Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAAPEROENSKAT TALVIAIKAAN vko 44

29.10.2007 |

Tässä vielä viime viikkoiset sekä tän aamun jutut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=11548453&p=1&tmo…

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä siitä meidän matkasta, niin mies ei ole vielä luovuttanut, vaan edelleen ylläpitää toivetta matkan toteutumisesta. On jo alustavasti varannut meille lentoliputkin, kun ne voi kuulemma perua. Mä oon kyllä vähän epäilevällä kannalla, mutta katsotaan nyt jos saan tän hirmuprojektin hoidettua... Ja jos voitan lotossa. ;) Huomenna erääntyy mun ekat laskut, jee!

-Q-

Vierailija
22/34 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]Aattelin ihan nopeesti kirjottaa kuulumiset ja mennä sitten miehen seuraan. Selkä ei kestä koneella istumista...

Mulla siis on tosiaan ollu pikkusen huolia tuon Viltsun kanssa. On ollu jo ainakin viikon ajan semmonen olo, että kaikki ei oo kunnossa... Liitoskivut, harjotussupparit ja ligamenttien venymiset on tullu taas tutuiks, mut ei niissä mitään, mutta... mulla on ollu kans semmosta kovaa paineen tunnetta (eli tuntuu, että kohtu ja kaikki muukin tulee ihan just alakautta pihalle..) ja semmosta jännää inhottavaa tunnetta alaosastossa et on tehny mieli olla jalat ristissä. Neuvolasta sanovat, että pitäis levätä ja että toi paineen tunne ei oo hyvä juttu. Sitä pitää seurata ja jos se jatkuu ni mennä neuvolalääkärille tarkistuttaa ettei kohdunsuulla oo tapahtunu mitään.. Mut jos tulee kipuja ja/tai vuotoo, ni sit SVO:lle. Liikkeitäkään ei oo oikeen eilen eikä tänään tullu (tiiän kyllä et vielä tässä vaiheessa voi olla päivien taukojaki), mut aikasemmin on tuntunu päivittäin ja useita kertoja. Kaikkee muutakin " vaivaa" on ny ollu, mutta en ny jaksa kaikkia tähän kirjottaa.. Huomenna aattelin soittaa neuvolaan ja kysyy jos ne ehtis ottaa mut käymään... Ku ollaan v.lopuks lähössä reissuunkin.

Sori, kun tuliki näin paljon omaa napaa, enkä kommentoi muita.

Burde, Heidi 1v1kk ja Viltsu 17+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyypä jotain kirjoittaa tännekin vaikka väsyttää ihan kamalasti, tyttö nukahti jo nyt ilman sen suurempia mutinoita yöunille (!!!) kun sai nukuttua päikkäreitä vaan alle tunnin ja sinäkin aikana heräs monta kertaa, pihalla putsasivat talojen rännejä ja siitä lähti kauhea ääni mikä tietenkin meidän herkkäunista valvotti.

Syömisistä: Kurjaa kun ainon syömiset on vähemmän mukavia, meillä kanssa on aina ollut tota samaa että tyttö ei millään ottais ekaa lusikallista mutta sitten monesti lähtee putki päälle ja syö enemmänkin, tai siis oli silloin kun sai vielä syöttää. Mutta eipä meidän ruokailuissa ole vieläkään hurraamista, puuroa ei mene tällä hetkellä yhtään, aamu ja iltapaksi menee itse syöden jonkun verran leipää, laitan päälle juustoa ja kalkkunafilettä ja kuution paloiksi, sen kanssa sitten maitoa tai hed.soseesta tehtyä pirtelöä.Myös kaikki ruuassa olevat vihannekset ja peruna on yök, niitä ei voi suuhun laittaa vaikka joka päivä ainakin toisella ruualla niitä on, pastaa kana,kala tai liha kastikkeen kanssa kyllä syö..tuoreita vihannes ja hedelmä paloja syö, mutta nekin neiti yleensä vaan pureksii ja sylkee sitten pois, banaania jopa nielee.Kummasti se pulleana pysyy vaikka ei tunnu mitään syövän.Saas nähdä miten käy pulleuden ja ruokahalujen sit joskus kun loppuu nää jäljellä olevat kaksi imetyskertaa.

Burde: Voi ei, toivottavasti siellä on kaikki hyvin. Mä kyllä sinuna änkeäisin itseni ehkä jopa kipuja sun muita liioitellen vaikka suoraan sairaalaan tsekattavaks, en nyt meinaa sitä että siellä masussa ois joku kovasti pielessä mutta sillä ainakin sais mielenrauhan ja pääsis varmaan tarkempaan syyniin kun neuvolassa.

