ulkomaalaisen vaimo ei ole kelvannut suomalaiselle miehelle
sillä tavoinhan te monet ajattelette, eikö? Itsekin ulkomaalaisen vaimona ihmettelen tätä mielipidettä. Kysynkin nyt ihan ystävällisessä hengessä ja riitelemättä perustelua tälle mielipiteelle ja samalla mielikuvaanne ulkomaalaisen vaimoista yleensä? Itse en ole blondi enkä ylipainoinen, nehän tuntuvat olevan yleisimmät stereotypiat;)
Kommentit (43)
minullakin on tumma ns.välimerellinen mies. Ei tosin muslimi vaikka useimmat niin kuvittelevatkin ulkonäön ja kotimaan perusteella. Juuri tämmöisiä itseni kaltaisia "tapauksia" tarkoitin.
ap
olen sen verran romanttinen, että uskon ettei rakkaus katso rajoja ja säätyä :-)
Mutta kieltämättä esim. muslimien kanssa naimisiin menneet usein pukeutuvat siihen kaapuun ja ovat jotenkin "fanaattisempia" esim. uskontoon liittyvissä mielipiteissään. Yritän kyllä välttää näiden ihmisten niputtamista yhteen, koska sieltäkin löytyy ihmisiä moneen junaan.
Itse olen naimisissa ihan supisuomalaisen kanssa, mutta oli aika kun harkitsin elämää ulkomaalaisen kanssa. Nyt olen onnellinen, etten tehnyt niin, koska suomalainen mieheni on suuri rakkauteni ja intohimoni kohde.
mutta ajattelen, että venakoitten miehet eivät kelvanneet suomalaisille naisille.
Paikkakunnallamme valtavasti venäläisiä naisia ja kaikilla mies vanha, lihava, ruma tms.
jotka ajattelette ulkomaalaisen vaimon olevan jotenkin huonompi tai muuten vain erilainen ettei ole muille kelvannut. Teitäkin on täällä lukemassa ja kiinnostaisi ihan oman maailmankuvani avartamisen vuoksi kuulla syy mielipiteeseenne.
(joka on naimisissa ulkomaalaisen kanssa) kokee sen olevan jotenkin hienoa ja epätavanomaista. Hän on aina halunnut olla kultturelli ja boheemi, ei-tavis.
En voi sille mitään mutta lähes joka ikinen kerta kun näen suomalaisen vaimon tummaihoisen miehen kanssa (oli sitten lapsia mukana tai ei) niin mies on nuori ja vaimo on joko:
1. huomattavan ylipainoinen
tai
2. huomattavan vanha
(tai)
3. kumpaakin
Ihan varmasti on pariskuntia joissa näin ei ole mutta harvoin olen heitä nähnyt.
Vaan eipä kai tuossa mitään, hyvä että meille kaikille riittää kumppaneita. Ehkäpä tummaihoiset miehet preferoivat vanhempia ja lihavampia naisia koska heidän kulttuurissaan kokemusta arvostetaan eri lailla kuin meillä ja hyvässä lihassa oleminen tarkoittaa hyvinvointia ja rikkautta?
hänellä ihan aitojakin tunteita miestään kohtaan vai onko tämän kanssa vain siksi kun se on "erikoista ja kultturellia"?! Eiköhän tuollainen ajattelutapa kerro hieman ihmisen arvoista ja "älykkyydestä"....
(joka on naimisissa ulkomaalaisen kanssa) kokee sen olevan jotenkin hienoa ja epätavanomaista. Hän on aina halunnut olla kultturelli ja boheemi, ei-tavis.
1 on aivan ihana tyyppi, sanavalmis, huumorintajuinen perussuomalaisen näköinen nainen, vain liian kiltti ja huono itsetunto, mies käyttää hyväksi tätä valitettavasti.
2 naista on minusta ulosanniltaan hankalia, huumorintajuttomia, ehkä heidän on helpompi kommunikoida vieraalla kielellä?
Itse näen sen niin, että halua elää ihmisen kanssa jonka kanssa jaan saman äidinkielen, koska monesti elämässä on vaikeaa ilman kieli/kulttuurierojakin.
Olen suomalainen nainen,mutta enemmän minulla olisi "kulttuurieroja" suomalaisen miehen kuin mieheni kanssa ja puhun paljon luontevammin ja huomattavasti enemmän toisella kuin suomen kielellä... ; )
1 on aivan ihana tyyppi, sanavalmis, huumorintajuinen perussuomalaisen näköinen nainen, vain liian kiltti ja huono itsetunto, mies käyttää hyväksi tätä valitettavasti.
2 naista on minusta ulosanniltaan hankalia, huumorintajuttomia, ehkä heidän on helpompi kommunikoida vieraalla kielellä?
Itse näen sen niin, että halua elää ihmisen kanssa jonka kanssa jaan saman äidinkielen, koska monesti elämässä on vaikeaa ilman kieli/kulttuurierojakin.
Toiset liikkuvat paljon ulkomailla ja ovat asuneetkin jossain toisessa maassa ja näin tavanneet puolisonsa, mahdollisesti työn tai harrastuksen merkeissä. Eikä siinä sen kummempaa kuin "tavallisestikaan".
Toiset taas kuvittelevat, että on jotain tosi hienoa ja erikoista kun on ulkomaalainen mies ja tähtäävät tarkoituksellisesti siihen, että saavat nimenomaan ulkomaalaisen miehen.
