** ENSKAT vko 43 (22.10-28.10) **
Uusi viikko ja uudet kujeet :)
Linkki viime viikon keskusteluihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11493925&p=&mpage=1&tmode…
Kotia on lomalta palattu ja arkinen aherrus alkoi heti.
Hauskaa viikkoa kaikille enskoille :)
-Sara-Maria-
Kommentit (36)
oletkohan jo vauvanhaussa?? Kun ei ole kuulunut vähään aikaan mitään...
Toivotaan että Bianco olis synnyttämässä, ei oo taas vähään aikaan vauvoja meidän ketjuun tullut! Onks kukaan muuten päivittänyt sitä listaa missä näkyy meidän kaikkien tiedot ja syntyneet vauvat? Ei oo pitkään aikaan näkyny ainakaan tossa etusivulla.
Sanlella ei ollut tapahtunut mitään-höh- varmaan aika turhauttavaa jos ja kun kaikki ois muuten valmista eikä mitään kuulu! No, nauti nyt vielä rauhasta. Mä valmistauduin äitiyslomaan jo nyt ostamalla hulluilta päiviltä 5 tuotantokautta Rimakauhua ja rakkautta-sarjaa, jos sitte ois aikaa katsella töllöä!
Gaioleko se valitti turvonneensa suolaisesta ruoasta. Mä en oo vielä huomannu turvotuksia, mutta syödä voisin vaikka miten paljon, kauhea nälkä on koko ajan! Varsinkin suolaista tekee mieli, mutta kyllä mä oon joka päivä syöny myös karkkia. Nyt kun en enää polta ruuan jälkeen on pakko saada karkkia! Täytyy kyllä tunnustaa että oon kyllä polttanut silloin tällöin kavereilta sauhuja, mutta en usko siitä olevan merkittävää haittaa (pari kertaa kuukaudessa kun kavereita näen). Ennen kuitenkin paloi melkein aski PÄIVÄSSÄ.
Viikonlopun jäljiltä mulla on kauhean huonot fiilikset. Appivanhemmat oli kylässä ja meni taas hermot anoppiin. Kauheeta, neljäsosa mun lapsen geeneistä tulee siltä ääliöltä :( Ei oo nimittäin älyllä pilattu kyseinen henkilö. Noh, ei siitä sen enempää. Muutenkin tullut välillä kauhean negatiivisia tunteita koko raskautta kohtaan. Tekis mieli heittää tää maha ja kaikki vauvatarvikeajatukset mäkeen ja palata vanhaan elämään. Onks muilla ollut mitään vastaavaa? Jotenkin tää ei vaan tunnu etenevän yhtään. Ja vielä 4 ja puoli kk jäljellä!
Yrittäkää piristää mua jotenkin!
cotine rv 20+5
Sanle: Toivotaaan, että Veikka sut yllättää ja syntyykin kaikesta huolimatta suht ajoissa. Tsemppiä sinne:)
Dragondream: Suppareita puhallan sinne päin:)
Gaiole: Kuulostaa tutulta tuo Mitä kuuluu, miten voit-hössötys=) Äitikin laittaa joka päivä viestiä et miten meni päivä ja onks kaikki hyvin ja välillä siihen menee hermo, vaikka teitää että hyväähän ne kaikki vaan tarkottaa.
Cotine: Joskus tää odotus on aika piinaavaa. Mullakin on joskus tollasia samanlaisii fiiliksii ku sullakin, et tekee mieli vaan palata takas jonnekin aikaan ennen raskautta. Varsinkin nyt ku kaikki maholliset kivut vaivailee. Yölläkään ei saa unta ku vatsaa kipuilee ja päätä särkee:( Jaksuja sinne toosi paljon!!!!:)
Tänne ei kuulu ihmeempii. Työharjottelu alko eilen ja vaikuttaa ihan kivalta mestalta se päiväkoti. Vielä kun on syysloma viikko menossa niin ei ole edes paljon lapsia paikalla. Tällänen pehmeä lasku siihen, että ens viikolla niitä lapsia vilisee 23 siinä pienessä tilassa. En jotenkaan nyt oota sitä yhtään, ku on niin väsynyt koko ajan, mutta kaipa sen kestää.
