Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ulkomaalaisen vaimo ei ole kelvannut suomalaiselle miehelle

Vierailija
30.10.2008 |

sillä tavoinhan te monet ajattelette, eikö? Itsekin ulkomaalaisen vaimona ihmettelen tätä mielipidettä. Kysynkin nyt ihan ystävällisessä hengessä ja riitelemättä perustelua tälle mielipiteelle ja samalla mielikuvaanne ulkomaalaisen vaimoista yleensä? Itse en ole blondi enkä ylipainoinen, nehän tuntuvat olevan yleisimmät stereotypiat;)

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina Soinista

Vierailija
22/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Mun mieheni on myös ulkomaalainen, enkä oikein tunnista itseäni näistä av:n "ulkomaalaisen vaimo" -jutuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan kelvannut yhdellekään suomalaiselle pojalle, saati miehelle. Nauroivat minulle, pilkkasivat ulkonäköäni jopa teini-iässä kun olin hoikka ja rintava+kasvoista kauneimmillani (katsoin eilen vanhoja valokuvia ja ihmettelen, mikä minussa oli niin "rumaa", nätti tyttö olin). Menin lukkoon ja itkin monet yöt miehenalkujen kamalaa asennetta.

Sitten tapasin nykyisen mieheni, puoliksi ulkomaalaisen jota aina kiusattiin sukujuurien takia vaikka mies oli ihan suomalaisen äidin kasvattama eikä edes puhunut isänsä kotimaan kieltä. Kaksi hylkiötä päätyivät yhteen :).

Vierailija
24/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on 244 maata/itsenäistä hallinnollista aluetta Suomen lisäksi, mutta onko ulkomaalainen suomen kielessä synonyymi afrikkalaisella/arabille? Kiinostaa, koska itsellä ulkomaalainen mies, ehkä pitäisi alkaa nimeämään kansalaisuus ettei tulisi suoraan niputetuksi johonkin näistä kolmesta ryhmästä jotka joku edellä ainitsi. Niin, ja en tiedä mihin ryhmään kuulun, koska minulla on aina ollut hyvin kansainvälinen kaveripiiri, ja sinkkuna oli tapana matkustella ulkomaille viettämään aikaa ties missäkin maassa, kunnes sitten eräs tuttu esitteli nykyiselle miehelle ja se oli siinä sitten. Mutta kyllä kai kuulun tähän joka ei kelpaa suomalaisella-ryhmään, koska en ole ikinä suomalaisen kanssa seurustellut. Ei niin, ettäkö ne olisi mielestäni jotenkin huonompia tai parempia, mutta jos ei kertakaikkiaan kiinnosta niin ei sille sitten mitään voi.

Samaa ihmettelen. Mun mieheni on myös ulkomaalainen, enkä oikein tunnista itseäni näistä av:n "ulkomaalaisen vaimo" -jutuista. Osalla taitaa olla aika rajoittunut tuo maailmankatsomus. Ulkomaalaisiin mahtuu aika monta kansallisuutta ja rotua - ja osa näyttää niputtavan kaikki yhteen :)

Vierailija
25/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä on jotain hienompaa kun on ulkomaalaisen kanssa" -kategoriaan. Sen kertoo se, että vaikka tuskin olet kaikkia suomalaisia miehiä tavannut, niin tiedät jo etukäteen, että kukaan heistä ei sinua kiinnosta.

Mutta kyllä kai kuulun tähän joka ei kelpaa suomalaisella-ryhmään, koska en ole ikinä suomalaisen kanssa seurustellut. Ei niin, ettäkö ne olisi mielestäni jotenkin huonompia tai parempia, mutta jos ei kertakaikkiaan kiinnosta niin ei sille sitten mitään voi.

Vierailija
26/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta taidan kuulua siihen ekaan kategoriaan (joo, noihinhan ne kaikki ulkomaalaisten vaimot varmaan mahtuukin...). Eli olen itsekin ollut ulkomailla kirjoituksista lahtien, ja mieheen tutustuin ulkomailla opiskellessani.

No, kuitenkin, joiltain tosi fiksuilta (elammuuskompleksisilta??) suomalaismiehilta olen kuullut - uskomatonta mutta totta - kommentteja tyyliin 'no kukas sina luulet olevasi kun ei suomalainen mies kelvannut vaan piti menna ihan ulkomailta etsimaan'.

Tammosta...

Vierailija
27/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä on jotain hienompaa kun on ulkomaalaisen kanssa" -kategoriaan. Sen kertoo se, että vaikka tuskin olet kaikkia suomalaisia miehiä tavannut, niin tiedät jo etukäteen, että kukaan heistä ei sinua kiinnosta.

Mutta kyllä kai kuulun tähän joka ei kelpaa suomalaisella-ryhmään, koska en ole ikinä suomalaisen kanssa seurustellut. Ei niin, ettäkö ne olisi mielestäni jotenkin huonompia tai parempia, mutta jos ei kertakaikkiaan kiinnosta niin ei sille sitten mitään voi.

Siis mites sina voit sitten valita suomalaisen miehen jos et ole ensin tutustunut/kokeillut kaikkia muitakin???

Argh...

Vierailija
28/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ovat myos englantilaiset, kiinalaiset, nigerialaiset, malilaiset, colombialaiset ja ne kaikki muutkin.

