Vantaa siirtää Peijaksen päivystyksen kokonaan yksityiselle, eli jo alkoi julkisen terveydenhuollon alasajo!
Säästävät kuluissa 20%.
Kaivakaa hoitajat vaan sitä omaa kuoppaanne, niin huomaatte työpaikkanne kadonneen lopullisesti yksityisten firmojen suojiin.
Siinä teille kansantalouden oppitunti nro 1.
Kommentit (30)
tärkeys. Näillä toimilla tehyläisten mukaan taataan se, että julkinen terveydenhuolto on saatavilla myös tulevaisuudessa.
Vaan ei mene hoitajille päähän, että moisiin ei kuntatalous kykene. Säästöjä, säästöjä ja tulevaisuudessa vielä enemmän säästöjä -> yksityistäminen.
Mutta jos se on tarkoituskin, kuten 2 asian ilmaisi, niin hyvä teille.
Vaihtoehtona sille on nimenomaan terveydenhuollon yksityistäminen. Kaikkien palkat nousevat ja lisäksi monet muut rikastuvat meidän veronmaksajien rahoilla.
Pitkäaikaista säästöä ei yksityistämisellä todellakaan ole tiedossa!
t. 2, joka haluaa työstään kunnon palkan, tuli se sitten kunnalta tai yksityiseltä sektorilta
Vierailija:
tärkeys. Näillä toimilla tehyläisten mukaan taataan se, että julkinen terveydenhuolto on saatavilla myös tulevaisuudessa.Vaan ei mene hoitajille päähän, että moisiin ei kuntatalous kykene. Säästöjä, säästöjä ja tulevaisuudessa vielä enemmän säästöjä -> yksityistäminen.
Mutta jos se on tarkoituskin, kuten 2 asian ilmaisi, niin hyvä teille.
Kunnat tulevat jatkossa ulkoistamaan toimintojaan kiihtyvässä tahdissa. Mitä enemmän kulut (palkka ja sen sivukulut) kasvavat, sitä kiivaampi on ulkoistamistahti. Eli moni hoitaja kunnallisella jää ilman töitä. Ei tietenkää teho-ostalta tai leikkaussaleista, mutta päivystyksissä ja terveysasemilla töitä tekevät hoitajat saattavat vielä huomata luun jääneen käteen.
Miksi hoitajat eivät tätä tosiseikkaa halua myöntää?
Minun palkkani on 1780 ¿/kk. Olen jo ennen lakkoa päättänyt että jos palkat nousevat niin että brutto olisi edes 2000¿, menen takaisin hoitovapaalta töihini, muuten en.
Kun ei vaan kannata. Minulle on luvattu paikka raksalta, josta saan 1800 ¿.
Saa nähdä.
Tai vaikka ilman hoitajia? Kuule kun ihmiset ostaa rahalla, ne vaatii enemmän= enemmän hoitajia jotta asiakasta ehtii hoitaa ihan ajan kanssa :-)
Vierailija:
Minun palkkani on 1780 ¿/kk. Olen jo ennen lakkoa päättänyt että jos palkat nousevat niin että brutto olisi edes 2000¿, menen takaisin hoitovapaalta töihini, muuten en.Kun ei vaan kannata. Minulle on luvattu paikka raksalta, josta saan 1800 ¿.
Saa nähdä.
Mutta miksi te perustelette irtisanoutumisianne julkisen terveydenhuollon pelastamisella? Koska sitä se ei todennäköisesti tule olemaan.
Yksityinen taho tekee työt halvemmalla. Hinta kiinnostaa palveluiden ostajaa, eli kuntalaisia, ei se montako hoitajaa työt tekee. Yksityinen sitten voi maksaa hoitajalle vaikka 4000 euroa kuussa, aivan sama, jos palvelu tuotetaan tietyllä kokonaishinnalla.
Siis saisiko vastauksen siihen kysymykseen, että miksi käytätte julkisen puolen pelastamista argumenttina?
Työvuorot määrää työnantaja ja onneksi meidän yksityisessä päiväkodissa ei päde kuntapuolen superin palkankorotukset!
T: yksityisen päiväkodin omistaja
En uskalla enää mennä alueemme yhteispäivystykseen, mikä on ulkoistettu.