Rahastusta? Onko ihan ok, että lääkäri lähettää resepti ja laskun ilman potilaan pyyntöä?
Mua on jäänyt vähän harmittamaan yhden yksityisen klinikan rahastus. Olemme menossa pakastealkion siirtoon. Ekalla kerralla otettiin papa, jossa ilmeni hiivatulehdus. Lääkäri lähetti ystävällisesti tuloksen mukana reseptin ja laskun. Ihan ok, mutta mua jäi vähän harmittamaan tuo lasku, sillä en ollut mitään reseptiä pyytänyt. Isäni on lääkäri ja hän olisi kirjoittanut sen minulle ilmaiseksi.
Lisäksi harmittamaan jäi mielestäni turha rahastus verikokeista. Tai siis turha ohjaus tartuntatautien verikokeisiin. Meillä jos on alkiot valmiina pakkasessa, eikä mieheni ole kuin kättelykontaktissa henkilökuntaan. Miksi siis piti ottaa verikokeet?
Kommentit (13)
Esim. HIV-testi pitää tehdä vuoden välein, kun on hedelmöityshoidoissa. Tuohon ekaan kohtaan en osaa kommentoida... voisitko yrittää sopia asiasta klinikan kanssa? Sano, että reseptistä ja laskusta ei ollut puhetta, etkä tarvitse niitä.
Emme ole puhuneet jatkohoidoista ollenkaan, siis jos tämä alkion siirto ei onnistu. Emme siis varmaankaan jatka hoitoja enää. Mihin siis tarvittiin miehen verikokeita? Eivätkö yksityiset klinikat ole tekemisissä kuin puhtaiden ihmisten kanssa?
ap
Eihän sitä tosiaan pas:a varten olisi tarvinnut ottaa. Kai klinikat sairaillekin tekevät hoitoja, mutta niitä varten henkilökunta varmaan joutuu suojautumaan tarkemmin.
isäsi on lääkäri!!Yleensä ihmisillä on tapana hoidattaa vaivansa ja tuo on kuitenkin ehkä kätevä tapa. Ehkä hän ajattelit, että haluat vaivaasi apua.
En mä siinä tilanteessa tajunnut ollenkaan ruveta arvioimaan lääkärin määräämiä testejä tms. Ei näitä asioita kysytty, vaan todettiin, että nämä otetaan seuraavaksi. Noh, hitaasta ja tyhmästä päästä kärsii näemmä kukkaro.
ap
pap-tuloksen mukana. Hammaslääkärini sijainen taas rahasti varmmuden vuoksi kirjoitetusta antibioottireseptistä, jota en sitten tarvinnutkaan.
Onhan se tietenkin ystävällistä lähettää se resepti, etten joutunut lähtemään esim. uudestaan lääkäriin sitä varten. Sittenhän olisi tullut huomattavasti isompi lasku, mutta tässä tapauksessa ja tiukassa rahatilanteessa tuokin harmitti.
ap
Onhan tuo aikamoista rahastusta, mutta ehkä noi yksityisklinikat ovat tottuneet tuohon, että asiakkaat maksavat kiltisti kaiken, kun ovat niin epätoivoisia lapsen saannin kanssa.
Niin, kyllä mielestäni rahastusta
Ei ainakaan voi laskuttaa siitä että kirjoitti reseptin ilman sinun pyyntöäsi. Eli feedbackia vain.
Mietin vaan, että onko tämä ihan tavallista, että asiakkaalta rahastetaan kaikki, mitä irti lähtee.