Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä kouluttautua tradenomiksi?!

Vierailija
03.04.2025 |

Uusi työkaveri. Nuorempi, nätti. Samat työtehtävät, mutta sainpa tänään tietää, että on merkonomi.

Mitä hiton järkeä minun oli istua koulun penkillä, kun amis pääsee samoihin hommiin. En tiedä paljonko tienaa, toivottavasti vähemmän.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras keskittyä vaan siihen omaan itseensä

Vierailija
2/14 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat tarvitsee koulutuksen päästäkseen töihin

Vierailija
4/14 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kateus kyllä huvittavaa! Olisit vaan iloinen toisen puolesta. Paras tehdä työkaverista ystävä kuin kateuden kohde tai vihollinen.

Vierailija
5/14 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin otsikosta, että mietit miksi kukaan kouluttautuu tradenomiksi, kun voi mennä kauppikseen.

Vierailija
6/14 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oikeasti olet koulutuksen tarpeessa, jotta ymmärtäsit; vakkka ei me kaikki koulutetutkaan tajuta sitä, että miksi koulutus on haluttu inflatoida kauan sitten, eikä muutosat ole näköpiirissä. Mutta jo ennen kuin koulutus inflatoitiin, niin jokainen kaupan alalla tiesi, että tärkeämpää kuin tutkinnot on (tai oli) saada aikaan kauppaan ja tulosta; ainoa mikä ratkaisi oli se miten paljon sai koottua rahaa ja sen jälkeen vielä lisää rahaa.

Vierailija
7/14 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No amishan sä itsekin olet, jos olet tradenomi.

Vierailija
8/14 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulutuksesta makseta vaan osaamisesta.

Vierailija
9/14 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä syitä: Tradenomilla on enemmän vaihtoehtoja tulevaisuuden suhteen kuin merkonomilla. On mahdollisuus saada vaativampia tehtäviä, edetä uralla, vaihtaa työpaikkaa ja voi hakea jatkamaan opintoja  maisteritasolle. 

Vierailija
10/14 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä syitä: Tradenomilla on enemmän vaihtoehtoja tulevaisuuden suhteen kuin merkonomilla. On mahdollisuus saada vaativampia tehtäviä, edetä uralla, vaihtaa työpaikkaa ja voi hakea jatkamaan opintoja  maisteritasolle.

Miski opiskella tradenomiksi kun voi merkonomina suoraan hakeutua opiskelemaan maisteriksi.  Sekös Ap.ta harmittaisi jos hänen työkaverinsa tekisi niin. - Kuten harmittaa, eikä vielä vuosia myöhmminkään suostu ymmärtämään eräs äiti, joka aina muistaa kertoa kuinka hänen terveydenhoitaja tyttärensä on "melkein niinkuin lääkäri."  - Kun taas hänen aina syvästi halveksina ja hakuuma rasvanäppi-mopo-poika jatkoi ammattikoulun jälkeen yliopistoon ja on tänään koulutukseltaan tohtori, Itse ene edes uskalla ajatella missä itse olsin, jos olisin edelliten vanhana luokkakaverina kuunnellut opinto-ohjaajaamme, jolle kaikki yhteiskunnan toivot ja  fiksja ja järkevät "paremmat ihmiset" hakivat ja pyrkivät lukioon kun taas ammattikouluun ajauduttiin tai päädyttiin, ellei syrjäydytty jo sitä ennen. - En vielä tänäpäivänäkään ymmärrä miten hän saattoi olla niin asennevammainen ja halveksia ammattikoulutusta.      

Vierailija
11/14 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on työkaverina merkonomi ja itse olen tradenomi. Kun konserni etsi uutta myyntijohtajaa, minua pyydettiin hakemaan paikkaa, työkaveriani ei. Minua ei hommaan valittu, mutta yksi toinen tradenomi sai johtajan pestin. Mm. siksi kannattaa opiskella.

Vierailija
12/14 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse koe/huomaa tradenomikoulutuksen antaneen sinulle mitään merkittävää osaamisen ja työuran mahdollisuuksien kannalta? Ellet, ehkä sinun olisi kannattanut opiskella merkonomiksi, mutta tuota ei voi enää peruuttaa. 

Vierailija
13/14 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kaduttaa. Oispa aikakone

Vierailija
14/14 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kertoo enemmän susta, että olet jumiutunut tehtävään mihin pääsee amikset. 

Mutta tosissaan, eikö pitkään jo ole ollut puhetta, että tradenomit on väliinputoajia. Jos haluat vaativimpiin tehtäviin niin kauppakorkeaan kannattaa hakea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän