###TAAPEROENSKAT VKO 43###
Kommentit (62)
[color=navyblue] Q: Pikku Q:n peppu kuulostaa kyl tosi kipeeltä! :( Mulla ei kyllä oo mitään rasvavinkkiä, mut mä varmaan pitäisin tosiaan koko ajan ilman vaippaa kotona. Tai sit jos on vaippa, ni vaihtaisin sitä ihan hirmu tiuhaan.
Mä osaan kuvitella Pikku Q:n tuskan, ku mulle sitä samaa aiheutti/aiheuttaa kuukautissuojat... Meni kans parin-kolmen päivän jälkeen vesikelloille (tai sen tapasille).
Queen: Kiva kuulla ettei oo ainoo joka ei oo päässy oikeen mihinkään reissuun! Itsestä kun aina tuntuu siltä, että on ainoo joka ei koskaan pääse mihinkään.
Meillä kans herätään ihan törkeen aikasin.. Ei kyllä ihan niin aikasin ku teillä, mut usein just 5:50-6:05. Meillä kans tuntuu klo7 asti nukkumiset luksukselta. Hiukan muuten huvitti kun luin tuolta vauva puolelta, että jollain oli vauva heränny klo 8, ni sit heti venytettiin nukkumaan menoo, että nukkuis seuraavana aamuna pidempään. :D Voi kunpa meilläki sais venytettyä aamu-unia noin helposti! :)
MM: Kyllä mä ainaki oon valmis pikkujouluihin täällä Tampesterin suunnalla!!! Miten olis Tikrun tai PikkuMillin huusholli??? Ei oo viä kummassakaan treffattu... Tai sit hermione... :D
Oma Napa... Tai siis Koti -> Se Kämmenniemi on siis OIKEESTI IHAN METTÄSSÄ!!! Siis ihan landee... Siks sen asunnon vuokra on niin halpa! Mut siis tiistaina mennään kattomaan sitä. Voi että mä toivon, että se olis mieleinen ja ukkokin innostuis muuttamaan sinne.. :)
Heidi itkeskelee... Pitää mennä. Moi.
Burde, heidi 1v ja vilhami 16+5?
PS. NAPNAP: Oikeen ihanaa hääpäivää huomenna!!! NAUTI koko sydämestäs siitä rakkaudenjuhlasta... :)
Nopsaan kommentoin sen verran, että pikkujoulut kuulostaa kivalta mutta ei me varmaan kyllä Tamperetta kauemmas nyt Aksun kanssa tällä kerralla lähdetä... ja Tampesterin pikkujoulut voidaan pitää kyllä meilläkin!
Nyt en oo ehtinyt kauheesti pinoja lukee kun oon ollut koulussa ja sit olin eilen iltavuorossa ja tänään aamussa. Huomennakin meen aamuksi töihin.
pikku-milli & Aksu 1,5v (sunnuntaina)
eli ihan pikana tänne puolellekin.
eli pikkujoulut? EHOTTOMASTI:) mulle käy joko meillä tai millillä ihan yhtä hyvin, ei oo milliltäkään pitkä matka:)
terkkuja muillekin. kyllä mekin pian ronjan kanssa tänne puolelle solahdetaan... vajaan 2kk ja viikon päästä, kun ens to tulee tasan 10kk
terkuin tikru
Huh, mikä päivä taas takana¿ Oltiin eilen illalla mun veljen ja hänen vaimon kanssa Hämeenlinnan Sirkuksessa kuuntelemassa Eppuja, ja nyt on pikkusen väsy olo, täytyy kohta painua nukkumaan, kun huomenna lähetään töistä klo 8.30 kohti Vammalan Herra Hakkaraisen taloa. Eetu ja mun mies lähtee mukaan.
Tänään kävin sitten taas lääkärissä, ja tuli niin paljon lunta tupaan, että nyt v.tuttaa ihan hirveesti... Seuraava hoito aloitetaan vasta tammikuussa, siihen mennessä pitää saada muutama kilo tiputettua ja huomenna aloitan jonkun lääkityksen joka kestää kolme kuukautta (yleensä käytetään 2.asteen diabetekseen, mutta saattaa auttaa pcon kanssakin...) Mulla vaan on sellanen fiilis että ei meitä auta mikään...
