Tonskailijoiden pino
Elikkäs aloitin nyt " uuden pinon" tälle puolelle, ettei tuu niin " ahistavaa" oloa... Katotaan saadaanko pinoon muitakin kuin mä vaan...
napero kp18(eikä sillä enää väliä..)
Kommentit (151)
Moi, palattiin reissusta. Onpahan synkeetä täällä kotona viikon auringonpaisteen jälkeen. No, ei auta. Onneksi on kohta joulu.
Osselle hirmuisen suuri rutistus ja hali! Voi miksei se voinut onnistua? Mä niin toivon teille plussaa, että ei oo tosikaan! Tuntuu tosi pahalta teidän puolesta. Koittakaa jaksaa taas eteenpäin. Me ollaan hengessä mukana, vaikka muuta ei voidakaan.
Unelma, älä vielä luovu toivosta. Tuo tuloshan voi tarkoittaa, että teille tulee vauva elokuussa! Se on niin yksilöllistä, miten noi hormonimäärät kasvaa alussa. Kyllä tuollaisilla lukemilla raskaus on mun käsittääkseni joillakin jatkunut ihan normaalisti. Toivotaan, että saatte pitää tämän ihanan luomuyllärinne! bdbdbdbdbdbdbdb
Millä mielellä hessunen on? Toivottavasti olette jo päässeet pahimman pettymyksen yli. Tsemppiä!
Mä täällä " jännään" , että alkaako menkat huomenna vai maanantaina. Lähinnä olis ihan kiva tietää, minkä pituinen mulla se luteaalivaihe on. Mutta se nyt on ainakin tullut todistetuksi, että se on tarpeeksi pitkä, kun tänään on jo mun omien ovistuntemuksien mukaan laskettuna pp13. Mutta sekin on tosin tullut aika monta kertaa todistettua, että mun tuntemuksiin ei ole luottamista, joten siksikään en odottele mitenkään absoluuttisesti menkkoja minään tiettynä päivänä. Tuliko tarpeeksi monimutkaisesti selitettyä? :) Ihmeellistä alaselkäjuilintaa mulla on ollut jo pari päivää, siis ihan kuin jotain supistuksia?! Ja sitten myös ihmettelen, että musta ei ollenkaan tunnu siltä, että menkat olis alkamassa, vaikka yleensä on vahvat ennakko aavistukset. Mutta myöskään mulla ei missään nimessä ole sellainen olo, että voisin olla niin onnellinen, että saisin tästä kierrosta vielä megaylläriplussan. Lukuun ottamatta tota selkäjuilintaa, mulla on samanlainen " mitätön" olo kuin alkukierrosta eli ei mitään tuntemuksia. Jos menkat ei ala ennen keskiviikkoa, saan silloin joka tapauksessa tietää, oliko tässä kierrossa mitään ovista. Toisaalta, jos ne ei ala ennen keskiviikkoa, eiköhän se ole aina selkeetä, että ovista ei ollut. Vai montako miljoonaa päivää se luteaalivaihekin voi oikein kestää?