Nyt ois sitten etunimet meiän lapsosille päätettynä, mutta toiset ja kolmannet nimet vielä puuttuis. Aika helpolla päästiin miehen kanssa yhteisymmärrykseen nimistä. Mä päätin toisen nimen ja mies toisen. Ehkäpä pitäs vielä varmuuden vuoks tyttöjenkin nimet miettii, jos ois lääkäri setä erehtyny. Mä haluun kuiteskin sit et nimet on ajoissa valmiina et saa sit laittaa siihen hätäkaste papruun ne. Meillä noista pikkusista ei kuiteskaan koskaan tiiä et millon ne päättää tähän maailmaan tulla, kun tuo ennenaikaisuus riski on sen verran suuri.
Noh nyt ruokaa laitttaa...
-Butterfly- rv 19+3
no niin, jos sitten olis välillä aikaa kirjotellakkin ja kommentoida enemmän. Töitä piti alkaa heti painamaan todenteolla ensimmäisestä päivästä alkaen, eikä oo siellä pahemmin ollut aikaa. Kotona sitten eilinen menikin pyykkiä pestessä ja laukkuja purkaessa. Nyt heti omaa rauhaa ku isäntä lähti koiran kanssa lenkille.
sanle: eiköhän se vaavi sieltä tule :) Mukavaahan se on, että oot täällä meidän seurassa
Dragon: Voin kuvitella, ettei oo kivaa vastailla kokoajan kysymyksiin, että jokos on syntynyt. Eiköhän siitä sitten informoida ku sen aika on.
Gaiole: onhan se mukavaa ku on hyvä työporukka, sitä varmaan jää kaipaamaan ku äippälomalle jää. Teidän piiperö on aktiivinen tapaus, jos ei ikinä nuku :)
contine: myönnetään, että esittelypinkan päivitys on hiukan mulla kestänyt, mutta lupaan tehdä sen tämän viikon aikana. Mulla on pohja työkoneella, enkä oo sitä siellä kerinny päivittämään ja oo unohtanut se itelle lähtettää, jotta saisin kotona päivitettyä. koitan parantaa tässä suhteessa tapani. Älä heitä toivoa kaivoon, vaikka välillä on huonoja päiviä. Kaikki menee hyvin ja elämä voittaa :)
butterfly: hienoa, että ootte päässyt yhteisymmärrykseen nimistä. Meillä ne on vielä keskustelu alla.
huomenna olis neuvolakäynti, hiukan jännittää lähinnä tuo oma paino (paljon sitä on " lihonnut" ). Kaverin liikkeet on alkanut tuntumaan useammin ja enemmän. Odotan sitä päivää ku mieskin pääsee ne tuntemaan. Ei oo sellasta hetkeä vielä tullut, että kaveri olis ollut aktiivisella tuulella silloin ku mies on ollut " tunnustelemassa" masua. Karmeeta mitä oon huomannu, ettei enää oikeestaan kykene mahallaan nukkumaan, miten ihmeessä ootte löytäny hyvän asennon ja mitä ihmettä sitä käyttäis siinä apuna?
Moikat kaikille enskoille ja suppareita niitä tarvitseville :)
-Sara-Maria rv 23+5-
Heips,
tulinpa minäkin sanomaan hieman kuulumisia...Viikonloppu on ollutta ja mennyttä ja nyt ollaan jo käännytty keskiviikon puolelle. Perjantaina kävin kattoon Musta jää -leffan ja oli ihan hyvä...sitten mua huoletti perjantaina ja lauantaina, kun ei meinannut tuntua mitään liikettä tuolla masussa..koko lauantain ihmettelin kun ei mitään ja miehellekin sanoin että puhua masulle, että jos se vaikka reagois, mutta ei....noh, onneksi sitten sunnuntaina ne potkut palas oikein kaksin kerroin...ehkä oli vauva vaan väsynyt tai jotain? ;) otti vähän taukoa potkuista. Mitäs muuta...miehen pojalla on syysloma nyt meneillään...maanantaina käytiin miehen mukana rekka-ajossa...muutama tunti..oli ihan mukava vaan istua rekan kyyvissä ;) Poikakin tykkäs. Tänään on vaan sitten melko paljon aivastellu ja yskiny...tainnut flunssa jostain iskeä...:( toivottavasti ei iske minulle. Pitää käydä huomenna jotain lääkettä ostaan.
