onko muita hoitajia joilla jo uusi työpaikka. eikä aijo palata alalle enää lakon jälkeen
Minä menen erääseen kauppaan myyjäksi/kassaksi. Inhottavat juhlapyhä, sunnuntai ja yövuorot loppuvat!!! =) Iltavuorokin loppuu yleensä jo 19.00. Lisää aikaa itselle ja perheelle. Vastuu työssä pienenee(voin mokata kassalla ollessa vain rahassa. Mokani ei vie kenenkään terveyttä/henkeä. Yllätys itselleni alkupalkkani on sama kuin sh:n peruspalkka(palkkani nousee työkokemuksen mukaan)
Kommentit (52)
varsinkin jos sen saa alle 3,5v kestävällä amk-koulutuksella. Yksikään sh-tutuistani ei tienaa peruspalkkana 2000¿, ne jotka tienaavat reilu 1900¿ ovat jo tyytyväisiä palkkaansa.
Jos menette synnyttämään tai muuten hoitoon niin vaatikaa hoitoa! Hoitotakuu on voimassa. Se on kunnan velvollisuus järjestää hoitoa. Sairaalalla tai sen työntekijöillä (tai sairaalasta irtisanoutuneilla työntekijöillä) ei ole velvollisuutta hoitoakuun suhteen.
on mielestäni ihan ok palkka tuollaisella koulutuksella. jos nyt meinaatte että tuo alle 2000¿ tarkoittaa tässä 1570¿, niin silloin se oli mielestäni harhaanjohtavasti ilmaistu.
29
pullamössörintamastaan löytyy pelkästään jalomielisiä ja nöyriä tekijöitä, jotka lähtevät ennenaikaisesti hautaan päätyvien kanssaeläjiensä perseitä pesemään kantaen itsensämyrkyttäjien hengestä vastuut ja kaiken kruunuksi vielä paska palkalla.
Kyllä minä erehdyin alalle. Kyllä, ensi keväänä valmistuvasta kurssistani kaksi opiskelijaa (7%) tietää jäävänsä alalle. Kyllä, olen käynyt jopa peruskoulun ja näillä kirjoittamisen taidoillani olen kelpuutettu jopa insinööriksi. Kyllä, ala on mitä luotaantyöntävin ja ihmiset surullisen väsyneitä ja puhki kulutettuja. Kyllä, tämä on kutsumusala (osalle), mutta myös leopätyö - eipä ekonomitkaan kovasti vastentahtoiseti yritysjohtoon tähtää. Valmistuessani palkkani on 1744¿, päivätyö, ei lisiä, kolme lasta elätettävänä.
Simppeleimmät kanssaihmisemme vielä uskovat lehdistön prpagandaan jolla pyritään syyllistämään hoitajia ja tekemään heistä kylmiä ja ahneita. Koska hoitajat saisivat ajatella itsekkäästi niinkuin loppu kansa, edes ihan vain palkan kohdalla?
Hinnat nousee ja kulutusjuhlissa vaan rietastellaan, mutta nöyrtykää te itsekkäät ja pahat hoitajat! Virukaa paskoissanne ja tehkää parempia terveysvalintoja, jotta voisitte minimoida hoitonne tarvetta. Oma saastainen elämäntapanne hassaa tämän yhteiskunnan varoja, tulkaa jeesustelemaan sitten kun itse ette aseta itseänne riskikäyttöytymisellä hoidon tarpeeseen.
AIka moni nuori on hommannut itselleen jo " uuden elämän" . Työtä jatkavat ovat ne jotka jäävät kohta eläkkeelle. ELi jos (JA KUN) sairaanhoitajia tulevaisuudessa tarvitaan niin palkat nousee joka tapauksessa enemmän kuin keskimäärinmonella muulla alalla.
itseasiassa kaikki meni uusiks, ukko kiertoon, kämppä vaihtoon.
Kiva aloitella kaikinpuolin puhtaalta pöydältä.
Onko paperimies yhtä paha? Miksi sairaanhoitaja ei saa irtisanoutua työstään, vaan olla vastuussa potilaista koko elämänsä eläkeikään asti, kun kerran on alalle eksynyt.
Kysynpä vaan.
Eniten vastaan ovat kapitalistit ja toisaalta he, jotka eivät viitsi persettänsä kotisohvalta nostaa.
entiseen hoitoalan työhöni, asiakaspalveluun menen.
" Mä ooin luullu että sairaanhoitajienkin täytyy käydä peruskoulu, mutta näköjään ei ....
Aijon ... Kuuleppas"
Toki muakin huvitti noi ap:n virheet.
Jäihän eräs liikeketju poliisin haaviin viime viikolla, on nyt kysyntää ja työt voi aloittaa vaikka heti.
ko. tyyppisissä teksti-ilmaisuissa lukea syvempää sanomaa ja ymmärtää moiset puhekielen tahi murteelliset sanat ikäänkuin voima- tai tehostekeinoina. Ehkeivät ole ihan niin pahoja kuin _oikeiat kirotusviriheet_
Btw.
Vierailija:
miehiltä ;-) Vaihdettais päikseen palkat. Esim Sairaanhoitajille insinöörien palkat (koulutus suurin piirtein sama), opeille ekonomien palkat jne.
Tai myymälän puolella vielä kiireempää, ruuhka aikana 5 asiakasta ja jokaista pitäisi palvella samaan aikaan ettei kukaan hermostu, saat taatusti enemmän paskaa niskaan asiakkailta, vaikkei yksikään juttu ole sinusta riippuvainen. Kassalla voi olla toooosi pitkä jono, pitää toimia ripeästi ja samalla hymyillä kokoajan ja olla mukava. Jouluna joudut varmasti olemaan töissä. Kesällä sunnuntaisinkin
Saisi nopeasti uuden ammatin, mahdollisesti jopa oppisopimuskoulutuksella. Töitä riittäisi silläkin alalla. Ei tarvitsisi miettiä päivästä toiseen, kuinka kohdata kuoleva potilas ja hänen omaisensa, ei pestä hiilipaskoja itsemurhaa yrittäneiden vaipoista eikä hoitaa märkiviä haavoja oksennusta pidättäen.
Tosin paremmalla palkalla = ).
Ja en itseasiassa edes usko, että lakko alkaa.
klö
Ei ole arvostus kiinni siitä mitä tienaavat, vaan SIITÄ että jos jättävät potilaat hoitamatta ja lähtevät ja siitä että edes kiristävät sellaisella.