Sitten on näitä, jotka eivät vain kelpaa kellekään suomalaiselle miehelle ja ottavat suunnilleen ensimmäisen suklaasilmän, jonka Turkin tai Marokon matkallaan tapaavat, kun kerrankin joku osoittaa kiinnostusta heitä kohtaan.
Että oikein osataan laittaa kolmeen kategoriaan nämä naiset. Wau!
eli en vain ole kelvannut kenellekään ja olen ottanut ensimmäisen suklaasilmän(yleensäkin ensimmäisen miehen)joka on minusta kiinnostunut. Sitä en kyllä tiedä vieläkään miksi en ole kelvannut kenellekään suomalaiselle? Olen miettinyt sitä paljon, joten jos tiedätte niin kertokaa minulle. Sillä kyllä se asia aina joskus vaivaa. Ylipainoinen en ole ja mieheni tavatessani olin hyvinkin hoikka joten jokin muu, mystinen syy asiaan löytyy. Keventäkää mieltäni ja kertokaa minulle.
Tapasivat kun sisko oli 35, mies on 10 vuotta nuorempi.
Ei osaa vieläkään suomea, työnsaannissa ongelmia (sisko auttoi töihin) ja muutenkin semmoinen reppanan oloinen. Minun olisi pitänyt maksaa miehen jatko-opinnot Suomessa ja sisko katkaisi minuun välit, kun en suostunut, olin kuulemma itsekäs, kun en auta.
Että on minusta tunteita, aika äidillisiäkin.
7
tuo kertookin hyvin siitä "älykkyydestä".... No, jokainen tyylillään....
Tapasivat kun sisko oli 35, mies on 10 vuotta nuorempi.
Ei osaa vieläkään suomea, työnsaannissa ongelmia (sisko auttoi töihin) ja muutenkin semmoinen reppanan oloinen. Minun olisi pitänyt maksaa miehen jatko-opinnot Suomessa ja sisko katkaisi minuun välit, kun en suostunut, olin kuulemma itsekäs, kun en auta.
Että on minusta tunteita, aika äidillisiäkin.
7
ruma, lihava, vanha tai jotain näiden yhdistelmää.
Asuin pääkaupunkiseudulla kymmenen vuotta ja monesti huomio kiinnittyi juuri tällaisiin pareihin. Nainen kulki tällaisen marokon/turkin tuliaisen kanssa onnesta soikeana ja miehen silmät vilkuili vierailta naisia himokkaasti.
Tulin tuntemaan erään keski-ikäisen naisen jonka tytär oli sotkeutunut tällaiseen ulkomaan elävään. Tyttären elämä muuttui helvetiksi, kotona oli pienen lapsen kanssa ja eipä saanut juurikaan liikkua missään. Lisäksi mies hillui poikamiehen tapaan kaupungilla ja kapakoissa ja omissa marokkolaispiireissään.
Ehkäpä nämä käsitykset syntyy juurikin siitä syystä että tällaisia tapauksia on. Näistä vähemmän onnellisista tapauksista puhutaan ja kirjoitetaan helpommin kuin hyvistä naimakaupoista.
Monesti näki todellakin sellaisen hintelän ulkomaalaismiehen ja käsipuolessa satakiloinen daami joka näytti suomalaiselta. Joskus nainen oli vielä pidempi kuin tämä mies joka oli koomisen näköistäkin ja herätti huomioni.
Nämä kokemukseni ei sulje pois sitä että suomalainen nainen olisi kaunotar jolla olisi ollut vientiä oman maalaistenkin keskuudessa.
Tiedän myös sen että näitä ulkomaalaisia tulee tänne paremman elintason toivossa ei niinkään suuren rakkauden takia.
Mulle ei kelpaa kuka tahansa, ja Suomessa on vaan 2,5 miljoonaa miestä, kun taas maailmalla on aika monta miljardia...
Mitens eikö ne miehet, joilla on ulkomaalainen vaimo, eikö kelvannut suomalaisille naisille? Ai mutta ne ulkomaalaiset vaimothan oli aina niitä huoria..
Oli miten oli, nationalistia rasistisia stereotypioita nuo vain on.
Maailmassa on 244 maata/itsenäistä hallinnollista aluetta Suomen lisäksi, mutta onko ulkomaalainen suomen kielessä synonyymi afrikkalaisella/arabille? Kiinostaa, koska itsellä ulkomaalainen mies, ehkä pitäisi alkaa nimeämään kansalaisuus ettei tulisi suoraan niputetuksi johonkin näistä kolmesta ryhmästä jotka joku edellä ainitsi. Niin, ja en tiedä mihin ryhmään kuulun, koska minulla on aina ollut hyvin kansainvälinen kaveripiiri, ja sinkkuna oli tapana matkustella ulkomaille viettämään aikaa ties missäkin maassa, kunnes sitten eräs tuttu esitteli nykyiselle miehelle ja se oli siinä sitten. Mutta kyllä kai kuulun tähän joka ei kelpaa suomalaisella-ryhmään, koska en ole ikinä suomalaisen kanssa seurustellut. Ei niin, ettäkö ne olisi mielestäni jotenkin huonompia tai parempia, mutta jos ei kertakaikkiaan kiinnosta niin ei sille sitten mitään voi.
Tarkoitat ilmeisesti sellaista tuulipukumammaa joka äänesti Timo Soinia?
Soinin vaimo kenties...? Googletan
ja puhua "ulkomaalaisista" klönttinä.
Tuskinpa kukaan ajattelee, että vaikka amerikkalaisen kanssa ollaan naimisissa, kun ei suomalaista ole saanut. Päinvastoin.