No mutta, vähän kommentoitavaa...
Gaiole: sullakin turvotus näyttää vaivaavan...mulla on ihan koko ajan kauhea turvotus päällä, nytkin tosi vaikeaa kirjottaa, kun oikean käden kaks sormea ovat ihan puuduksissa ja niitä pistelee koko ajan ja jalat on kun elefantilla...huh..tukalaa, eikä tää turvotus häviä edes yön aikana pois...tai no jos makuulla olen niin on jokseenkin helpompaa mutta samantien kun pomppaan ylös tai seison vähän aikaa, niin nesteet kertyy jalkoihin ja käsiin aivan mahottomasti. :( Miten sinä jaksat vielä töitä paiskia ja oot jo 30 viikolla? ;) Tsemppiä kaikkeen!!!
cotine: älä huoli, ihan normaaleja tuntemuksia on sulla, et haluaa heittää ns. hanskat tiskiin välillä...mullakin oli niitä aina silloin tällöin ja nyt on tuntemukset palanneet takas ihan sen takia, kun olo alkaa oleen niin tukala...mutta kyllä se aika äkkiä menee ja pian huomaat kuinka ihana nyytti sinulla on kädessä ja kaikki nämä ns. huonot tuntemukset ovat historiaa raskauden ajoilta ;) Jaksuja!!
Dragonille toivon suppareita! :D
Sara-Maria: Jotenkin se nukkumisasento vaan tulee itekseen sit ku ei enään mahallaan pysty oleen, mut valitettavasti loppuvaiheessa voi lonkat ja kyljet olla melko arkana kun ei tosiaan pysty olemaan muussa asennossa ilman että johonkin kohtaan sattuu ;) Ainakin mulla näin ja näyttäisi/kuulostaisi olevan muillakin loppupääläisillä ;) Tsemppiä sinulle!!
Nyt taidan lähtä nukkumaan....ja odottelemaan ,että josko jotain tuolla masussa tapahtuis, kun tuntuu että mitään suppareitakaan ei ole moneen päivään ollut ;) Ja viikkoja vaan paukkuu. hehe...:D Torstaina on viimenen lekuri neuvolaan, sieltäpä sitten kuulee mikä on tilanne..onko vielä kaikki kiinni vai onko jo alkanut jotain tapahtuakin ;) Toivottavasti! :D Kunpa tämä turvotus vaan laskisi..mitään en enempää odota kun että turvotus menisi ohi ja pääsisi nukkumaan mahallaan ;) hehe
Hyviä öitä kaikille!!
Malaika+vaavi 37+2
Cotine: Tsemppiä sinne anopin kanssa ja älä välitä, vaikka välillä tekisi mieli heittää hanskat tiskiin. Mielialat vaihtelee vielä monta kertaa! Sitä taitaa käydä meillä kaikilla...
Butterfly oli keksinyt nimet pojille, kivaa :) Täällä on nimiasia vielä ihan auki.
Sara-Mariallako oli vaikeuksia löytää nukkuma-asentoa? Älä kuule muuta sano, mulla on tasan 2 asentoa, oikea tai vasen kylki. Ja vuorotellen ne puutuu ja menee jumiin, niin etten aina saa edes itse käännettyä itseäni kuin kamalan tuskan kanssa.. Loppua kohti pahenee vaan... mulla ainakin.
Malaika: Joo, en mä rehellisesti sanottuna jaksakaan enää olla töissä. Tämä on ihan tuskaista :( Varsinkin nyt, kun nämä kivut ja turvotukset on pamahtaneet päälle. Joulukuisten pinossa eräs mamma kertoi, että hänellä oli sokerit koholla rasitustestin jäljiltä, vaikka se tavallinen liuskatesti oli aina ihan ok. Mulla on kanssa vain liuskalla katsottu, että muuttuuko väri vai ei, ja aina on ollu normaalirajoissa.
