Kuinka valitsit astiastosi? Auta päättämätöntä astiaston valinnassa
Ihastelen mielelläni astioita kaupoissa ja kylässä. Omia astiaston alkuja on joitakin... olen vaan niin päättämätön, etten varmaan milloinkaan saa hankittua itselleni kokonaista astiastoa, koska ihastelen niin monia, mutta mikään ei tunnu täydelliseltä. Yhdessä on kaunis muoto ja kuviot, mutta väri ei ole mielenen - toisessa on kauniit värit, mutta kolso muoto, kolmannessa ei ole tarpeeksi erilaisia astioita jne....
Kuinka sinä päätit hankkia jonkun tietyn astiaston ja oliko päätös helppo? Haikailitko muita olenkaan, siis oliko se " rakkautta ensisilmäyksellä" , etkä vieläkään ole kyllästynyt? Mikä on tämä jalat alta vievä astiasto?
Ja vielä, onko Arabian, Pentikin, Kultakeramiikan ja Villeroyn astiastoilla kestävyyseroja? Osaatko sanoa?
Kommentit (33)
mutta olen sitten ilman jotakin muuta. Ja enemmänkin ihastelen kuin ostan jokaista sarjaa jota mieli sattuu halajaamn milloinkin. En yksinertaisesti voi ostaa mitään, koska odotan sitä oikeaa.... sitä vaan ei näytä olevan olemassakaan....
mulla kahviastiastona arabian arctica ja laseina iittalan kartio sarjaa - molemmat käyvät sekä arkeen että juhlaan ja ovat yksinkertaisen kauniita, ruokalautasiksi ostin hiljattain hobby hallista arabian KoKo sarjaa kun olivat aika edullisia 4 kpl/29,90e ja eihän nuo hassumman näköiset olekaan ja kuitenkin ovat laadukkaat.
Teemaa pääastioina juuri siksi että niiden kanssa voi yhdistää melkein mitä vaan. Valkoisena siksi että se on kaunis ja väriin sopii mikä tahansa. Meillä onkin valkoisen lisäksi mm punaista teemaa ja sinistä ja harmaata, sitä uutta luonnonvalkoistakin tahtoisin =P
Kokonaisuus on kiva ja kaikelle tulee näin käyttöä. Teemaa saa melkein mistä vaan ja aika usein on tarjouksia. Osia on vaikka millaisia ja yhdistelymahdollisuuksia paljon joten kyllästymään ei pääse.
Muuten ruoka- ja kahviastiastot siis pääosin valkoista teemaa, somisteena muutakin.
Kestääkö Pentikin Omena-sarjan astiasto arkikäyttöä ja olisiko arkeen pääastiastoksi muutenkaan sopiva? Mitä siihen voisi yhdistää?
Meillä yksi astiasto, jonka anoppi kantoi tänne ja toinen, jonka perin äidiltäni, mutta pitääkö ihmisellä siis olla jokin erityinen the astiasto?
halusin ja häälahjaksi sain. Paratiisi on loistava, koska se on ajaton ja värikäs, siihen voi yhdistellä mitä yksivärisiä vain. Vaikka erivärisiä teemoja tai kokoja. Lisäksi Paratiisia löytyy kaupoista, toisin kuin joitain Pentikin juttuja, joiden valmistus aina lopetetaan jonkun ajan kuluttua. Paratiisin voimakkaat värit houkuttelivat, kattaus näyttää todella ihanalta ja runsaalta. Yhtään en ole vielä lapsiperheessä saanut rikki, ovat 7 vuotta vanhoja. Aika hinnakkaitahan ne ovat, mutta onko niitä pakko ostaa kaikkia kerralla?
sisältäen pääasiassa 24h astioita, mutta myös valkoista paratiisia ja teemaa.
valkea väri yhdistää, runsaahko muotokieli näyttää kattauksessa tosi kivalta.
väriä sitten pöytä- ja lautasliinoilla
valkoista perusastiastoa, joka on tunnetusta sarjasta (=varma saatavuus myöhemminkin). Siihen sitten koristeellisempia ja värikkäämpiä lisäosia, kun siltä tuntuu...
(eli valkoinen teema). Siihen on sitten kiva yhdistellä kaikenlaista mikä sattuu olemaan muodissa. Olen kyllä ostanut myös muun väristä teemaa ja yhdistellyt sitä vähän siihen sun tähän.
ja se viehättää edelleen kuuden vuoden jälkeen :)
Arkiastioina minulla on ihan Ikean perusvalkoista ja sit KoKoa värillisenä,näitä yhdistelen.
Laseina on Aaltoa ja Italiasta tuodut viini- ja shampanlasit,sekä Paratiisiin sopivat lahjaksi saadut (ei hajuakaan merkistä,pitäisköhän vilkasta pohjaa...) koboltinsiniset (meniköhän väri oikein,no sitä Paratiisin sinistä melkeinpä...) krumeluuriset viinilasit,kohtuu paksut
Aterimina on Ikean en tiedä nimeä,ne vaan miellytti silmää aivan kauheesti,sellainen mattapinta,ei kiilto
Itse kerään Teemaa ja Paratiisia, mutta niitäkin lähinnä sen takia, että joku muu päätti sen mun puolesta ja alkoi sitkeästi ostaa vuodesta toiseen lahjaksi noita. Arkena käytämme noita tai sitten ihan tavallisia Vapaa Valinta -lautasia. Jotain Iittalan laseja löytyy ja ne on iloisesti sekaisin halpislasien kanssa. Kerralla katan aina samantyyliset pöytään, mutta muuten en kauheasti välitä, mitä sarjaa noista sitten laitan.
Onko teillä paljonkin rahaa, jotka keräilette astiastoja? Mulla ei rahat riittäisi ainakaan...