G: 36-viikkoisille
Voisitko enää kuvitella kykeneväsi
lähtemään 400 km päähän henkilöautolla sukujuhliin?
Kommentit (11)
Mä passaan tän vkonlopun 250km anoppilan vierailun. Mulla rupeaa supistelemaan, kun istuu autossa pitempiä aikoja. Ja haluun kuitenkin kotokaupungissa synnyttää. Supistelee ja jomottaa siihen malliin ettei enään pitkään mene. joten varmaan ihan voinnista kiinni. Ite en kyl lähtis, on sen verran tuskaa autossa istuminen.
Pamppari ja sokerinirppu 35+5
ja nämä kemut olisi " heinäkuun HELTEILLÄ" (toivottavasti : )
joka sekin lisännee ahdistusoloa...
Joten ei kannattane ilmoittautua pirskeisiin...
Mutta pähkäilen tätä vielä
ja kuulisin muitten kommentteja mielelläni : )
menossa nyt rv 35+2, eikä (luultavastikkaan) tekisi yhtään tiukkaa ainakaan matkan pituuden puolesta lähteä, ainakaan jos varaa aikaa niin että kerkiee vessaan välillä pysähtymään..juhliminen ei kyllä muuten enää kiinnostais:D!
mutta tosiaan kannattaa ottaa huomioon se että sitte on kuuma kesä menneillään..helppoahan se on meillä talvella tätä lämpöpatteria mahan päällä kulettaa, mutta heinäkuussa se on varmasti tuskaa!
ja pirteästä vastauksesta : )
Mulla aika sit kesällä näyttää kuin juhliin menon käy...
1. ja 2. syntyivät 6pv yli ajan,
että kun sitäkin mietin,
mutta eihän se mitään sano tästä " tapauksesta" ; )
vaikka olenkin jo tuon ajan hetki sitten ylittänyt.
Itse olen ollut erittäin hyvässä voinnissa koko raskauden ajan eikä ole ollut mitään ylimääräisiä supisteluja tai vastaavaa, mutta tuossa viime viikonloppuna kyllä huomasin, että tunnin istuminen autossa alkaa olla meikäläiselle jo ihan tarpeeksi, kun kävimme katsomassa äitiäni tunnin ajomatkan päässä. Tuolloin oli täynnä 38+1.
Pienemmät istumiset menee kyllä edelleen.
Pahahan se on sanoa miten sitten sinun kohdallasi viikolla 36 mahtaa olla, mutta tietysti tuolloin on vielä kuuma kesä, että sekin lisää varmaan jo olotilaan vähän muutoksia kuin näin talvella.
Mutta, toisaalta mikäpä ettei sitä voisi lähteä, jos vain varaa riittävästi aikaa tuolle reissulle, jotta voi pysähdellä tarpeen tullen jalottelemaan ja vessaan.
=)
-viivi ja onnimöttönen rv38+4
Vastaanpa minäkin. Itselläni kasassa tuo 36 viikkoa, ja olo on hyvä. Voisin hyvinkin kuvitella taittavani 400 km:n matkan autossa istuen, mutta jo ihan veritulppa-riskinkin vuoksi vähintään tunnin välein pitää muistaa pysähtyä ja jaloitella. Ilmastoimattomassa autossa en lähtisi matkustamaan kesäkuumalla, enkä myöskään suostuisi istumaan polvet sylissä takapenkillä.
oli ystävien häät 500 kilometrin päässä. Kun 36 viikkoa tuli täyteen olinkin sairaalassa pienen vastasyntyneen keskosnyytin äiti. Eli etukäteen on tosi vaikea arvioida asioita. Eli onneksi en edes harkinnut lähtöä, eikä lääkäri varmasti minua olisi päästänytkään.
Mutta minulla tuleekin kyljet kamalan kipeäksi pitkästä istumisesta, lisäski vauva on jo sen verran alhaalla ja välillä supistlee ja on menkkamaista jomotusta, joten kyllä mua pikkasen arvelluttais mahdollisen synnytyksenkin vuoksi.
Mutta sulla voi kyllä olla ihan eri tilanne sitten kesällä...
Linda 36+3
ja aion parin viikon päästä lähteä junalla 400 km:n päähän erääseen tilaisuuteen. Tulen samana päivänä takaisin, eli istun junassa n. seitsemän tuntia päivän aikana. Junassa on helppo jaloitella, käydä vessassa jne. Vointi on hyvä eikä ennenaikaisesta synnytyksestä ole merkkejä. Edelliset kolme ovat syntyneet 4, 6 ja 2 päivää yli lasketun ajan, mikä ei tietysti välttämättä ennusta mitään. Mutta omalla kohdallani en tällä hetkellä näe syytä, miksi jäisin kotiin.
Viesti lähti liian nopsaan ja tuplana : (
Mutta siis,
mulla olis kesällä ISOT kemut tuohon aikaan tiedossa
(siis kutsuttuna juhliin)
ja omaa oloa en tietenkään tuolloin tiedä,
mutta kiinnostaisi kuulla miten te muut tässä (36vko) vaiheessa jaksatte ja kuulostaisiko ko. matka mahdottomalta
vai jopa toteuttamiskelpoiselta.
Miten muuten olette raskausaikana jaksaneet/voineet?