Ajattelin varmuuden vuoksi yrittää päästä neuvolaan mittauttamaan vielä sokerit ja verenpaineen. Turvotus ei laske mihinkään ja illalla rupesi särkemään jo päätäkin. Ettei ainakaan salakavalasti yllätä mikään ihan kamala juttu. Kun ei sitä oikein osaa ajatella, että mitä kaikkea olotilaa kuuluu ja pitää kestää, ennen kuin kannattaa hakea apua.. Jos samalla saisi juteltua tuosta töissä olemisesta, saisikohan lepoa terkkarin kautta, vai pitääkö aina mennä neuvolalääkärille? Sille on tosi vaikeeta saada edes käynteihin kuuluvaa aikaa!
Mutta sorvin ääreen, kun täällä vielä ollaan...
G ja piip 30+6
siitä nukkumisasennosta. Vuoraa sänky (itsesi siis) tyynyillä, ja vielä yksi tai useampi tyyny jalkojen väliin. Mulla se on vähän auttanut :)
Kiitokset ja kiva tietää etten ole ainut jolla on ongelmia tuon nukkumisasennon kanssa. Pitää koittaa tuota gaiolen vinkkiä vuorata sänky, kun oikein pahaks noi asennon löytämisongelma äityy.
Neuvola oli sitten tänään ja kauhulla ajattelin, että mitä täti sanoo mun painosta. Illalla kävin kotona puntarilla parin viikon jälkeen ja kauhistus oli ilmeinen. Mutta ei se onneks sitten pahemmin mitään sanonu siis neuvolatäti, kun kokonaisuudessa ei oo mitään ihan älyttömiä tullut. Pitää toivoa, että kun taas normaaliarkirytmi palautuu tuosta lomasta, niin syöminenkin tasaantuis ja paranis siinä suhteessa ettei tulis laitettua suuhun mitä tahansa. No siinäpä vuodatusta kerrakseen painosta.. sit ne muut kuulumiset.
painonmuutos +1100g/vko
RR: 115/70
B-HB: 122
SF-mitta: 23
Sydänäänet ja liikkeet + (syke sitä 150 luokkaa)
Sain sitten äitiyspäiväraha yms hakemuksen täytettäväksi. Pitää ruveta sitä taitelemaan, että saa ne eteenpäin. Taitaa tuottaa hiukan päänvaivaa noiden papereiden täyttäminen, mutta eiköhän siitä selviä. Tulokohdat on varmaan ne ongelmallisimmat. Sokerirasitukseenkin sain käskyn varata ajan. Seuraava neuvola onkin sitten lääkärille aika. Perhevalmennuksiinkin varattiin jo ajat, ne on vasta joulukuussa sitten.
No ei kai tässä enempää omanapaisempaa vuodatusta. Takaisin töiden pariin :)
-Sara-Maria rv 23+6-
Sara-maria: Ei tuosta painonnoususta kannata olla huolissaan. mullakin taisi just noilla viikoilla olla se suurimmillaan, mut sit se tasoittu ja nousu on jatkunut hillittynä ja tasaisena.
Olipahan eilen synnytysvalmennusreissu... Meillä oli eka synnytysvalmennus synnärillä eilen ja etukäteen ajattelin että oon varmaan isomahaisin siellä, kun mulla noi on jäänyt normaalia myöhempään. No ihan kivan kokoisia mahoja siellä muillakin oli, isompia kuin minullakin. No sit nimenhuudossa kätilö sanoi että täällä taitaa olla joku ihan loppuraskaudessakin oleva. Minä sit sanoin omalla kohdallani että La kolmen viikon päästä johon kätilö, että sinähän se sitten olet, hyvä jos et jo tältä reissulta synnyttämään jää. Muilla lasketut ajat oli joskus ihan marraskuun lopussa tai joulukuussa. Ja minulla siis melkein pienin maha koko porukassa.. Hyvä Veikka, oikein oot asettunut, kun kuitenkin kasvaa hyvin, mutta ei liikoja äitin masunahkoja venytä!! No sit lopuksi meillä oli 20min rentoutusharjoitus ja arvatahan sitä saattaa miten meijän isännälle semmosessa käy. Nukahti tietenkin. Sillä kun on semmonen periaate että kun pitkäkseen menee ja ei uni tule 3min sisällä, niin se merkitsee stressiä. Minä en sit osannut rentoutua ollenkaan kun tarkkailin koko ajan miestä ettei vaan kuorsaamaan rupea ja yritin välillä kylkeen tökkiä. Onneks ei sentään kuorsannut, vaikka hengitys menikin semmoseksi tuhinaksi.
