Puolitutun äidin raivonpurkaus minua kohtaan
Oli lähikaupassa ostamassa itselleni lounasta ja sain niskaani hyvänpäiväntutun leikkipuistosta. Hän kiivaili minulle siitä, että teen ostoksia, vaikka lapseni on hoidossa. Hän tietää varsin hyvin, että teen jatko-opintojani pääasiassa oman kodin työhuoneessa. Ilmeisesti en saa poistua neljän seinän sisältä kuin hakemaan lastani?
Kommentit (93)
Vierailija:
että niitä kiinnostaa sen lapsen hyvinvointi. Kokeilisit joskus, vaikka omasi kanssa.
Yksi lapsi etkä silti saa gradua tehtyä siinä ohessa?
ja hakee lapsen vasta 16.30 niin kyllä se on törkeää. Lasta kohtaan.
Oma graduntekoni oli ainakin vaativa prosessi ja halusin tehdä hyvän gradun.
Missä ihmeen valvontayhteiskunnassa elänkään? Katoaako äideiltä järki päästä lapsen myötä?
Nalkun nalkun nalkun. Ihmiset ja perheet, tavat ovat erilaisia. Meidän kaupassakäynti ei todellakaan ole aihe, jota minun täytyy puolustella keskustelupalstalla. Ja missäkö mieheni on? Mitä IHMETTÄ se kuuluu kenellekään? REPS ja KOPS teidän kanssanne.
50, on taloudenpidossa jotakin pielessä,
jos joka ikinen päivä pitää käydä kaupassa.Me käydään 1 - 2 kertaa viikossa ja se joka käy, ei ole se, joka hakee lapset. Ruokaostokset eivät siis vaikuta lasten päivään millään lailla.
Miksi ihmeessä se on aina äiti, joka taapertaa sekä ne ostokset että ne lapset? Ettekö te vuorottele? Missä teidän miehenne ovat?
Ja juu, minä en muuten pidä yleensä ruokatunteja, vaan lyhennän päivää.
Sen jälkeen ei voi ymmärtää, että esim. autottomat perheet eivät raahaa viikon ruokiä automarketeista tai että on yksinhuoltajaperheitä.
jossa ei ole yhtään autoa? Ja eipähän kai se yh niin hirveästi edes ruokaa tarvitse kotiin, kun lapset päivystää päivähoidossa yötä päivää?
aviomies ja fiksut kaupassakäyntirutiinit. Ei siitä muuten mitään tule.
Kaikkea sitä kuulee kun aikansa elää. Nauran täällä ääneen. :D
- 110
kävin koulupäivän päätteeksi cittarissa YKSIN ja näin sielä KAKSI muuta äitiä YKSIN :)
kotio tullessa huomasin että naapuri siivosi YKSIN (lapsi oli vielä tarhan pihalla) ja mä muisti tän ketjun... te olette huvittavia joiden mielestä on hienoa raahata lapsia joka paikkaan mukaan.
Ei siitä mitään haitaa ole jos haluaa keskittyä ruokaostoksiin ja tehdä ne vauhdilla, itse hommasin viikon tarpeet kerralla, ja siinä tarvii kyllä hermoa jos olis muksut mukana :)
MEillä lapset on hoidossa tosi lyhyitä päiviä, eikä juuri koskaan missään mummolassa viikonloppuja tms. miks en soisi itselleni yhtä kaupassa käyntiä?
Päiväkodin työntekijöillä on työajat, tiesittekö sitä? 7 tuntia 40 minuuttia päivässä. Jokainen yli 7 h 40 min hoidossa oleva lapsi on tietyn aikaa päivästä ikäänkuin " ylipaikalla" .
Laki ei käske ylimääräistä väkeä töihin päiväkotiin tuon takia! Sosiaalilautakunnat ja kunnanvaltuustot eivät myönnä lisärahaa palkkoihin " ylitöihin" ! Vaan pikemminkin pyytävät keksimään säästökeinoja. Päiväkodin johtaja ei voi tilanteelle YHTÄÄN MITÄÄN. Koittaa vaan järjestää työajat edes suurinpiirtein sopiviksi.
Teen gradua kotona ja lapsi on 4 päivää viikossa hoidossa 8.30/9.00-16.00/16.30. Joo, ja saatan hyvinkin poiketa tien yli lähikauppaan ostamaan jotain - ihan vain siksi, ettei mökkihöperyys ala iskeä.