Pikkujouluista... Otatteko meidät Tampereen pikkujouluihin mukaan? Meilläkin täällä kyllä riittäis lääniä, mutta taitaa vaan olla aika hankalan matkan takana... Ja JOS huolitte meidät mukaan, niin mieluiten viikonloppuna, jos saan vaikuttaa asiaan... Toki mulle/meille käy viikollakin, mutta se vaatii pientä järjestelyä... (työvuorot/Eetun hoito yms. mutta järjestyy toki)
Voi, että MM kun olis kiva jos pääsisitte Hämeenlinnan treffeille! Ja koittakaahan nyt kuitenkin tulla puolentoista viikon päästä Tampereen treffeille, eikös ne sillon oo? (ei oo muuten viel pinoa pystys... ;) )
Quun lomasuunnitelmat kyllä maistuis tännekin... Toivottavasti saatte rahaa kasaan, jotta onnistuis!
Burde(t) oli saaneet hyvän asuntotarjouksen. Tuuhan kertomaan sitten tiistaina miltä asunto vaikutti!
Napnap siellä vielä töistään kirjoitti... Mulla oli sentään n viikko lomaa sillon, kun meidän häät oli, miehellä sen sijaan ei ollu... Ja häämatkakin oli hotellista kotiin, =(
Quulle, vielä rasvasta, meillähän on kanssa Eetun pylly menny nyt ihan hirveen pahaksi, mutta nyt viimeksi kun käytiin näyttämässä sitä, niin terkka suositteli vaihtamaan vaippamerkkiä ja eka laittamaan viiden päivän ajan aamuin illoin daktacorttia (saa ilman reseptiä) ja sitten jatkamaan ceridalöljyllä, ja nuo on kyllä auttaneet tosi hyvin! Meillä meni sinkkivoiteesta vaan pahemmaksi Eetun pylly...
Pottailusta, mitä se on??? Meillä ei Eetu malta pysyä hetkeäkään muutenkaan paikallaan, saati sitten potalla, no way! Ehkä se pikkuhiljaa... (hoidossa meillä 2,5v poika, joka ei suostu menemään potalle ollenkaan, hirvee huuto tulee, jos ees ehdottaa...)
Burde, mua huvitti tuo ¿halpa¿ hinta... Me maksetaan asuntolainaa ja autolainaa tuon verran kuussa... Ja täällä tosiaan on vielä ¿halvempaa¿... Mutta tosiaan ei kyllä asuta kaupungissakaan...
Mutta joo, nyt tää menee nukkumaan, ja nuolemaan näppejään...
napero ja Eetu 1v8,5kk
Voi äly, miten paljon täällä on jo taaperoenskoja...=) Pitkästä aikaa tulin ja pikaisesti ehdin vaan selata läpi! Queen jäi nyt mieleen noiden pikkuneidin raivokohtausten kanssa, meillä kun on käyty samaa läpi...ja NapNap rouviintuu huomenna?!?!? Apua....
No anyway, tulin vaan ilmoittamaan että hengissä ollaan kaikesta p*stä huolimatta mitä on tapahtunut=( Palailen kunhan pääsen taas ihmisten aikaan koneelle, neiti nukkuu nyt tuossa vieressä niin en halua naputtelulla herättää<3
Mukavaa viikonloppua tänne kaikille=)
-Ankka & Alisa 1½v-
Tuntuu että kaikki tutut siirtynyt tänne.. :(
Tikrun rohkaisemana, mekin voitais tulla pikkujouluihin mukaan jos huolitaan. :)
Meillä neidillä todettiin eilen eka korvatulehdus.. Nyt jo pirteämpi. :)
Vilkutukset tutuille!
Bejpi ja Eveliina huomenna 10kk
Mäkin kurkin tänne samalla asialla, eli pk-seudun pikkujouluihin tultaisiin mielellään Noelin kanssa :) Sen kauemmaksi ei ehkä lähdetä, ellei satu just tosi hyvä ajankohta.
