Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei kaikki muut suonikohjusääriset! Miten pukeutua kesäjuhliin?

Vierailija
17.05.2013 |

Suonikohjujen vuoksi en voi pukeutua kesällä lyhyeen hameeseen tai mekkoon. Talvella voin, koska silloin voi laittaa paksut sukkahousut. Pitkät hameet eivät minulle sovi (koska olen lyhyt, enkä muutenkaan halua näyttää miltään "runotytöltä"). Miten te muut samasta ongelmasta kärsivät pukeudutte kesän juhliin? Ainako housuihin? Millaisiin housuihin? Taas yksi juhlavaatteidenmetsästyskierros kaupungilla ohi ja ärsyttää, kun mitään juhlavan nättiä ei löydy. :( Muuten kroppaa olisi vaikka minkälaisiin vaatteisiin, vain sääret ovat murheenkryyni. Ja älkää ehdottako legginssejä hameen kanssa, niitä en todellakaan ikinä tule julkisestipäälleni pukemaan! :)

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 21:57"]

Tuleeko laihoille suonikohjuja vai oletteko kaikki läskejä?

[/quote]

Kyllä tulee laihoillekin! Olen hoikka, aktiivisesti urheileva ja ikää 30 v. ja raskauksien jäljiltä hirveät suonikohjut :( Perinnöllisiä ovat (tai siis se laskimoläppien löysyys on), äidillänikin on samanlaiset sääret ja hänkin on hoikka + muuten oikein simpsakka :)

T: ap

Vierailija
2/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut muiden vatsauksia, mutta oma ratkaisuni oli vaahtoruiskutus. Nytpä voin laittaa minkä tahansa mekon päälle, ei paista kohoumat eikä siniset suonet. Suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpimitaltaan paksumpia laskimosuonia ei voi käsitellä vaahtoruiskuttamalla. Hyvä, että 26 on saanut siitä avun.

Kun olen aikaisemmissa viesteissäni sanonut, etten kehtaa näyttää muhkuraisia ja sinertäviä sääriäni, niin tämä koskee vain itseäni. En todellakaan tuijottele toisten säärien ihoa, enkä arvostele lyhyitä hameita käyttävää suonikohjujen omistajaa. itselleni nämä kohjut on vaan niin vaikeaa kestää, että en halua lähteä edes kylpylälomalle, kun siellä joutuisi kulkemaan uimapuvussa suoniröllykät vilkkuen.

Laittakaapas vinkkejä, missä on tänä keväänä myynnissä edullisia ja nättejä maxihameita ja -mekkoja sekä pellavahousuja.

Vierailija
4/42 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohjutauti on kyllä ikävä. Itsekin rakastan hameita ja mekkoja, kroppakin kestäisi ne muuten (ikää 30v, olen tosi hoikka ja pitkä) mutta nuo sääret! Hirveät röllykät, joita kaiken lisäksi särkee. Kävin arviossa yksityisellä ja kuulemma suonet ovat liian isoja vaahto- tai edes laserhoidettaviksi, vaan pitäisi leikata. No, siihen ei ole varaa enkä pääse julkiselle, ei ole tarpeeksi pahat vaivat vielä. Pidän aina juhlissa housuja sitten, ja vapaalla capreja.

Vierailija
5/42 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan meikkaan suonikohjut ihonvärisiksi Blascon meikkivoiteella. Kyllähän ne silti vähän muhkuroina erottuu jos oikein katselemaan rupeaa mutta eipä haittaa. 

Vierailija
6/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän usein leveitä valkoisia pellavahousuja kesäisin juhlissa, vaikka sääreni ovat suht kunnossa. Monet topit ja tunikatkin ovat hyvän näköisiä niiden kanssa, kunhan yläosa on vartalonmyötäinen.

Vierailija
7/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sellaisia vaatteita kuin haluan välittämättä kohjuista ja mustelmista. Laita ohuet sukkikset, ruskista sääresi tai laita meikkiä.

Vierailija
8/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeanlaiset kuviolliset sukkahousut peittävät suonikohjut aika ovelasti, esim. pitsikuvio. Itse kyllä suosin enemmän pitkiä hameita ja mekkoja, vaikka olenkin lyhyt. Yksivärinen pitkä mekko pidentää.

Vierailija
9/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla näy ihonväristen ohuidenkaan sukkahousujen läpi suonikohjut.

Vierailija
10/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 08:42"]

Ei mulla näy ihonväristen ohuidenkaan sukkahousujen läpi suonikohjut.

