Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitkästä aikaa..

Burdella kyllä jo niiin ihanan iso masu että!! Tokalla kerralla se pompsahtaakin melkee heti näkyvii :) Mulla oli sillon Ainoo odottaessa yks arvo ihan selkeesti koholla eikä siitä mitää suurempaa sanottu... Karkkia kätilö käski välttään!

Täytyy nyt heti kertoo ton meidän neidin hassut sanat et muistan... Kun se touhuaa ja on oikein innoissaan ni " kaliaa kaliaa kaliaa" kuuluu vaan ja taas painetaan eteenpäin! Mistähän lie oppinu..

Mä kävin eilen papa.ssa ja sain varalta uuden pilleri reseptin.. Laitoin sen kyllä ihan laatikon pohjalle piiiloon unohtumaan!! 2kk olis minipillereitä jälellä, mut mä en taida syödä ku enskuun... Tääkin sit liittyy tonskailijoihin!!

Ja Tytsyt hei häntä pystyy vaan.. Kyllä se kakkonen vielä tulostaan ilmoittelee!!

Me saatiin ihana vuokra-asunto!! On ihan tässä meidän nykyisen lähellä 2006 rakennetussa luhtitalossa. Tosi siisti ja meidän näköinen asunto! Siitä on sit hyvä kattella ostomielessä muita asuntoja kun pääsee 1kk varo ajalla irtautuun! Ei ole kyl mitää kiirettä omaan.. Taloyhtiössä on useita perheitä joissa samanikäisiä lapsia joten Ainokin saa varmasti uusia kavereita hiekkalaatikolta :) Ja ehkäpä mammakin..

Mutta taas aika rientää ja padat ja kattilat kutsuu mammaa!!

Niamey ja Aino 1v 2kk

Vierailija
22/62 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas mä oon täällä naputtelemassa jotain.. Alkaa jo ihan nolottaa. :D

Niameyn kotiasia on ratkennu! :) Kiva kuulla,että löysitte mieleisen vuokra-asunnon, ja ihan niinku sanoit ni siitä on hyvä rauhassa kattella omaa.

Open Ainoo mäkään en oo tainnu onnitella! Anteeksi. Mutta nyt siis ISOT vaikkakin myöhäiset 1v ONNITTELUT!!!! :)

NapNap kyseli neuvoloita ja muita.. Huomenna meen aamusta hakemaan pikapikaa sen verensokerimittarin, mut virallinen neuvola on vasta joskus marraskuun 6.pv eli parin viikon päästä. Rakenneultra on Tren kaupungin tarjooma ja se on marraskuun 21?.pv eli rv 20+.

Jos ny tän kerran kirjottelen enempi näitä raskausjuttuja, ni... Mä varasin ittelleni vyöhyketerapiaan ajan. Samalle kätilölle, jolla kävin sillon ku Heidiäkin ootin. Sit mä aattelin alkaa käydä taas siellä hypnoosivalmennuksessa, kun musta siitä oli tosi paljon apua synnytyksessä. Kolmas juttu mitä oon suunnitellu ja selvitellykin, on synnytyslaulu... Haluisin semmoselle kurssille tai sit niin, että joku opastais mulle sitä.

Mua välillä hirvittää aikalailla se, että kuinka sitten jaksan kahden pienen muksun kanssa. Onneks siinä on se kuukausi äitiyslomaa ennen synnytystä (jos kaikki menee hyvin), ni voi siinä (toivottavasti :)) huomata, että jaksaa Heidinki kaa ihan hyvin... Nyt nimittäin on ollu päiviä, että on tuntunu siltä, että ei oikeen Heidinkään kanssa jaksa. Kai se on toi työ ja töissä käynti kun väsyttää sit niiiiiiin eri tavalla kuin kotona oleminen. Tai siis oikeestaan ne päivät kun Heidi on koko päivän kotona, on aika mahdottomia... :) Tuntuu,että Heidi alkaa heti hyppii seinille ja kiukuttelee jos ei oo tarpeeks virikkeitä. :D

No joo... Tämmöstä omaa napaa taas tänne. :/

Missäs muuten Ossekin luuraa??? ;)

Jaa nii joo... Tohon Q:n juttuun tosta vauva-puolen vauvakuumeesta sen verran, että en usko että sua lynkataan.. Ite ainaki aattelen tosi paljon samalla tavalla kun sä. Oli tietty mullakin sillon Vilhamia yrittäessä aina välillä mielessä raskauskiekko ja se, että " jos nyt tulis raskaaks ni laskettuaika olis (#/¤)(/#¤" , mutta emmä sen enempää kyllä laskeskellu, että mitä millonki tapahtuis. Just kun sen ties, että mikään ei oo varmaa. Eikä tää kyllä vieläkään oo varmaa ennenku Vilhami on turvallisesti ja elävänä sylissä. On tää elämä jo sen verran opettanu niin omien kuin muidenkin kokemuksien kautta. :)

Nyt lopetan ja meen iltapalalle...

Burde, heidi 1v ja vilhami 16+3

PS. Heidi on kävelly taas pitkästä aikaa ennätys paljon. Oli jopa hoidossakin ekaa kertaa esitelly kävelytaitojaan. :) Jospa se nyt pikku hiljaa alkais kokopäiväsesti kävelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vallan omia kuulumisia vaan tällä kertaa:

Emmi sai hoitopaikan! Ei siitä päiväkodista, mihin aluks luvattiin, mutta tästä ihan meidän läheltä ryhmiksestä. Ihan hyvä vaihtoehto. Huomenna pitää soitella ja kysellä, koska pääsee tutustumaan.

