Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~ HUHTIHIPPUSTEN vko 43 ~*~

21.10.2007 |

Otimpa sitten varaslähdön ens viikkoon... Tässä linkki vkon 42 viimesimpiin juttuihin ->

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11494869&p=&mpage=5&tmode…

PS. Päivitin esittelypinon ja huomasin heti, että Bea ainakin puuttuu kaksos-odottajista.. Jos joku muu puuttuu tai joku pudonneista on vielä siellä, ni laittakaahan sinne esittelypinoon mainintaa, ni päivitän sit taas. :D Tänks.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavan pinon olettekin jo saaneet aikaiseksi. Nyt ei millään ehdi lukea kaikkia kuulumisia, tulin vain piipahtamaan. Täytyy nyt sitten iltaisella vilkaista tiedän viestejänne.

Burdelle kuitenkin kiitos hienosta päivitetystä esittelypinkasta. Kovasti on joukko kasvanut, vaikka hrmilliesti muutam tippui joukosta.

Ufa oli ainkin käynty sydänääniä kuuntelemassa. Mukavaa, että kaikki oli hyvin. Muakin vähän epäilyttää taas tämä oma asukki, sillä olin jo liikeitä hetken aikaa sitten tuntevinan mutta nyt ei ole päiviin/viikkoon ainakaan mitään taas tuntunut. Tekisi itselläkin mieli mennä tarkistuttamaan tilanne, mutta taidan odotella tuonne seuraavaan neuvolaan, joka on vajaan kahden viikon päästä. Jos jotian vialla niin tilanteellehan ei mittään voi, paitsi kasvattaa ressiä ...

Huomasittekos muuten, että heinäkuiset ' 08 alkavat jo pinoutua. Huh, mehän siis ollaan jo tosi pitkällä kun perässä tulevia on jo useampai kuukausia. Hurrat meille siis siitä. Huhtikuu lähenee uhkaavasti .. :)

Hyvät jatkot ja palaillaan ..

Jo-an

Vierailija
42/46 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet] Ronjaruu: Täällä Tampereella ne kattoo jotenki, että jos ekassa raskaudessa on sokerirasituskokeessa ollu yksikin arvo " pielessä" , ni sit seuraavissa raskauksissa on heti automaattisesti raskausdiabetes-diagnoosi. Toi on musta ihan hölmöö, mutta minkäs teet. Nii joo ja nyt ne tosiaan passitti heti alkuraskaudesta sinne rasitukseen ja sit sillon 26 viikolla joutuu uusiks. Voi kettu!

Nii ja mulla oli kans viimeks n.2vkoa se verensokerin kotiseuranta, mutta kun se oli ok, ni sen sai lopettaa.

Ronjaruun Neuvolassa käynti GALLUPPIIN: Mulla on ny neuvolat ilmeisesti 5vkon välein, mut kyl se sano että jos jotain tulee ni voi soittaa tai tulla aikasemmin käymään. Aika buukattu sen kalenteri kyl oli, kun ei se meinannu 20minuutin aikaakaan löytää sitä verensokeriseurannan alottamista varten...

En ny ehdi muuta, kun pitää mennä pikku neidin kanssa taiteilemaan Heidin papalle isänpäivälahja -> Heidi piirtää tekstiilitusseilla tyynyliinaan jotain. :) Siks me ollaan vähän aikasessa tän kaa, kun ne lähtee reissuun niin,että ovat isänpäivänä siellä (Thaimaassa).

Burde 16+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä vähän osallistumista galluppeihin...

Rinnat ovat olleet todella arat ja pinkeät. Onko kenelläkään muulla rinnat niin kuivat että nahka lähtee ja KUTISEE armottomasti? Huolestuttaa miten saan kuntoon, että sitten aikanaan saisin imetettyäkin. Ei muuta kuin rasvapurkille...