Kandi & Noel 10kk+
Mulla on ollut useempikin syy olla kirjottelematta. Mähän olen tullut raskaaksi vähän puolivahingossa aika hankalaan elämänvaiheeseen, joten koen tietyt kirjottelut täällä aika syyllistävinä (kun mä en ymmärrä, et miten se, et oon tullut helposti raskaaks on joltain muulta pois???). Toiseksikin on ollut tenttiviikko. Kolmanneks oon yskinyt nyt jonkun 4 viikkoa. viimisen viikon ihan törkeesti siis sillain et nukkumaan mennes yskin ensin jonku 1h tai yli ja yöllä pahimmillaan 3 h putkeen. Välillä tulee sellasia kohtauksia, et en saa henkeä ollenkaan ja oksennan. (Lääkäris kävin, mut ei apua.). Neljänneks en jaksa repii iteeni joka paikkaa, kun ton yskän lisäks herään D' n takia jonkun 10 kertaa yössä, kun se itkee ja pyörii ja ties mitä.
Lisäks oon yrittänyt tossa viime syksyn jälkeen vältellä kaikkee negatiivista (mitä siis voin vältyellä, esim. ihmisten asenteet) ja yritän nähdä mielummin sen hyvän mitä mun elämässä on kuin sen mitä puuttu tai mikä on huonoa. Musta täällä on nyt hirveen negatiivinen henki enkä jaksa siks lukee tai kirjotella tänne (tai henki on siis ihan hyvä, mut kirjotuksissa hirvee nengatiivisia asioita). Kun ite oon oppinut aika monta kertaa elämässä kovimman kautta (poikaystävän syöpä ja kuolema, yks asia mistä en halua kirjottaa, kaikki ongelmat saada todistettua viranomaisille se, et ansaitaan asua miehen kanssa samassa maassa, masis, ja sit pienempiä juttuja) sen , et miten tärkeetä on arvostaa sitä mitä on, eikä haaveilla vaan jostain mitä muilla on. En mä nyt halua vähätellä kenenkään ongelmia, mut mitä enemmän niitä vatvoo sitä paskemmaks kaikki muuttuu. Sit kun saa ittensä irti niistä ongelmista niin ne ratkeaakin melkein itestään tai muuttuu suht merkityksettömiks. Ainakin mulla siis.
Se Myyrmäen vauva-keissi.. Mä en oo hirvesti lukenut niitä juttuja, mut en lähtis kivittään ketään tietämättä enempää. Kun tien millasta apua täs maassa voi pahimmillaan saada mielenterveysongelmiin ja kun tiedän sen, et millasta on kun joku asia tuntuu todelta vaikka niin ei ois ja kun tiedän miltä tuntuu kun ei jaksa enää yhtään mitään.. En mä sano, et se äiti teki hyvin, mut asiat ei vaan ehkä ole sitä miltä ne näyttää.
Meillä siis ei nukuta ja ollaan kipeinä. D oli kans kipeenä viime viikonlopun ja alkuviikollakin ma-ke kotona. Perjantaina oli kaatunut ulkona niin, et toinen silmäkulma on ihan ruvella ja silmä melkein turvonnut umpeen ulkonurkasta. Huonoihin uniin en keksi mitään syytä, paitsi tietysti mun yskiminen häiritsee mut D itkee vaikka en ois yskinytkään. D sanoo nyt ei ja pois ja tutti (mikä on usein tittä, tititi tai muuta vastaavaa).Yrittää kyl toistaa sanoja perässä, mut ne kuullostaa ihan erilaisille kuin pitäis. Suomea D ymmärtää tosi paljon ja englantiakin jo jonkin verran. Mies on opettanut D' n matkiin apinaa, kun kirjassa tms. on apinan kuva :D.
Mä joudun siihen suuleikkaukseen ja toivon, et tästä yskästä pääsis siihen mennessä eroon (ja ettei sitä sairaanhoitajien irtisanoutumista tulis, et sitä leikkausta ei peruta). Se juttu mikä mulla oli siel ikenessä on jotenkin muuttunut jonkinlaiseks kystaks ja siks se pitää leikata. Vähän pelottaa toi, mut siihen nyt on viel melkein kuukausi..
Teillä on siellä ihanat juhlat varmaankin parhaillaan käynnissä! Toivotan sinulle ja miehellesi paljon onnellisia, rakkauden täyttämiä vuosia yhdessä!