Ja neuvolassa käytiin aamulla. Pituutta löytyy nyt 78 cm ja painoa 10255g. Hienosti menee likka omilla käyrillään, pituus +1 ja paino pikkuisen 0:n alapuolella. Rokotuskin taas annettiin ja kun siitä selvittiin, neiti päätti tomerasti kontata ulos huoneesta. Onneksi oli ovi kiinni. =) Ja uus terkka oli oikein kiva. =)

Mitäs vielä? Niin sitä on pitänyt kertoa, kun Emmi on löytänyt uuden must-jutun. Nykyään täytyy päästä keittiön työtasolle, joka on ikkunan edessä, istumaan ja katselemaan lintuja ja oravia lintulaudalla. Siinä se likka tönöttää istua ja välillä nousee seisomaan ja hakkaa ikkunaa ja huutaa, kun on niin huikeat luontodokkarit menossa. Oikeesti, " meidän" orava roikkuu yhdellä takajalalla oksasta pää alaspäin lintulautaa kohden ja sieppaa siitä syötävää ja syö ne pää alaspäin roikkuen. Aika villin näköistä... ;o)

Nyt iltapalalle ja Greyn anatomian ääreen... Heippa!

-Amy ja Emmi, räkänokka unten mailla

ps. pikkujoulut kuullosti kivalta. Missä? Oisko HopLop?

Vierailija
24/62 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinku burde tiesitkin... :) (oltiin just mesessä samaan aikaan :))

Mä olen vähän tarkoituksella pysynyt poissa, tai siis... mun on vähän vaikeeta olla palstalla tän tonskailuhuuman keskellä, koska mulla on tosi paljon samat fiilikset kuin Q:lla, ja varmaan vielä voimakkaammat. Me siis tonskaillaan ihan tosissaan ja hoidot alkaa tässä lähiaikoina, enkä mä halua kirjoitella niistä täällä. Enkä mä halua kieltää ketään muuta kirjoittelemasta omista tonskailuistaan tai suunnitelmistaan. Mut tässä tilanteessa vaan on jotenkin hankalaa kirjoitella täällä. Mä uskon et ainakin Q, napero, MM ja burde ymmärtää täysin, enkä epäile, ettettekö te muutkin tajuais jollain tasolla, mutta tää nyt vaan on tällanen mun oma haavani. Uskon, et tilanne ja tunteet tasoittuu, kun asia ei oo niin kipeesti ajankohtainen. Eli jos musta ei kuulu mitään, niin se johtuu siitä, et ajatukset on omissa jutuissa, en mä teitä ole unohtanut ja käyn päivittäin lukemassa useempaankin otteeseen teidän ja pienten kuulumisia. :)

Mut ei meille muutenkaan mitään ihmeitä kuulu, typy on ihana niinkuin aina, paitsi että melkoinen kiukkupylly päivittäin. Tänään huomasin et alhaalle on tulossa uusia hampaita, joten ehkä se selittää osan. Jopa typyn kummitäti sanoi tänään, et ei oo tuollaisena tyttöä nähnyt. Se komentaa mua kaikesta (vähän kuin Ida! :)), en saa olla koneella, en saa lähettää tekstiviestejä, hänen pitää saada puhelin heti itselleen ja jos ei saa, alkaa hirvee huuto ja kiukku ja tavarat lentää. Ei olis muutama kuukausi sitten meidän omatoimisesta yksin viihtyvästä neidistä uskonut. :D Mutta onhan se hyvä, et on omaa tahtoa, kuitenkin pääsääntöisesti tullaan ihan hyvin juttuun, vaikka oon mä viime päivinä useempaankin otteeseen pyytänyt, et voiskohan asiat ilmaista ihan vähän rauhallisemmin... :)

Nukahtamisongelmat oikeestaan poistui kokonaan, kun luovuttiin toisista päikkäreistä (ei siis anneta enää nukahtaa, vaikka väsynyt oliskin). Äskenkin nukahti kun nostin sänkyyn ja menin laittamaan verhot kiinni, kun vilkaisin takas pinnikseen niin typy veteli jo sikeitä täyttä päätä.

NapNapille kovasti onnea näin etukäteen ja viettäkää ihana päivä! Jos vaan pystyt, niin koeta olla stressaamatta mistään lauantaina, enää et voi vaikuttaa mihinkään ja jos jokin menee toisin ku ootte suunnitellut, se ei poista päivän pääasiaa mihinkään! Mä ite en ihan tähän pystynyt, ja näin jälkikäteen se harmittaa eniten, vaikken kauaa antanut niidenkään asioiden häiritä. :)

Nyt meen valmistautuun kattoon Heroesia ja heti perään BB:tä.

-Osse ja typykkä 11,5kk

Vierailija
25/62 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis tosi kivat, mutta me tuskin jaksetaan lähteä pääkaupunkiseudulle asti. Mut mehän voidaan kyllä pitää paikallispikkarit täällä! :)

Vierailija
26/62 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee!!! Mulla on enää viikko lomaan. Tai no viikko ja kaksi päivää, mutta kun tuo Pee on ens viikon to ja pe lomalla, niin nekin jo lasken lomapäiviksi...