[/quote]

Kyseessä ei silloin, mitä todennäköisimmin ole suonikohjut tai ne ovat muualla kuin jalkojen näkyvillä alueilla, kuten sisäreisissä tmv. TAI käytät 200denierin sukkiksia. :)

Vierailija
11/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maxihame tai -mekko? nehän on nyt muodissakin

Vierailija
12/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 21:57"]

Tuleeko laihoille suonikohjuja vai oletteko kaikki läskejä?

[/quote]

Laihoillekin tulee suonikohjuja, kysehän on laskimosairaudesta ei läskisairaudesta.

Täällä useimma tvastaajat ovat varmaan niitä, joilla ei oikeaa suonikohjutautia ole. Päättelen Blasco ja Isadora-ohjeista

Vierailija
13/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin käytössä toi peitevoide plus ohuet sukkikset-yhdistelmä. Tietysti ne kohjut näkyy silti jonkin verran, mutta ainakaan kauempaa katsottuna eivät kiinnitä huomiota. Ja jos jotakuta haittaa niin sitten niin minun kuin hänenkin pitää vain elää asian kanssa. En voisi kuvitellakaan olevani housuissa kuumana kesäpäivänä ja pitkät mekot näyttävät päälläni tätimäisiltä.

Vierailija
14/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset lääkäriasemat mainostaa kovastikin laaserointi- ja vaahtoruiskutushoitoja helpppona ratkaisuna suonikohjuongelmaan. Itselleni on molemmat versiot tehty julkisella puolella -07, eikä niistä ole ollut kunnolla apua. Uusia suonia "nousee pintaan" ja kohoumat on todella voimakkaita röllykkäkohdissa. Vaahtoruiskutusta ei muuten voi tehdä läpimitaltaan kovin paksuun suoneen, minulle esimerkiksi se ei olisi sopinut reiden sisäsivun laskimoihin, jotka sitten hoidettiin laseroimalla. Laserointia mainostetaan kivuttomana, mutta itselleni se sattui niin pirusti paikallispuudutuksesta huolimatta. Synnytys sattui vähemmän. Sain moneen kertaan kipulääkettä suoraan suoneen leikkauksen aikana. Toisilla voi onnistua lähes kivuttomasti.

T:8

Vierailija
15/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvia suonikohjuista. Itselläni muistuttavat enempi niitä pähimpia versioita näistä kuvista.

T:8 ja 21

Vierailija
18/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan niille, joilla on itsetuntoa pitää millaisia vaatteita haluaa kohjuista riippumatta. Puhumattakaan niistä, joilla kohjut eivät näy ohuiden ihonväristen sukkisten läpi = ei merkittävää suonikohjuongelmaa. Itelläni sama ongelma kuin ap.lla, mutta olen pitkä. Käytän juhlissa pitkiä hameita ja mekkoja, vaikka olisikin runotyttölook. Mieluummin se, kuin kilometrin päähän loistavat muhkuraiset suonikohjusääret näkyvillä. Meikkivoiteella peittäminen, itseruskettava voide ja tummat tavalliset sukkahousut ei auta mitään, koska muhkurat näkyy kuitenkin. Toisinaan pidän myös pellavahousuja topin kanssa. Talvella mustat siistit housut nätin yläosan ja tarvittaessa siistin villatakin kanssa, tai puolipituinen hame 60 denierin sääripituisten mustien tukisukkien kanssa. Jakkuja en osaa käyttää, ehkä siis olenkin tyypiltäni enemmän runotyttö;)

T: leikkausta jonottava

Vierailija
19/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olet varmasti kaunis jo nyt, mutta jos sinua kamalasti haittaa ne kohjut, niin eikös tällainen vaahtohoito ole olemassa niihin? Eli lääkäri ns.sulattaa ne sellaisella tekniikala pois. Ota selvää ja mene ihmeessä. Saat kivut hoidettua pois ja titenkin tämän esteettisen puolen myös.

Vierailija
20/42 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri, ja minulla on TODELLA pahan näköiset jalat, kaikenlisäksi vielä nilkat on turvonneet ja sinivioletit, samoin jalkapöydät, toinen varsinkin on erittäin pahan näköinen, pahimmillaan ihan violetti :( Eli en voi olla edes avojaloin. Kohjut on leikattu kahdesti ja yhdesti vaahtoruiskutettu, ikää on 37v ja jalat on pahemman näköiset kuin mummeleilla. Lisäksi siellä täällä jaloissa värimuutoksia ja "hämähäkinseittejä". Voisikohan se laserhoito auttaa tähän? On kyllä niin kurjaa kun tässä iässä jo jalat ihan pilalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan