Kuinka usein teillä on lapset yöhoidossa?
Mietin vaan kun meillä meidän lapsia hoitaa vain minun äiti. Ja hänkin ottaa n.kerran kahdessa kuukaudessa. Nyt on ollut vähän enemmän tarvetta, on hoitanut 2 krt 5 viikon sisällä ja nyt pyysin että jos joulukuussa ottaisi että päästäisi miehen kanssa ruotsin risteilylle. Tyrmäsi heti ja sanoi että kun juostaan alvariinsa jossain.
Mun mielestä kerran kahdessa kuussa ei ole kovinkaan paljon, ja nytkin jos hoiti 2 viikkoa sitten ja tarve olisi ens kerran vasta joulukuun puolessa välissä.
Joo ja turha sitten eräiden sanoa että itseppä olette lapsennen tehneet jne.. En jaksa nyt sellaista tänään, kiitos.
Kommentit (53)
Ei ole löytynyt sopivaa hoitajaa.
Siskot ovat liian kiireisiä eikä niitä kyllä muutenkaan kiinnosta mun elämä juurikaan.
Mun vanhemmat on liian vanhoja, eivät enää pärjää lasten kanssa (ottaisivat kyllä mielellään, jos voisivat).
Miehen vanhempia ei lapsenlapset vois vähempää kiinnostaa.
Väestöliitosta olen joskus ottanut hoitajan illaksi, mutta en koskaan koko yöksi.
Isompi 3,5v ja pienempi vuoden ikäinen. Isompi ei ole koskaan halunnut edes mennä eikä halukkaita yöhoitajia ole ollut tarjolla. Päivisin ovat olleet hoidossa esim. 5t kun ollaan oltu kaksin miehen kanssa jossain.
Vanhempi on 6v ja nuorempi 3,5v. Esikoinen oli kuopuksen syntymän aikaan yhden yön tädillään, siinä ne yöhoidot meillä. Isovanhempia on elossa vain miehen äiti, joka on sen verran huonokuntoinen ja vainoharhainen, ettei tulisi mieleenkään käyttää lapsenvahtina.
Emme käy baareissa ja muutenkin vieras ajatus, että pitäisi keksimällä keksiä miehen kanssa jotain menoja. Meillä on nyt perhe ja tää on meidän elämää!
Iltahoitajaa käyttäisin mielellään kerran kuussa, mutta en ole jaksanut alkaa etsimään maksullista hoitajaa.
Tarvetta olisi mutta kun ei ole ketään joka lapsia hoitaisi. Tietty jostain voisi saada maksullisen hoitajan, mutta ei jostain syystä siihen ole menty. Mummolat lähellä, mutta eivät ota hoitoon mielellään. Tai jos ottavat, niin vain yhden lapsen. Ihana olisi joskus olla kahden miehen kanssa vaikka vain kotona, mutta luultavasti se aika tulee sitten joskus kun lapset on muuttaneet pois kotoa. tuskin kyllä silloin ollaan enää yhdessä tällä nykyisellä parisuhdetyylillä :( Kadehdin niitä joilla on sukulaisia tai tuttuja, jotka lapsia hoitavat yötä myöten. Itse mielellään luovuttaisin hoitovuoron välillä jollekin toiselle, vaikka lapsiani tietty yli kaiken rakastankin.
esim. itse vastaan näihin kyselyihin aina, että EI KOSKAAN. Eikä siinä ole kyse siitä, etteikö tarvittaisi miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa, vaan siitä, että ei ole ketään, joka koskaan lapsia hoitaisi.
Siis kolme ja puolivuotias ollut seitsemän kertaa elämänsä aikana, eli pari kertaa vuodessa ja pienempi puolitoista vuotias ei vielä kertaaakaan. ;)
Meillä ei ole mummoja kenelle voisi lapset viedä hoitoon. Isoin ollut kaverillaan muutaman kerran yötä, nuoremmat eivät ikinä.
Joudutaan käyttämään mll:n hoitajaa pakollisiin menoihin, veisin kyllä hoitoon edes kerran vuodessa jos olisi joku mahdollisuus.
ja onhan se mukava päästä kavereiden kanssa vähän tuulettumaan.
Toisen lapsen synnyttyä ovat kerran olleet yötä hoidossa. Esikoinen oli ennen pikkukakkosta ehkä joka toinen kuukausi yhden yön, puolivuotiaasta alkaen. Aluksi tuntui pahalta jättää hoitoon ja koko ilta (jonka tarkoituksena ihan suoraan sanottuna oli vetää kännit! meni siihen että höpötin lapsesta kaikille jotka erehtyivät kanssani keskustelemaan).
Nyt kun oltiin muutama viikko sitten ensimmäistä kertaa kakkosen syntymän jälkeen viihteellä olin jo viisaampi; tiesin lasten olevan parhaassa mahdollisessa hoidossa isovanhempien luona, jotka hoitavat lapsia muutenkin usein. Pystyin nauttimaan illasta mieheni ja ystävieni seurassa ja oli mukavaa. Aamulla olin mummolassa jo ennen kuin lapset heräsivät. Ja imetyskin jatkui häiriintymättä, vaikka pelkäsin jostain syystä että maito lopuu kun on yhden yön imettämättä ;)
Siis niin, että olisimme olleet koko yötä pois. Meillä on ollut kyllä n. 2-3 krt/vuosi joku sukulainen lapsia hoitamassa, että olemme miehen kanssa päässeet rauhassa syömään, leffaan tms. Hoitaja (yleensä jompi kumpi mummu) on tullut meille siksi, että asuvat eri paikkakunnilla - muuten olisi pitänyt ajella kymmeniä tai satoja kilometrejä hoitoon viennin takia + lapsille on ollut helpompaa olla omassa kodissa tuttuine rutiineineen. Tämä on meille mainiosti riittänyt, tosin nyt voisimme harkita jotain yön, parin reissua miehen kanssa jossain välissä.
Eikö se ole ihan luonnollista ja hyväksyttävää, että toiset tarvitsevat enemmän vapaa-aikaa ilman lapsia, toiset vähemmän? Ei se tee kummankaanlaisesta perheestä sen onnellisempaa tai onnettomampaa. Syyllisyys tai täydellisyys on nyt kyllä lukijoiden ja vastaajien omassa mielessä!
t: yksi vastaajista, jonka lapset yöhoidossa 3-4 kertaa vuodessa