Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sokeririippuvuus - apua - linkkejä ym.?

Vierailija
30.10.2007 |

Olen selkeästi sokeririippuvainen. Kertokaa hyviä linkkejä, joiden kautta ilmaista ruokavalioneuvontaa.

Googletin sokeririippuvuudesta, karppaajaksi en aio ryhtyä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä menen sit kuitenkin myös karppaussivuille, vertaistuki olisi tarpeen :) t. ap

Vierailija
22/29 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi karppaus kyllä toimii aivan älyttömän hyvin makeannälän poistamiseen! Itse olen aivan armoton hyväskän puputtaja. Nyt, ku karppailen...lähinnä hyväkarppaan...ei oo kaupassa tehnyt yhtään pahaa kävellä karkkihyllyjen ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kun eilen totesin vaa' alla kahden kilon lähteneen, otin kaapista (miehen karkkipussi) yhden, sitten toisen ja vielä muutaman. HIRVEE MORKKIS! Hyvältä maistui muttei tullut hyvä olo. ...

Vierailija
24/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yhdestä repsahduksesta ruoski itseäsi; Eteenpäin vaan sano mummo lumessa!

Joo. Mulla on auttanut makeanhimoon se, että syön todella hyvää oikeaa ruokaa (siis valmistan perheen ateriat huolella, ja herkullisiksi).

Enkä juuri kaihda rasvaa ruoanvalmistuksessa... Makeaa ei näinollen tee mieli, ja jos tekeekin niin sitä ei tule syötyä kovin paljon.

Vierailija
25/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu niin turhalta kun yrittää esim. miehelle selittää, että kyllä karkkiin voi olla koukussa ja siitä oikeesti saa vierotusoireita.

Mä aloin marraskuun alussa karkkilakkoon, jonka on määrä jatkua jouluun. En ole kertaakaan ostanut karkkia itselleni. Mulla se itse ostotapahtuma on jo yksi suuri osa koko ketjua. Ostan aina irtokarkkeja, ja pahimmillaan sellasia yli 400g pusseja. Ne sitten on menneet n. puolessa tunnissa tässä koneen ääressä istuessa.

Enää ei tee mieli, mutta olen korvannut karkin jogurtilla. Saatan vetää kilon, siis litran tölkin päivässä. Tai monta purkkia...Nyt on tavoite päästä siitä eroon, sillä ne sisältävät myös kaikkea makeaa...vaikka kaloreita onkin vain murto-osa.

Olen rajannut lakkoon siis vain karkit, eli hedelmäkarkit + suklaan. Isänpäiväviikolla tosin söin suklaakonvehteja yksi ilta neljä kpl kun vietimme miehen 30-vuotispäiviä ja kuuden lajin illalliseen kuului sitten nämä namit. Mutta ei jäänyt kaivelemaan.

Tänään ostin konvehtirasian, joka menee illalla synttärilahjaksi. Ei tehnyt yhtään mieli sortua ostamaan itselleni, enkä ostanut myöskään jogurttia huomiseksi.

Kiloja on tullut kesästä n. 2, ja olen ylittänyt hälytystilarajan, joka on 56 kg. Olen 164cm pitkä, eli ihan normaalikokoinen. Käytän XS-S yläosaa ja S-M alaosaa. Olen pieni ihminen. Kaikki ylimääräinen kertyy ihan ensimmäiseksi pallean kohdalle. Se ärsyttää! Sitten alkaa maha pyöristymään, ja peppu. Ehdin jo tässä pari vuotta tottua litteään vatsaan kun imetys vei painon niinkin alas kuin 53 kiloon joskus.

No nyt vaan tsemppiä kaikille taistelijoille:-)

Jouluksi ajattelin pyytää lahjaksi Finlandia-marmeladikuulapaketin sekä Valloitus (vai mikä lie)-suklaamarmedisekoituspaketin...mutta siihen on aikaa:)

Vierailija
26/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on pitää lakko jouluun asti ja johan tässä kolmisen viikkoa menikin ... No, ehkä pitää lopettaa ruoskiminen ja päättää tsempata. Onneksi ei maistunut " taivaalliselta" niin voi hyvällä mielin kieltäytyä jatkossa. Olo on kyllä nyt sellainen että koko pussi/konvehtirasia menisi kerralla ja nopeasti jos joku eteen toisi :(

Jouluun asti!!!

Vierailija
27/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

32

Vierailija
28/29 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en niinkään oo ahtanut suuria määriä kerrallaan mutta JOKA PÄIVÄ on pitänyt saada jotain karkkia tai keksiä, pullaa. Ärsyttävää! Liikakiloja on ainakin 10.

No menin hiilarikurssille viikonloppuna ja sieltä sain hyvät ohjeet: eli kaikki hiilarit nyt vaan aluksi rajusti pois 2 viikon ajaksi. Eli: ei perunoita, pastaa, riisiä, LEIPÄÄ, vain yksi hedelmä/päivä, eikä tietenkään mitään karkkejakaan. Jogurttia saa syödä välipalaksi, mutta tietty luonnonjogurttia.... Näin saadaan se hiilaririippuvuus katkeamaan.

Pitää syödä tosi paljon kasviksia, eli 500 g/päivä. Lisäksi 150-200 g protskua per ateria. Aamut aloitan munilla ja syön lisäksi vaikkapa tonnikalaa ja jonkin kasviksen sekä kahvia.

Ruoanlaitossa käytän oliiviöljyä. Myöhemmin lisään ruokavalioon pähkinöitä ja täysjyväleipää varovasti 1-2 viipaletta/päivä.

Katotaan miten käy! Mulla on nyt 3:s päivä menossa ja KAMALAsti tekee mieli jotain makeaa!!!! Siis aivan hirvittävästi!

No, nyt menen laittamaan itselleni iltapalaa, joka koostuu raejuustosta, kanelista ja omenanpaloista:)). Lisäksi kofeiinitonta kahvia.

Täytyyhän sitä ainakin kokeilla tuleeko mitään muutosta!

Kurssinvetäjä kehui että hän oli tullut tosi energiseksi kun oli aloittanut tän kuurin, kiva bonus siis!

Vierailija
29/29 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap edelleen sokerilakossa ja nyt helpottaa; ei tee enää tiukkaa vastustella. Mies eilen tarjosi mulle (vahingossa) kanelipullaa, enpäs ottanut!! Still going strong!