Samoin joskus nauran kun nykyisessa asuinmaassani esim. suomalaiset puhuvat vahan nyrpeaan savyyn 'maahanmuuttajista' (immigrants), unohtaen etta niitahan he ovat/me olemme itsekin!

Vierailija
29/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin päättää etukäteen, että jonkin tietyn maalaiset ei vaan kiinnosta.

Itse rakastuin suomalaiseen, mutta en ole koskaan kategorisesti päättänyt, että jokin muu ryhmä ei kertakaikkiaan minua kiinnosta (ehkä mustalaisia lukuunottamatta, siinä kohtaa myönnän rasistisuuteni).

Siis mites sina voit sitten valita suomalaisen miehen jos et ole ensin tutustunut/kokeillut kaikkia muitakin???

Argh...

Vierailija
30/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiselle miehellekin, ovat kyllä kaikki naimisissa keski-eurooppalasten tai brittien kanssa..

Ennemmin ajattelen suomalaisista miehistä, jotka ovat naimisissa ulkomaalaisten naisten kanssa, etteivät ole kelvanneet suomalaiselle naiselle. Mutta ainoa suomalais-filippiiniläinen pari jonka tunnen oikeasti ei sovi tähänkään ennakkoluuloon.

Vierailija
31/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=663311

googlen kuvahaun ihan ekalla sivulla

Vierailija
32/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suomalaiselle miehelle ei kelpaa ihan mikä tahansa...?

Niinpä tietysti ;)

Eiköhän meille jokaiselle löytyisi "tasoistamme" seuraa kansasta kuin kansasta.

Itse olen tällä hetkellä edelleen nuori, mutta ylipainoinen (jota en ollut mennessäni naimisiin maahanmuuttajamieheni kanssa) kotiäiti joka on arabin kanssa naimisissa. Olen aika tavallisen näköinen, suomalaista miestä ei olisi ollut ongelmaa löytää (mutta tuskinpa myöskään kaikki olisivat perässäni kuolanneet ;) )

Vierailija
33/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin päättää etukäteen, että jonkin tietyn maalaiset ei vaan kiinnosta.

Itse rakastuin suomalaiseen, mutta en ole koskaan kategorisesti päättänyt, että jokin muu ryhmä ei kertakaikkiaan minua kiinnosta (ehkä mustalaisia lukuunottamatta, siinä kohtaa myönnän rasistisuuteni).

Mina 'paatin' joskus kaksikymppisena, etta en ainakaan koskaan menisi minkaan etelaeurooppalaisen kanssa naimisiin, enka ainakaan italialaisen!

No, nyt olen ollut italialaisen miehen kanssa naimisissa liki 10 vuotta, ja kaksi ihanaa lastakin meilla on ;-))

Vierailija
34/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä mitään hienompaa ole, mutta enemmän tai vähemmän tietoisesti ihmiset hakee puolisoa jolla on samanlainen ajatusmaailma ja samat arvot ja mielenkiinnonkoohteet, ja jos nyt sellaista ei tullut vastaan Helsingissä niin en viitsinyt jäädä rannalle ruikuttamaan, vaan "etsin" muualta.

Vierailija
35/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lesbo mielestäsi lesbo vaan koska ei ole tavannut kaikkia maailman miehiä, ja voi silti väittää olevansa kiinnostunut naisista? teoriasi mukaan lesbojen mielestä on hienompaa seurustella naisen kanssa, ja jos olisivat tavanneet kaikki maailman miehet, niin varmaan joku niistä olisi kelvannut. ..?

Vierailija
36/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lihava vanha arabi ukko ja kyllä nyt itkettää kun en sovi teidän muotteihinne..................... ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Vierailija
37/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis molemmat haluatte saada ylipainoisen valkoisen naisen lankaan ja itsellenne oleskeluluvan eurooppaan? Sinua on varmaan myös kiinnostanut nussia vuohia vuorilla?

Vierailija
38/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suomalainen tumma hoikka akateeminen nuori nainen, eikä miehelläni ole mitään intoa saada oleskelulupaa Eurooppaan.. päinvastoin. Muutetaan pois (Euroopasta) heti kun työkomennus päättyy. Miksi Eurooppa on mielestäsi ainoa sivistynyt paikka maailmassa? Osa ihmisitä oikeasti haluaa pois täältä.

Siis molemmat haluatte saada ylipainoisen valkoisen naisen lankaan ja itsellenne oleskeluluvan eurooppaan? Sinua on varmaan myös kiinnostanut nussia vuohia vuorilla?

Vierailija
39/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet yksi niistä joille ulkomaalainen=pakolainen=somali/arabi/tm muslimi. Pitäisikö sun kenties joskus lähtee sieltä vuosaaresta pois edes vähäksi aikaa? Oi voi, mutta entä sitten kun olet ulkomailla niin kaikki sun ympärillä on näitä vuohennussijoita.. arggghh! HH/88 eikö? Ja eläköön Suomi!

Siis molemmat haluatte saada ylipainoisen valkoisen naisen lankaan ja itsellenne oleskeluluvan eurooppaan? Sinua on varmaan cs kiinnostanut nussia vuohia vuorilla?

Vierailija
40/43 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi ulkomaalaiset miehet ovat keskimääräisesti paremman näköisiä. Kaiken lisäksi kun asuin vielä vuosia ulkomailla,niin luonnollinen valinta oli tietysti ulkomaalainen mies.