-Q- & co
jenni_117:
Mähän olen tullut raskaaksi vähän puolivahingossa aika hankalaan elämänvaiheeseen, joten koen tietyt kirjottelut täällä aika syyllistävinä (kun mä en ymmärrä, et miten se, et oon tullut helposti raskaaks on joltain muulta pois???).
Eihän se olekaan! Onnea jenni!!! En kyllä missään tapauksessa voi ajatella niin, että että nää asiat vois olla jonkun toisen syy, kun eihän näille ole mitään syytä. Olen ihan vilpittömästi onnellinen teidän perheen puolesta! Kyllä te hyvin pärjäätte, vaikka uutinen tuntuisikin nyt hieman yllättävältä!
Olen tosi surullinen siitä, että mun kirjoitukset on aiheuttanut niin paljon mielipahaa tässä niin mukavassa Enska-pinossa. Lupaan, että en enää omalta osaltani synkistä pinoa, vaan keskityn kertoilemaan vaan quun kuulumisia - jotka pientä flunssaa/vaippaihottumaa lukuun ottamatta - on toivottavasti aina hyviä.
Pikku-quu on oppinut pyörimään seisaaltaan ympäri. Nyt se pyörii koko ajan ja sitten hoippuu " keppikännissä" täällä päin seiniä. ;) Lisäksi se esittää akrobatiatemppuja menemällä karhukävelyasentoon ja kurkkimalla sieltä sitten jalkojen välistä. Ei siinä mitään, mutta kun se päästää kädet irti lattiasta ja on vaan pään varassa. Äitiä hirvitää...
Poika on myös oppinut sanomaan " potta" . Voi kun se vielä ymmärtäis, mitä siellä potalla kuuluu tehdä... Eilen ostettiin quulle ekat kalsarit. Niillä se on viuhtonut nyt täällä kotona, että peppu paranis. On se jo onneksi huomattavasti parempi.
Viime viikolla quu oppi tarhassa sanomaan " hei hei" ja " terve" . Eilen kun olin enskojen iltatreffeillä, ne oli isin kanssa opetellut kirjasta, että " tähti" . " Banaani" kuuluu myös uutena sanavalikoimaan. Ja ulkona kun mennään esim. tarhaan rattailla ja joku lapsi ajaa meidän ohi kouluun, niin quu ilmoittaa kovaan ääneen, että " pyörällä" . " Kirja" quu osaa myös sanoa, mutta " dildoa" se ei ole vielä oppinut. ;)
Niin, ja poika ymmärtää selvästi hyvin sanan " hauskaa" merkityksen, kun aina sen kuullessaan alkaa nauraa tekonaurua. Myös yhtenä iltana, kun sillä oli oikein jättipommi vaipassa ja quun isi sanoi, että " älä naura" , niin poitsu tietysti päästi oikein röhönaurun! ;)
-Q- ja -q- pian 1v3kk
[color=darkmagenta]Q: Ilmeisesti Jenni tarkotti tolla raskausjutulla sitä kun alkoi odottaa D:tä?! Eli ei kai ole nyt raskaana? Vai ootko Jenni? =)
Mun mielestä täällä ei oo ollu mitenkään synkkä meininki, vaikka rankoista jutuista onkin ollut puhetta. Musta on vaan hyvä, kun ihmiset uskaltaa olla avoimia ja kertoo, et mitkä asiat painaa!! Jos ne tuntuu jostain ahdistavilta, niin ehkä sillon tosiaan on hyvä pitää taukoo palstailussa. Ellei sit ihmiset haluu palata siihen samaan jauhamiseen PELKISTÄ syöttämisistä, vaipanvaihdoista ja nukkumisista... ;D
Jennin tekstiin sen verran, että eihän munkaan (niinku Q:nkaan) mielestä oo kyse siitä, että jos joku raskautuu helposti ni se olis pois joltain muulta! Kyse oli mun käsittääkseni ennemminkin siitä, että miten lasten TEKEMISEEN (sitähän se joillekin on- vaikka suurin osa ymmärtää, että lapsia ei tehdä vaan SAADAAN - jos saadaan) asennoituu ja suhtautuu. Eli saa lapsia helposti tai ei, niin pitääkö lasten saantia itsestään selvyytenä, jne... Uskon, että kyse oli ennemminkin siitä kuin siitä, että se olis joltain pois! Ja se vielä, että niin tässä, kuin monessa muussakin asiassa -> jos ei ole sitä itse kokenut, niin EI VARMASTI voi ymmärtää sitä miltä toisesta tuntuu. Ja jos joskus vaikka oliskin kokenu niin ei silti ymmärrä...
Tänään pitäis mennä kummitytön 4v synttäreille. Ostin muutamat uudet vaatteet ja pääsenki ny sit kokeilee uutta hametta ja paitaa... =) On kyl joutunu ostaa " ihan hirveesti" äippävaatteita, kun käy töissä ja on syksy... Kesällä kotona (Heidiä odottaessa) pärjäs paljon vähemmällä..
Eipä mulla oikeen muuta. Mukavaa sunnuntaita kaikille! Ja NAPNAPILLE isot onnitteluhalit!!!! *huoh* Toivottavasti oli mahtava päivä eilen!!!!! :D
Burde, Heidi 1v1kk ja Vilhami 17+0
PS. Oli muuten kiva kun wcankka ja typykin poikkes täällä! :)
Mun pitäis mennä laittamaan Emmiä päikyille ja lähteä pihahommiin, mutta täytyy muutama sana naputella.
Alkuun rouvaNapNapille paaaljon onnea!!! =D Q:n ja muiden kanssa eilen fiilisteltiin, että siellä ne nyt juhlii... Ihanaa!
Sitten juteltiin näistä enskajutuista muutenkin ja innostuttiin, että D on saamassa pikkusisaruksen, kun Q oli kerinnyt lukemaan eilisä viestejä. Mutta tosiaan tais olla kyse D:n odotuksesta. Mutta Jenni, miten matkasuunnitelmat?
No eipä tästä nyt pitkä juttu tullut, kun neiti alkaa olla jo kovin väsy ja kiukku. HUomenna sitten mä meen töihin ja Emmi jää isin kanssa harjoittelemaan hoidossa käyntiä. Vähän jännittää...
-Amy ja Emmi 1-v-
Aamulla luin vielä jennin viestin uudelleen, ja silloinkin ihan kuvittelin, että jenni olis nyt raskaana, tai siis ei mulle tullut mieleenkään, että kyse olis ollut D.n odotuksesta.
Rouva-NapNapin hääraporttia odotellessa... Mutta ehkä sillä on parempaakin tekemistä kuin tulla palstailemaan just nyt. :)
-Q-
Mä meen kohta kattomaan Gilmoren tyttöjä nauhalta...
Mutta ennen sitä ROUVA NAPNAP, OIKEIN PALJON ONNEA TEILLE KAHDELLE!!! (minäkin kovasti oottelen raporttia eilisestä... mutta tosiaan taitaa sulla olla muutakin tekemistä tänään...)
Ja Jenni, mäkin täällä aloin kelaamaan, että mitäs kirjoitit... Mäkin meinaan ymmärsin että oot NYT raskaana, ???
napero ja Eetu 1v8,5kk
Aikoihin en ole kirjoitellu koska kiireiltäni en oo ehtiny :/
Ajattelin kumminki tulla teilleki ilmoittaan meidän ilouutisen ku kumminki täälläki on tullu aikaisemmin kirjoiteltua :D Elikkäs täs mä nyt pieni poikavauva sylis kirjoitan... 23.10 klo 9.10 hän syntyi ja mitat oli 3575g ja 49cm :D Aivan hurmaava pikkumies on! Suunniteltu sektio tehtiin ahtaan lantion vuoksi. Molemmat voidaan erinomaisesti ja nyt opetellaan elämään tätä 4-hengen arkea. Eetu kovasti ihailee vauvaa ja käy aina silitteleen:D Nyt täytyy lähtä tissitteleen mut yritän parhaani mukaan välillä kirjoitteleen!
Marika, Eetu 1,8v & Pikku-Prinssi 5vrk
Iltaa vielä!
Mun tarttis kirjoittaa oppilaiden vanhemmille kotitiedote, jonka jakaisin heti huomenna, mutta silti mä vaan surffaan täällä. Niin tyypillistä mulle! ;o)
Mutta Marikalle ja perheelle oikein paljon onnea! Teidän prinssillä ja Emmillä onkin sitten tasan vuosi ikäeroa. Hyvä päivä syntyä. =)
Mutta nyt hommiin oikeasti...
-Amy ja sängyssä jodlaava Emmi-
Ihan ensin suuren suuret onnittelut marikalle perheineen! Just muutama viikko sitten mietin että jokohan teillä on pieni siellä mutta en muistanut ensinkään la:ta:)
Napnapille perheineen myös iiiisot onnittelut!
wcankkakin oli käynyt meitä moikkaamassa, onko sulle sattunut jotain ikävää vai onko muuten rankkaa?Ainakin sen kuvan sain. Jaksuja sinne! Teilläkin jo iso neiti:)
Omaa napaa sen verran että kävin tuossa just oksentamassa, Liia pulppaili ihmeellisesti eilen pitkin iltaa ja mulle tuli tosi huono olo sen jälkeen kun tuossa iltapäivällä käytiin syömässä italialaisessa, en tiedä onko meillä tytön kanssa joku vatsataudin poikanen vai sainko jonkun ruokamyrkytyksen..no jospa tää tästä.
Niin ja meillä herättiin tänään ylläripylläri viideltä ja jessus että nukuttaa taas, tyttökin nukahti kellojen kääntämisen sekoittamana jo kasilta joten huomenna on varmaan sitten herätys kello neljä,,unta kun tuntuu tytöllä riittävän vain kahdeksan tuntia. Täytyykin mennä nukkumaan jos tää yrjötys nyt ei enää jatku.
Queen
[color=green] Marikalle ja perheelle ISOT ONNITTELUT!!!! :) Hienoa, että kaikki meni hyvin ja poika on terve!
Onks muilla menny tää päivä ihan munille ton kellojen kääntämisen takia?? Mä oon ollu ihan sekasin.. annoin mm. klo 10.30 Heidille lounaan jne... :) Heh. Toivottavasti pian päästään normaalirytmiin. :D
Ei mulla tän kummempaa tällä kertaa... Moi taas... :)
Burde & co.
joo siis tarkotin sitä, kun aloin odottaan D' a..
Toi lauantain kirjotus oli ehkä liian " hyökkäävä" , pahottelut siitäkin. mulla on pahana tapana sanoa asiat liiankin suoraan ennen kuin ajattelen niitä tarkemmin joka suunnalta. Kyllä siis tietysti saatte purkaa ongelmia yms. tänhän on tarkotus olla myös sitä varten, et voi " puhua" asioista joista ei voi puhua välttämättä muualla. Ja joskus on helpompi kirjottaa kuin sanoa ääneen. Tsemppiä siis Q' lle, Naperolle ja muille, mut muistakaa myös iloita siitä mitä teillä jo on! Kuitenkin kaikilla meillä on hyvä koti, perhe ja terveys ym. asiat ihan hyvin. Välillä tuntuu itelläkin et ollaan aina pa ja kaikki on pyllystä ,mut sit yritän muistaa et maailmassa on paljon ihmisiä joilla ei näin ole (miehen tarinat hänen lapsuudesta avaa hyvin silmiä, kun heillä ei esim. ole ollut ruokaa kaikille joka päivä).
Jenni
Meilläkään tyttö ei malttaisi enää potalla istuskella, kakat kyllä sinne yleensä tosiaan tulee kun tyttö kikertää aika hyvissä ajoin naama punaisena ja ehdin viedä potalle, tosin yleensä tärppää vasta kolmannella tai neljännellä kerralla kun tyttö ei potalle päästyään enää maltakaan kakata mutta taas kohta alkaa vääntää kakkaa kesken leikkien..pissat tulee varsinkin unien jälkeen vielä aika hyvin..mutta varmaan jokainen kylppärin purtilo on tutkittu läpi potalla istuessa ja nyt meillä lauletaan ylhäällä pottaillessa yhtä sano ihahaa-laulua;)
alakerrassa pottaillessa tyttö taas katsoo voicelta musiikkivideoita;)
Nyt sinne kauppaan kun tyttökin heräsi!