Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lääkäri, voin minäkin vastata muutamaan kysymykseen.

Vierailija
19.10.2007 |

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en enää huomannut vastauksia mulle. Lapsella siis epäillään virtsatietulehdusta eikä lääkitystä vielä ole aloitettu. Mutta kokemuksesta tiedän ettei lääke mene alas ja jos meneekin, niin oksentaa sen ulos. Aikaisemmin on kokeiltu useampia lääkkeitä, mutta korvatulehdus parantui lopulta ilman lääkitystä.

Yhdessä näytteessä oli viljelyn jälkeen ulosteperäinen bakteeri. Eilen otettiin neulalla näyte virtsarakosta, jonka viljelytulos saadaan maanantaina.

Tänään taas pissaa koko ajan housuihin, ei pysty jotenkin pidättämään pissaa, vaan se tulee ennen kuin kerkeää potalle. Öisin huutaa hysteerisenä, kun tulee pissa vaippaan. Ottaa niin kipeää.

Mutta siis, mikä käytäntö on, jos ei lapsi lääkettä ota? Osastolleko moneksi päiväksi tippaan?? Lapsi siis 2,5v.

Vierailija
2/53 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis tuosta ollenkaan selvinnyt ja selittää varmanakin miksi siihen ei ole vastattu.

ei ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoitelkaa nyt vaikka nestemäisellä panadolilla sitä lääkkeen ottamista, niin ei pissaaminenkaan tee ehkä niin kipeää. Tai ehkä tulehduskipulääke olisi vielä parempi, pronaxen esimerkiksi? Mitä teette muulloin kun lapsi on esim. kovassa kuumeessa, eikö ota koskaan lääkkeitä?

ihmettelee äiti jonka lapset sairastaa niin usein, että ovat tottuneet lääkkeen ottoon vaikka millä menetelmällä jo tuon ikäisenä.

Vierailija
4/53 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap:n kollega

Vierailija:

Eilen en enää huomannut vastauksia mulle. Lapsella siis epäillään virtsatietulehdusta eikä lääkitystä vielä ole aloitettu. Mutta kokemuksesta tiedän ettei lääke mene alas ja jos meneekin, niin oksentaa sen ulos. Aikaisemmin on kokeiltu useampia lääkkeitä, mutta korvatulehdus parantui lopulta ilman lääkitystä.

Yhdessä näytteessä oli viljelyn jälkeen ulosteperäinen bakteeri. Eilen otettiin neulalla näyte virtsarakosta, jonka viljelytulos saadaan maanantaina.

Tänään taas pissaa koko ajan housuihin, ei pysty jotenkin pidättämään pissaa, vaan se tulee ennen kuin kerkeää potalle. Öisin huutaa hysteerisenä, kun tulee pissa vaippaan. Ottaa niin kipeää.

Mutta siis, mikä käytäntö on, jos ei lapsi lääkettä ota? Osastolleko moneksi päiväksi tippaan?? Lapsi siis 2,5v.

Vierailija
5/53 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

johtua kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Oikea lääkäri kyllä tsekkaisi sen ihan ekaksi.

Vierailija
6/53 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuitenkin joitakin tunteja toimenpiteen jälkeen " menetin näköni väliaikaisesti " . Toisin sanoen edessä oleva kuva hajosi ikäänkuin kaleooskooppiseksi pirstalaiksi joka heilui hieman. Olin juuri ajamassa autoa ja kaksi lastani istui takapenkillä, auto oilsi ajettava sivuun.

Yritin hieman leputtaa silmiä, mutta silmät kiinni pitäten näkyi vain kirkasta väreilevää valoa.

Tämä kummallinen näköhäiriö kesti puolisen tuntia.. sitten kuva tarkentui keskustasta ja vaan toiselle sivulle jäi kirkas valoraita... joka onnksi hävisi iltaan mennessä.

Koskaan aikaisemmin ei ole tälläistä ollut. Minulla ei ole myöskään migreeniä.

kuuluuko tälläinen ohimenevä näköhäiriö mahdollisesti toimenpiteeseen? Parin viikon päästä olisi toisen jalan hoito, pitääkö aisiat mainita?

Vierailija
7/53 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minkä ikäisenä opinnot aloitit? Montako ja minkä ikäisiä lapsia oli?

Opiskeluta aloittaessani olin 25-vuotias. Minulla ei ollut tuolloin lapsia. Nyt yhden lapsen äitinä olen sitä mieltä, että ainakaan minulta opiskelut eivät olisi onnistuneet jos lapsia olisi ollut (mieskin tuntui välillä olevan tielllä)

ap:n kollega

Vierailija
8/53 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eräässä ketjussa käytiin keskustelua pyllyn pesusta ulostamisen jälkeen. Onko aikuisen ihmisen järkevää pestä peräaukkonsa kakalla käynnin jälkeen? Eikö pyyhkiminen paperilla riitä? Vauvan pepun pesun ymmärrän, mutta en aikuisen.

