Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sokeririippuvuus - apua - linkkejä ym.?

Vierailija
30.10.2007 |

Olen selkeästi sokeririippuvainen. Kertokaa hyviä linkkejä, joiden kautta ilmaista ruokavalioneuvontaa.

Googletin sokeririippuvuudesta, karppaajaksi en aio ryhtyä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. foorumi. info/hiilaritietoiset/index. php

Vierailija
2/29 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain hyvää kirjallisuutta vinkata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeripommi, kirjoittaja Bitten Jonsson.

Vierailija
4/29 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnostunut, koska uskon olevani samanlainen ja haluan tästä eroon.

Vierailija
5/29 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makea maistuu niin hyvälle eikä sokerista mulle ole mitään haittaa ollut.

Vierailija
6/29 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmenee siten, että syön PALJON karkkia. Viikonloppuna mm. reilu puoli kiloa irtokarkkeja, lisäksi suklaata ja jäätelöä. Pussillinen karkkeja aina kerrallaan ja suht nopeasti.

Aina ruuan jälkeen (ja muutenkin) tekee mieli jotain makeaa ja otankin keksiä tms. kahvin seuraksi.

En pysty rajoittamaan makean syöntiä, ja vaikka yritän, en pysty olemaan ostamatta makeita kaupasta. Viimeistään kassalta se pieni pussi tulee mukaan. Syön lapsilta ja mieheltä piilossa: jemmailen karkkeja käsilaukkuun ja sinne tänne.

Viimeisin oire on jatkuva väsymys. Vatsa on kipeänä usein ja iho on huonossa kunnossa; varsinkin kasvoissa näppyjä.

= Aika noloa kun sen tähän kirjoittaa.

Puren nyt xylitol-purkkaa makeannälkään. Mun on pakko päästä tästä eroon. Ongelmana on se, että painon kanssa ei ole ollut vaikeuksia, joten en ole kiinnittänyt ihmeemmin huomiota muuhunkaan ruokavalioon. Syön perusruokaa, rytmiä voisi tehostaa.

Kiitos kirjavinkistä!

Vierailija
7/29 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko päivittää tänne, jotta jonnekin saa lupauksensa annettua.

Vierailija
8/29 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tsempannut ilman karkkeja tänään tähän asti (kaapissa on tallessa lasten karkit :( ). Tiukkaa tekee ja makea on mielessä koko ajan... Banaanilla ja purkalla oon pärjänny :)

Vierailija
9/29 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin karppauksesta ja tilasin sokeripommi-kirjan.

Päänsärkyä mulla on: luin yhdestä kirjasta että kolmas päivä on vaikein... ap

Vierailija
10/29 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen söin paketillisen carneval keksejä, pussin puuhapete patukoita, amerikan pastilli askin, 2 käck patukkaa, ja kaikki siis kerralla. ja haluan myös eroon tästä, mutta herkut vaan on niin hyviä...

Vierailija
11/29 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos se ei ota onnistuakseen, niin sitten on lähdettävä karsimaan myös sokeriin rinnastettavia elintarvikkeita kuten vaalea leipä, riisi, sokeriset hedelmät yms.

Apu on lähellä, ja toteuttaminen on vain tahdosta kiinni, itsekuria ei onneksi tarvita enää, kun ruokavalio on räätälöity sopivaksi.

Makean holtiton syöminen viestii nimenomaan siitä, että elimistölle tarjotaan väärää polttoainetta.

Vierailija
12/29 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy pitää itsensä liikkeellä eli tehdä jotain koko ajan, jotta ajatukset menisi muualle. Nyt olisi helppoa avata karkkipussi jos edessä olisi. Näen karkkia ja makeaa joka puolella.

OIKEESTI: nyt viimeistään huomaa että olen riippuvainen kun on vierotusoireita!!!

Banaanitkin söin kaikki loppuun, uutta purkkaa kai suuhun taas. Ja kahvia, " kuivana" !

t. ap

Vierailija
13/29 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vaan halusin sanoa, että vaikka karpiksi et haluakaan ruvata, niin monia on auttanut 1-2 kuukauden tiukistelukarppaus, jonka jälkeen karkki ei maistukaan niin hyvälle vaikka ruokavalio muuten palaisikin entiselleen. Kokeile edes, jos muu ei auta.

Vierailija
14/29 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukistelukarppaus: mitä käytännössä tarkoittaa? 1-2 kk eli jouluun asti vois ollakin ihan jees motivaattori... t-ap

Vierailija
15/29 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaimmillaan niin, että niitä tulee vain vähähiilarisista kasviksista ja kohtuullisesti maitotuotteista. Rasvaa pitää tietysti samalla lisätä, että tulee energiaa.

Vierailija
16/29 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsella on TOOOOSI paha hiilariaddiktio ja hiukan alhaiset kilppariarvot. Talla hetkella hoidan tilannetta yksinkertaisesti karpppaamalla. Kuulostaa varmaan tympialta kun joka tuutista toitotetaan karppausta, mutta usko pois se toimii tahan vaivaa, MUTTA ei sekaan ole mikaan oikotie onneen, vaan vaatii sisukkuutta ja ekat pari viikkoa voi olla yhta helvettia kun kroppa taistelee hiilarihimoja vastaan, olo on vetela ja ajatukset vaan pyorii etta tatako tama nyt on. Kannattaa tutustua alan kirjallisuuteen ja nettisivuihin. Hakea vertaistukea ja miettia mika on se oma tyyli ja " karppaustaso" kylla se siita helpottaa. Bonuksena paino alkaa tippua ja olo kohentua. Kohta et kaipaa enaa makeaa!

Tsemppia!

Vierailija
17/29 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin tuolta laihduttajien palstalta, että kromi helpottaa makeannälkään. Olen ottanut noin kolmen viikon ajan kromitabun päivässä ja ei tee mieli makeaa. Itse olin myös sokeririippuvainen, en noin isoja määriä syönyt mutta aina iltaisin iski armoton himo ja siitä ei päässyt ennen kuin mussutin keksejä, karkkia tms. Suosittelen juoksemaan mitä pikimmiten apteekkiin ja ostamaan kromia. Googleta myös sanaa kromi, löydät kiinnostavaa tietoa kromin ja insuliinin yhteistoiminnasta.

Vierailija
18/29 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipullo, hedelmät ja xylitol-purkka vieroituksen tukena.

Vierailija
19/29 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olo jo helpottanut, ei tee makeaa mieli. Isänpäivänä otin pari lusikallista kakkua, yhteisen hyvän nimissä, mutta muuten olen dieetistä kiinni pitänyt. Väsymys on helpottanut eikä ajatus makeasta ole enää päällimmäisenä mielessä. Olo on hyvä ja tsempistä saa uskoa itseensä! ap

Vierailija
20/29 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä oli pysäyttää sokeriahminta eli karkkipussit, keksit, kakut ja jäätelöt piti saada pois. Yleisesti olen tehnyt ruokaa kevyemmin ja lisännyt kasviksia. Leivät ruista tai täysjyvää... ap