Puolitutun äidin raivonpurkaus minua kohtaan
Oli lähikaupassa ostamassa itselleni lounasta ja sain niskaani hyvänpäiväntutun leikkipuistosta. Hän kiivaili minulle siitä, että teen ostoksia, vaikka lapseni on hoidossa. Hän tietää varsin hyvin, että teen jatko-opintojani pääasiassa oman kodin työhuoneessa. Ilmeisesti en saa poistua neljän seinän sisältä kuin hakemaan lastani?
Kommentit (93)
Minusta tuollaiset tarhamatkalla tehtävät lyhyet lähikauppapiipahdukset ovat mukavia: 3-vuotias työntelee pieniä ostoskärryjä, saa osan ostoksista niihin, auttaa laittamaan ostoksia kassalla hihnalle jne.
ja vaikutaa aika moni tällä palstalla aika stressaantuneelta..
Lisää vettä myllyyn.. minä käyn usein kaupassa heti töiden jälkeen, kun kauppa on työpaikan vieressä. Siitä porhallan hakemaan lapsia. Voi mun lapsi ressuja.
kyl se ois ihanaa jos sais pari kertaa viikossa rauhottua hetkeks nokosille
et taida oikein ymmärtää lukemaasi. sinun kaltaiset täydelliset äidit kyllä saa mut pahoinvoivaksi. itse en sinun kaltaisten tuomitsijoiden kanssa edes seurustele.
mahtais sinunkin elämänarvosi muuttua, kun saisit kehitysvammaisen lapsen ja hoitotyö päättyy silloinkun lapsesi siis aikuinen lapsesi muuttaa pois kotoota. vammaisen lapsen tehtävä onkin kasvattaa vanhempia paremmiksi vanhemmiksi. kenellekkään ei sais toivoa erityislasta, mutta joskus kyllä käy mielessä että joillekkin vanhemmille se olisi kyllä hyvä kasvatuksen paikka vanhemmuudessa.
t. 23
varmasti sullakin asenne muuttuis, etkä solvais ketään jostain pikkuasioista.
Viimeistelen yliopisto-opintojani, mutta teen päivisin myös paljon muuta, käyn kaupungilla, tapaan ystäviä jne. Maksan täydestä päivästä, vaikka lapseni keskimäärin on hoidossa n. 5-6h päivässä ja viihtyy loistavasti. Koskaan ei ole tentattu mitä teen. Ei vaikka törmäsin yhteen hoitajaan Hulluilla päivillä;)
Mutta toimii joka kerta.
Minä allekirjoitan täysin 25:n kirjoituksen, eli lapseni viihtyy kyllä paljon paremmin tarhassa sen ajan leikkimässä ulkona kun minä teen pikaiset ruokaostokset. Ja ei, en hae lasta siksi myöhässä.
Ja tuo huono äiti/hyvä äiti-asettelu on niin lapsellista ja typerää, jos tällaiset asiat tekee äidistä huonon tai hyvän niin se on voi voi.
hänellä on tarhassa leikkiä kavereiden kanssa, kun hikoilla ruuhkaisessa kaupassa. että olen sitten kai huono äiti...;)
No ei, oikeasti uskomatonta käytöstä! Minä en olisi ikinä uskonut, että tuollaiseen voisi törmätä AV:n ulkopuolella. Meillä 4-vuotias on virikehoidossa, vaikka olen vauvojen kanssa kotona ja emme mitenkään ole salailleet asiaa ja yhtä ainoaa negatiivista tai edes siihen suuntaan vihjaavaa kommenttia ei ole tullut. Sitähän ei tiedä, mitä jotkut ajattelevat, mutta ääneen tai edes non-verbaalisella viestinnällä ei kukaan ole minkäänlaista paheksuntaa osoittanut, vaan ennemminkin kommentit ovat olleet myönteisiä (hyvä, että saat vähän levätä, hyvä että isompi saa ikäistään seuraa jne.)