Ja seuraavaksi, TE OOTTE KYLLÄ AIVAN IHANIA! kun jaksatte tsempata mua/meitä tässä lapsiasiassa... tippa linssissä luen täällä teidän juttuja... niisk.

Muuten Pstä tuli mieleen, että viime viikolla kun sanoin, että olen varannu ajan työterveyshoitajalle (meinas mennä tän mamman pasmat sekasin, kun tajusin eka varatun ajan osuvan Hämeenlinnan treffien kanssa päällekkäin, mutta sain ONNEKSI muutettua tuon terkka-ajan... Täytyyhän sitä nyt treffeille päästä!!!) Niin siis... Tämä P taas pamautti mut ihan pihalle, sano ¿sille voi sitten puhua ihan mitä vaan, vaikka olis AVIOKRIISI meneillään!¿ HÄH??? Ei meillä miehen kanssa oo mitään kriisiä menossa, Pn kanssa kyllä! S sano kun kerroin hälle että oisit sanonu ¿ittelläs taitaa olla!¿ (mikä sinänsä vois pitää ihan paikkansa...) Mutta eka katoin vähän pitkään, ja sitten iski viha! Mutta nooh, tänään sitten otettiin yhteen (jälleen kerran) kun en osaa tehä mitään oikein. Teen niin tai näin niin aina on väärinpäin, hänen mielestään! Huoh! Ja MOLlin sivujakin kävin jo kattelemassa...

Quu, voi että sun kanssa, mulla on ihan samoja fiiliksiä tuosta ¿lastenteosta¿... Ja kyllä valitettavasti vetää mielen välillä mustaksi, kun lukee näitä juttuja täällä... Meilläkin mennään, että sit joskus kun/jos olis kaks lasta... Mutta kyllä mua ihan tosissaan on alkanut korventamaan, kun kuukausi kuukaudelta kasvaa ikäero Eetun kanssa... Ootkos muuten tulossa Hämeenlinnan treffeille??? Olis ihan kiva päästä juttelemaan ihan livenäkin taas... Ja hoidoista, meillä jatkuu nyt hoidot, oon sunnuntaista saakka pistelly menopuria, ja pe aamuna ultra, vaikkei taida olla mitään ultrattavaakaan... ISO KIITOS tsempityksestä!

Sukkiksista... Mä oon kyllä laittanu Eetulle sukkikset collareitten alle. Ei ne vielä tuossa iässä haittaa, saati toiset pojat/tytyt naura. Ja noista (tav.) housuista meillä Eetulla kyllä on noi 86kokoset housutkin isoja vyötäröltä, siis tarvis vissiin henkselit hommata... ja sitten kasikymppiset rupee oleen puntista pieniä... Huoh!

Amylla ne päivät vaan käy vähiin, surku! Ja kiva kun saitte näin ¿ajoissa¿ hoitopaikan! Voi tsiisus!

Niamey oli saanut uuden asunnon, kiva että löytyi näin nopeeta. Luin just (oliko maanantaina?) HämeenSanomien lehdestä, että joku nuori pari oli ostanut omakotitalon, johon ei tarvinnut tehä kuin 20000 pintaremontti, kun olivat alkaneet tehä remppaa, niin olikin huomattu, että talo ihan umpimätä, ja terveystarkastaja oli käynyt antamassa lausunnon, että on asumiskelvoton/kiellossa! Joten onneksi teille ei käynyt noin!

Burde!!! Sä oot kyllä sellanen sissi, että selviit vaikka viiden pienen lapsen kanssa!!! (no, oli ehkä vähän yli... mut kuitenkin!)

Osse, voi sua! Halaus ja rutistus täältä! (tuun seuraavan kerran häiriköimään, kun ollaan samaan aikaan mesessä, jos sopii?) Mä täällä kyllä pidän peukkua teille! Ja hyvä P!!! Pidä vaan äiti kiireisenä, kyllä äiti kerkee niitä töitä tehä myöhemminkin ;)

Juu, ja me ollaan kanssa varmuudella mukana enskojen pikkujouluissa! Jos vaan EI oo viikolla!!!

Mutta nyt nukkumaan, öitä!

napero ja Eetu 1v8,5kk

Vierailija
27/62 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tuota ossen juttua ja muutenkin niin tuli mieleen että voishan sitä laittaa kuumeilu puolelle tonskailijoille pinon missä vois sitte kirjoitella niistä jutuista oikein sydämensä kyllyydestä..

ja tuosta tulikin mieleen kun tajusin silloin kerran kun olikohan se napnap jokakirjoitti että nyt ei pinoja jaeta enää yksi ja kaksivuotiaisiin jne. että tässä pinossa on vuoden päästä sitten vauva puolelta sekä isot että pienet enskavauvat eli ihan järkyytävän paljon kirjoittajia, mutta siis älkää ymmärtäkö väärin, en missään nimessä tahdo nyt pinoja ruveta jakamaan, en en en:) Tuli siis vaan mieleen että siinä voi tulla ongelma eteen kun ainakaan mä en " tunne" vaikkapa pikkuenskoista juuri ketään ja kuka näitä jaksais ees lukea, kommentoida tai pysyis kärryillä jos kirjoittajia ois niin paljon..no se siitä, sen ajan murhe.

