Heinähatttujen ma-ti vko 44
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille tasapuolisesti!
Käykää lisäämässä esittelypinoon Huom! tuohon uusimpaan joka päivitetty tänään 29.10,
- plussauutiset
- uudet toivotut la:t
- tipahtamiset
Täältä keskustelujen seasta niitä ei aina huomaa/jaksa ettiä!
ON: edelleen täti on poissa eikä testit näytä kuin negaa joten alkaa meikäläisen suunta olla tuonne elokuisten joukkoon. Olen mukana siihen saakka kunnes täti/plussa tulee joten jos joku haluaa jatkaa päivityksiä sen jälkeen minä poistun niin ilmoittautukoon!!!
UudentuvanJussi kp 34/???
Kommentit (53)
Kiitos onnitteluista! *tarttukaahan köyteen niin vedän teidät perässä*
Testi oli acon 10.
Eikös pikkulasten influenssarokote ole valtakunnallinen? Ainakin täällä Hämeessä sen saa. Me jätetään rokottamatta kanamuna-allergian vuoksi.
pupu
Itse täällä tuskailen kun testit vaan näyttää negaa kp 34/29. Ei auta kuin odotella...
Testasin kp 31/29 ja 34/29, testinä Clearblue.
Mulla on pari päivää kivistänyt rintoja ja kaverin kehotuksesta tein raskaustestin tänään...tiesin, että sieltä tulee nega niinkuin tulikin mutta silti pettymys on todella kova ja täällä yritän nieleskellä kyyneliä. Ovis pitäisi olla huomenna tai torstaina, mutta vielä ainakin ovistestikin näytti negaa...masentavaa.
unelma08 kp17/31 ??
minäkin ilmoittaudun joukon jatkoksi....ensimmäinen kunnon yrityskierto menossa, aiemmat kierrot vielä pillereiden jälkeen olleet pituudelta erittäin sekaisin.
kolmas on yrityksessä ja piina viikko käsillä...tätiä odotetaan ensi maanantaille.
onnea joukon plussanneille. ja olikos jollain muulla piinaa samoille ajoille kun minulla?
mammeli kp.23
Kiva että saadaan niitä plussiakin vielä.
Täällä ei ihmeitä, tikutin ovistestin, puhdas -ei mitään- negaa.. No, parin päivän päästä uudestaan. Ei kyllä oikeestaan vielä mitään ovisoireitakaan ettei sinänsä yllätys.. limoja odotellessa..
Teera kp 14/29
Ihanaa pupu00 Onnea!!!
Ja itsellä jatkuu negaputki. Ostin niitä Aconin testejä iiiison kasan (kun halvalla sai, seliseli) ja arvatkaapas maltanko olla joka päivä tsekkaamassa JOSPA kumminkin. Hah, vähän naurattaa tämä loppukuun kärsimättömyys ;) En kyllä usko että enää muuttuisi tulos!
Tutti tilanneraportteineen kp26/28-32
pupulle :)
kyllä se rokotus tuli kaikille yli 6kk. me ainakin mennään! pitäisi nyt aamulla soittaa aikaa, että kerkiää tehosteen antamaan joulukuussa.
esikoinen ottaa hienosti karhun askelia ja avustaen työtää taaperokärryä ;) ihanan näköistä kun niin kovasti yrittää ja touhuaa uusia taitoja.
tuntuu, että on oppinut nyt joka viikko jotain uutta..
missäköhän kaikki loppukuun tärppäilijät on??
cec kp11/? yk1
Ketäs täällä nyt on, jotka piinailis loppuviikolla? Ite odottelen menkkoja varmaan lauantaiks, eli pe varmaan jo tulee pikkusen tuhrua, jo stulee. Onko muita samoilla päivillä?
Koralli: olikos sulla tänään aika sinne lapsettomuuspolille? Niin ja tuliko se täti niin kuin arvelit?
- bee kp 26/27-30 -
Tosin hyvin pessimistinen sellainen. Oon ihan varma, että viimeistään perjantaina voin tulla kertomaan teille tädin saapuneen. Tällä hetkellä ei ole mitään oireita, ei raskaus-, muttei menkkaoireitakaan.
Testi polttelee kaapissa, tekis ihan hirveesti mieli testata, mutta ajattelin malttaa perjantaihin. Silloin (jos täti ei ole saapunut) testaan kyllä jo ihan senkin takia, koska lauantaina meille on tulossa dinner-vieraita ja haluan tietää, että voinko juoda punaviiniä vai alanko keksiä jotain selityksiä, miksi en juo.. :)
Milloin muut ajattelitte testailla?
Onnea pupulle kovasti!
Cisse kp 31/31-34, dpo 14?
Lauantaina tai sunnuntaina pitäisi alkaa menkat. Testasin JO tänään kun on kp 24 tai 25/27-29 Advancen 10 ja eihän sieltä vahvaa plussaa tietenkään tullut (siitä kärsimättömyydestä). Mutta 10 min. sisään testiviivassa näkyi niinkun " läpi" hailakkaa väriä, se niinkun kuulsi läpi. Onko se nyt se kuuluisa viivanpaikka??