Pahoittelen tätä vuodatusta, mutta en malta millään odottaa keskiviikkoa, että pääsen juttelemaan lääkärin kanssa. Oletettavasti se sanoo, että ovis oli ja että ei ole tarvetta aloittaa mitään hoitoja. Sit oon päättänyt " aloittaa uuden elämän" eli hörhöillä seuraavan vuoden toivoen luomuihmettä. Jos vaan pystyn, yritän jättää tän asian jotenkin taka-alalle, mutta kaikessa hiljaisuudessa kuitenkin koittaa kaikki mahdolliset poppakonstit... Ostin jo tänään niitä omenaviinietikkakapseleita ja kai se on alettava varaamaan aikaa jonnekin vyöhyketerapiaan. Ja mäkin voisin liittyä painoa pudottaviin tonskiin. Ei mulla silleen oo mitään terveydellistä syytä ehkä, mutta olis kiva olla pari kiloa hoikempi ja hyvässä kunnossa. Eikä siitä ainakaan haittaa varmaan olis tässä projektissa. :)
-Q-
Mun uuden elämän aloitus jatkuu mukavissa merkeissä. Mies on töissä, joten mulla on koko ilta aikaa puljata ja puleerata vaan itseäni. :) Kävin saunassa ja laitoin sen jälkeen aivan ihanantuoksuista rasvaa. Ja nyt ajattelin vihdoin kaivaa paketista äitienpäivälahjaksi saamani manikyyri/pedikyyrisetin. Mukamas tähän mennessä ei ole ollut aikaa edes kokeilla sitä, mutta nyt voisin vihdoin taas pitkästä aikaa oikein lakata kynnetkin. Eihän ne kauaa pysy hyvänä, kun on tuo kakkapeppu-quu hoivattavana, mutta kummiskin. Pitäisköhän sitä ostaa ens viikonlopuksi oikein jotain kivaa pikkujoululakkaa, kun ollaan menossa sellaisiin bileisiin? :)
Jos nyt jotain asiaakin kirjoittaisin niin menkat alkaa sitten varmaan huomenna, kun tänään ei ole näkynyt. Tosin tänään on jo ollut ne tutut ennakkotuntemukset, mitä mulla aina on ennen menkkoja. Siis yksi päivä menkkakipuja ilman vuotoa ja sit se alkaa. Plaah!
-Q-
Tämä on tosi harvinaista, että minä kukun tähän aikaan hereillä :)
Mentiin jo mukamas koko perhe nukkumaan mutta tässä sitä ollaan. Mulle on kait flunssa tulossa, pää on kuin haminan kaupunki...
Osselle vielä näin virtuaalisestikin pahoittelut negatestistä! On se niin väärin ettette plussaa saanut! Toivottavasti ulkomaan reissu auttoi parantamaan haavoja, ainakin edes vähäsen. Äläkä vielä luovuta sen PAS:n suhteen, pidetään peukut pystyssä jotta se ainokainen pikkuinen selviäisi sulatuksesta äidin massuun :)
Toivotaan että Unelmainen pysyisi äidin masussa :) Mikäs kp tai rv sulla nyt sitten on? Multa ei ole ikinä otettu veritestiä, joten en niistä oikein tajua mitään ;)
quiero, teidän matka kuulosti kyllä ihanalta! Toivottavasti menkat tajuavat pysyä pois, näin niinkun ajatellen että ovis olisi ollut niinkuin luulit sen olleen :) Mullehan kävi viime kierossa silleen että mukamas tunsin oviksen niiiin selkeästi ja siitä vasta 16 päivän päästä alkoi menkat. Höh sanon minä. Tässä kierrossa varmaan sama juttu ;)
Tähän väliin voisin sanoa vähän omaa napaa. Mullahan meni kaikki plasmat kropassa sekaisin imetyksen lopetettua! Kroppa alkoi ihanasti puskemaan pms-oireita alkukierrossa :D Olin niin kiukkuinen/itkuinen ja tuskahikeä pukkasi. Heti kun ne oireet häipyi niin tällä viikolla alkoi tuntua että ovis lähestyy. Olikohan se nyt torstaina kun sain ovistestiin yhtä vahvat viivat, mutta yhä edelleen tänään on vielä vähän ovisoireita?? Eli ihan sekaisin on kaikki ;)
Olikos se nyt Mörötin joka oli lukenut vanhoja papruja keinohedelmöityksestä? Minä olen myöskin lueskellut ja kyllä masennus iskee niistä jutuista. Meillähän meni se eka IVF aika " mönkään" . Silloin saatiin 12 munista, joissa kahdeksassa oli solu. 6 hedelmöittyi, mutta vain 2 selvisi. Molemmat oli kakkosluokkaa, 2- ja 4-soluiset ja negaahan siitä tulikin. Tuota tekstiä kun lukee, niin mieleen tulee vain että olen minäkin aika mätämuna :(
Nyt nukkumaan...