Paljastanpa myös oman " haavani" joka on varmasti pienempi kuin tuo tonskailujuttu mutta kuitenkin, nimittäin nukkuminen! Myönnän ettei aina pahimmassa megaväsymyksessä napannut hirveästi lukea muiden vauvojen mahtavista yöunista, toki olin onnellinen muiden puolesta mutta kyllä monesti hyppäsin suoraan niiden unijuttujen ohi ja pari kertaa pääsi itkukin oikein väsyneenä kun tuntui niin epäreilulta ettei itse saa nukkua..onneksi helpotti se aika eikä enää ihan joka yö ole ihan niin mahdoton:)

Eipä mulla muuta, enkä mä ainakaan ole vetänyt hernettä neään mistään vaikka tunnustaudun aika lailla Quun kuvailemaksi raskaana jouluun mennessä tyypiksi, tai siis että kyllä välillä tulee ajateltua niin koska omalla kohdalla ainakin eka tuli " helposti" vaikka toki tiedän ettei se aina niin mene eikä välttämättä enään omalla kohdallakaan tokan kanssa, kauniita unia kaikille:)

Queen

Vierailija
28/62 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän hyvin sua, kun et halua/pysty kirjoitella noista asioista tänne. Mullakin oli pitkään sellainen olo keskenmenon jälkeen, ja on tavallaan vieläkin, mutta toisaalta tajusin vihdoin, että mun on jotenkin pakko pystyä edes osittain purkamaan tätä kaikkea edes jollain tavalla, kun en pysty juttelemaan tästä oikeesti kenenkään kanssa.

Toivotan teille kovasti voimia hoitotaipaleelle! Toivottavasti se olisi lyhyt ja pääsisit pian " paapomaan" toista pikkuista. ((((halauksia))))

Oon miettinyt, että tää vauvakuume on myös sillä tavalla hormonaalista, että alkukierrossa kaikki on aina jotenkin helpompaa. Mutta sitten kierron loppua kohden mentäessa kun hormonit alkaa taas jyllätä, niin musta tuntuu välillä, että kohta mä sekoan!

Toisaalta, nyt on alkukierto meneillään, mutta silti tuntuu tosi pahalta. Se johtuu varmasti pitkälti siitä, että mun siskon laskettu aika lähestyy. Mullahan piti siis olla laskettu aika 2 päivää sitä ennen... Siskon pieni vauva on saanut olla äidin kohdussa turvassa koko tän pitkän ajan, mutta meidän vauvaa ei enää ole. Erityisen surullista ja ahdistavaa musta en ollut ajatella, miten rumasti sen kaiken piti sitten tapahtua. Siitä en pysty varmasti ikinä puhumaan, mitä mulle tapahtui ja miten meidän vauva meni pois. Miten niin kaunis asia saattoikin päättyä niin?

Pelkään niin sitä päivää ja sitä hetkeä, kun mennään sairaalaan katsomaan vastasyntynyttä. Tottakai odotankin sitä, mutta en voi tehdä siskolle sitä, että purskahdan itkuun siellä vierailulla! Lähes joka ilta, kun mies on jo nukahtanut, valvon ja itken hiljaa sängyssä. Jos vaikka ne kyyneleet ehtisi loppua ennen kuin se vierailuaika koittaa...

Napero, niin mielelläni juttelisin sun kanssa taas kasvotusten! Milloin ne Hämiksen treffit on?

-Q-

Vierailija
29/62 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavastaus Quulle, 27.11 on Hämiksen treffit. Illmeisesti Rossossa. Tuolla vauvapuolella on pinokin, tässä linkki

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11489390&p=3&tmo…

Ja toivottavasti saan houkuteltua teitä muitakin mukaan!!! Jenni, MM ja muut!

Mistä tulikin mieleen, että mihis Miamik on karannut?

Nyt täytyy lopettaa ja lähteä töihin, blääh!

napero ja Eetu-kiljukaula 1v ja 8,5kk

Vierailija
30/62 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ollut mielenkiintoista keskustelua eilen illalla, hienoa että ihmiset ovat kertoneet omista tunteistaan ym. Niin, meillä jokaisella kai on ne omat kipeät asiansa, tietysti kun täällä vauva-lehden palstalla ollaan, niin nämä lapsiin ja perheeseen liittyvät asiat tulevat päällimmäisenä. Ja jokaisella on ne omat syynsä välillä jäädä taka-alalle näistä keskusteluista.

Ja musta on tosi kiva, että nyt täällä taapero-puolella on keskustelua muistakin jutuista, kun vaan montako kertaa syödään tai monetko päiväunet nukutaan jne. Siis kun tässä vaiheessa elämään mahtuu jo vähän muutakin kun vauva=) Jos ymmärsitte mitä tarkoitan.

Tosta pinojen jakamisesta... niin, täällähän on sitten ruuhkaa jossain vaiheessa. Mutta ei nyt ainakaan jaeta niin, että sitten ollaan taas napero, minä, pesukarhu ja milli nelistään yhdessä pinossa ja loput toisessa. Vaikka porukassa ei mitään vikaa olekaan;) Voihan sitten vaikka esikoisten syntymävuosien jaotella pinoja, tai jotain... mut se on sitten vasta joskus.