2poj@näiti: Toivotaan, että olis plussa :D Mulla ei oo kokemusta viivanpaikoista, eikä mistään testeistä.
En oo testannu vielä kertaakaan, nyt siis yk 5. Oon oottanu aina ensin, että menkat alkaa, ja aina ne on alkanu :( Tätiä siis odotellessa, testausta en oo ajatellu. Oireita ei oo mihinkään suuntaan.
Cisse: juo samasta lasista kuin miehes, niin kukaan ei huomaa, ettet oikeesti ota yhtään, kun vaan käytät lasia huulilla ;o) Tietysti jos on oikein hieno kattaus, niin voi kyllä vaikuttaa hassulta, mutta vähän " epämuodollisemmassa" tilaisuudessa menee täydestä, ainakin, ku on miehen kaa vielä niiiiiiiiiiiiiiiin rakastuneen näkösiä :D
Kahdenpojanäiti: Advance10:ssä on todella selkeä viivan paikka. Se näyttää haamulta kun normaalisti testiä katsoo ja kääntelee.
Viivanpaikan saa näkyviin kun katsot testiä lampun alla, niin että pidät testiä pystyssä. Näin näät onko viivassa väriä vai onko vain valkoinen viivanpaikka.
Kerron kuinka kävi. Plussaonnea toivottelen!!!
Nyt siis kp 35/29 ja kaksi testiä näyttänyt negaa. Tänään toivottavasti posti tuo muutaman testin lisää.
Ei ole koskaan ollut vastaavaa tilannetta ja siks oonkin aika ihmeissäni. Välillä alavatsa nipistelee ja olenkin jo monesti luullut että vuoto alkaa. Väsymystä löytyy myös en sitten tiedä johtuuko vuodenajasta?! Välillä varsinkin kun selällään makaa niin tuntuu jännää painontunnetta alavatsalla.
Esikoisesta plussasin heti eikä väsymystä lukuunottamatta ollu muita oireita oikeastaan ollenkaan. Kaikista ärsyttävintä tässä on tämä epätietoisuus.
mulla on ihan samalla lailla kun sulla. Nyt kp 36/??? kokoajan tuntuu että menkat alkaa muttei oo kumminkaan alkanu. kaks testiä on näyttäny negaa joten kait tässä vaan täytyy odotella... Edellisissä raskauksissa näyttäny plussaa heti joten olen asennoitunut jo tädi odotteluun mutta niin kauan on toivoa kun täti pysyy poissa. Yks testi olis kaapissa mutta oon ajatellu testata vasta kp 40 jos vielä sitten on aihetta. Kerro kuulumisia kun näin samoissa mennään.
UudentuvanJussi kp 36/??? yk 1
bee83: Täällä myös loppuviikon piinailija, aikasintaan pe odottelen tätsyä tulevaksi.
Nega olo ja testit negaa.
Tutti kp27/28-32
Huomenta!
Tässä on nyt hetki aikaa kirjoitella, sitten kodin siivoukseen ja kahdeksi yliopistolle. Mulla on ollut jo useamman päivän alavatsa kipeänä, varsinkin kun koiria ulkoiluttaa niin suurien askelten ottaminen sattuu. Ennen ei ole ollut tällaisia oireita. Menkkojen pitäis alkaa maanantaina, mutta toki toivon ettei alkais, niin että hyvällä lykyllä saisin ostettua isälleni isänpäivälahjaksi pipon, jota ihastelin kun viimeksi olin ruokakaupassa. Siinä lukee Vaari. Tuntuu jännältä, että nyt kun on alkanut vauvaa yrittää, niin on vasta tajunnut, että kaupasta löytyy tollasia juttuja ja oikein vauvantarvike osasto! Olen jo useamman vuoden käyttänyt samaa ruokakauppaa, ja nyt vasta olen huomannut, kuinka paljon siellä onkaan myynnissä tuttipulloja, tutteja, matkasänkyjä... Ihanaa kun viimein plussaisi ja saisi ihan luvan kanssa mennä vauvaosastolle ihastelemaan kylpyammeita jne.
Mietityttää noi raha-asiat, jos tässä onnekseen alkaisi vauvaa odotella. Nyt kun ollaan avomiehen kanssa opiskelijoita, niin saadaan kumpikin kuussa käteen n. 700 euroa. Onko teillä käsitystä, että jos jään äitiyslomalle, niin voiko summa olla tuota pienempi? En käsitä sitä kelan laskuria... Ja sunnuntaisinhan saa vissiin olla niin paljon töissä kun jaksaa, kun silloin ei saa mitään avustusta? Olisi kiva kuulla jos ensikoissa on muitakin opiskelijoita, jotka yrittävät vauvaa.
