Audin maasturi hankittu, so happy!!!
Vihdoin toteutettiin unelma ja ostettiin uusi AUDI Q7-cittari!!! pakko tunnustaa että ihana oli cruisailla eilen kaupungilla kun ihmiset katseli mustaa autoamme "sillä silmällä". Vähän tottakai huono oma tunto ostaa noin kallis auto kun joillain menee huonosti mutta kai sitä saa kovasta työn teosta nauttia: ukko painaa pitää päivää ja viraapelit päälle. Kerranhan tässä vain eletään!
PS. Lapset mahtuvat hyvin takapenkille ja vaunut ym tavaratilaan. Eikä tartte kolareita pelätä!!!
Kommentit (76)
Eivätkö nopeusrajoitukset koske sinua?
"Näillä isoilla moottoreilla ohitetaan miten sattuu kun ajatellaan että kyllähän sitä alta ehtii pois. Ei mitään tajua turvallisesta ohituksesta yms. "
Käänsit sitten asian ylösalaisin. Paljonkos tulee muuten kilometrejä vuodessa?
"että nämä isomoottoriset autot haluavat aina ohittaa, vaikka edessä oleva ajaisi vaikka ylinopeutta. Ei katsos itsetunto kestä ajaa Toyota Yariksen tm. perässä..."
Minä ajan aina ohi kun maantiellä saan auton kiinni. Oli sitten Yaris tai Porsche.
Perustelu: hän ajaa minua hitaammin koska olen hänet kerran kiinni saanut.
Moottoritiellä ainoastaan tulee noin kovaa ajettua. Mutta vastaus kysymykseesi on kyllä.
Tottakai rajoitukset koskevat minua. Sitä poliisikin sakkolappuineen aina toitottaa.
Niin...voihan se olla kiellettyä, muttei se vaarallista ole.
Enkä muuten aja kahdeksaakymppiäkään talvirajoitetuille teillä joilla kesäolosuhteet.
Kyllähän se niin on että kun saa kunnon ison maasturin alle niin ei tee mieli körötellä samaa vauhtia kinnereiden kanssa. iso kone antaa rajattomasti voimaa ohituksiin ja korkealta saa johtajamaisen perspektiivin liikenteeseen. Tilaa tulee kyllä, kun lyö OOOO-keulan takapuskuriin ja pitkät päälle jos ei muuten!
Ihme palstapoliisit täällä moraalisoimassa saasteista rajoituksista ym. piiperryksestä. Relatkaa vähän!!! nauttikaa tekin elämästä ja hommatkaa alle kunnon auto - rentoudutte vähän...
"Ihme palstapoliisit täällä moraalisoimassa saasteista rajoituksista ym. piiperryksestä. Relatkaa vähän!!! nauttikaa tekin elämästä ja hommatkaa alle kunnon auto - rentoudutte vähän..."
Sinä taas olet pelkkä provoilija jolla ei onneksi ole uuteen isoon tehokkaaseen autoon varaa. Se olisi vaarallinen käsissäsi.
Pientä ylinopeutta ja hitaampien ohittelua voi harrastaa vastuuntuntoisestikin.
Meillä on myös citymasturi, tosin Honda crv, löytyy myös BMW M3 ja kauppakassikin, voin sanoa, että on mukava kun on komeita autoja (eikä muuten lainalla ostettuja!) kauppakassi on tosin n 85 vuoden mallia... Kyllä olisin mäkin kateellinen jos ajelisin toyotalla tai citroenilla itse ja muut kurvais ohi citymaastureillaan ja bemareillaan.
Itseäkin tosin mietitytti se maastureiden maine, mutta kun on ilmaiseksi mahdollisuus kokeilla eri automerkkejä, niin nyt on Hondan vuoro.