Muihin aiheisiin...

Mulla on vaalee tukka! Ja mulla on kyllä suuri luottamus mun lauantain kampaajaan, että oon ihan varma että mun tukasta tulee tosi siisti! Toivottavasti mun puku näyttää hyvältä mun päällä. Sitä kun on niin kriittinen itselleen, näkee vaan kaikkia vikoja puvussa ja kropassa. Äh, ei tässä enää ihmeisiin pysty, se on mentävä nyt näillä. Mua vähän pelottaa että mä näytän aneemiselta, mä olen koko syksyn nukkunut niin vähän, että väsyttää ihan hirveesti. Mun naama on harmaa. Ja kun on laihtunut paljon, niin näytän varmaan senkin puolesta aika kummitukselta. Noh, ainakin meikki pelastaa lärvin aika hyvin.

Eipä tässä taas muuta, palaillaan!

Vierailija
31/62 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...missä on pesukarhu? Ja jenni? Tulkaa nyt edes ilmoittautumaan!

Vierailija
32/62 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi myöhästyneet syntymäpäiväonnittelut Emmille! Muistan aina kun olin ekaa kertaa treffeillä ja Emmi oli silloin poppoon juniori, Ainoa parisen viikkoa nuorempi. Kyllä aika on mennyt nopeasti!

Luin eilisiä kirjoituksia aika lailla suru puserossa. Erityisesti alkoi sydäntä särkeä, kun Q kerroit iltaitkuistasi ja epätoivosta, jota tunnet. Ei minulla ole mitään sanoja, joilla lohduttaa, voin vaan kaikkien muidenkin tavoin toivoa, että jonain päivänä tapahtuu käänne parempaan. Niin Q:lla, Naperolla kuin Ossellakin ja kaikilla muilla toista lasta toivovilla.

Niin kuin Napero sanoi, niin se on niin väärin ja epäreilua, että jotkut saavat lapsia tuosta vaan ja sitten eivät pidä lapsistaan huolta, ja monille, jotka ovat rakastavia ja huolehtivia vanhempia, on lapsen saaminen niin hankalaa.

Luulenpa, että meillä kaikilla on jokin asia, joka painaa välillä mieltä, isompi tai pienempi suru tai murhe, josta tuntuu hankalalta puhua palstalla tai joka joksikin aikaa ehkä estää palstailun kokonaan. Itsellänikin edes palstan lukeminen tuntui epämiellyttävältä, kun olin jossain vaiheessa todella allapäin ja epäilin kärsiväni masennuksesta ¿ tuntui ettei vaan kestänyt lukea muiden hehkutusta kun itsellä on niin huono olla.

Mun mielestä enskojen rikkaus on juuri se, että täällä on niin monenlaisia ihmisiä ja monenlaisia tilanteita. Oma ajatteluni ja maailmani on ainakin avartunut todella paljon. Ja jokainenhan voi kirjoittaa niistä asioista mistä haluaa, ja pitää itsellään ne mitä haluaa. Ihanaa vertaistukea olette aina antaneet ja muutenkin aivan loistopoppoo!

Burde, kyllä sä varmasti selviät kahden lapsen kanssa. Me äidit ollaan teräsnaisia (vaikkei siltä aina tunnukaan) ja kyllä arjessa aina keinot keksii, että saa asiat rullaamaan. Aikamoista haipakkaahan se varmaan alkuun on, mutta kyllä se varmasti siitä lähtee!

Mitä, NapNapilla vaalea tukka? Tosi vaikea kuvitella kun viimeksi nähdessä sullahan oli niin tumma tukka kun voi olla! :D Jännittääkö jo kovasti?

Pinojen jakamisesta: mietittäiskö sitä asiaa myöhemmin siinä vaiheessa kun alkaa näyttää että taaperoiden puolella alkaa olla ahdasta? Ettei nyt tule kellekään sellaista oloa, että ollaan heittämässä pois poppoosta. :)

Pikkojouluista: loistoidea! Olisko joku halukas jakamaan kotinsa, riippuen tietenkin siitä miten iso porukka olisi tulossa ja kenellä nyt sitten on tilaa reilummin? Meillä on alakerrassa kyllä jonkin verran tilaa bileille, mutta yli kymmentä äitiä ja lasta ei varmaan meillekään mahdu. Olisi nimittäin kiva pitää pikkujoulut nyyttäreinä, niin saisi kaikkea kivaa naposteltavaa ja vaikka joulupukin vierailulle...? :) Mutta mietitäänpä vielä asiaa!

