Jatkuukohan tämä raskaus vai ei? Varsinkin keskenmenon kokeneet, kertokaa kuulostaako tutulta...
Eli nyt ois rv 11+ 2 menossa. 9+1 kävin ultrassa ja sieltä löytyi sykkivä sydän ja pienet potkivat jalat... Nyt olen kuitenkin vuodellut pikkasen verta silloin tällöin, ja varsin usein ihan kirkasta verta. Sitä ei kuitenkaan mitenkään lorahtele vaan lähinnä pyyhkiessä tulee.
Olen suunnilleen plussatestistä asti kärsinyt siitä, että kun kävelen vähänkin matkaa, alkaa alavatsaa ja lonkkia ja vähän joka paikkaa särkeä todella massiivisesti. Nyt tuo vaiva on jäänyt kokonaan pois, käveleminen ei satu ollenkaan. Pahoinvointia on kyllä jonkin verran, mutta aika vähäistä. Toisin sanoen suurin raskausoire on lakannut.
Huolettaa, huolettaa...
Kommentit (21)
mutta terveydenhoitajan mielestä ei kannata vielä, kun sit jos ei ne kuulukaan, niin saattaa tulla turhaa paniikkia.
Yksityiselle mulla ei ole nyt varaa mennä, koska kävin juuri 2 viikkoa sitten alkuraskauden ultrassa. Muutenkin tämä nyt menee tässä viikonlopun yli, odotellaan ja katsellaan.
Verta ei tosiaan ole tullut paljoa, mutta kyllä se kirkasta on ollut. VOiko keskenmeno olla sellainen, että vuotelee pikkasen silloin tällöin?
Toisessa raskaudessa vuosin tuhrua 3 kuukautta alussa. Toisessa taas muutaman kerran kirkasta verta syöksyllä ja tuhruttelua muutaman kuukauden. Ihan hyvin raskaudet etenivät vaikka en uskaltanutkaan niistä kovin paljon nauttia kun keskenmenoa koko ajan pelkäsin. Vuoteluita ei koskaan tutkittu, joten epäselväksi on jäänyt mistä johtuivat.
Hyvä ennuste on se, että olet nähnyt sydämen sykkeen, silloin raskaudella on iso todennäköisyys jatkua.
ja oireiden loppumisella.
toisaalta on ollut vuotelevia raskauksiakin mulla takana. viimeisin vuoteli viikkotolkulla silloin tällöin vaikka raskaus meni lopulta hyvin.
jos tulee lisää niin mene sinne ultraan. jos tulee kovia kipuja niin päivystykseen sitten.
2
Vierailija:
Hyvä ennuste on se, että olet nähnyt sydämen sykkeen, silloin raskaudella on iso todennäköisyys jatkua.
Itsellä 3 keskenmenoa sykkeen näkymisen jälkeen (rv12 ja 2 x rv11).
Mulla ei siis vuoto ole mitenkään yltynyt, eniten verta eikä siis paljon silloinkaan tuli muutama päivä sitten, sitä ennen silloin tällöin ihan vähän.
Säännöllisiä kipuja ei ole, pidempään liikkuminen alkaa särkeä sieltä täältä, mutta se ei liene keskenmenon oire?
Noh, tässä nyt porskutellaan viikonlopun yli joka tapauksessa. Ensi viikolla menen kuuntelemaan sydänäänet.
Hyvää viikonloppua T: Ap.
Jos syke on nähty, raskaus jatkuu eri lähteiden mukaan 95%-97% varmasti loppuun saakka. Vuoto voi tulla myös haavasta tai limakalvolta. Ei siis välttämättä mikään hälyttävä merkki.
keskenmenon riski vähenee huomattavasti. JA useampi lääkäri on sanonut samaa. Ja se lukeekin monessa paikassa.