Meillä on kerhossa viimeisillään oleva äiti jolla on ollut aika rankka kakkosen odotus, kaikenlaisia kipuja ja särkyjä on ollut mahassa, nivusissa ym. hän alkoi odottamaan tätä kakkosta esikoisen ollessa 6kk ja neuvolassa sanoivat vaivojen johtuvan tuosta lyhyestä välistä raskauksien aikana. jaksamista.

Mukavaa että napnapin häät olivat onnistuneet:)

Nyt päivän lehteä lukemaan..hiukan on ollut hektinen päivä;)

Queen

Vierailija
24/34 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt siirrytty siihen, et typy juo maitoa vain aterioilla tavallisesta lasista + illalla n. desin iltamaitoa nukin luonnonkumisesta nokasta. Osaa kyllä juoda hienosti ja jopa välillä niin et ei tartte auttaa ollenkaan, vaikkakin aika usein silloin kaatuu maidot pöydälle tai päälle. :) Muutenkin syöminen on sellasta minä ite hommaa nykyään, onneks saa edes toisella lusikalla auttaa, niin menee joskus ruokaa suuhunkin.

Mutta siis piti sanoa, että ei se varmaan haittaa, vaikka Aino ei maitoa muuten ku aterioilla juokaan, jos jotain maitotuotteita saat muun ruoan seassa menemään (siis puurossa tai jogurttia/viiliä, juustoa jne.)

Ja onnea tontista!!

Nyt taidan mennä kattoon telkkaria, kun typykin simahti vaihteeks ihan ittekseen petiin.

-Osse ja typykkä vielä vähän vajaa 1v

Vierailija
25/34 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko mennä pian nukkumaan.

Kiva, että NapNapin hääpäivä oli onnistunut. Onnea vielä kerran.

Ymmärsinkö oikein, että Ankka suunnittelee häitä talveksi 2009? Meillä nimittäin olis samanlainen suunnitelma :)

Oli joku päivä ollut puhetta lasten pyörimisestä ja tanssimisesta. Jonsku kans on osannut pyöriä jo jonkin aikaa. Tanssiaskeleet se näyttää silloin, kun on iloinen. Esimerkiksi, kun joku tulee ovesta sisään, tanssahdellaan muutama pyörivä tanssiaskel ja kädet on hienosti kuin olis tanssiparin ympäri kiedottu. Ihan ylisöpöä :)

Jonsku tekee taas hampaita, kun ikenet pullottaa. Oli pakko laittaa pienelle suppo illalla, kun ei nukkumisesta meinannut tulla mitään.

Ja nyt kipinkapin nukkumaan.

pesukarhu ja Jonsku

p.s. Joko Kissankellon tonskasuunitelmat on selkiytyneet? Entäs NapNapin?

Vierailija
26/34 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burdelle tsemppiä masuhuoliin. Toivottavasti kaikki on kunnossa. Kannattaa varmaan aika matalalla kynnyksellä lähteä jonnekkin näytille, jos mieltä painaa huoli vauvasta.

Vierailija
27/34 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burden kuulumisia tulin kurkkimaan, tulehan sitten kertomaan meille että kaikki on hyvin jos käyt tsekattavana.

Omaa napaa sen verran että mies on tänään pekkasella ja käytiinkin jo tossa aamusella viikon ruokaostokset tekemässä, nyt ovat tytön kanssa päikkäreillä, eilen oli kiva ilta kun mun yks ystävä joka on hiljattain muuttanut ihan meidän lähelle tulikin illaksi meille höpöttelemään kun heillä lapset oli jo nukkumassa, meidän neiti taas heräili koko illan ja alkuyönkin tiheästi kun raju tuuli piti sen verran ääntä:/

Nyt taidan kömpiä sohvalle viltin alle lukemaan uutta vauvaa kun kerrankin on tälläinen ihan oma hetki:)

Mukavaa vkloppua kaikille:)

Queen

Vierailija
28/34 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jo noloo, kun aina käyn näin pikana, mutta nyt ei oikeesti oo aikaa... Pitää lähtee bussille, kun on työpaikan virkistysilta...

Mut siis sen verran tulin vaan ilmottaa, että kävin neuvolassa ja sydänäänet ok + pissa stiksillä ok. Pissanäyte pitää viedä labraan maanantaina kun kaikki ei stiksissä näy. Mun oireet on supistuksia! Eli siis pitää ottaa rauhallisesti ja välttää kantamista ym. Muuta ei oikeen näin " pienillä" viikoilla tehdä. Täytyy vaan toivoo, että Viltsu pysyy kyydissä tarpeeks pitkälle asti!!!!