Vatsaa löytyy vaikka muille jakaa, mutta kun tuota elopainoa on muutenkin runsaasti niin mikä on vauvasta ja mikä vain muuten. Vanhat housut eivät enää kuitenkaan jalkaan mahdu.

Musta olisi mukava tietää tulokkaan sukupuoli. Mulla vaan olisi rakenneultra just kun irtisanoutumiset ovat paukanneet päälle eli tuskin pääsen sitä kautta. Pitänee harkita yksityistä, kun huolestun kuitenkin ilman tärkeitä kaikki ok vakuutteluita.

Mikäs on muilla tilanne työnantajalle ilmoittelun suhteen? Mä tässä kerroin pomolle, kun olisi ollut vähän tylsää kirjoitta jatko sopimukseen ja koko ajan pelätä milloin paljastuu. Varsinkin, kun joudun rajaamaan työkenttääni raskauden takia, ettei liian vaarallista. Sain kyllä vähän kylmää vettä niskaan, kun heti meinasi lopettaa ennen äippälomalle jäämistä. No tutkailen tilannetta ja tarvittaessa otan yhteyttä liittoon, koska jo jatko luvattu.

Mukavaa viikkoa!

K3ngu 15+1

Vierailija
44/46 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveen iso pino jo täällä eikä oo kuin keskiviikko! Kiva, kiva! Mulla vaan valitettavasti ei vielä nimimuisti pelaa kun ehdin niin harvoin lukemaan ja sitten on kaikkien jutut ihan sekaisin. Mutta kyllä mä tästä kunhan aikaa menee enemmän, koittakaa kestää!

Galluppiin vastauksia: rinnat on ollut enemmän ja vähemmän kipeänä koko ajan. Maitoo ei oo näkyny mut en oo kyllä puristellukaan. Esikoisesta oli enemmän kipeät kun silloin ei voinut mahallaan nukkua, nyt voi.

Vyöhyketerapia/hypnoosi, ei oo ollu tarvetta eikä tarjota meidän pikkukunnalla joten ihme ois jos tuollaisiin menisin.

Masu on selvästi pullahtanut esiin vaikka kiloja ei kotivaa' an mukaan oo vielä tullut. Mutta näkyy kyllä jo omissa vaatteissa eikä omat farkut enää mene. Ainoastaan yhdet suorat housut käy, muut on mammahousuja. Huomenna lähden Uppsalaan kurssille parin kollegan kanssa jotka ei oo mua parin kuukauteen nähny, saapi nähdä sanovatko heti vai miettivätkö oonko lihonnu ;)

Sukupuoli ois kiva tietää mutta täällä Ruotsissa ei tehdä ultraa rv 16 jälkeen ja siinä tuskin vielä näkyy. Joten taitaa jäädä arvoitukseksi jos ei miehen kanssa innostuta Göteborgiin yksityiselle...

Mitäs vielä oltiin kyselty..? Hmmm... Neuvolakäynneistä niin. Vähän nauratti kun täällä muutaman mielestä oli harvassa käynnit (siis ei pahalla tämä). Mulla oli eka neuvola rv 12 ja seuraava on rv 24 ja tämä on siis normikäytäntö täällä. Sen jälkeen käydään kuukauden välein ja viimeiset 6 viikkoa 2 vkon välein. Ja jos menee yli ajan niin sitten käydään usein, vähintään kerran viikossa tai tais olla useamminkin. Ja ne yliaikakontrollit tehdään aina synnärillä täällä. Ja mikä vielä hirveintä, täällä saa mennä 3 viikkoa yli lasketun ajan..!!! Onneks esikko tuli tasan laskettuna päivänä, mun hermo ei ois kestäny kolmee extraviikkoa!