onneks mäkin oon tänään jo käyny kaupassa ja apteekissa ja siivonnu himas vessan, tulin töihin tuuraa pariks tunniks, kohta pääsen kotiin, taidanpa taas piipahtaa kaupassa ihan vaan huvikseni. isäntä hakee muksut tarhasta, kun on ensin töiden jälkeen käynyt kotona rauhassa vaihtamassa vaatteet ja syömässä.
tai vaikka kelaan, postiin tms. virastoon, ihan vaas sen takia ettei äitiä haukuttais huonoksi! paljon mieluummin varmasti leikkivät tarhassa kavereiden kanssa! ja jos äiti on väsynyt ja nokosia vailla, niin miksi ihmeessä hänen pitäisi väen väkisin vastoin tahtoaan hakea muksut tarhasta ja keksiä heille jotain viihdykettä oman jaksamisensa kustannuksella!? parempihan se on että äiti ottaa nokoset jotta jaksaa sitten loppuillan leikkiä lastensa kanssa kuin että väsyneenä yrittää mukumas olla pirteä ja innostua lasten leikeistä!
mulla on 5v lapsi n. 4h päivässä päiväkodissa, vanhempi lapsi on koulussa, ja itse olen ihan " kotirouvana" . Eli, pitääkö mun sit istua kotona koko se aamupäivä, minkä lapsi on siellä tarhassa?? Nyt on kyllä pakko sanoa ensimmäisen kerran että REPS ja KOPS.
että 8-kuinen raahataan aamupimeässä hoitoon kello 7 - 8 ja pidetään jokaikinen päivä tappiin asti, kun siitä kerran maksetaan. Ja äiti makaa sohvalla " lepäämässä" tai juoksee ostoksilla, vaikka pääsisi hyvin hakemaan sen jälkikasvunsa edes joskus vähän aikaisemmin.
kun hän voisi koko pitkän illan olla kiristämässä väsyneen äidin pinnaa!
joka on kokopäivähoidossa.
Harvemmalla on kuule kotiäidin viisivuotias kuopus 4 tunnin päivää.
väsyneitä ja kireitä ja elämäänne tympääntyneitä???
Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Sitten tuosta aina niin mieltäkirvoittavasta aiheesta, että mitä saa tehdä lasten hoitopäivän aikana, niin ilmeisesti ruuan ostaminen on joidenkin mielestä kiellettyä?
Itsehän tietysti olette kotiäitejä, mutta eihän teidän omat miehenne syö työpaikkaruokalassa? Sehän on ihan sama asia kuin ostaa kaupasta lounasta itselleen.
Teidän mielipide on siis se että lasten hoidossa olon ajan tehdään VAIN työtä. Ruokatunteja ei pidetä. Ja jos opiskelijalla on luentojen välillä taukoa vaikka tunnin verran, niin pitää hakea siksi ajaksi lapset pois päiväkodista, omia asioita ei voi silloin hoitaa?
Ai niin ja olette varmaan myös sitä mieltä että järjen käyttö on kiellettyä sen jälkeen kun on lisääntynyt ja saanut lapsia?
jos joka ikinen päivä pitää käydä kaupassa.
Me käydään 1 - 2 kertaa viikossa ja se joka käy, ei ole se, joka hakee lapset. Ruokaostokset eivät siis vaikuta lasten päivään millään lailla.
Miksi ihmeessä se on aina äiti, joka taapertaa sekä ne ostokset että ne lapset? Ettekö te vuorottele? Missä teidän miehenne ovat?
Ja juu, minä en muuten pidä yleensä ruokatunteja, vaan lyhennän päivää.
Jos joku pääsee 2 - 3 kertaa viikossa aikaisemmin töistä pois ja silti pitää mukulansa hoidossa ääritappiin joka päivä, on ihan varmasti yleinen mielipide, että ei äiti mikään valioyksilö ole. Kai se lapsikin kaipaisi lepoa sen pitkän päivän päälle, eikä vain äiti???