Se terkka kerto, että sillä oli ollu samoja vaivoja ku mulla, mutta kukaan ei ollu kuunnellu sitä... Ja sen vauva oliki sit syntyny viikolla 28!

Sorry. Nyt ei muuta. Moi.

Burde, heidi ja viltsu

Vierailija
29/34 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain puolet rästijutuista palautettua opettajalle. Ens viikolla pitäis ahkeroida loput.. Huomisen ajattelin pyhittää lepäilyyn ja huuto.nettiin (pitäis laittaa tavaroita myyntiin, et sais vähän ylimäärästä rahaa..).

Toivottavasti Ankka löydät kivemman työpaikan! Mä oon ainakin ymmärtänyt, et kuitenkin teet just sitä mistä tykkäät (?). Talvihäissä on varmaan sekin hyväpuoli, et ihmiset varmemmin ehkä pääsis paikalle ja helpommin varattua sen paikan minkä ite haluaa. Kesällä tuntuu joillain olevan häitä vähän joka viikonlopulle & enemmän varauksia juhlapaikkoihin jne.

Karssulin selälle paranemisia :).

Ope: D juo nokkiksesta, mut ei tosiaan tavallisesta mukista enkä oo kyllä aikonut ihan pian opettaa (vaikka päiväkodissa melkein saman ikäiset juo mukista). Meillä tuio nokkiskin on ihan tarpeeks monta kertaa ruokailun aikana väärin päin (D kaataa tahallaan maitoa pöydälle/lattialle).. Meillä meni talviaikaan siirtyminen yllättävän kivuttomasti. Silloin su D heräs " vasta" 7, joten saatiin ujutettua se 1 tunti siihen aamupäivään huomaamattomasti. Juoko aino maitoa yöllä? Meillä yömaidon lopettaminen (unikoulu) autto päivä syömisiin ( D juo maitoa vaan ruuan kans, aluks tosi vähän, mut nyt jo ihan paljonkin ja illalla ennen sänkyyn menoa sylissä tuttipullosta). Samoin käveleminen, päiväkodin alotus, enemmän ulkona oleminen paransi ruokahalua. Mä voin väitää tässä asia tietäväni, miten raivostuttavaa toi ruuasta tappelu on (sitä on meillä edelleen ajoittain, iltapuuro menee nyt taas vaan lelujen kans *nolo*).. Jaksuja!! (Ja eniten v*tutti aina se, et sormin D ois syönyt miten paljon vaan, mut ei lusikalla/lusikasta..) Onnea tontista! Mun porukat on rakentanut kai 3 taloa ja kaks mökkiä yhdessä ja sanovat, et säännöllisin väliajoin pitää alottaa rakennusproggis, et näkee kestääkö liitto ;).

Meillä D on kyllä välillä päiväkodissa, vaikka mä oisin kotona. Jos mulla on vaan aamupäivä koulua, niin en ehdi millään hakeen D' a ennen päiväunia vaan odotan sit välipalaan asti (lapset saa nukkua 14 asti ja silloin on välipala) ja haen sen jälkeen. Nyt mulla on to ja pe vapaata melkein joka viikko, mut jos haluan myös nukkua, niin joudun viemään D' n hoitonn ainakin toisena päivänä. Meillä on niin paljon kirjallisia töitä, mitkä pitää tehdä vapaa-ajalla, et en yksinkertasesti pysty teken niitä muuten. Meillä ei onnistu se, et D ois kotona ja yrittäisin samalla tehdä töitä (vaikka mieskin ois kotona). D on varmaan liian lellitty, kun haluaa et vanhemmat on hänen kanssa jos ovat kototna.. Mies taas tekee töitä ihan miten sattuu tosi lyhyilläkin varotusajoilla, joten mä vien D' n aina aamusin hoitoon (miehelle voidaan soittaa esim. 15 vailla 9 et 9 alkaa työt). Jos miehelle ei soiteta töitä johonki 11 mennessä niin sit vasta voi tietää, et sinä päivänä ei oo töitä. Jos ei mene töihin niin hakee D' n sit heti välipalan jälkeen.

Q: Mä vaihdoin sukunimeä täs about kuukausi sitten ja on tosi vaikee muistaa et nimi on pidentynyt! (Mulla siis tuli miehen ja D' n sukunimi omaan jatkoksi.) Meilläkin mies siivoaa usein jos ei oo ollut töitä (esim. tänään oli siivonnut, pessyt pyykkiä ja silittänyt, kun mä olin koululla tekeen noita kirjallisia töitä loppuun :) ).