Vierailija:
Vierailija:
Hyvä ennuste on se, että olet nähnyt sydämen sykkeen, silloin raskaudella on iso todennäköisyys jatkua.Itsellä 3 keskenmenoa sykkeen näkymisen jälkeen (rv12 ja 2 x rv11).
usein vähetä, kun istukka alkaa toimia kunnolla. Mullakin pahoinvointi loppui viikon 10 jälkeen. Ja todellakin sen jälkeen kun syke on nähty niin keskenmenoriski on enää pieni. Suurin osa keskenmenoja on tuulimunaraskauksia, joissa sykettä ei siis ole ensinkään. Kirkas veri ilman kipuja tai hyytymiä on hyvin usein vaaratonta. Sen sijaan tuulimunaraskaus oireilee usein alkuraskauden tuhruvuodoilla. Itse olen lähes satavarma että raskautesi jatkuu ihan normaalisti, oireet vaan muuttuvat.
mutta poissulkee toki tuulimunaraskauden ja sen että sikiö olisi kuollut jo alkuvaiheessa (keskeytynyt km). Silti nuo km:n todennäköisyysluvut pysyvät ihan ennallaan, siis sellaiset mikä on todennäköisyys milläkin viikolla -luvut.
Näin ollen kunkin raskauden vaiheessa jää n. 5% mahdollisuus keskenmenoon. Noin selkokielellä sanottuna. Aivan kaikissa vaiheissa sikiö voi kuolla.
Esim. mulla oli lonkkasärkyä alkuraskaudessa, mutta ei sen jälkeen. Ja pahoinvointi tosiaan alkaa helpottaa tuossa vaiheessa.
Jos tulee pyyhkiessä kirkasta verta paperiin, niin se voi vuotaa myös limakalvoilta. Minulla on hiivatulehduksen takia limakalvot tosi huonossa kunnossa ja tosiaan tulee pyyhkiessä välillä kirkasta verta paperiin. Lääkärin mukaan siitä ei tarvitse välittää. Eri juttu, jos verta tulee ihan kunnolla, niin että housut kastuu.
Toivotaan, että kaikki on kunnossa!
Se poissulkee vain sen että sikiö ei ole vielä siinä vaiheessa kuollut, mikä jo sinänsä tekee riskin pienemmäksi.
Vierailija:
Näin ollen kunkin raskauden vaiheessa jää n. 5% mahdollisuus keskenmenoon. Noin selkokielellä sanottuna. Aivan kaikissa vaiheissa sikiö voi kuolla.[/
että kun alkuraskauden ultrassa on syke nähty, on 95% todennäköistä, että raskaus jatkuu loppuun asti ja 5 % mahdollisuus, ettei se jatku? Näin ollen syke indikoi raskauden mahdollisuutta edetä loppuun saakka.
http://www. tekay. fi/index. php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66
Eihän ne nyt mihinkään muutu siitä onko syke nähty vai ei?
Toivotaan, että kaikki on hyvin. Mä tiedän ton tunteen, kun tarvii joka vessakäynnillä olla paniikissa.
Itselläni on kokemusta kolmesta raskaudesta, joissa kaikissa on vuotanut enemmän tai vähemmän. Kolmannessa paljon ja aivan kirkasta. Ja terveet lapset syntyneet.
Neljäs raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Kaavinta tehtiin rv10+ Ja elävä sydämensyke oli nähty pari viikkoa aikasemmin. Oli kuollut ihan utran jälkeen.
Joten koskaan ei voi tietää onko vuoto vaaratonta vai vaarallista! Peukut on pystyssä puolestasi. Toivon parasta.
Eli jos syke nähdään, raskaudella on 95% todennäköisyys jatkua.
Jos sykettä ei nähdä vaikkapa viikolla 11 niin raskaudella on lähes 0% todennäköisyys jatkua.
voi ihan hyvin tulla veristä vuotoa vaikkei kyseessä olisikaan keskenmeno.
Minulla tuli toisessa raskaudessa veristä vuotoa viikolla 12. Neuvolassa rauhoittelivat ettei se ole mitenkään tavatonta :)
Ihan normaalisti raskaus jatkui loppuun ja terve vauva syntyi.
Onnea sinulle ap raskauteen :)
Toivottavasti kaikki menee hyvin.
voipi olla että istukan reunalta vuotaa.
minä sain yhden keskenmenon noilla viikoilla ja kaikki raskausopireet loppuivat kuin seinään. etova olokin häipyi kuin veitsellä leikaten.