Kuten tuossa jo aiemmin mainitsin, lähden aamulla aikaisin kurssille ja olen nettimaailman ulottumattomissa lauantaihin asti. Alkuviikko on tuntunut sille että pahoinvointi alkaa helpottamaan, toivottavasti tämä trendi jatkuu!! Huomenna voi tosin olla tiukka paikka kun joudun jo klo 5 heräämään ja viimeks ei ainakaan kroppa siitä tykännyt. Mut minkäs teet... Musta tuntuu jopa että pahin väsymyskin taitaa alkaa väistyä, ois kyllä ihanaa jos olis taas hetken aikaa " normitilassa" .

No,nyt pakkaamaan kamat valmiiksi. Voikaahan hyvin kaikki mammatoverit!!

Emmis 13+3 ja esikko 1v9kk

Vierailija
45/46 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie täällä yritän pinnistää taas oksennusta vastaan. Aloitin vahvasti lääkkeellä aamun. Aina niin ehdin tuulettaa kun on ollu hyvä päivä, mut sit tulee huonoja päiviä. Mut sentään parempaan suuntaan ollaan menossa.

Meillä noita neuvolakertoja on noin kuukauden välein. Nyt alussa käin rv 7+ ja sit lääkäri oli rv 11+ ja seuraava neuvola on rv 15+, joten aika tasasee 4 viikon välein käyää täällä Joutsenossa. Samoin käin esikoiseltakii. Sit oliko noin viikon 30 tietämillä et alettii käymää 2 viikon välein ja lopussa viikon välein. En ihan tarkkaa muista ja oon hömppä onnistunu hävittää ekan raskauden äippäkoritn. Ei voi yhtää vertailla noita arvoja tai muita. Kaikki muu tärkee ja ei niin tärkee kyl on tallessa, jopa synnytysraportti löytyy joka mielestäni oli sen ä-kortin välissä.

Mie oon käyny lukee lokakuisten ja marraskuisten palstaa salaa... Ihanaa ja jännää ku ovat jo lähössä synnyttää tai sit limatulpat on irronnu. Muutes irtosko teillä limatulppa enne synnytystä? Mie en ainakaa koskaa semmosta nähny, vai voiko mennä jotenki ohi? Oikeesti huomaako sen? No ei tää kyl oo niin ajankohtasta vielä. Mut tulee niin mietittyy kaikkee.

Näin viimeyönä unta et kävin jonku ongelman takia ultrassa. Ongelmaa ei kyl ollu mut sain tietää oottavani tyttöö. Voiskohan olla enne? Miul ei kyl oo minkää näkösii fiiliksii viel sukupuolen suhteen. Oon kyl jo aikasemmin enne raskautta nähny unia et miulla on kaks tyttöö. Useesti niin et Tytti on reipas tyttö ja sit imetän vauvatyttöö. Viikonloppunaki näin unta vauvoista, mut siinä mie sain kaksoset, en nähny sukupuolta, mut niiden syntymän jälkee miul oli 9 lasta. Hurjaa. Ootteko muut nähny unia vauvasta?

Nyt mie alan kasvattaa masua, syön raffeleita. Ne maistuu. Sopivan suolasii. Tis tulla aikamoinen sepustus.

Tytikkä ja toukka rv 13+2

Vierailija
46/46 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei huhtimasut :)!

Kiitos Ronjaruulle kirjotusvinkistä, toisinaan mie oonki niin tehny, mutten aina laiskuuttani, kun meän kone on tämmönen vanha rupsu, jolla kestää ikuisuus avata uusia ohjelmia. Neuvolatiheys taitaa olla meillä suunnilleen sen kerran kuussa luokkaa, näin alkumatkasta, jos kaikki ok. Muistelen kyllä ex-terkkarini sanoneen, että toisessa raskaudessa neuvolat on harvemmassa. Noh, seuraava on kuiten 8.11., joten sitä kohti mennään.

