ja syksy)

Mieti näitä lämpötiloja ääripäiden ja jatkumon kautta.

En kestä tätä häpeää puolestanne. Opetelkaa vuodenajat. Opetelkaa ymmärtämään, että kaikki aika on ihan oikeaa, juuri nyt olevaa aikaa. Ei ole mitään välitilaa. Unohtakaa sana välikausivaate. Kiitos.

Vierailija
27/32 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin aiheesta kuin aiheen vierestäkin =)

Vielä lisää kommentteja AIHEESEEN?

-ap

Vierailija
28/32 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla sitä normaalia aikaa. Ja talvi ja kesä välikausia. Nehän on poikkeuksia, välitiloja kun ajatellaan suurinta osaa vuotta.

Vierailija
29/32 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kylmä ja kuuma

lisäksi jää vain niiden VÄLI

Vierailija
30/32 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole lämmintä ja viileää? Meinaatko, että plus 20 ja miinus 20 asteen välillä ei ole mitään? Pelkkä väli?

Vierailija
31/32 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtivät mummolaan yöksi. Täällä ilma pikkasen pakkasen puolella.

Vierailija
32/32 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesävaatteet, talvivaatteet ja välikausivaatteet.

Onko joku joka ei ymmärrä niitä.