No sit valmennuksen jälkeen mentiin päivystykseen.. Miehellä taas ollu selkä kipeenä ja sillä ois ollut yövuoroihin meno niin meni hakemaan saikkua. Minä lähdin siinä välissä käymään kaupassa ja sit menin miehen kaveriksi odottamaan. Joutu jonkin aikaa odottamaan kun lapsipotilaita meni edelle, mut sit vihdoin ja viimein pääsi lääkärille ja minä päätin mennä ulos odottamaan kun alkoi kuuma tulla siinä odotushuoneessa ja arvelin ettei miehelläkään kauaa mene siellä lääkärin luona, kun vaan sairaslomalappua haki. Seisoskelin siinä päivystyksen ulkooven edessä kun näin että hoitaja juoksee kiireella hakemaan siitä käytävästä sänkyä ja aattelin että niille on ambulanssi varmaan tulossa kohta, että valmistautuvat potilasta ottamaan vastaan. No vielä mitä, hetken päästä ne miestä kärrää sillä johonkin huoneeseen ja minä tietenkin paniikissa juoksen sisälle että mitä hittoa on tapahtunut. No ne oli sit miehelle pari kipupiikkiä pakaraan lyöneet ja toinen oli ollut jotain tosi vahvaa kolmiolääkettä joka oli saanut aikaseksi huimauskohtauksen ja veivät sit miehen hetkeksi tarkkailuhuoneeseen lepäämään. Ei siinä onneks tarvinnut kauaa odotella kun vointi alko paranemaan ja päästiin lähtemään kotiin. Että olipahan reissu mut tulipahan tehtyä! Miehelle naureskelinkin autossa että hän kävi valmennuksessa nukkumassa ja sit vielä piti päivystyksessäkin pitkäkseen päästä. Lääkäri oli hieman epäilly että miehellä vois olla selkäreuma, on kuulema kolmekymppisten miesten yleinen vaiva. Sillä on jo ennestään ollu selkä ihan muusina, välilevyn pullistumia leikelty jne. Mut nyt kipu on muuttunut erilaiseksi ja tullut semmosta selän aamu jäykkyyttä niin saa nähdä onko tosiaan reumaa. Toivottavasti ei.
Mut joo eeiköhän tässä ollu tarinaa kerrakseen..
Sanle ja Veikka 37+1
Hei vaan kaikille, viime viikkoinen flunsa on vei kaikki voimani enkä ole jaksanut kirjoitella edes ultrakuulumisia mutta korjataanpa asia nyt:)
Gaiole: Mulla on samanlainen fiilis jotta turvottaa enkä ole edes syönyt kovin suolaista ruokaa. Maanantaina kun olin töissä koko päivän jaloillani enkä muistanut juoda oli melkoiset sukkarannut nilkoissa illalla.. pitänee hankkia lisää kiristämättömiä sukkia.
Cotine: Voi kuule, ihan samanlaisia fiiliksiä olen tuntenut koko raskauden ajan, viimeksi eilen illalla nukkumaan mennessä mietin onko tässä mitään järkeä! Esimerkiksi ihan ensimmäistä kertaa tunsin halua pukea vauvaa vajaa viikko sitten kun olin saanut kasan vaatteita.. en ole tuntenut mitään äidin vaistoja aikaisemmin ja tuota voinee sanoa jonkinlaiseksi pään avaukseksi.
Sara-Maria: Mulla on huomenna neuvola ja voi että se punnitus ahdistaa! Mulla pompsahti paino aluksi useita kiloja syömisen seurauksena mutta nyt se on tasoittunut. Silti neuvolan täti jaksaa siitä jankuttaa enkä mielestäni ole mitenkään lihava.