Meidän perheellä on kolme päivää vapaata enkä malttais odottaa että pääsen jo töistä. Ei olla miehen kanssa nähty koko viikkona kuin ohimennen, kun joka ilta on ollut jommalla kummalla jotain menoa. Joten ihanaa olla kolme kokonaista päivää oman perheen kesken ja touhuta kaikkea mukavaa. Aiotaan käydä vähän ostoksilla, vuokrata joku elokuva ja käydä Ainon kanssa puistossa touhuamassa ¿ arkisin kun ei kovin paljon ennätä¿

Mulla on tosi päättämätön olo taas kun en tiedä haluaisinko jatkaa tässä työssä vai lähteä opiskelemaan tai vaihtaa vaan työpaikkaa. Olisi niin kiva tehdä lyhyempää viikkoa (Q:n työaika on unelmana), vaikka en tosin tiedä miten tultaisiin sitten toimeen kun tuntuu ettei rahat riitä nytkään¿ En voi sille mitään mutta mulla on aina ollut kaupallisella alalla sellainen olo, että menen jotenkin hukkaan kun tekisin mieluummin jotain ihmisläheistä työtä. Tällä työllä ei ole merkitystä ja se tuntuu turhauttavalta. Vaikeaksi taas vaihtamisen tekee kohtuuhyvä palkka ja hyvät edut. Mä nyt on niin sellainen pähkälijä etten ikinä varmaan saa päätettyä suuntaan tai toiseen! :D

Hyvää viikonloppua kaikille ja NapNapille aivan ihanaa hääpäivää - nauti joka sekunnista!

P.S. Missä tosiaan luuraa Jenni ja Pesukarhu?

Vierailija
33/62 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNap, oletko sä ihan muina naisina vielä tän loppuviikon töissä? Hui että kun alkoi jännittää sun puolesta! Ajattele, enää yks päivä ja sitten taa-ta-ta-daa....! Onko teidän tyttö morsiusneitona tai muuten " kunniavieraana" ? Höpöhöpö, et sä miltään aneemiselta näytä vaan säkenöivän kauniilta morsiamelta! Muakin kyllä kiinnostais nähdä sun vaalea tukka. En osaa kuvitella.

Noista pikkujouluista: ihan ehdottomasti oon/ollaan mukana!!! Ihana idea se lahjojen vaihtaminen. Olisko se sitten pieni lahja sekä äideille että lapsille? Ja tosiaan ihan pieni, ettei kellekään tule taloudellista ahdistusta.

Siitä puheen ollen, mulla kyllä on vähän taloudellista ahdistusta, kun yksikään asiakas ei ole vielä maksanut mulle laskuaan. Tai siis että ne eräpäivät ei ole ollut. Rahaa tänne kiitos!!!!!!!!!

Meillä olis marraskuun lopussa varattu miehen firma loma-asunto espanjasta viikoksi, mutta ei meillä ehkä olekaan rahaa lähteä sinne. Oltiin jo kyllä päätettykin, että ei mennä ja myydään se vuoro pois, mutta ei sitä sitten kukaan halunnut. Ja nyt, kuin ihmeen kaupalla, miehen työvuorolistassa onkin vapaata koko se viikko. Ja mähän on yksityisyrittäjä... :) Mut voi kun voitettais lotossa sitä ennen tai jotain.

Nyt mulla on sellainen niin jättiprojekti menossa, että se meinaa viedä musta mehut kokonaan. Mutta on se kyllä mielenkiintoinen juttu, onneksi. Ja sit oon tehny vähän mun entisen opiskelukaverin kanssa yhteistyötä, kun me ollaan erikoistuttu vähän niin kuin samoihin juttuihin. Tosi kiva, kun tuntuu, että olis ihan oikee työkaveri, kun muuten tää homma on tietty aika yksinäistä, kun teen töitä täällä kotona. Eikä tää mun firma vissiin pidä tänä vuonna pikkujoulujakaan, niin senkin vuoksi Enska-pikkujoulut olis ihan huiput! :)

-Q- ja -q- tarhassa (1h15min ja meidän viikonloppu alkaa, jee!)

Vierailija
34/62 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli kans mielenkiintosta lukee ihmisten aatoksia, vaikkakin aika rankoista jutuista on ollu puhe. :/

Mä oon samaa mieltä NapNapin kanssa siitä, että on kiva kun täällä puhutaan muustakin kun muksujen syömisistä, nukkumisista ja taidoista. :) Oikeestaan mulla oli tossa aikasemmin semmonen vaihe, että mun teki mieli " huutaa" täällä, että " mihin se elämä on kadonnu?" . Siis se kaikki mielenkiintonen mistä juteltiin jo odotuspuolella. Vaikka onhan se ymmärrettävää, että kun vauva syntyy niin ajatukset pyörii vaan vauvassa ja se on kaikista tärkeintä ja mielenkiintosinta maailmassa eikä muulla oo mitään väliä! ;) Heh... Mut tosiaan.. Muutakin elämää onneks jo on. :D Ei sillä etteikö edelleen lapsi olis tärkein asia maailmassa. <3

Jaa nii joo... Meille tarjottiin tänään vuokra-asuntoo -> 4h+tk, 86 neliöö, takka ja sauna, yks kerroksinen rivitalo asunto, vuokra 600¿!!!!, MUTTA... se on Tre:n Kämmenniemessä, eli Jumalan selän takana... *huoh* Tiistaina sitä pääsis kattoo ja varmaan mennäänki, mut saa ny nähä... Se kun on just päin vastasessa suunnassa missä miehen työ, jne... Mut siis olishan toi ihan luksus ja HALPA. Tai no... Saa ny sit nähä kuin luksus se sit oikeesti on. ;)

Eipä kai muuta nyt, kun neiti haluu äiskän huomiot. :)

Burde, heidi 1v 1kk ja vilhami 16+4

Vierailija
35/62 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä vielä muina naisina töissä, just nyt ei jännitä pätkääkään, mut voi olla että iltapäivällä joutuu mennä sanoo pomolle, että tää lähtis nyt, koska muuten hypin pitkin seiniä=)

Mun tukassa on ollut varmaan kaikki mahdolliset värit! Mähän olin pitkään vaaleahiuksinen, ennen kuin värjäsin tummaksi. Sillon ihmiset oli ihan ihmeissään, että mitä, miten sulla voi olla tumma tukka, sun kuuluu olla blondi... Mutta te ootte tosiaan kaikki nähnyt mut lähes mustahiuksisena.