Täällä kp 40 menossa eikä menkkoja kuulu. Välillä on tosi menkkamainen olo, että voipi alkaa millon hyvänsä, tosin ollu kyllä jo sen 2 viikkoa. Aattelin käydä tänään ostamassa vielä yhden testin ja kattoa sit onko viivat vahvistuneet, sittenpä sen tietää. En oo sen viime torstain jälkeen jaksanu ees testailla. Joku kyseli mahdollisia raskausviikkoja. Niistä en oikein tiiä, sillä jos nyt raskaana olisin, kiinnittyminen on tapahtunu vähän myöhässä eli menkoista laskettuna viikot ei pidä paikkaansa. Mulla on kierto vähän vaihdellu, 25-29 ja samoin ovis on vaihdellu. Yhessä 28 pv:n kierrossa sain plussan vasta kp 17. Eli se myöhäsempi ovulaatio/kiinnittyminen on ihan mahdollista, tosin nuo petipuuhat jäi vähän vähemmälle, joten kovin paljon sen varaan ei auta laskea ;)
Mitähän mun piti muille kommentoida, unohtu jo ku tuli vähän tuota omaa napaa.. MiaMik mietti ainakin ivf:ää..? Ei se saalis meilläkään kovin kummonen ollu, 7 munista saatiin, joista 4 hedelmöittyi, joista 1 1-luokkaa ja 2 3-luokkaa ja 1 roskiskamaa, mutta ekalla kerralla kuitenki tärppäs! Kyllähän noiden hoitojen miettiminen ahistaa, ku ei niistäkään koskaan tiiä miten ne sit menee. Meillä oli ivf suunnitteilla tammikuulle mutta saa nyt nähä miten tässä käy. Toivottavasti ei oo mikään kohdunulkoinen tms. Alkas nyt vaan ne perhanan menkat, jos on alkaakseen, ärsyttävää todellakin tämä oottaminen!
Mikähän vähäuninen vaihe tolla meijän esikoisella oikein on (6 kk).. Heränny nyt viikon verran joka yö ainaki kerran ihan pirteenä poriseen ja touhuaan, nukkuu muutenki katkonaisesti ja herää aikaisin ja nyt nytki nukku ulkona vaan 45 min päikkärit vaikka ois luullu, että on väsyny huonosti nukutun yön jälkeen.. Hohhoijaa...
Unelma, tuohan kuulostaa tosi lupaavalta! Meinaatko vain odotella vai käytkö uudelleen testissä vai kuinka?
Mulla taas on kaikki kuviot ihan sekaisin. Arvaatte varmaan... Eli ei ne menkat olekaan alkanut. Miksi oi miksi tän täytyy olla joka kierrossa tällaista sohellusta??? Miksi ei yksikään kierto mene siivosti samalla kaavalla loppuun asti? Ja kun nyt oli jopa ultralla katsottu, että ovis vois olla tulossa ja mulla oli itselläkin sellaset tuntemukset, mutta ei! Ei sitä sitten kai ollutkaan. No, milloinkohan ne menkat sitten suvaitsee alkaa? En vieläkään käsitä, mikä ne saa lopulta alkamaan niissä kierroissa, kun ei ole ovista. Voi hiiskatti ihan tosissaan, mulla hajoo kohta pää!!!!
Olispa jo se keskiviikko, niin sais kuulla edes jotain järkipuhetta.
Kiukusta kihisevä
-Q- ehkä pp15?
