Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei kaikki muut suonikohjusääriset! Miten pukeutua kesäjuhliin?

Vierailija
17.05.2013 |

Suonikohjujen vuoksi en voi pukeutua kesällä lyhyeen hameeseen tai mekkoon. Talvella voin, koska silloin voi laittaa paksut sukkahousut. Pitkät hameet eivät minulle sovi (koska olen lyhyt, enkä muutenkaan halua näyttää miltään "runotytöltä"). Miten te muut samasta ongelmasta kärsivät pukeudutte kesän juhliin? Ainako housuihin? Millaisiin housuihin? Taas yksi juhlavaatteidenmetsästyskierros kaupungilla ohi ja ärsyttää, kun mitään juhlavan nättiä ei löydy. :( Muuten kroppaa olisi vaikka minkälaisiin vaatteisiin, vain sääret ovat murheenkryyni. Ja älkää ehdottako legginssejä hameen kanssa, niitä en todellakaan ikinä tule julkisestipäälleni pukemaan! :)

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa sellaista suihkutettavaa peiteaineitta. Isadoralla on ainakin.

Vierailija
22/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, millä nimellä se löytyy? En ole tuollaisesta kuullutkaan! Peittääkö kunnolla?

t. 10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin käytössä Blasco. Tosin mulla on vain muutama tosi paksu, sininen kiemurteleva suoni polven alapuolella. Peittyvät ihan hyvin, kun pukee päälle 15 den shine-sukkikset tai stay upit.

Vierailija
24/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän kesälläkin mustia sukkahousuja hameen kanssa. Tulee vähän sellainen saatananpalvoja-look, varsinkin jos on mustaa/tummaa muu vaatetus, mutta ei voi mitään :)

Vierailija
26/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi toi vaahdotus. Ihana, taivaanlahja suorastaan... kivutkin hävis. Nyt voin laittaa ihania hamosia. Mene ihmeessä hoidattamaan kinttusi, et kadu!!!!!!!!!!

Vierailija
27/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko laihoille suonikohjuja vai oletteko kaikki läskejä?

Vierailija
28/42 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko laihoille suonikohjuja vai oletteko kaikki läskejä?

Sata vuotta vanha keskustelu, mutta nostan. Kyllä tulee, oma BMI 17 ja ikää 30, ja kohjut löytyy. 

Pukeutumisvinkkejä helteelle tulin etsimään. Kai se on kokeiltava vielä peitevoide + ohuet sukkikset, mutta kyllä kohjut väistämättä paistavat silti.

Vierailija
29/42 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika pahat suonikohjut etenkin oikean polvitaipeen alapuolella. Kesällä suosin pitkiä hameita/mekkoja tai ainakin sellaisia, että helma riittää peittämään kohjut. Vaaleaa peitepuikkoakin olen käyttänyt, mutta siinä saa tosiaan olla tarkkana, mihin kohtaan puikkoa levittää, että lopputulos on edes jonkin verran häivyttävä.

Vierailija
30/42 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä muita vaihtoehtoja ole kuin joko antaa kohjujen näkyä tai sitten valitsee jotakin pidempi helmaista hametta / mekkoa tai liehuvalahkeista housua (etenkin jos hellettä, muuten voi olla slimmimpääkin lahjetta) joiden alle kohjut jää piiloon.

Vierailija
31/42 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munulla ei ole suonikohjuja, mutta pitkissä hameissa näytän jalattomalta ja paksuhkojen polvieni takia on voi käyttää lyhyttä hametta. 

Ratkaisuni on pitsipusero ja väriin sopivat juhlavat pitkät housu sekä juhlakengät, joissa vähän korkoakin. On toiminut hyvin. Myös bleserin voi laittaa kylmemmällä säällä. 

Olen joskus käyttänyt vähän polvien alapuolelle ulottuvaa leveähelmaista mekkoakin. 

Vierailija
32/42 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi laittaa paksumpia vaaleita sukkahousuja, vaikka 40 denierin?