Karssuli miettii alanvaihtoa... ymmärrän täysin noi sun ajatukset! Asuntolaina painaa päälle, mutta silti tekis mieli opiskellla. Mä kans välillä haluisin tehdä työtä, jolla oikeesti on jotain merkitystä. Ja välillä ihan oikeesti kaipaan takaisin fyysisiin töihin, puuduttaa istua koneen ääressä. Vaikka onhan näissä siisteissä toimistotöissä puolensa.

Kiva kun porukka innostui pikkujouluista! Karssulin koti olisi kyllä tosi kiva vaihtoehto, jos meitä vaikka se kymmenen saataisiin kasaan! Ja laitetaan joku yläraja lahjan arvolle, vaikka 5 euroa, niin ei kenenkään osallistuminen kaadu siihen. Tai voi olla vaikka 3 euroa, ihan miten vaan. Idea on kuitenkin se tärkein!

Harmi Q, että ette pääse lomalle. Jos nyt kuitenkin napsahtais se lottovoitto! Tulisi varmasti loma tosi hyvään väliin, ja kun täälläkin on silloin varmaan pimeetä, kun ei paista aurinko ja tuskin luntakaan on tullut.

Burden kertoma kämppä vaikuttaa kyllä ihan unelmalta, miten voi olla vuokra noin edullinen? Täällä pk-seudulla tolla rahalla ei saisi kuin kaksion, jos sitäkään. Pääsettekö kattomaan sitä? Kuulostaa tosi hyvältä!

Tänään on tiedössa pitkä päivä! Kaikki loput valmistelut pitää saada valmiiksi. Veikkaan, että uni ei tule kovin helposti... ei tullut eilenkään. Palailen ehkä vielä tänään linjoille...

NapNap

Vierailija
36/62 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä on koko peppu ihan tulessa! Siis mikä ihme tässä voi olla? Pojalla on aina ollut niin hyvä iho, ihan pienenäkään ei juuri koskaan ollut mitään ongelmia vaippaihottumasta. Ja nyt sitten syksyn myötä tää on mennyt ihan mahdottomaks. Aina välillä peppu on tosiaan aivan tulessa ja suorastaan vesikelloilla tms., kun vaippaan tullut kakka polttaa sitä niin kovasti. Niin nopeasti en ehdi vaippaa vaihtaakaan, etteikö iho olisi lehahtanut jo ihan tulipunaiseksi. Lääkäri antoi meille viimeksi sellaista kortisonivoidettakin, mutta ei sekään tunnu auttavan. Eikä talkkisalva eikä sinkkivoide eikä erityisesti vaippaihottumaan tarkoitettu A-Derma tai mikä se nyt olikaan. Mitä me tehdään???? Oon nyt pitänyt kertisvaippoja quulla, kun ne pintakuivempia kuin noi sisävaippa+kuori-yhdistelmät. Raukka, se ei enää oikein voi istuakaan missään, kun sitä sattuu ja kirvelee koko ajan. Eikä ole toiveitakaan, että vielä pitkään aikaan päästäis eroon koko vaipoista. Pikku-quu ei taas vaihteeksi potalla juurikaan viihdy. Tarhassa kuulemma hetken siinä istuskelee, kun kaverit kanssa. Mutta kotona pysyy siinä just ehkä sekunnin. Harvoin osuu pissa pottaan, mutta kakkaa sinne ei ole tullut piiiiiitkiin aikoihin. Ajattelin ostaa parit ihan puuvillaiset pikkuhousut ja pitää niitä quulla kotona ilman vaippaa. Jotain on pakko olla, kun pepun rasvaa ja koska quu muuten raapii sen ihon aivan verille, mikä vaan pahentaa asiaa. Ja lisäks kynsien alta voi mennä sitten kaikenlaisia pöpöjä. Hitsi, tää on tosi raastavaa, kun säälittää niin toi poika! Jos ei tää pian helpota niin pakko mennä uudestaan lääkäriin. Voihan se jopa määrätä antibioottia. Mutta kun tää on niin vaihtelevaa. Aamulla iho oli mun mielestä jopa melkein OK, mutta matkalla muskariin quu kakkasi, ja kun pääsin vaihtamaan vaippaa, koko peppu oli jo aivan kauhean näköinen. Eli välillä iho siis rauhottuu ja on ihan OK, ja välillä se lehahtaa ihan hulluksi.

Allergiaakin oon miettinyt, mutta kun ei mikään ole muuttunut. Pikku-quu on syönyt ihan samaa ruokaa jo 4-5kk ja juonut tavallista maitoakin 10kk lähtien.

Keksittekö mitään syytä tähän/konstia, millä quun oloa vois helpottaa?

-Q- ja -q- tuli pyrstön alla 1v2kk

Vierailija
37/62 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IIIIIH, napnapilla on jänskät paikat:)

Quun perheen loma kuulosti ihanalta, voi kun pääsisitte! Me ei olla koskaan käyty missään ulkomailla perheen kanssa, mä kävin viimeks joskus teininä äidin kanssa.

Burden asuntoehdokas on kyllä tosi halpa vuokran suhteen! Toivottavasti ois suht kiva, ja saahan sitä paljon muutettua itse pienellä vaivalla jos ei olekaan ihan viimesen päälle?:)

Niameylläkin se vauvakuume polttelee:)

Me ollaankin vietetty perjantaita ihan koko perheen voimin kun mies on tämän päivän lakossa paperiliittolaisena, käytiin aamulla puistossa, nyt tyttö nukkuu ja mies lähti tekemään jotain tietokonehommia kaverilleen, pitäis vähän laittautua kun lähdetään iltapäivällä kauppaan ja muutenkin kaupungille:)

Niin ja eilen meillä oli kauhea prokkis kun siirrettiin meidän isohko akvaario toiseen olohuoneen toiseen reunaan ja vaihdettiin hiekat sinne, lihakset on kipeinä sen kantamisesta..pyykkäsin 40 kiloa akvaariohiekkaakin meidän kylppärissä:D

Tänään saatiin nukkuakin jopa seitsemään mikä on ihan megaluksusta, tyttö kyllä heräsi tapana mukaan viideltä mutta ihme kyllä nukahti uudestaan kun nostettiin meidän väliin, yleensä ei malta enää nukahtaa, huomenna on vieläpä mun nukkumavuoro joten saan nukkua parina aamuna näin ihanan pitkään!:) Me vuorotellaan miehen kanssa vkloppuaamuina just noiden viiden herätysten takia, kumma miten nykyään seitsemään tai kahdeksaan nukkuminen vastaa " entisen elämän" puolillepäivin koisaamista;)

Mukavaa vkloppua kaikille!!

Queen

Vierailija
38/62 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

quiero, ootko vielä bepanthenia kokeillut? Kunnon kerros ainakin 3x päivässä? Idalle tulee heti peppu ihan helakanpunaiseksi tai siis peppuvako, jos käyttää päivisin monta kertisvaippaa peräkanaa. Ei tarvitse kuin yhden päivän ajan laittaa bepanthenia ja avot peppu " tervehtyy" . Mun mielestä se bepanthen auttaa juuri senkin takia fuzzeissa paremmin, kun se " muhii" siellä mukavasti eikä hierry/imeydy heti pois :)

Napero, mä jo ääneen sanoin miehelle noista treffeistä ja se oli jo suurinpiirtein meille hotellia sinne varaamassa ;) En uskalla vielä ilmottautua kun jos tulee lunta niin en lähde ajamaan ja toinen asia mikä vaikuttaa on se, että Ida huutaa nykyään automatkat! Mutta laitetaan harkintaan :)

Hmmm, lueskelin noita tonskailu-juttuja ja kyllähän siitä välillä surullinen mieli tuli kun luki joitain " suunnitelmia" vauvateosta, kun itse ei uskalla suunnitella pätkääkään. Mutta toisaalta taas ajattelen silleen positiivisesti että muiden vauvat ei ole minulta pois jne ;) Eli mukavaa kun perustitte tuonne vauvakuume-puolelle sen pinon, niin ehkä tulen sinne aina silloin tällöin kuokkimaan!

No, pidetäänkö me pikkujoulut Tampereen enskojen kanssa? :D

MiaMik ja Ida 1v+

Vierailija
39/62 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kokeilemisen arvoinen rasva voi olla Cavilon, sen valmistaja on vissiin 3M Healthcare ja sitä saa siis ihan apteekista, pieni valkoinen tuubi pahvirasiassa. Se on semmoine ihonsuojavoide mikä käy ihan lapsellekin, sitä laitetaan jo ennaltaehkäisevästi ohut kerros ja se muodostaa suojaavan kalvon, rauhoittaa myös jo ärtynyttä ihoa ja sopii vaippa-alueen iholle,hiertyviin kohtiin ym. Itse käytin sitä aikanaan kun juoksin ja sisäreidet aina hankautui punaisiksi, nykyään oon laittanu sitä sitten tytölle aina välillä kun mä ainakin olen huomannut hieman mausteisempien ja tomaattisten ruokien aiheuttavan peppupunoitusta muuten tosi hyväihoiselle neitoselle, laitan siis ihan pesunjälkeen hiukan tätä rasvaa ja taas lisää seuraavan pesun jälkeen. Meillähän kyllä kakataan yleensä pottaan mutta ihan aina ei ehditä sinne asti.

Varmasti tuntuu ikävältä quusta kun peppu on noin hellänä:(

Vierailija
40/62 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleeni, että meillä on tällä hetkellä potta ihan OUT. Idahan on jo 6kk-ikäisestä tehnyt kakat pottaan 80%:sti, mutta kävelemään kun lähti niin ei suostu istumaan potalle olleskaan. Eilen kakkasi huoneensa lattialle ja fuzziin kesken päivällisen (ei ole ikinä kakannut syödessään) ja tänään laitoin pyyhkeen päälle aamupuuron ajaksi syöttikseen ilman vaippaa ja johan tuli taas kauhea satsi siihen! Eli suosiolla pidetään ainakin viikko taukoa pottailusta ja kokeillaan myöhemmin uudestaan :)