Audin maasturi hankittu, so happy!!!
Vihdoin toteutettiin unelma ja ostettiin uusi AUDI Q7-cittari!!! pakko tunnustaa että ihana oli cruisailla eilen kaupungilla kun ihmiset katseli mustaa autoamme "sillä silmällä". Vähän tottakai huono oma tunto ostaa noin kallis auto kun joillain menee huonosti mutta kai sitä saa kovasta työn teosta nauttia: ukko painaa pitää päivää ja viraapelit päälle. Kerranhan tässä vain eletään!
PS. Lapset mahtuvat hyvin takapenkille ja vaunut ym tavaratilaan. Eikä tartte kolareita pelätä!!!
Kommentit (76)
Sä olitkin sitten lopulta provo. Onneksi olkoon, hyvin vedit! Luulin oikeasti että sä olet vaan noin tyhmä. No parempi näin.
Ikävä huomata että kauean harva osaa iloita siitä että toisella menee asiat elämäsä hyvin. kateellista kansaa olemme. Eilen kävimme uudella iltävällä Auuuudilla marketissa ja taas sai ihmetellä ihmisten kateutta: jouduimme jättämään auton ihan oven eteen ja heti oli porukkaa marisemassa. Ei tuollaista reilun sadan tonnin premium-autoa jätetä minkään kymmenen vuotta vanhojenCorollien ja Passattien kolhittavaksi!!!
PS Auto on diiseli ja kuluttaa pikkuisen päälle 10 litraa satasella eli tosiaan vähemmän kun moni urheilullisempi perheauto (kulkee kyllä kovempaa xD)
PS2 Älkää verratko mihinkään Raveihin: niitä saa kymmenen tuon hinnalla!!!!
Tosi ruma auto. En ikinä maksaisi tuosta 100k€.
kallis auto lainarahalla? Meillä tutut osti ja nyt vaimo painaa yövuoroja hoitovapaalla:( En ole kateellinen sitten yhtään.
Siksi toiseksi minun mielestä autoon ei kannata panostaa- arvo laskee hetkessä ja toiseksi hienot autot houkuttelevat ilkivallantekijöitä. Meillä oli pari vuotta sitten uusi auto(omalla rahalla) ja se naarmittiin piloille. Nyt meillä on klassikko vanha auto ja koti on sitten sitäkin hienompi:) 200M2 keskellä suomen hienointa kaupunkia, 4m korkeat entisöidyt huoneet. Ihanaa on.
Selvä provohan tämä, mutta yksi asia mua kiinnostaa, että kuinka kauan ihmiset oikeasti saa mielihyvää siitä, että saavat haluamansa auton?
Jos alkuperäisen ilo olisi ollut oikeaa, niin olisiko sitä kestänyt viikon? Kuukauden? Vuoden?
Ei sen puoleen, minä tulen aina hyvälle tuulelle kun näen meillä 5 vuotta käytössä olleen, nyt 8 v vanhan pikkuauton - se vaan on niin söötti ;-)
Ap on varmaan lukenut minun laillani viikonlopun Ilta-sanomien liitettä, jossa oli juttu siitä, kun ihmiset yrittää nyt hätäpäissään päästä eroon imagoromahduksen kokeneista hulppeista katumaastureistaan. Uusienkin myynti on tänä vuonna tipahtanut mallista riippuen 50-75 %. Muutama haastateltu netissä autoaan kauppaava yksityinen tunnusti suoraan, ettei halua autonsa kautta enää tulla samaistetuksi luontoa tuhlaaviin ökyilijöihin... Enpä kyllä yhtään ihmettele. Katumaasturit todella ovat turhakkeita. Ihan eri asia, kuin oikeat maasturit, joille varmasti tässäkin maassa löytyy ihan oikeasti tarvitsijoita tietyissä piireissä.
sillä itse jopa hieman iloitsin tuon ap:n uudesta autosta, onhan se nätti.
Mun Superbi ei kuitenkaan ollut Provo ja kyllä ihan uudesta autosta saa nauttia. itse ainakin ajattelen että autosta nauttiii joka kerta kun siihen istahtaa. Tarpeet on tietysti moninaiset jne.
Itse katselen näitä uusia downsizing moottoreita. Insinööritieteitä lukeneena kun tekninen hienous saa aina sydämen läpättämään ja nykyän on mahdollista ajatella luontoakin, kun se on noussut markkinointi argumentiksi.
tyyppi pitää autoa junttiuden ja typeryyden huippuna. Kaverini ovat pääasiassa koulutettuja ja hyvätuloisia ihmisiä. Ehkä sitten jossain toisissa piireissä tollasella maasturilla voisi lesoilla.
No pyrin muutenkin välttämään autoilua, joten aika tyhjänpanttina tuollainen maasturi meillä muutenkin olisi.
Asia, joka oli in kaksi vuotta sitten mutta täysin out tänä päivänä herättää lähinnä sääliä ja hilpeyttä. Kaiken lisäksi noista maastureista ei pääse enää eroonkaan. Mutta uskon, että keräätte katseita. Kaverini kirosi juuri, että ihmiset todellakin arvostelevat suoraan heidän maasturiaan, kun liikkuvat jossain. Heidän maasturiostoksensa oli miehen päätös, eikä kaverini ajokortittomana tajunnut estää tota mogaa. Auto on ollut vuoden myynnissä, mutta eivät ole saaneet haluamaansa hintaa.
Itsellä ollut pari vuotta Mersun maasturi, Audin Q7 tuli myös koeajettua mutta Mersu tuli pihalle.
Miksikö iso auto? Iso perhe joss pieniä lapsia, ei mahdu pienempään. Tila-autoon mahtuisi mutta¨niihin ei saa kunnon moottoria ja Chryslerin laatu ei vakuuta.
Muoti ei kiinnosta paskan vertaa, meillä on iso auto koska sitä tarvitaan.
ei mieti, miten ihmiset katsovat autoaan kohti.
Hänelle asia on normaali. Sit on näitä apn kaltaisia, jotka pääsee ekan kerran elämässään kalliimman auton rattiin, eivätkä tiedä, miten päin olisi ja miettivät, huomasikohan tuo ohikulkija nyt minut täältä ratintakaa....etc.
Onnea vaan, onhan se ihanaa, kun ihminen nauttii.
enkä voisi onnellisempi olla! :-) Asumme sellaisessa paikassa, missä autoa ei tartte. Rahaa säästyy ihan sikana verrattuna entiseen ja luontokin säästyy meidän osaltamme paremmin.
helikopteri ja ajattelin vielä Venäjälle tehdä tarjouksen jostain ydinsukellusveneestä, aatelkää miten hienoa ois sillä kruisailla vaikka Aurajokea ylös...!!
Itsellä ollut pari vuotta Mersun maasturi, Audin Q7 tuli myös koeajettua mutta Mersu tuli pihalle.
Miksikö iso auto? Iso perhe joss pieniä lapsia, ei mahdu pienempään. Tila-autoon mahtuisi mutta¨niihin ei saa kunnon moottoria ja Chryslerin laatu ei vakuuta.Muoti ei kiinnosta paskan vertaa, meillä on iso auto koska sitä tarvitaan.
En ole enää ihan varma.. Vaikea ymmärtää noita autojuttuja, kun meillä ei ole yhtäkään. En tosiaan huomaa autoissa muita eroja kuin koon ja värin ja ehkä onko se suht uusi vai ikivanha. Citymaasturit on aika pelottavia tuolla kaupunkiliikenteessä, kun ovat niin isoja ja korkeita. Pelottaa muutenkin omien lasten turvallisuus, kun liikennekulttuuri on mitä on. Me kuljetaan bussilla, junalla, pyörällä ja kävellen ja toivomme, että autojen ylivalta kaupungissa saataisiin joskus loppumaan ja kaupunki suunniteltaisiin pienen ja heikon ihmisen ehdoilla.
Mutta varmaan Venäjällä AP:n kaltainen ajattelu on ihan yleistä. Kun ei ole ollut materiaa millä mällätä neuvostoaikaan, on nyt sitten oltava sitä materiaa aivan kamalat määrät ja mieletön näytön tarve. Venäläisillä PK-seudulla asuvilla uusrikkailla on noita mustia maastureita järjestäen, vaikka asuisivat vuokralla...