Vierailija
9/53 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli eräässä ketjussa käytiin keskustelua pyllyn pesusta ulostamisen jälkeen. Onko aikuisen ihmisen järkevää pestä peräaukkonsa kakalla käynnin jälkeen? Eikö pyyhkiminen paperilla riitä? Vauvan pepun pesun ymmärrän, mutta en aikuisen.

Vierailija
10/53 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vika siinä on joa haluaa olla siisti? Minä en ymmärrä miksi Suomessa ei ole käytössä bideetä niinkuin muualla maailamssa.

Vierailija
11/53 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi muuten lääkärit tekee niin paljon itsareita? eikö se ole jotenkin ristiriidassa muun etnisyytenne kanssa?

64.

Vierailija
12/53 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suonikohju ruiskutettu, vaan palasi kiittämään edellisen lääkärin vastausta.. mutta nytpä oli kysymykseeni näköhäiriöstä ottanut toinenkin henkilö kantaa.

En ole asiasta mitään vielä kenellekkään maininnut.. näköni onneksi palautui. Olen siis menossa kahden viikon päästä uudelleen polille samaiseen hoitoon (siis toivottavasti näitä kiirreettömiä toimenpiteitä silloin vielä tehdään). Ja kysyin kannattaako minun kertoa tästä näköhäisriöstä siellä, vain pidetäänkö minua " höyrähtäneenä" ;) jos sellaisesta alan puhumaan.

Oletattavasti kuitenkin kysytään, miten " toipuminen sujui "

Ja ilmeisesti minun kanattaa mainita tästä asiasta.

Mutta miten se mahdollisisesti vaikuttaisi toimenpiteeseen. Onko mahodllista, että se uusiutuu? Rehellisesti sanottuna hieman pelottaa lähteä sairaalalle autolla, jos sitten voi taas tulla tilanne että keskellä motaria menee näkö.

KIITOS kuitenkin molemmille vastaajille

Vierailija
13/53 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ole tarvinnut lääkkeitä tähän mennessä kuin kaksi kertaa korvatulehdukseen. Mutta siis kummallakaan kerralla ei yksikään lääke mennyt alas, ei edes väkisellä. Oksensi ulos, jos sai nieltyä vähänkään. Supoilla ollaan tähän asti pärjätty. Ja todella, todella harvoin on ollut sairas.

Isommat sisarukset on sairastanut senkin edestä ja heille kyllä lääkkeet on saatu annettua. Joskus hyvinkin ja joskus sitten kovalla työllä ja pakolla. Nuorimmainen on sitten tällainen poikkeustapaus.

Kysyin vielä asiaa yhdeltä lastenosaston hoitajalta, kun näin hänet. Hänen mukaan otetaan osastolle ja tippaan. Näin on täällä tehty, jos ei muuten mene lääke alas. Miksei siis täällä käytetä pistoksena annettavaa lääkettä? Tämä taitaa olla harvinaista.

Pitääpä koittaa antaa Pronaxenia, jota löytyy kaapista. Koitetaan sillä, miten käy. Kiitos vastauksesta!

Vierailija
14/53 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. sh toisesta ketjusta =)

Vierailija
15/53 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsaan koskee + ilmavaivoja. Mikähän auttaisi?

Vierailija
16/53 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) mulla on oikean puoleinen nielurisa tosi iso

b)tulee proppuja jatkuvasti varsinkin tän isomman nielurisan alle

c) henki haisee pahalta usein tän takia

perustelut miksi/miksi et??

Vierailija
17/53 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne on vaikea, ja molempien osapuolten olisi otettava realiteetti lähtökohdakseen - joustettava on puolin ja toisin. Kuitenkin nämä palkankorotukset (ei ainoastaan hoitajien) ovat kansantaloudellisesti kestämätön ratkaisu.

Keinot ovat osittain mielestäni väärät.

Vierailija
18/53 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummalliselta, aivan kuin ne pettäisivät alta. Yöllä kärsin levottomista jaloista ja sätkin koko ajan. Lonkkiakin särkee paljon, vaikka olen vasta 28v. Olen koko ajan myös todella väsynyt, elokuussa todettiin raudanpuuteanemia, mutta kontrollissa en ole käynyt. Mistä tämä voi olla oire? Pari vuotta sitten minulla epäiltiin ms-tautia, mutta sitä ei löytynyt.

Vierailija
19/53 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin suonen sisäinen ja sitten pilleri kuuri..... ja koskas kasvohalvaus paranee kokonaan.... 1,5kk ollu enää näkyy ääri asennoissa. Nenä puutuu joskus.....

Vierailija
20/53 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lääkäri, mutta kävin jokin aika sitten lääkärillä saman ongelman takia. Lääkäri sanoi, että tämänikäiselle (30v) operaatio on niin kivulias, että ei suosittele jo senkään takia.