Kokeilussa oli jonkin aikaa myös Audi A4-farkku ja vittu kun oli ahdas 5-henkiselle perheelle, muuten kyllä kiva ajaa.
ne ovat 99% venäläisessä rekkarissa ja venäläisillä ei ole Suomen liikennesäännöistä mitään hajua.
ne ovat 99% venäläisessä rekkarissa ja venäläisillä ei ole Suomen liikennesäännöistä mitään hajua.
totta kai unelma voi olla hieno auto siinä kuin iso omakotitalokin... itse henkilökohtaisesti omaan molemmat, mutta ennemmin asuisin vuokralla kerrostalossa ja ajaisin hienolla autolla, kuin asuisin hulppeassa talossa ja ajaisin vanhalla romulla. kaikki tyylillään. Aika harva nainen on auto hullu, mutta meitäkin löytyy....
Kyllä olisin mäkin kateellinen jos ajelisin toyotalla tai citroenilla itse ja muut kurvais ohi citymaastureillaan ja bemareillaan.
ja citymaasturia ei sitten niin missään. Tietty egoa pönkittämään se on jees, mut oikeesti nykyisin on jo aika naurettavaa ostaa/ajaa citymaasturia. Trendikästä on julkiset, pyörät ja hybridit. Onneksi niin. Jospa juntitkin sen pian äkkäisivät.
sellaisen minäkin hankkisin, jos olisi rahaa. Ihan sama, mitä nuo viherpiipertäjät itkevät, menkööt Kiinaan, Yhdysvaltoihin tai muualla inisemään, jossa ilmastoa tosiaan tuhlataan. Kyllä Suomessa maksaa polttoaine niin paljon, että se karsii paljon turhaa ajoa. Ja ihan sama, mikä auto on muodissa, kuka sellaisen mukaan autoa ostaakaan, on pölö.
kyllä ne on tosi kivoja autoja, ei voi mitään :). Tuosta Audista en oikein tykkää, jotenkin tulee ruumisauto mieleen... Eikä ole muuten niin hyvä ajettavakaan kuin nuo edellä mainitut... Mutta, toki kiva auto varmasti sekin :).
Tälläiset keskustelut tekevät todella surulliseksi. Kun tällä palstalla kirjoitellaan, niin luulisi että kaikilla on lapsia, joiden tulevaisuuden toivoisi kiinnostavan edes vähän. Joku jo kirjoitti, että kohta tarvitaan uusi maapallo ihmisten kulutuksen takia. Valitettavasti tämä raja on jo ylitetty. Viime viikolla uutisoitiin YLEn uutisissa siitä, että jo nyt kulutuksemme vaatisi kaksi maapalloa tämän tason ylläpitoon. Eli kulutamme tulevien sukupolvien resursseja juuri nyt. Useat koulutetut kaupunkilaiset ovat tilanteeseen hyvin valveutuneita, mutta on meitä myös täällä maalla! Juuri teidänlaisissa ihmisissä on meidän kaikkien toivo tulevaisuuden suhteen. Syyttelyllä ja tuolla iänikuisella "kateus"-kortilla pelaamisella emme tästä tilanteesta selviä vaan tiedolla ja tahdolla. Toivoisin todella, että mahdollisimman moni heräisi ennen kuin maapallon kantokyky totaalisesti romahtaa. Citymaasturi ei ole yksin vastuussa tästä ongelmasta mutta kukaan valveutunut ihminen ei sellaista enää nykytiedon valossa hankkisi. Onneksi julkkikset näyttävät esimerkkiä, moni on vaihtanut hybridiin. Tiesittekö muuten että citymaasturi on Luonto-liiton turhake listalla lehtipuhaltimen ja mäkkärin kylkiäislelun ylevässä seurassa ;)
"Näillä isoilla moottoreilla ohitetaan miten sattuu kun ajatellaan että kyllähän sitä alta ehtii pois. Ei mitään tajua turvallisesta ohituksesta yms. "
Käänsit sitten asian ylösalaisin. Paljonkos tulee muuten kilometrejä vuodessa?
"että nämä isomoottoriset autot haluavat aina ohittaa, vaikka edessä oleva ajaisi vaikka ylinopeutta. Ei katsos itsetunto kestä ajaa Toyota Yariksen tm. perässä..."
Minä ajan aina ohi kun maantiellä saan auton kiinni. Oli sitten Yaris tai Porsche.
Perustelu: hän ajaa minua hitaammin koska olen hänet kerran kiinni saanut.