Burde: Lepää niin paljon kun ikinä pystyt! Mulla oli silloin D' a odottaes tosi paljon harjotussuppareita joskus tosi aikasin. Kävin silloin äitipolillaki joskus oisko ollut joku 20 viikkoa kasas. Sit myöhemmin niitä suppareita ei enää ollut/ei tuntunut yhtä selvästi kuin silloin. Lämmin vesi masun päälle suihkutettuna tms. autto mulla ainakin jonkun verran.

Jenni ja D (nukkumassa)

Vierailija
30/34 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullaki ollu niitä harjotussuppareita, mutta nää on niitä toisia. Täytyy vaan koittaa ottaa rauhallisesti ja toivoo, että kaikki menee hyvin.

Burde (17+6)

PS. Kantsii oikeesti ilmeisesti uskoo sitä WHO:n suositusta siitä raskauksien välistä... Olikse ny min. 1vuosi, vai kolme vuotta..? en muista. Nimittäin ilmeisesti nää munkin vaivat johtuu suurimmalti osalti siitä että edellisestä synnytyksestä on niin vähän aikaa. :/

Vierailija
31/34 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burdea supistelee jo :( Kai sä olet nyt saikulla? Mullahan oli supisteluja rv 18 ja pissitulehdus oli syynä. Ei näkynyt stixeissä mutta näytteessä sitten näkyi ja sain ab-kuurin ja heti loppui supistelut!

YkkösOpe. Et ole ainoa noiden syömispuuhien kanssa ;) Meillä on Idaa saanut aina enemmän ja vähemmän viihdyttää ruokailutilanteissa (nytkin aamupuuroa meni kirjan säestyksellä). Puuroissa on meilläkin ollut aina niin että kun sen 2-3 lusikallista saa menemään, niin johan saattaa mennä koko lautasellinen. Mutta nyt on tullut uutena puuron kakominen heti ekan lusikallisen jälkeen. Lieneekö se syynä, että 7kk kun vedät 2x päivässä puuroa niin johan tökkii. Lounas ja päivällinen meillä on sujunut siitä lähtien ilman kiukkuja, kun Ida alkoi syömään " normaalia" ruokaa. Mun kastikkeet esim. uppoaa kuin kuumille kiville. Nyt Ida on alkanut syömään itse melkeinpä kokonaan lämpimät ruuat niin senkin puolesta sujuu hyvin. Puuroa ei edes yritä itse syödä! ´

Idakaan ei todellakaan enää osaa juoda tavallisesta mukista/lasista. Nokkamukista juo tosi hienosti, eikä yritä sitä mitenkään kaataa. Sitten joskus kun lopetan tämän yhden imetyskerran niin eiköhän me sitten joskus hamassa tulevaisuudessa aleta harjoittelemaan juomaan tavallisesta lasista :)

Amyn työtkin näytti alkaneen varsin mallikkaasti :)

Oot jenni tainnut jo joskus sanoa, mutta koska sinä nyt sitten valmistutkaan?

Jepsikselle ja Helmille tervetuloa taaperoihin!

Ihanaa kun ulkona sataa lunta!!!!!!!! Me lähdetäänkin sinne kohta remuamaan :)

MiaMik ja Ida 1v1kk

Vierailija
32/34 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaas vähän teidän pinoa.

Pian mekin tänne siirrytään, vielä siis vierailevia tähtiä :)

Tulin kyselemään lihan osuuksista 1-vuotiaan ruokavaliossa. Ollaan kyllä menossa neuvolaan keskiviikkona, mutta kysynpä nyt kuitenkin miten teillä toimitaan. Eli jos alle 1-vuotiaalle riittävä lihamäärä per ateria on 1,5 rkl, niin miten paljon lihaa saa/pitää antaa vuoden vanhalle? Voi olla että teen tästä asiasta taas hankalamman mitä se onkaan, mutta joka päivä mietin ja laskeskelen että annanko liikaa lihaa jne. Aleksi syö tosi isoja annoksia, suurimmaksi osaksi kaupan soseita sihtikurkku kun on, mutta olen nyt koittanut omaa lihamureketta ja perunaa sekoittaa vähitellen joukkoon. Osaatteko sanoa jonkinlaisia määriä mitä teidän lapset kerralla lihaa syö?

Pahoittelen sekavaa kysymystä :)

Toivottavasti Burden masussa on kaikki ok! Muistat nyt vain levätä mahdollisimman paljon että vältyt liiemmiltä supisteluilta.

Terkkuja muillekin, pian me tullaan tänne " oikeesti" .

