Poikani sai sitten tuomion.
Syytettiin murhan yrityksestä, törkeästä ryöstöstä ja törkeästä vapauden riistosta.
Tuomio kumminkin tuli tapon yrityksestä ja törkeästä vapaudenriistosta. Ryöstösyyte kaatui.
Tuomiota tuli 4 vuotta ja korvauksia n. 20 000¿. Vuonna 2006 voimaan tulleen vankeuslain mukaan istuu rangaistuksestaan yhden kolmasosan,
eli vapautuu ensi kesänä.
Täytyy sanoa että olen jollain tavalla helpottunut. Poika on vielä alaikäinen vapautuessaan, joten lastensuojelu saa vielä pojan " kiinni" vapautuessaan ja saa opetella vapaana olemista valvotusti.
Kiitän tuesta jota olen teiltä saanut tänä tuomion odotteluaikana!
t: Se Äiti
Kommentit (52)
Vaikka täällä olisikin suurin osa vauvojen tai pienten lasten äitejä, niin jokaisen kohdalle tulee se aika jolloin lapset tekevät mitä haluavat, riippumatta kotikasvatuksesta. Ei tarvitse kuin vähän vääränlaisia kavereita sopivaan aikaan, niin vahinkoja voi sattua. Vaikka vikaa varmasti on usein vanhemmissa, niin ei mielestäni aina voida automaattisesti syyttää äitiä kun jotain kamalaa sattuu.
En kaipaa pääsilittelyä, niin kuin joku tuossa ehdotti. Tiedän virheeni ja niitä kadun voimakkaasti. En tiedä voiko niitä enää korjata, luulusin että ei. Pojalla on rankkoja kokemuksia takanaan eikä niitä millään enää voi pois pyyhkiä vaikka kuinka haluaisin.
Pojan pääsemistä lastensuojelutoimenpiteisiin toivon siksi että tiedän että minä en pysty auttamaan. Ammatiapua hän tarvitsee käsitelläkseen kokemuksiaan.
Korvauksista: en tiedä miten asia oikein menee. Maksaako valtio niitä kun poika ei niitä tietenkään voi juuri nyt maksaa. Tulottoman vangin on niitä mahdoton maksaa. Jos minä ne maksaisin, niin siinä tehtäisiin kyllä pahan luokan virhe. Pojan on ne maksettava itse joka sentti. Oletan että vouti ottaa ne heti palkasta kunhan joskus alkaa palkkaa ansaita.
ap
Vierailija:
Ei tarvitse kuin vähän vääränlaisia kavereita sopivaan aikaan, niin vahinkoja voi sattua.
Tarvitaan kyllä enemmän kuin vähän vääränlaisia kavereita että ihminen puukottaa suunnitelmallisesti toista, yrittää tukehduttaa ja ryöstää auton viedäkseen " ruumiin" ties minne. Ei kuulosta ihan vaan vahingolta.
Tyttöystävää syytän kyllä osaltaan, mutta ei ole ainoa vaikuttava tekijä. Tosin olen sitä mieltä että ilman tätä tyttöä oltaisi tässä tässä tilanteessa. Mutta jossain muussa huonossa jamassa voitaisiin hyvinkin olla.
ap
Vierailija:
vaikka opiskellen ja ettei poikaparka siellä opi entistä pahemmalle ja päädy johonkin sikäläiseen jengiin.
...ettei POIKAPARKA!?! No haloo, siis joku joka on jonkun hakannut henkihieveriin niin sitäkö täällä nyt paapotaan taas ja yli-ymmärretään.
" POIKAPARKA" ! Voi jeesus tätä ääliömäisyyden määrää. Kukapa tämän POIKAPARAN käski mennä rikoksiaan tekemään? Varmaan joku teistä paapojista on sitä mieltä että se uhrihan tässä syyllinen on eikä suinkaan POIKAPARKA...
Ihan liian vähän sai linnaa tämä POIKAPARKA.
uhri jää aina heikompaan asemaan.
