Asiantuntija kommentoi pettämistä: Syy löytyi naisen miesmäisyydestä
Tämä on niin totta
Yleensä pettäjä täyttää omia tarpeitaan siinä hetkessä, tiivistää parisuhteisiin perehtynyt ihmissuhdevalmentaja Aaro Löf.
- Syitä on monia, mutta ne perustuvat aina siihen, että etsimme jotain mitä emme koe saavamme, Löf toteaa.
Työssään Löf on huomannut, että pettämisen syyt eivät aina ole niin selviä. Hänen asiakkaakseen tuli nainen, jonka mies oli pettänyt tätä 20 vuotta. Pari oli käynyt terapiassa, mutta mies oli palannut pian rutiineihinsa. Nainen oli tyrmistynyt.
- Selvisi, että nainen oli pienestä pitäen käyttäytynyt hyvin miesmäisesti, koska sitä pidettiin hänen perheessään suotavana, Löf kuvailee.
Ratkaisu syntyi, kun asiaa katsottiin perinteisten kehysten ulkopuolelta: koska pettäjämies koki jollain tasolla olevansa suhteessa "miehen" kanssa, hänenkään emotionaaliset tarpeensa eivät täyttyneet suhteessa.
Tilannetta ryhdyttiin muuttamaan miehen tarpeista käsin.
- Jo viikossa tuli tieto siitä, että kun nainen uskalsi olla oma itsensä - nainen - ja kaikki muuttui. Nykyisin pari on totaalisen rakastunut, ensimmäistä kertaa kunnolla koko suhteensa aikana, Löf iloitsee.
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288540637012.html?pos=alista-3
Kommentit (45)
Pettäjän tie on tuskainen.... kaikille osapuolille myös.... jos vielä tunnustaa tekosensa.
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti. Nainen on aina kaikkeen syyllinen.
Toimiiko tuo myös toisinpäin. Jos nainen pettää niin onko puoliso naismainen ja pitää etsiä miestä suheteen ulkopuolelta?
Ei, minä petin koska mies joi liikaa ja ennenkaikkea koska olin pettynyt itseeni kun join mukana.
Ero paransi ainakin minun elämääni, luultavasti myös exän.
Harvoin parisuhteessa esiintyviin vaikeuksiin on yksi ainoa syypää..
Naisellisuus on alentumista ja alistumista. Ei muuta. Kyllä jotkut miehet tykkää siitä ja vain siitä.
Olen miesmäinen nainen ja todellakin pettänyt monta kertaa. On tässä joku järki. Tosin itse en ole koskaan tajunnut miten nainen muka voi olla miesmäinen. Itselläni on monta lasta, ihan itse synnytetty, imetetty, hoidettu ja kasvatettu, eikö se juuri ole naisen määritelmä?
Sama pätee varmaankinnaisen osalta kun mies on nössö kilttimies. Nainen etsii pettäessään miestä.
Mutta löytyykö pariterapiaa, jossa nössöstä kilttimiehestä saadaan kaivettua mies?