Ja vielä noista raskaustesteistä. Oon nyt testaillu vaan clearbluealla, mutta se on tosi kallis testi. Netistä saa näköjään testejä ihan eurolla tai parilla. Onko teillä niistä kokemusta?
Nyt näyttää monella olevan se aika kuukaudesta, että kohta voidaan kuulla plussauutisia. Kaikille paljon onnea testailuihin. Uskotaan vain, että kyllä se lapsi sieltä vielä tulee, kun on tullakseen. Jos itse olisin plussannut heti ekalla yrittämällä, olisin voinut panikoida hetken. Nyt jos plussaisin niin olisin äärettömän onnellinen ja lapsi todella olisi toivottu ja odotettu. Paino sanalla ODOTETTU. :) Odotuksen odotus jatkuu...
...että voi tulla iloinen mieli, kun nyt kp13 sain kolmen kierron tikuttelun jälkeen ihkan oikean, kontrolliviivan vahvuisen testiviivan *tuulettaa*.
Meillä heilutellaan usein ja tasaseen kyllä peittoa, että ihan mielenkiinnosta olen tuota mokomaa yrittäny osata tikuttaa ja löytää - nyt sen tein.
...arvatkaahan, rypistyykö lakanat varmuudella myös tänään...ja varmaan vielä huomennakin... oliskohan sitten yhden taukopäivän paikka ;)
Tästä ovisplussasta kun " selviää" niin alkaa parin viikon piina... ja kädet kyynerpäitä myöten ristiin, että se seuraava testi on myös plussaa - aika näyttää...
Kaikille muillekkin plussia kaikenlaisiin testeihin!!
KirVi72, 13/25...26, yk6
olen pitänyt, välillä kyllä olen kurkkinut kuulumisia. Ainakin pupu oli plussannut, onnea kovasti.
Huomasin, että muillakin jo vähän pidempään yrittäneillä on ollut kisaväsymystä. Itse oon nyt ollut aika alamaissa tän vauvaprojektin suhteen. Ehkä nuo syömäni Terot kuohuttaa tunteita entisestään.
Epäusko on vallannut mielen ja plussaus tuntuu todella epätodennäköiseltä. Vauvan kaipuu ei ole kadonnut mihinkään.
Piinapäivät on meneillään, mutta olo on niin ei raskaana, kun olla ja voi.
Nyt ei enempää tätä valitusta.
Koralli, mitä sulle kerrottiin tutkimuksissa?
AnniHelen@ kp26/22-? dpo13 yk9
Mutta minkäs teet... Kierron loppupuoli alkaa pikku hiljaa häämöttää ja jännitys senkun tiivistyy, vaikka asiaa koettaa oikein olla ajattelematta. Minkäänlaisia oireita ei ole mullakaan, vaikka eipä niitä tainnut aiemmissa raskauksissakaan juuri olla tässä vaiheessa. Muutaman kerran on vatsaa nippaillut, mutta sehän voi olla jotain ihan muutakin. Ajattelin malttaa testailla vasta kp 30, kun on ollut sen verran epäsäännöllisiä kiertoja, mutta saa nyt nähdä.
Joku kyseli opiskelijan tuloista ja sen verran tiedän vaikken enää opiskelija ole hetkeen ollutkaan, että äitiyspäiväraha on opiskelijallakin n. 70 % ansiotuloista joko verotietojen tai äitiysrahakautta edeltävän kuuden kuukauden ajalta. Jälkimmäisessä tapauksessa 6kk:n tulot täytyy olla 20% suuremmat kuin verotuksessa olleet, jotta ne huomioidaan.
Sain juuri hienon määräaikaisen työtarjouksen, joka kestäisi kesäkuuhun 2008. Sopisi niin passellisti olla nyt raskaana, niin voisi tuosta työstä jäädä suoraan äitiyslomalle!! Voi kun asiat nyt menisi niin kuin niiden pitäisi! =)
Niin ja onnittelut uusille plussanneille!!
Tähtitiuku kp 22/28-32
Onnea pupu00 plussasata! =) Mitä testiä käytit?
Ja pahoittelut Annique tädin saapumisesta. Toivottavasti gynellä selviäisi syy.
On: itse odottelen malttamattomasti viikonloppua. Lauantaina tai sunnuntaina pitäisi alkaa menkat jos alkaa. Malttaisikohan odottaa lauantaihin asti...? Puuh. Odottavan aika on pitkä.
Olen yrittänyt jotain " oireita" tässä bongata, mutta muuta ei ole kun rinnat edelleen vähän arat ja tänään pulputtelua alavatsassa. Ja tosiaan lämmöt on siinä+ 37 astetta. Ei ole pitkään aikaan lämmöt olleet noin ylhäällä loppukierrossa. Odotellaan...
Vantaalla on (jossain muuallakin?) alle 36kk lasten influenssarokotus kokeilu. Aiotteko rokotuttaa (Vantaalla asuvat)? Minä ajattelin kun viime talvikin meni vaan sairastaessa.