Kuinkahan paljon teiltä säälijöiltä tulisi myötätuntoa jos uhri olisi oma lapsesesi...
Varmasti ajattelisin toisin jos uhri olisi oma lapseni. Ap:lla on kuitenkin voimakkaita tuntemuksia kuten masennus tästä tapahtuneesta. Sellainen ihminen ei kertakaikkiaan voi olla läpeensä paha ihminen. Minuakin kiinnostaisi ne virheet joista puhut? Ihan vaan, että osaisi kukin miettiä omia tekemisiään. Tapahtuma kyllä järkyttää minua! Mikä poikaan on voinut mennä...
Mutta siinä samalla saattaisin rikkoa lakia. Pojan mielentilatutkimuksen tulos on salainen.
Mutta sen sanon, että jos elätte väkivaltaisessa suhteessa, niin erotkaa heti. Se että lapsi näkee isän pahoinpitelevän äitiään on melkein pahinta mitä voit lapselle tehdä.
ap
Työskentelen huostaanottetujen nuorten parissa, ja olen nähnyt yhtä sun toista. Olen myös nähnyt nuoria jotka ovat matkalla samaan suuntaan kun poikasi on. Ja olen myös nähnyt nuoria jotka ovat saaneet väkivallan kierteen katkaistua oikelalla avulla ja tuella. Hienoa että otat vastaan kaiken avun jonka voitte saada. Mutta muista että poika tarvitsee myös sinua valtavasti.
ja mitä tulee korvauksiin, valtio ne maksaa uhrille ja vouti aikanaan perii ne takisin pojaltasi jos/kun menee töihin. Ja ihan oiken, älä sinä missään nimessä maksa niitä, van poikasi korvaa ne aikanaan.
Voimia sinulle!
Vierailija:
Minä olen valinnut että kerron. Keväällä asiaa riepoteltiin iltapäivälehdissä useaan otteeseen, joten aika julkista hommaa tämä näkyy olevan. Poikani nimi oli tämän aamun lehdessä. Iltapäivälehtiä ei tuomio näytä kiinnostaneen, ainakaan netissä ei ole mitään. Paperiversioita en ole vielä nähnyt.ap
sitä vaikeinta vaihetta, jonka aikana jotenkin kaikki vaikuttaa epärealistiselta ja valheilta. Siis nimenomaan lukiessasi jutusta lehdistä, miettiessäsi miksi niin kävi, miksi te, miksei kukaan ymmärrä jne. Itselläni kyseinen vaihe kesti aika kauan 1-2 vuotta kai tapauksen harvinaislaatuisuuden takia.
Kävin sinä aikana kerran psykiatrilla-joka valitettavasti oli aika epäpätevä (kaupungin eikä aikaisempaa kokemusta ilmeisesti vastaavasta). Eli kehottaisin menemään juttelemaan jonkun kanssa, mutta erittäin pätevän. Jo muutama kerta voi olla tarpeeksi. Toisinsanoen, jos sinulle työnnetään heti pillereitä päälle tiedät ettei kyseinen henkilö ole ehkä kaikista paras ja vastuullisimmin työhönsä suhtautuva auttaja.
Mitä muuten tulee tuohon vaiheeseesi niin älä välitä mitä ystäväsi, sukulaisesi jne. sinulle sanovat. Kuulet ehkä kyseisenä aikana elämäsi typerimpiä asioita kuten " nythän se on julkkis" . Siihen ei saa mennä mukaan eikä sitä tarvitse hyväksyä. Tärkeintä on karistaa harteiltaan
se viitta joka estää sinua ymmärtämästä elämäntilannettanne ja tulevaisuutta realistisesti. Ei esim. se että poikasi näki sinut hakattavana vähennä hänen rakkauttaan sinua kohtaan. Päinvastoin, hän on yhä riippuvaisempi sinusta ja rakastaa sinua enemmän.
Enkä kyllä ymmärrä miten edes ilkeät moisesta kirjoitella.