Meillä oli siis viikko sitten rakenneultra josta saatiin tunnin pätkä videota ja kasa kuvia mukaan. Vauva liikkui valtavasti joka aiheutti mittausongelmia. Kaikki oli kunnossa ja sukupuolikin paljastui. Olen tuntenut liikkeet tosi selvästi ja miehenikin tuntee ne vatsan päältä. Vauva liikkuu tosi paljon! Niin tervekaupan hyökkäysvaunut saapuivat! En ole kovin ehtinyt niitä testata kun kumit on vielä tussut mutta ihan päteviltä ne vaikuttaa, ei ne mitkään luxusvaunut ole mutta varmasti hintansa väärtit! Mitä mun pitäis niistä tarkistaa? Kyllä ne eteenpäin liikkuu, koirat niitä väistää, värikin on sopiva ja menee helposti kasaan..:)
Anabela 20+2
Kiitos suppareista...vielä eivät ole tehneet tulosta, mutta eiköhän tämä tästä pikkuhiljaa.
Neuvolassa olin aamulla ja siellä kaikki kohdallansa. Terkka tunnusteli vauvan päätä ja sanoi sen jo olevan niin lähes kiinnittynyt ettei paljoa sitä saanut liikuteltua. Menkkamaiset jomotukset kuulema kuulostavat lupaavilta, joten toivotaan, että vauva syntyisi pian. Millään ei enää malttais odottaa. Voi tätä ihmisen mieltä....onhan tässä jo 9 kk odotettu ja nyt yhtäkkiä aika muka menee niin hitaasti. Kuitenkin vauva on sylissä jo viim.kolmen viikon sisällä ja sekään ei ole pitkä aika ;)
Nyt on taas ajatukset niin hukassa etten osaa mitään kommentoidakaan, kuten tavallista...väsymys vähän painaa kun heräsin niin aikaisin aamulla. Jospa nyt menis keittämään kahvit ja ottamaan pienet torkut päälle. Eiköhän sillä selvitä....
Dragondream 39+1
Täällä on jomottanut pari tuntia alaselkää ja mahaa inhottavasti. Kipu on kyllä jatkuvaa, että ei varmaan supistuksista ole kyse. Tuntuu että hetkenä minä hyvänsä menkat ois alkamassa. Otin panadolinkin mutta ei mitään vaikutusta. Jospa sitä vihdoin ja viimein alkais jotain tapahtumaan tuolla alapäässäkin.
Tunnin päästä pitäs lähteä äitin ja siskon kanssa kaupunkiin ajelemaan ostoksille. Tarkoitus ois itselle talvikengät löytää. toivottavasti tuo kipu ei siellä ylly ihan mahdottomiin. Toisaalta sais kyllä alkaakin edistymään noi asiat synnytyksen suhteen mutta ei kiva kun joutuu ite kuskina olemaan ja kaupunkiin kuitenkin yli 40km matkaa. No mut jospa se vertyy kun käveleksimään pääsee.
Mut nyt jos lähtis tukan laittoon ja sit söis ja lähtis hakemaan äitiä ja siskoa.
Sanle ja Veikka 37+2
..plussa pärähti siis toissa-aamuna testiin ja just äsken testasin vielä uudestaan, ku eihän sitä yhdellä kertaa voi uskoa ja plussaa, vielä vahvempaa, kuin edellisen kerran, se näytti edelleen.. :D Tää on ihan mahtavaa!!!
Kerronpa hieman taustojani.. Pillerit jätin pois reilu vuosi sitten, heinäkuussa ja siitä asti on raskautumista yritetty välillä tosissaan ja välillä vähemmän tosissaan.. Tuolta heinäkuusta asti olen palstaillut myös tuolla kuumeilupuolen enskoissa, alussa tiiviimmin ja viime aikona harvemmin. Meinasin nimittäin jo kyllästyä jossain vaiheessa tuohon odotuksen odotukseen ja heitin vauva-asiat hieman taaemmalle ajatuksista. Nyt kuitenkin ajatukset pyörii vain ja ainoastaan vauvan ympärillä.. Tää on aivan sanoinkuvaamatonta!!!
Olo tuntuu vielä hieman epätodelliselta ja teidän viikkolukujen rinnalla mun huimat 5+5 näyttää vielä aika säälittävältä.. :) Jospa kuitenkin kotiutuisin, jos siis otatte minut seuraanne ja opettelemaan odottajan arkea?!?
