lapsen hoitopaikka, kun vanhemaat asuu eri paikkakunnilla, apuja?
eli tilanne on se, että erotessa lapsi jäi virallisesti isän luokse.
isä asuu vanhassa kodissa ja siellä tietysti lapsella yksityinen pph.
onko mitään ehdotuksia, onnistuisiko hoitopaikka/hoitaja mitenkään toisella paikkakunnalla eli äidin luona jotenkin?
koska äitikin käy töissä...
kesällä ei ollut ongelmaa kun hoitaja löytyi perhepiiristä, mutta nyt alkaa vähän olemaan.
lapsi on 4v, tokihan tämä on ikävää kun hän on viikon isällä ja viikon äidillä, mutta tässä kohtaa on toiminut.
eri asia sitten kun menee kouluun.
lapsi on kyllä voinut erittäin hyvin, vaikka itse suren hänen puolesta tilannetta.
Kommentit (16)
meillä tämä toimii, eikä lapsi ole siitä moksiskaan, kyllä sen kuulkaa näkee jos lapsi voi huonosti!
mutta ettehän te täydelliset mammat suvaitse mitään " erilaista" kuten sitä että joskus se onkin isä kenen luona virallisesti lapsi asuu, mutta huom! se ei tarkoita sitä että äiti hylkäisi lapsen, kuten te ajattelette.
lapsi on käytännössä ihan yhtä paljon kummankin edelleen ja kummankin luona ihan yhtä paljon /kk.
Vierailija:
meillä tämä toimii, eikä lapsi ole siitä moksiskaan, kyllä sen kuulkaa näkee jos lapsi voi huonosti!
mutta ettehän te täydelliset mammat suvaitse mitään " erilaista" kuten sitä että joskus se onkin isä kenen luona virallisesti lapsi asuu, mutta huom! se ei tarkoita sitä että äiti hylkäisi lapsen, kuten te ajattelette.
lapsi on käytännössä ihan yhtä paljon kummankin edelleen ja kummankin luona ihan yhtä paljon /kk.
tiedän yhden etä-äidin joka ei oikeesti tajua että lapsi voi huonosti. Asuu eri paikkakunnalla thank god ei saanut läpi lastenvalvojalla tuota viikko/viikko systeemiä. Mieti nyt hyvä ihminen laittaa 4 vuotias joka toinen viikko eri hoitajalle. Anna lapsesi kokonaan isälleen jos on noin vaikeaa tajuta mikä on lapsen parhaaksi!
enkö ole ajatellut lapsen parasta, kun erottiin, sai jäädä vanhaan hoitopaikkaan ja kotiin.
kun minun piti muuttaa pois, (työ)paikkakunnalle, missä on minun sukulaisia ja ystäviä.
" miehen" paikkakunnalla ei ollut yhtään mitään, paitsi mies joka ei pitänyt minua minään, kestin sitä paskaa vain ja ainoastaan pitääkseni perheen kasassa lapsen takia. silloin ei voinut hyvin kukaan.
jos olisin pitänyt pintani, ottanut lapsen ja lähtenyt, varmaan te kaikki mammat hurraisitte minulle, nyt te vain syyllistätte ja pidätte kamalana ihmisenä joka ei edes ansaitse nähdä lastaan :(
ei tänne pitäisi ikinä kirjottaa mitään, varsinkaan jos on jo valmiiksi paha mieli!!! kiitti ihan vitusti teille.
lisäksi aina silloin kun sulla on lomaa?
Mä olen taistellut kanssa noita taistoja, exäni halusi viikko-viikko -systeemin, muttei onneksi saanut sitä.
silloin olen taas mitätön, mietippä nyt vähän! toinen saa elää arkea lapsenkanssa aina, ja toinen vain joka toinen viikonloppu!!!! onko reilua, onko?????? EI OLE!
Lapselle se kuitenkin olisi parempi. tai sitten sinä otat sen arjen. Viikko viikko systeemi vaan kuormittaa lasta liikaa.
Eikä se sinusta mitätöntä todellakaan tekisi...
Kenen etua tässä nyt haettiinkaan?
t. 10
kyllä minä haluan lapseni kuitenkin pitää!
nyt isä on vienyt sen miltei kokonaan eikä tule vastaan yhtään missään.
asia sovittiin kesällä ja se lupasi ties mitä, että saan lapsen aina kun mahdollista, no voi vittu kun se ei ole nyt mahdollista kun sillon harvoin kun on töistä vapaata kun ei ole sitä hoitopaikkaa kun olen töissä!
Se on ainoa järkevä keino. Kuinka paljon teillä on välimatkaa. Voit myös yrittää saada lasta asumaan luonasi, mutta luulen ettei oikeus helposti siirrä lasta vieraaseen hoitopaikkaan, kaupunkiin jne. Siis luulen, en tiedä.
10/12
Sympatiani ovat kyllä puolellasi, tiedän hätäsi. :(
olkoon siellä sukunsa kanssa saakelin erakko.
minulla on täällä työ, suku ja perhe jne...
eikä välimatka ole kuitenkaan kun 25km...
ärsyttää vaan, ja sori vaan kun tänne puran, mutta minne muualle?!
koitan olla kun viilipytty exälle, mikä on vaikeaa, siksi ystävällisiä tekstiviestejä olen hänelle laitellut...
mutta vastaus on vaan, ei käy.
olen selittänyt jne...
mutta kun ei se pässi tajua!
v.ituttaa.
tupakkalakon 3. päiväkin tänään! onnea mulle...
hohhoijjaa :D taidan vetästä siiderin kun pääsen töistä...
Jotenkin jo luulin, että asianne on sovittu lastenvalvojalla.
Miksi jätit lapsen isälleen? Saattaa tulla kysymyksiä lastenvalvojan luona. Valmistaudu niihin. Isä saattaa olla kunkkuna koska " " olet jättänyt lapsesi" . Näin käy myös oikeudessa.
Jos haluat lapsen lähivanhemmaksi ( eli lapsi asuu luonasi ja tapaa isäänsä) niin toimi nyt.
molempiin vanhempiinsa eron jälkeen. Mutta tämähän ei äideille käy. Ruotsissa on enemmän sääntö kuin poikkeus tämä viikkosysteemi ollut jo vuosia eivätkä lapset voi ainakaan yhtään sen huonommin kuin Suomessakaan Jyväskylän yliopistossa on tänä syksynä tarkastettu väitöskirja aiheesta, joka käsittelee nimenomaan lapsen näkökulmaa tilanteessa, jossa lapset asuvat vuoroviikoin vanhemmillaan. En nyt muista väikkärin tekijän nimeä, mutta tulokset olivat yksiselitteiset: lapset pitivät järjestelyä hyvänä.
Varsinaiseen ongelmaasi: kerroit, että välimatka on vain 25 km. Olisiko sinun mahdollista kuljettaa lapsi tutulle hoitajalle työpäivinäsi? Jos sinulla on auto käytössä, matka kestää noin puolituntia suuntaansa. Voitko tehdä niinä viikkoina lyhyempää työpäivää, kun lapsi on luonasi ja kuitata tunnit niinä viikkoina, kun lapsi on isällään?
Mieti erilaisia ratkaisua äläkä välitä tämän palstan täydellisistä mammoista. Uskon, että olet tehnyt kaikki ratkaisusi lapsesi parasta ajatellen.
kyllä lapsella täytyy olla yksi selkeä koti, ja lisäksi sitten säännölliset vierailut toisen vanhemman kotiin.
Hoitopaikka, koulu siellä missä lapsi viettää isomman osan ajastaan.
Miksi jätit lapsen isälle, saako udella?