Ei saisi nauraa, kun tiedän ton ketutuksen määrän, mutta kyllä mua pikkasen kuitenkin alkoi hihityttää toi sun " mätämuna" ;) Kuulostaa muuten lupaavalta, että sä saat ihan kunnon plussia niihin ovistikkuihin. Toivottavasti teillä tärppäisikin tällä kertaa ihan luomuihme, niin ei tarttisi mennä niitä mätämunia laskemaan. :)
-Q-
normaalin menkkamasiksen kourissa, mulla ei siis ole yleensä pms:ää vaan mieli maassa sit menkkojen aikana. Tänään alkoi vuoto melkein täsmälleen 24h viimeisestä lugesta ja voisin edelleenkin nukkua viltin alla koko päivän. On tosi koomista kärsiä raskausoireista (tolkuton väsymys ja palelu) samaan aikaan, kun vuotaa vaan. En siis oikeasti ole kuvitellut enää olevani raskaana, mutta pakosta mietin kun on näin karmee holotna ja väsy, et missä vika. Liekö sitten joku pöpö tarttunut reissusta mukaan, toivottavasti ei.
möröttimellä oli tosi kurja lääkäri, ja olipas ikävät kivutkin! Toivottavasti jo meni ohi.
Unelma, mä en ollutkaan tajunnut että teillä on noin pieni vauva vielä! Aika hienoa, jos näin nopeesti tosiaan on tärpännyt. :)
Q, aika jännä tilanne, jos ke kuulet et on ollut veritestin mukaan ovis, niin sithän vaan nopeesti testaamaan... :D
mut nyt menen täältä masentumasta, palaillaan taas. Sain jo tänään reseptit ja hoitosuunnitelman pasiin, joten sitä ootellessa.
-Osse kp1
Sekosin lopullisesti illalla enkä enää kestänyt vaan pakotin miehen tuomaan testin. Tuntui vain niin järjettömältä, että ovis mitä luultavimmin oli ollut, mutta menkat oli jo myöhässä. Olin ihan varma, että nega se on, mutta rakkaat ystävät, olen testannut tänään plussan!
Ei oireen oiretta, kuten ei quustakaan (toisin kuin kahdessa edellisessä raskaudessa, joista aavistin plussan jo viikkoa ennen plussatestiä).
Testin jälkeen vaan pillahdin itkuun, niin järkyttynyt olin siitä tuloksesta. Miehelle itkin, että kohta tää taas menee kesken. En voi kestää sitä enää kertaakaan, en vain jaksa taas yrittää nousta sieltä pohjamudista... Tietysti olen onnellinen plussasta, onhan meille taas annettu pienen pieni mahdollisuus saada vauva. Mutta olen niin pelottavan onnellinen, että nää kaikki tunteet ei meinaa mahtua mun pieneen sydämeen. Kyllä sitä ihminen on pieni elämän edessä. En voi kuin lähettää hartaimman toiveeni tuonne taivaalle, että saisimme tällä kertaa pitää tämän pienen rakkaan.
Huomenna soitan VL:ään lääkärille. Miehen kanssa puhuttiin, että ehkä menisin kuitenkin käymään VL:n lapsettomuuspsykiatrin luona. Ja jos sinne asti päästään, aion neuvolassa sanoa, miten paljon mua pelottaa keskenmeno. Toivottavasti ne osaa siellä auttaa, koska tää oikeesti järkyttää mua, miten reagoin raskauteen, vaikka olen sitä niin odottanut ja toivonut. Kun kaiken pitäisi olla niin ihanasti, mutta se ahdistus ei vain katoa...
Hämmentyneenä
-Q-
quiero3, siis mitä, sait plussan?! ONNEKSI OLKOON!!! Hienoa! :) Mää en nyt tarkkaan muista sun taustaa, pitäs lukea tää pino uusiksi.. Mutta lämpimät onnittelut yllätysplussasta!
Määkin tein testin apteekin omalla ka kaks viivaa tuli. Se toinen on vaan edelleen selvästi haaleampi, kyllähän sen pitäs olla jo tumma?! Tein vielä aamupissasta. Hitto tämä ei selkene tästä yhtään, pitänee lähtä käymään uudestaan veritestissä. En uskalla iloita vielä yhtään, pelottaa, että tämä on oikeesti kohdunulkoinen...