Vierailija
33/42 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan miten huvittaa. En mitnekään koe tarvetta peitellä suonikohjujani. Eikä tulisi mieleenkään leikkauttaa, koska niistä ei ole mitään vaivaa. Siinähän nuo kohjut on pohkeissa ollut raskauksista asti, kymmenisen vuotta jo, mutta eipä haittaa mitään. Nytkin on päällä kohjut paljastava lyhyt mekko. Juhliin ehkä laittaisin sukkahousut, ei niinkään kohjujen peittämiseksi vaan tukea ja kiiltoa ja tasaisuutta antamaan.

Vierailija
34/42 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut muiden vatsauksia, mutta oma ratkaisuni oli vaahtoruiskutus. Nytpä voin laittaa minkä tahansa mekon päälle, ei paista kohoumat eikä siniset suonet. Suosittelen!

Tämä onnistuu mikäli vain pinnallisia laajentuneita verisuonia. Mikäli on myös laskimoiden vajaatoimintaa,joka on suonikohjuissa yleistä vaahtoruiskutus ei korjaa ongelmaa. En tiedä korjataanko tätä julkisilla,yksityisellä 5000e kieppeillä jos ei ole vakuutusta. Ainakaan oma tyoterveyssopimus ei kata kuluja.

Vierailija
35/42 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään saa sellaisia verkkosukkahousuja, mitkä on oikeasti kuin kalaverkkoa.

Eli ilmastointi pelaa, mutta sääret ei näy selvästi.

Vierailija
36/42 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlava haalari,nämä ovat olleet muotia jo vuosia ja malleja on vaikka miten paljon saatavilla.

Vierailija
37/42 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 49v ja toisessa pohkeessa on aika ikävät suonikohjut. Oon päättänyt et käytän silti sellaisia vaatteita miltä itsestä tuntuu. 

Elämä on liian lyhyt häpeilyyn. 

Juhliin laittaisin varmaan sit kauniit sukkahousut noista ehdotetuista vaihtoehdoista. 

Vierailija
38/42 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös kamalat jalat sukuvikana ja olen normaalipainoinen 30-vuotias. Lisäksi on runsaasti selluliittia reisissä liikunnasta ja painonhallinnasta huolimatta. Käytän silti hameita ja shortseja, koska en voi asialle mitään ja en halua ylimääräiseen operaatioon vain siitä syystä, että asia voi inhottaa jotain ulkopuolista henkilöä. Eli rohkeasti vain, ei kukaan meitä kivitä :)

Vierailija
39/42 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut muiden vatsauksia, mutta oma ratkaisuni oli vaahtoruiskutus. Nytpä voin laittaa minkä tahansa mekon päälle, ei paista kohoumat eikä siniset suonet. Suosittelen!

Tämä onnistuu mikäli vain pinnallisia laajentuneita verisuonia. Mikäli on myös laskimoiden vajaatoimintaa,joka on suonikohjuissa yleistä vaahtoruiskutus ei korjaa ongelmaa. En tiedä korjataanko tätä julkisilla,yksityisellä 5000e kieppeillä jos ei ole vakuutusta. Ainakaan oma tyoterveyssopimus ei kata kuluja.

Tämä kyllä kiinnostaisi. Mutta tässäkin on varmaan jotakin, mikä voi mennä pahasti pieleen. 

Vierailija
40/42 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös kamalat jalat sukuvikana ja olen normaalipainoinen 30-vuotias. Lisäksi on runsaasti selluliittia reisissä liikunnasta ja painonhallinnasta huolimatta. Käytän silti hameita ja shortseja, koska en voi asialle mitään ja en halua ylimääräiseen operaatioon vain siitä syystä, että asia voi inhottaa jotain ulkopuolista henkilöä. Eli rohkeasti vain, ei kukaan meitä kivitä :)

Mua pelottaa varmaan kaikkein eniten se, että mua katsotaan tuomitsevasti ja tehdään jotain oletuksia kinttujeni perusteella. Että tuokaan epäkohtelias rotta ei huolehdi itsestään ja hyi miten tuo kehtaa. Toisaalta, en mä itse ajattelisi kenestäkään muusta noin, mutta ehkä äidiltäni on jotenkin siirtynyt kaiken häpeäminen ja mitä-muutkin-ajattelee -malli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi