Onko hiivatulehdus tarttuvaa? Voiko tulehduksen aikana harratsaa seksiä?
Kommentit (4)
eli just noita mitä edellä mainittiin, vältä herkkuja (ei sokeria), vaaleata leipää (ylipäätään hiivalla leivottuja juttuja), syö jotakin happamia tuotteita kuten greippiä (ainakin jossain vaiheessa sai greipinsiemenuutetta, luontaistuotekaupasta, maistuu kyllä tosi pahalle), maustamatonta jogurttia ja just karpaloa tai puolukkaa. Jos ostat mehua, koita ottaa sellaista jossa ei sokeria. Ja miehelle sama juttu. Mun mies ei tuonut hiivaa toiselta naiselta, mutta aina sen uudestaan sain, miehellä helposti täysin oireetonkin mutta tarttuu silti. Joskus voi heppiin tulla selkeää punoitusta ja kutinaa, siitä ainakin huomaa oireet. Toisilla vaan kropan ph sellainen että hiiva iskee helposti, omilla ruokatottumuksilla asiaan voi jonkun verran vaikuttaa.
Aika nopeasti lääke vaikuttaa jos on riittävän tehokas, mutta vaiva uusii helposti. Kannattaa nyt koittaa hoitaa luontaistuoteilla, maitohappokapseleilla ja ruokavaliota korjaamalla, jos alkaa uusia tiheästi niin kannattaa jutella lääkärin kanssa estolääkityksestä.
terveisin 3
siis mies voi siirtää hiivan sinuun ja toisinpäin. Itse en ainakaan ole kyennyt harrastamaan seksiä kovassa hiivatulehduksessa (vuoto ei ole ollut normaalista poikkeavaa), sillä limakalvo sisältä niin ärtynyt että sattuu kovasti. Tämä tietysti yksilöllistä. Jos olet hiivakierteessä, kannattaa ehdottomasti hoitaa myös partneri samalla kertaa, helpoiten onnistuu suun kautta otettavalla vahvalla hiivalääkkeellä. Kannattaa kiinnittää huomiota myös syömisiin ja napsia vaikka maitohappokapseleita. Kurja vaiva.
Kävin eilen lääkäris ja sain tuon lääkkeen. Miten nopeasti se vaikuttaa? Mitä ruokia kannattaa välttää ja mitkä vois nopeuttaa paranemista. Pirullinen vaiva:/
ei oluttakaan. Tilalle happamia tuotteita, esim puolukka- tai karpalomehuja (sokeroimattomia) ja kaikkea sellaista, jossa ei ole sokereita.
Mulle mies toi hiivan toiselta naiselta:/