Ymmärrän kyllä Osse täysin sun surkean olon! Mullakin oli eilen taas sellanen olo, että menkat alkaa, mahaa ja jalkoja jomotteli, teki mieli vaan painua sänkyyn oottaan niitä menkkoja. No, ei ne ainakaan vielä oo alkanu.. Tietty sun tilanne on aivan eri :(
Juu, meidän esikoinen on vasta 6,5 kk. Mulla on kuitenkin tuota ikää jo sen verran (kohta 32), että haluan yrittää toista heti perään ja ku se kai on helpompaa raskauden jälkeen.. Ja ku ei oo työpaikkaakaan niin mitäs tässä muutakaan hommailis ku hoitaa lapsia nyt kotona :D
Nyt aamupalalle ja sit veritestiin. APUA!!!
Mä meinasin eilen jo kirjottaa, et tee nyt se testi, mutten uskaltanut... ONNEA HIRVEESTI! Mä uskon, et pelottaa ihan hirveästi, joten ei varmasti oo huono idea mennä sinne psykologille. Ei siitä ainakaan haittaa voi olla!
Voi että tuli hyvä mieli!
Unelmalle kans tsemppiä, mä en oo koskaan saanut vahvoja viivoja testeihin, vaikka hormonia olis ollut kuinka paljon.
-Osse
onnittelut plussasta!! Mulla oli jotenkin tosi vahva tunne, että kyllä te plussan tässä kierrossa saatte :)
Mutta pakko onnitella Quuta, ihan mahtavaa!!! Ja täysin ymmärrettävää että olet vielä vähän jarrut päällä, ja tähän lisäyksenä että tietysti olet ihan miten haluat, eihän se kenellekään muulle kuulu miten suhtaudut asiaan. Kyllä se ilo ja onni varmaan puskee päällimmäiseksi viimeistään kaksinumeroisilla viikoilla. Hirveästi tarrasukkia matkaan!
Kandi (kovin vauvakuumeisena :))
Voi vitsit, että oli ihania uutisia!!!! ONNEA PALJON TEILLE!!!! Toivottavasti saatte pitää tämän ihanan luomuyllärinne!!!! Ja quu saisi pikkusisaruksen, voi että itkettää pelkästä onnesta teidän puolestanne!!!!
Meille ei ihmeitä, sitä samaa vanhaa, eli menkkoja ootellaan, tai siis joskus kahen-kolmen viikon (sopivasti jouluksi!) päästä. Eikä oikein oo mitään toiveita, että olis tärpänny, ei meille tule sitä toista lasta kuitenkaan...
Tammikuussa sitten alkaa uudestaan hoidot, tai katotaan nyt onko sinne mitään järkeä enää mennä, kun ei ne hormoonit muhun auta!
Täällä ollaan koko perhe kipeenä, kuumeessa, joten kummasti piristi oloa tuo Quun uutinen!!!
napero (kp 17?)
[color=deeppink]ONNITTELEMAAN QUIEROA!!!![/color] Ihana uutinen! Toivon tosiaan, että tälle kertaa kyytiläinen jaksaa matkassa mukana riittävän pitkään! Ja toivotaan, että osaat jossain vaiheessa nauttia raskaudesta ahdistuksetta, vaikka voin kuvitella ettei se helppoa tule olemaan. Toivottavasti saat asiaan apua jostain!
Killa
Onnea paljon. Aivan ihana uutinen. Olin niin varma että plussa tulee testiin, jännäsin vaan että mikä päivä testaat :D
Mielestäni on posiitivista että on samat tuntemukset kuin quuta odottaessa. Toivon sydämeni pohjasta että pieni pysyy kyydissä ja saatte loppu kesästä pienen nyytin syliin :)
T: Ull-Maij ja Jani
ONNEA, ONNEA Q ja perhe!!!! *halaa*
-Amy ja Emmi-
[color=red]Onnea Quu, mahtava uutinen!!! Sydämestäni toivon että kaikki sujuu tällä kertaa hyvin loppuun saakka ja te saatte pienen rakkaan syliinne saakka!