Butterfly: Kiitos onnitteluista! Sinun ansiostasi uskaltauduin tänne ilmottautumaan.. <3
Terkuin, Saikku rv5+5
..siispä, kun ihan oikein ja uudelleen laskee, niin niitä viikkoja on tosiaan kasassa vasta 4+6, eikä 5+5.. En ees tiedä miten eka sain noin väärin laskettua.. :D
-Saikku, rv4+6-
Heippa tännekin kaikille!
Butterfly: Sä varmasti tiedät jotain näistä opiskelu/työharjottelu asioista, kun itsekin olet samassa tilanteessa:)
eli siis olen nyt työharjottelussa semmosessa paikassa, jossa en luultavasti pysty enää kauaa olemaan, koska työ on niin rankkaa(varsinkin raskaana olevalle, ei ehkä muuten).
En ilmeisesti saa toista harjottelupaikkaa ja joudun ehkä jossain vaiheessa jäämään saikulle koko loopu jaksoksi. Eli siis tiedätkö saako sillon sairauspäivä rahaa vai mitä? Opintotukeahan ei silloin saa.
Toisaalta ei millään viitsisi harjottelua keskeyttää ,koska sehän jää sitten roikkumaan sinne hamaan tulevaisuuteen, kun palaan takaisin kouluun, mutta rupeaa pikku hiljaa tuntumaan, että en vain jaksa enää:(
En ole nyt ihan varma, mutta luulen, että jotain supistelujen tapaistakin on ollut. Ainakin sitä ns. painontunnetta tuolla ihan alavatsalla ja viime yönä heräsin siihen, että masu tuntui jotenkin omituiselta. Ehkä kovaltakin..(en muista tarkkaan, kun olin niin nukuksissa:)
Ja muutkin saa tietty vastailla!!
Kävin muuten eilen sokerirasituksessa.
Kamalaa se litku..yöks!
Mutta tulokset siis olivat hyvät. Alkuarvo 4.3, tunnin päästä muistaakseni 7,4 ja 2 tunnin päästä 5,7. Terkka sanoi, että tosi hyvät arvot, meni ihan käyrien alarajoilla:)
Nyt tuli tämmöstä omanapaista tekstiä,mutta koittakaa kestää!
Öitä
Aleida 18+6
Täällä turvotaan! Siis kerätään nestettä oikein urakalla, tosi nastaa... Viikonlopun suolainen syöpöttely teki tehtävänsä ja nyt on paha olo jäänyt näköjään päälle.. En edes tajunnut, että syömäni ruoka oli niin suolaista. Seuraavana yönä vaan ihmettelin, miksi happi meinaa loppua, on tukahduttavan kuuma ja voisin juoda ämpärillisen vettä. Ja koko kroppa ihan turvonnut! Taisi iskeä nestehukka. Oli paha olokin. Nyt tarttee vaan yrittää muistaa juoda vettä koko ajan ja kattoa vähän mitä naamaansa tunkee..
Muuten ei ihmeitä kuulu. Töissä yritän vielä muutaman viikon sinnitellä. Alkaa jo ärsyttää kun työkaverit (ihan hyvää hyvyyttään) KOKO ajan kyselevät miten menee ja mitä kuuluu.. Notkuvat tuossa huoneen ovella jatkuvasti, ettei saa edes hommia tehtyä :) Enkä raaski ajaa poiskaan, eihän niitä kauaa täällä edes katsele enää ja mukavaa porukkaa tuo kyllä on. En vaan jaksaisi joka jannulle analysoida olotilaani ja sitä tuleeko tyttö vai poika ja onko nimi mietittynä... Taitaa olla ärtsy päivä tänään mulla :) Haluisin niin jo kotiin lepäämään ja nostamaan jalat seinälle!
Sori valitus.. Asiat on siis ihan hyvin täällä :) Piiperö jyllää masussa melkein koko ajan, nukkuukohan se ikinä?
Dragonille ja sanlelle suppareita toivon! Ja muillekin loppupääläisille. Tulkaahan muutkin enskat linjoille!
Gaiole ja piiperö 30+5