No, minä katselen aina ihaillen ihmisiä, jotka vaikkapa pyöräilevät 10-20 km työmatkansa säässä kuin säässä. Ihailen myös bussilla matkustajia, joilla hermo kestää hitaampaa ja nöyrempää matkustamista.
Meillä ei ole autoa siksi, että emme halua kuormittaa ympäristöä enemmän kuin on välttämätöntä. Asumme siksi hyvien kulkuyhteyksien lähellä kerrostalossa. Jos me ostaisimme auton, varmaan jonkun niistä uusista tosi pienipäästöisistä. Enimmäkseen auto olisi parkkipaikalla, kun emme sitä tarvitse.
ja sitten tuo myöhäisempi ap:n viesti paljasti. Ensimmäisessä viestissä oikein pisti silmään tuo: ei tarvitse pelätä kolaria. Voiko itsekkäämpää ajatusta olla (ja tähän nämä muissa viesteissä esitety kriittiset äänenpainot eivät puuttuneet). Voisiko joku elää onnellisena elämänsä loppuun saakka, jos esim. isolla maasturilla tappaisi vastaantulevan nuoren perheen minissä tms pikkuautossa?
En minä ainakaan. Ihmetyttää muuten vilkas yhteiskunnallinen keskustelu esim. näistä laajennetuista itsemurhista ja vähäinen/olematon keskustelu nytkin tapahtuneista nuorten kolareista.
Onkohan sellaista adressia tai yhdistystä, jossa vaadittaisiin kaikkiin autoihin pakollinen alkolukko, nopeudenrajoitin (esim. 140 km/h) ja muita vastaavia?
"Miksi autossa pitää olla iso moottori kuluttamassa oikein lisää?"
Jotta sillä pääsisi hidastelijoista ohi!
Iso tila-auto kiihtyy sataseen jotain 13s, Mersun maasturi 7s pintaan.
Kummalla lähtisit itse rekkaa ohittamaan? Tai sellaista henkilöautoa jonka kuski päättääkin kiristää vauhtia kun olet rinnalla...
Silti kulutuksessa ei pidemmän päälle juurikaan eroa ole. (Ja vaikka olisikin, ei tuo kollektiivinen suomalaisten autoilijoiden syyllistäminen vaan uppoa...)
Mutta tämä on taas tätä tuttua logiikkaa, eihän isolle autolle voi mitään tapahtua.
Näillä isoilla moottoreilla ohitetaan miten sattuu kun ajatellaan että kyllähän sitä alta ehtii pois. Ei mitään tajua turvallisesta ohituksesta yms.
"Miksi autossa pitää olla iso moottori kuluttamassa oikein lisää?"
Jotta sillä pääsisi hidastelijoista ohi!
Iso tila-auto kiihtyy sataseen jotain 13s, Mersun maasturi 7s pintaan.
Kummalla lähtisit itse rekkaa ohittamaan? Tai sellaista henkilöautoa jonka kuski päättääkin kiristää vauhtia kun olet rinnalla...Silti kulutuksessa ei pidemmän päälle juurikaan eroa ole. (Ja vaikka olisikin, ei tuo kollektiivinen suomalaisten autoilijoiden syyllistäminen vaan uppoa...)
että nämä isomoottoriset autot haluavat aina ohittaa, vaikka edessä oleva ajaisi vaikka ylinopeutta. Ei katsos itsetunto kestä ajaa Toyota Yariksen tm. perässä...
Ikävä huomata että kauean harva osaa iloita siitä että toisella menee asiat elämäsä hyvin. kateellista kansaa olemme. Eilen kävimme uudella iltävällä Auuuudilla marketissa ja taas sai ihmetellä ihmisten kateutta: jouduimme jättämään auton ihan oven eteen ja heti oli porukkaa marisemassa. Ei tuollaista reilun sadan tonnin premium-autoa jätetä minkään kymmenen vuotta vanhojenCorollien ja Passattien kolhittavaksi!!!
PS Auto on diiseli ja kuluttaa pikkuisen päälle 10 litraa satasella eli tosiaan vähemmän kun moni urheilullisempi perheauto (kulkee kyllä kovempaa xD)
PS2 Älkää verratko mihinkään Raveihin: niitä saa kymmenen tuon hinnalla!!!!