Viipero & Aleksi 3 yötä 1-vuotispäivään

Vierailija
33/34 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit tuo meidän Naperoinen paaperoinen inhoaa lunta. Eilen veti ulkona kaksi kertaa liinat tiskiin eikä suostunut tekemään yhtään mitään lumihangessa :) Tänään kävelikin jopa jo 200m. Tulisipa jo kesä :)

Viipero, minä en tiedä niistä lihan suosituksista yhtään mitään enkä ole oikeastaan enää niitä miettinytkään. Mutta esimerkkejä kuinka paljon lihaa Idaa syö kerralla: kalapuikkoja 1,5-2, lihapullia 2kpl (en nyt kokoa osaa sanoa kun ovat omatekoisia ja milloin minkäkin kokoisia), 1kpl jauhelihapihvi (samasta taikinasta kuin pihalullat ja suurinpiirtein sama annos), kanaa n. 2rkl milloin minkäkin ruuan seassa, kirjolohta myöskin noin 2rkl jne. Kaksi lämmintä ateriaa meillä siis syödään päivässä!

Eipä tässä muuta...

Vierailija
34/34 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink][b]Ope: ONNEA TONTISTA! Teillä tosiaan alkaakin kiireiset ja työntäyteiset ajat... mutta ihana palkinto odottaa! :)

Ei sille Ainolle kuinkaan käy, vaikka sillon tällön jäis joku ruoka kokonaan väliin. ;) Emmä ainakaan ala vääntää ja kääntää jos Heidi ei suostu syömään. Mitä siinä suotta muksua itkettää ja ittensäki sit alkaa harmittaa. Ensin tietysti kokeilen, että onko vastarinnassa kyse siitä, että ei oo esim. leipää syötävänä tai lusikkaa kädessä tai jano tms.. Usein yhteistyön käyntiinlähteminen on pienestä kiinni. :)

MM: Vai ei Iitu tykkää lumesta.. No pöh. Toivotaan sitten Iitun kannalta, että tulee vähäluminen talvi. :D

NapNap: Ihana kuulla, että häät meni hyvin ja päivästä tuli ihana ja ikimuistoinen. Tai no... kai siitä ikimuistoinen tulis, vaikka ei ihana oliskaan. Heh! Mut siis joo... Hieno juttu, että kaikki meni niinku pitikin!! :)

Pesukarhun poju tanssahtelee... =) Ihana. On varmaan aika sulosen näkönen! :) Heidi vaan hytkyttää silleen hassusti. Oli sillä kyl jossain vaiheessa enempiki muuveja, mutta ne on vähän jääny. =)

Oma napa: Me tultiin tänään yhen yön reissusta -> oltiin JKL:ssä siskon miehen 30v synttäreillä. Oli ihan hauskaa. Tosin yö ei ollu.. Ensin Heidi alko itkee pienimmistäki äänistä, sitte ukko alko kuorsaamaan ja sen jälkeen Heidi pyöri ja hyöri kainalossa niin, että en meinannu saada nukuttuu ollenkaan. =)

Masussa on ollu rauhallisempaa. Tosin enpä oo kainellukaan oikeen mitään tai kiirehtiny mihinkään... mut heti se kyl reagoi kiiruhtamiseen tai kantamiseen. Emmä kyl huolissani oo, pitää vaan koittaa olla rehkimättä.

Me ollaan ny sit kaks viikkoo kahen asunnon loukussa. Anoppilassa pitää hoitaa kissoja (ravaavat sisään-ulos jatkuvasti, joten kauaa ei voi olla pois, varsinkaan ku ne harvoin on kaikki sisällä yhtä aikaa) ja sit omassa kodissaki pitäis olla.. Tartteis siivota ja sit alkaa pikku hiljaa pakkaamaan. Saapa nähä mitä tästä tulee. =)

Millasia JOULU-juttuja teillä on mielessä tai suunnitteilla? Mä aattelin, et jos kerranki koittais saada kunnon joulutunnelmaa kotiin ja laittaa kaikkia joulujuttuja entistä enemmän.. varsinkin kun ollaan päätetty olla kotona joulu. Mun sisko ja sen mies tulee ehkä meille jouluks, ni on kiva senkin takia suunnitella joulujuttuja. =)

Jaa nii joo... Me muuten saatiin tänään sovittuu Viltsun hätäkaste nimet. =) Ja jos ne sit sopii oikeesti Viltsulle kun se syntyy, ni sit siitä tulee oikee nimi. Riippuen tietty onko Viltsu tyttö vai poika. =)

Eipä kai muuta nyt... Moi moi.

Burde, heidi 1v1kk ja viltsu 18+0