onko muita hoitajia joilla jo uusi työpaikka. eikä aijo palata alalle enää lakon jälkeen
Minä menen erääseen kauppaan myyjäksi/kassaksi. Inhottavat juhlapyhä, sunnuntai ja yövuorot loppuvat!!! =) Iltavuorokin loppuu yleensä jo 19.00. Lisää aikaa itselle ja perheelle. Vastuu työssä pienenee(voin mokata kassalla ollessa vain rahassa. Mokani ei vie kenenkään terveyttä/henkeä. Yllätys itselleni alkupalkkani on sama kuin sh:n peruspalkka(palkkani nousee työkokemuksen mukaan)
Kommentit (52)
ihan jollekin muulle alalle. Ja todella, tämänhetkinen tilanne ei ainakaan lisää innostusta sairaanhoitotyötä kohtaan :( olen aika surullinen tästä kaikesta :(
Vierailija:
Jäihän eräs liikeketju poliisin haaviin viime viikolla, on nyt kysyntää ja työt voi aloittaa vaikka heti.
Vierailija:
Tai myymälän puolella vielä kiireempää, ruuhka aikana 5 asiakasta ja jokaista pitäisi palvella samaan aikaan ettei kukaan hermostu, saat taatusti enemmän paskaa niskaan asiakkailta, vaikkei yksikään juttu ole sinusta riippuvainen. Kassalla voi olla toooosi pitkä jono, pitää toimia ripeästi ja samalla hymyillä kokoajan ja olla mukava. Jouluna joudut varmasti olemaan töissä. Kesällä sunnuntaisinkin
Ja yövuorossa 24 asiakasta odottamassa palvelua kun olen yksin töissä. Päiväsaikaan odottaa klo 7 palvelua 7 asiakasta yhtäaikaa ja kellot soi...
No mulle sama. Aion jäädä oikeasti pois töistä marraskuussa, käy tässä miten käy. Tämä kaikki paska, mikä on kaadettu niskaamme on se viimeinen, mikä katkaisi kamelinselän. Helpommallakin voi palkkansa tienata.
Ei kannata aukaista päätään jos ei oikeasti tiedä mihin vertaa.
Sairaanhoitajan ammatti oli minulle selvä jo yläasteelta alkaen. Valmistuttuani tein paljon pätkätöitä ja välillä sain vain perushoitajan puolikasta palkkaa. En kuitenkaan valittanut vaan olin kiitollinen että olin päässyt alan töihin. Tänä päivänä kun on perhe ja asuntolainaa, ovat menotkin aivan toista luokkaa ja näin ollen 1700¿ + lisät 200¿ ei tunnu mitenkään suurelta summalta. Lisiä saattaa tienata 400 ¿ asti, mutta pienten lasten kanssa yrittäisin tehdä vähemmän yö- tai iltavuoroja. Lapsettomana tein taas mieluiten yövuoroja.
Meidän työpaikalla sairaanhoitaja tekee perushoitoa, laittaa ilta- ja aamupalaa, loihtii omaisille kahvitarjoamiset ja siivoaa. Siinä sivussa sitten sairaanhoitajan (mm. lääkehoito) työtehtävät nopeasti. Lainmukaisia kahvitaukoja ei meillä juuri tunneta eikä kunnon taukotilaa ole jossa saisi ruokailla rauhassa.
Huvittaa tuollainen kun valitetaan että hoitajat vaan istuvat kansliassa. Yleensä omaisia tulee kahviaikaan vierailemaan, jolloin olemme raportilla. Siinä käydään jokaisen potilaan asiat läpi, jotta seuraavat vuorolaiset pysyvät ajantasalla ja osaavat kertoa myöskin omaisille missä mennään.
Otos tavallisesta aamuvuorosta: raportin jälkeen 7:30 jaan aamupalaa päiväsalissa. Kaksi potilasta minulla aamupesulla vessoissa eri puolilla käytävää ja samalla jaan lääkkeitä. Plus tietysti kutsukellot soivat tasaiseen tahtiin kun kaikki haluaa palvelua samanaikaisesti.
Olen itkenyt vessassa piilossa, juossut käytävällä että kerkeän, kestänyt vittuilua potilailta... ja mistään ei saa valittaa.
Joinakin päivinä haluaisin olla jossain kivassa toimistotyössä pienemmälläkin palkalla...tulla joka illaksi kotiin lasten luo. Työ ei enää tunnu siltä kuin alussa.
Palkkojen pitäisi nousta että alalle tulee lisää työntekijöitä, se on raskasta ja arjen menot kovat. Haluaisin jonkinlaisen korotuksen ja ehdottomasti lisää työntekijöitä työvuoroihin, jotta voisi taas tuntea tekevänsä kutsumatyötä -olla läsnä potilaille ja kuunnella heitä.
Te jotka " haukutte" ahneiksi, voitte olla joskus itse hoidettavanamme ja eikö silloin olisi mukava saada hyvää, kiireetöntä hoitoa?
Minäkin olisin tyytyväinen jos tuon 2500¿ saisin kuussa bruttona tastä päivätyöstä. Nyt pakko tyytyä 1795¿, vaikka se nyt kaikkien mielestä niin loistavalta palkalta tuntuu.
Itse akateemisena en saa ylitöistäni _mitään_ korvausta, en edes vastaavaa aikaa vapaata, vaikka töitä edellytetään paiskittavaksi iltaisin viikonloppuisin jne jopa 60 h viikossa.
Harmi tilanne, mielestäni jokainen ansaitsisi korvaukset noista epämiellyttävistä työajoista. Paitsi tietysti silloin jos kysymys on joustavasta työajasta minkä työntekijä voi itse määritellä (ts. oma valinta tehdä töitä vaikka viikonloppuisin ja iltaisin).
Ja rehellisesti sanottuna lisät siasivat olla ainakin huomattavasti paremmat mitä sairaanhoitajilla, itse en tuollaisista lisistä ikinä rupeaisi vuorotyötä tekemään! Harmi sinänsä kun olisin muuten niin mielelläni alalle ryhtynyt :(. Kuitenkin päivätyön saaminen kovin epävarmaa ja palkkakin siinä kehno, joten en kokenut järkeväksi istua 3,5v amk:ssa tuota varten.
Vierailija:
Itse akateemisena en saa ylitöistäni _mitään_ korvausta, en edes vastaavaa aikaa vapaata, vaikka töitä edellytetään paiskittavaksi iltaisin viikonloppuisin jne jopa 60 h viikossa.
Meidän työpaikalla ei makseta ylitöistä, koska niitä ei saisi tehdä!
Niitä on vaan pakko tehdä kun sijaisia ei saada. Työtovereitamme autetaan ja yritetään ottaa sitten jostain työvuorosta pois -aika mahdoton yhtälö!
Terveisin sairaanhoitaja
" ylityöt" otettu huomioon jo peruspalkassa. Esim johtoasemissa olevissa.
tyttäreni 19v aloitti juuri
ei siinä mitään koulutusta vaadittu, yo on ei muuta kokemusta edes mistään työstä
sai ohjeita tunnin ja sen jälkeen jo piipittti tavaroita kassalla ja otti rahaa vastaan
et kyllä vaan
palkka ei tosin ole järin suuri
ja jännetuppitulehdus iskee varmaan pian