Niinku kirjottelin joskus aikoinaan, niin mua vaivas alkuraskaudesta, eli tuossa elo-syyskuussa semmoset järettömät ärmähtelykohtaukset, mutta onneksi olo alkaa nyt olla jo omempi eikä ärmähtelyäkään ole tavallisesta poikkeavia määriä. Onneksi myös pohjattomalta tuntunu väsytys on ainaki taas hetkeksi helpottanu. Vähänku Ronjaruu kirjotti, että olo on niinku ei raskaana oliskaan, vähän samanlainen vaihe taitaa olla mulla nyt menossa. Tosin olen mie muka liikkeitä kuulostellu masusta ja taitaa siellä jonkulaista elämää tuntua , ihanaa!

Lapsimäärä G oli jo ikuisuus sitten, mutta mie unohin siihen vastailla. Oon itte haaveillu kolmesta lapsesta, mutta mies on vähän sitä mieltä, että kaks olis aivan sopiva. Tosin parempi tietenki kattoa miten sitä sitten kahen kanssa elo sujuu, mutta ei kai sitä vielä tähän lopeteta¿ Kyllä mie sen vielä puhun ympäri, jos ei hetkeen niin sitten vähän myöhemmin. Mullon itellä sisko ja veli, mikä on ollu mahtava onni elämässä, olishan se upeaa antaa lapselleenki kokemus sisaruksista.

Bea kirjotti olevansa kärsimätön saamaan jo vauvat kotiin. Mie olen kans tässä raskauessa ihmetelly viikkoja, että eikö ne kulu ollenkaan?!? Silti jotenki mua vaivaa odotusaikana semmonen epätodellinen olo siitä vauvan saannista¿ Omituista, mutta muistan Saranki syntymästä ja odotuksesta sen, että vasta, kun tyttö oli mun masun päällä verisenä, niin mie uskoin sen ihmeen oikein todeksi, että me tämä vauva saahaan. Se on varmaan jotain semmosta, ettei piä ittestäänselvyytenä sitä, että kaikki menee hyvin, vaikka tietenki siihen tavallaan pitääki luottaa, että kaikki menee hyvin. Ompahan taas sekavaa ajatuksenvirtaa. Onko kenelläkään mulla tämmösiä epätodellisia odotusfiiliksiä?

Tytikkä pohti limatulppa-asiaa. Mie luulen, että ekan raskauden limatulppa liukeni vähän vähitellen ihan paria päivää ennen synnytystä. En sitä tainnu laittaa minnekkään ylös, mutta muistan ko miehelleni sanoin vessareissun jälkeen, että olikohan se sitä limatulppaa nyt ko oli vähän kummallista kuivaillessa..? Luulempa että se oli, mutta ei se kyllä mitään suurielkeistä ollu. Vauvaunia mie en ole tainnu nähä ja voi olla, etten niitä kovin paljoa tuu edellisen raskauden perusteella näkemäänkään.

Kengu tais kysellä miten töissä kertomiset. Toivottavasti sulla sopimus jatkuu luvattuun malliin, eikä tartte alkaa lakimiehiä avuksi kyselemään! Mie oon tosiaan nyt hoitovapaalla ja onneksi anoin sitä pätkissä, ihan vaan sen varalta, jos sattuis tärppämään nämä vauvahaaveet. No sattu niin onnellisesti, että anoin sitten muistaakseni toukokuulla hoitovapaan jatkoa helmikuun loppuun, mikä sattuki sopivasti, ku Kelan laskurin mukaan äippäloma alkais sitten 7.3.! Meinasin vähän jos oisin ensviikolla käyny työkavereita moikkailemassa tuon neitosen kanssa ja kai siellä sitten jo uskaltais kertoa, että hoitovapaa ei jatku vaan muuttuu äippälomaksi. Mulla on kyllä onnellisesti virka, että sen suhteen asiaa ei tartte pelätä, mutta tarkotan taas sitä, kun koskaan ei voi tietää meneekö kaikki hyvin.

Hyviä vointeja, olkaa masuistanne onnellisen ylpeitä ¿ja ne kipiätki rinnat rottingille :)!

Hanna +" nukkumatti" 15+3 ja Sara tänään 1v9kk