Viipero
Eli onnea, onnea onnea Q!!!
Ymmärrän, että et osaa vielä iloita tästä raskaudesta, mutta kyllä se vielä iloksi muuttuu :) Se psykologilla käynti kuulostaa ihan hyvältä idealta. Häneltä varmasti löytyy ymmärtämystä sinun peloillesi. Omasta kokemuksesta tietää, että kun saa ne pahimmat pelot sanottua jollekin ääneen niin ne ei enää tunnu niin maailmaa kaatavilta. Oikein paljon onnea kuitenkin koko teidän perheelle ja erityistä suojelusta nyt sille pienelle matkalaiselle ja pitkää yhteistä matkaa!
Täällä ollaan niistä menkoista nyt selvitty ja katsellaan mitä tuleman pitää. Vähän olen vielä kahden vaiheilla jaksanko nyt mitään ovulaatiotestejä alkaa tekemään, voi olla että käytän nuo vanhat testit tuolta pois. Tietäisipähän sitten odottaako menkkoja vai ei. Minä vaan saan näppylöitä noista testeistä ;)
Tulipa hyvä mieli tuosta Q:n plussaamisesta, toivottavasti Unelm@ saa liittyä myös odottajiin.
Hyvillä mielin,
mörötin
Onnittelut vielä kerran quierolle! :) Niin se elämä todellakin yllättää.. Kuten täälläkin.. Kävin tänään veritestissä ja luku oli nyt 505 eli nousussa! Yritin sen ystävällisen tätin kans laskea päiviä, mihin se passais. Mulla oli mahakipua 15. pv ja sillon mietin, voisko se olla kiinnittymiskipua ja siihen päivään se täti laskeskeli jotenkin luvun passaavan. Pelottaa vaan edelleen, että se on joku kohdunulkoinen. Varasin ens viikolle ultran, sitten ollaan toivottavasti viisaampia ja iloisempia :) Vielä pelottaa... Ymmärrän kyllä quiero sinunkin pelkosi. Viime raskaudessa pelkäsin koko ajan kaikkea, vaikka kaikki meni todella loistavasti. Aattelin, että seuraavassa raskaudessa osaa nauttia siitä paremmin mutta kyllä tämä melko jännäksi ainakin vielä menee. Oliko sulla nyt siis ihan luomukierto? Yritin tossa lukasta vähän tätä ketjua mutta eihän siitä mitään tuu, ku neiti kitisee vieressä.
Kyllä mua rupes ärsyttään se edellisen veritestin hoitsu. Se oli vaan heti sitä mieltä, että on vaan kiinnittymisyritys eikä ottanut huomioon, että tämä on luomukierto eikä todellista hedelmöittymispäivää voi tietää. Se vl:n taulukko kaiken lisäksi laskee päiviä alkion siirrosta eli sitäkin pitää vielä yrittää soveltaa. ARRGHH!
Hitsi ku jännittää se ultra, mitenkähän sitä jaksaa oottaa ens viikkoon...
Osselle pahoittelut negasta! Varmasti pahalta tuntuu noinkin hyvän alun jälkeen. Tsemppiä kovasti uuteen yritykseen! :)
Joo, mää sit kävin vl:llä eilen veritestissä ku vaivas niin mieltä ne haamut. Hcg oli jotain 176 eli heikosti positiivinen. Pieni toivonkipinä vielä on, jos vaikka se hedelmöittyminen oiskin tapahtunu vähän myöhemmin.. Mutta menkkoja tässä nyt lähinnä ootellaan, kauankohan niitäkin saa oottaa..
Iloinen asia on se, että mahdollista on siis (?) raskautua luomustikin. Ärsyttää vaan, ku muutenkin on vastustanu koko syksyn vähän kaikki asiat ja nyt sit vielä tämä. Mutta eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu.. Niin kuin teillä kaikilla muillakin! :)